تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 24

نام تاپيک: انجین چیه؟

  1. #1
    آخر فروم باز Mehran NZ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    پست ها
    2,208

    پيش فرض انجین چیه؟

    می شه لطفا یکی یه تعریف درست و حسابی از انجین بازی به ما بده؟
    سوالات من :
    1.اگه انجین اماده داشته باشیم بازم برنامه نویسی می خوایم؟
    2.برنامه ای مثل game maker رو می شه بعنوان انجین به حساب اورد؟
    3.انجین بازیهایی مثل doom رو چطور درست کردن؟
    4.اگه مثلا انجین doom رو بگیریم اون هم یه محیط برنامه ای مثل game maker داره؟
    5.می شه یه انجین مجانی مثل quake3 رو بدید ببینیم چطوری؟
    فعلا همینا تا بعد
    Last edited by Mehran NZ; 20-04-2007 at 05:41.

  2. #2
    آخر فروم باز soldier's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    2,505

    پيش فرض

    سلام

    انجین به معنای موتور هست. کار موتور چیه؟
    خوب معلومه. کار رو برای انسان راحت میکنه.
    حالا این انجین های بازی سازی که میگن.
    کار رو برای بازی سازی خیلی ساده میکنه.
    چون خودم با گیم میکر کار کردم یه بازی
    رو توی چند ساعت درست کردم(با اینکه هنوز بهش عادت نکرده بودم)
    اما اون رو با زبان برنامه نویسی حدود 1 الی 2 روز ساختم.
    اما باید بگم که هیچ موتوری مثل زبان برنامه نویسی نمیشه.
    چون خودم با هر دو کار کردم. هر چه قدر هم انجین قدرت داشته باشه
    محدودیت داره و به پای زبان برنامه نویسی نمیرسه. انتخاب با شماست.

    1 - تا اندازه کمی نیاز داره که اگر آموزش های اون انجین رو بخونید به راحتی یاد میگیرید.
    2 - آره. یکی از معروف ترین انجین های بازی سازی هست. قدرتش هم بد نیست. اما
    باید نسبت به کاری که میخواهی انجام بدی باید موتور مناسبی انتخاب کنی.
    3 - اون ها رو با زبان های برنامه نویسی ساختن. که خود برنامه اونها رو به کد
    تبدیل میکنه به طوری که متوجه نمیشی و کمپایل میکنه(تبدیل میکنه به فایل اجرایی)
    4 - من انجین doom رو ندیدم. اما احتمال داره محیط هاشون فرق داشته باشه
    چون هر کدوم برای کار خاص خودش قدرت داره پس باید مثل هم نباشن.
    5 - من ندارم .اما اگر سرچ کنی حتمآ پیدا میکنی.

    امید وارم اطلاعات مفیدی در اختیارتون گذاشته باشم چون من در این ضمینه خیلی تخصص ندارم.
    اما اگر میخواستی برنامه نویس بشی من در خدمتم.
    موفق باشی.

  3. #3
    آخر فروم باز Mehran NZ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    پست ها
    2,208

    پيش فرض

    soldier جان خیلی ممنون اطلاعات خوبی بود راستش در مورد همین برنامه نویسی هم سوال دارم
    راستش چون که اول راه هستم می خوام به کارم جهت بدم که مثلا حداقل 5 یا 6 سال دیگه بتونم برای بازی برنامه نویسی کنم وخوب هم برنامه نویسی کنم نه مثل رانندگی در تهران می خوام راههایی که نباید رفت و نرم و و از تجربه شما دوستان استفاده کنم (چه پسر خوبیم من)

    بیشتر روی چه زبانی تمرکز کنم؟شنیدم برای بازی فقط c++ و گفتن که vb رو بی خیال بشم این حرف تا چه حد درسته؟ بعدش برای ساخت انجین ما باید یه برنامه مثل game maker درست کنیم این یکم زیادی سخت نیست یعنی باید یه برنامه مثل این درست کرد؟

    از دوستان عزیز خواهش می کنم سورس این quack3 یا هر انجینی که فقط برای بازی خاصی باشه نه مثل game maker روبدید باهاش کار کنم تا یکم از اینحالت سردرگمی خارج بشم لطفا حجمش هم زیاد نباشه که دایال اپ دارم
    با تشکر

  4. #4
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    2deep4u
    پست ها
    3,728

    پيش فرض

    من هم یک مشکل دارم.
    مثلا یک شرکت انجین ایکس رو از کمپانی فلان میخره، بعد بازی رو که بیرون میده چرا با یک انجین دیگه ست؟ با اون انجین، یک انجین برای بازیِ خودش درست میکنه؟

  5. #5
    آخر فروم باز online_amin's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    1,587

    پيش فرض

    منم يه چند تا سئوال داشتم.
    چطوري يه موتور مي نويسند. نه....منظورم اين نيست كه بياين و آموزش ساخت موتور رو برام بگين. منظورم اينه كه آيا بايد با يه زبان برنامه نويسي يه برنامه اي نوشت كه توش بشه كارهاي سه بعدي كرد و همچنين اسكريپت هم قبول كنه. يعني برنامه نويسي رو قبول كنه. اين كه خيلي پيچيده ميشه!
    يعني ميشه: برنامه نويسي در برنامه نويسي
    اميدوارم منظورم رو فهميده باشيد.

  6. #6
    آخر فروم باز Omid_Sadeghvand's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    تهــــــــــــــران
    پست ها
    1,469

    پيش فرض

    .........................................
    Last edited by Omid_Sadeghvand; 01-05-2007 at 08:57.

  7. #7
    داره خودمونی میشه nezamdoobarareh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    پست ها
    184

    پيش فرض

    برای زبانی که میخوای باهاش بازی بنویسی اصلا vb به دردت نمیخوره. در خیلی از بازیها ( میشه گفت 90 % بازیها ) از c++ استفاده میکنند.
    شما برای انجین لازم نیست که یه برنامه مثل گیم میکر درست کنید، ولی اگر درست کنید راحت تر هستید. مثلا با گیم میکر یک محیط اسکریپت نویسی دارید که میتونید همونجا مستقیما تست کنید و خیلی چیزهای دیگه ول اگر این محیط رو درست نکنید باید برای هر کاری برنامه بنویسی اما با نوشتن انجین به صورت گیم میکر خیلی از کارها رو انجین براتون انجام میده و کار شما ساده تر خواهد بود. در کل همه اول میان یه انجین به اون صورت می نویسن بعد میان با انجین بازی رو میسازن.
    تازه شما هر وقت که دلتون خواست هم می تونید که انجینتون رو ارتقا بدید و اون رو پیشرفته تر کنید.

    سورس انجین رو میخواین ؟؟ تا یک سال پیش که سورس doom3 روی اینترنت پر بود ( حتی کامپایل نشده ). ولی الان خیلی ها به اون کامپایل شدش بیشتر احتیاج دارن چون یه محیط مجازی ساخت بازی بهشون ارائه میده. متاسفانه خودم ندارم وگرنه بهتون میدادم.

    در مورد سوال *PINK PANTHER* بگم که وقتی یک شرکت انجینی رو میخره اون رو با سورسش میخره پس میتونه هر کاری دلش خواست باهاش انجام بده. معمولا شرکت ها انجین خریده شده رو ارتقاع میدن و یک انجین بهتر درست میکنن و اسم که خودشون خواستن رو روش میذارن.
    اما بعضی از انجین ها هستند که لازم به ارتقاع نیسنتد ( حداقل فعلا ) مثل انجین Unreal Engine 3 که تا حالا بازیهای با گرافیک عالی باهاش ساختن و قدرت ساختن بازی برای کنسول و PC رو داره.
    در ضمن بعضی بازیها رو هم با انجین یک بازی دیگه میسازن و فقط ارتقاعش میدن اما اسمش رو عوض نمیکنن مثلا بازی کواک 3 رو با انجین دوم 3 درست کردند و لی اسم انجین رو عوض نکردند.

    online_amin جان باید بگم که درسته همچین کاری انجام میدن. فکر کردید کار ساده ایه ؟ خوب اگر ساده بود که بازی رانندگی در تهران این جوری از آب در نمی اومد. البته معمولا به جای این که در انجینی بیان و قابلیت ساخت اشکال سه بعدی رو بذارن میان و یک اکسپورتر با فورمت خاص برای برنامه های سه بعدی مثل max و Maya میسازن تا کارشون راحت تر بشه. ( البته بعضی وقتها هم خود اجین قابلیت سه بعدی سازی رو داره ولی کار انجین کجا و کار برنامه مخصوص این کار کجا ؟ )
    در ضمن علاوه بر برنامه نویسی برای این کار، باید با توجه به موضوع بازی بعضی چیزهای دیگه هم معرفی کرد. مثل قوانین جاذبه، اینرثی حرکتی و هر چیزی که برای یک بازی نزدیک به واقعیت نیاز باشه.

    خلاصه بگم که کار بسیار سختیه و کاریست که اگر بخوان تک نفری پیموده بشه باید انده برنامه نویسی باشید. ( مثل سازنده انجین دوم 3 که تمام کارهای کلی این انجین توسط یک نفر انجام شده )

  8. #8
    آخر فروم باز Mehran NZ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    پست ها
    2,208

    پيش فرض

    در ضمن علاوه بر برنامه نویسی برای این کار، باید با توجه به موضوع بازی بعضی چیزهای دیگه هم معرفی کرد. مثل قوانین جاذبه، اینرثی حرکتی و هر چیزی که برای یک بازی نزدیک به واقعیت نیاز باشه.
    پس بخاطر همین که رشتمون(مهندسی نرم افزار) اینقدر فیزیک داره؟اگه فیزیک اینقدر مهم بگو تا عمقی تر بخونمش

    راستی گرافیک کامپیوتری که بعنوان دروس اختیاری برای ما گذاشتن ربطی به بازی سازی داره ؟ یعنی اموزش بازی سازی یا نه؟

    یه سوال دیگه چطوری زبان برنامه نویسی روتوی انجین قرار میدن یعنی خودشون زبان می سازن یا از زبانهای اماده استفاده می کنن؟

  9. #9
    آخر فروم باز smahdis's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    1,138

    پيش فرض

    یه سوال دیگه چطوری زبان برنامه نویسی روتوی انجین قرار میدن یعنی خودشون زبان می سازن یا از زبانهای اماده استفاده می کنن؟
    سئوال من هم دقيقا همين هست.
    ‌چطور اين كار رو ميكنند. راستي اگر فرض كنيم كه من بخوام يك اينجاين بازي بسازم بايد چه كارهايي رو تخصص داشته باشم؟
    منظورم اينه كه كدوم زبان برنامه نويسي بهتره؟ C++ كه تحت داس هست، اون چطوري مياد و بازي و يا اينجاين ميسازه؟
    من خودم يكم Vb بلدم.

  10. #10
    آخر فروم باز smahdis's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    1,138

    پيش فرض

    یه سوال دیگه چطوری زبان برنامه نویسی روتوی انجین قرار میدن یعنی خودشون زبان می سازن یا از زبانهای اماده استفاده می کنن؟
    سئوال من هم دقيقا همين هست.
    ‌چطور اين كار رو ميكنند. راستي اگر فرض كنيم كه من بخوام يك اينجاين بازي بسازم بايد چه كارهايي رو تخصص داشته باشم؟
    منظورم اينه كه كدوم زبان برنامه نويسي بهتره؟ C++ كه تحت داس هست، اون چطوري مياد و بازي و يا اينجاين ميسازه؟
    من خودم يكم Vb بلدم.

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •