بازی Silent Hill 2 Remake اکتبر (مهر) امسال عرضه می‌شود و در جدیدترین تریلر داستانی، بهتر از همیشه به نظر می‌رسد. پس از پیش‌نمایش‌های اخیر، حالت ۶۰ فریم بر ثانیه نیز برای این عنوان تایید شده است.
سایلنت هیل یکی از مهم‌ترین فرنچایز‌های نمادین ژانر وحشت است که برای سال‌های طولانی نادیده گرفته شده بود. خوشبختانه، استودیوی Bloober Team و شرکت Konami در حال احیای این سری هستند و به نظر می‌رسد با یک بازسازی قوی از این عنوان ژانر ترس و بقا طرف باشیم.
Bloober Team، در تلاش است تا تجربه کلاسیک Silent Hill 2 را بازسازی و با رویکردی فادارانه به اتمسفر و محیط نسخه اصلی را مدرنیزه کند. جلوه‌های بصری بازی بزرگ‌ترین نقطه قوت این ریمیک بوده و در میان عناصر محیطی، مه درون بازی بیشتر از همه مورد توجه سازندگان قرار گرفته است.
خوشبختانه برای علاقه‌مندان تجربه این بازی روی PS5، سازندگان دو حالت گرافیکی متفاوت برای این عنوان در نظر گرفته‌اند. به گزارش Eurogamer، بازی از رزولوشن پویا برای دستیابی به حالت ۶۰FPS خود استفاده می‌کند. با این‌ حال، این حالت افت نرخ فریم متعددی را از خود نشان می‌دهد. احتمالاً این مشکلات عملکردی تا عرضه بازی در اکتبر (مهر) توسط توسعه‌دهندگان رفع خواهد شد.

Bloober team همچنین تأیید کرد که هر دو حالت گرافیکی از ویژگی لومِن Unreal Engine 5 برای ردیابی پرتو (Ray Tracing) مبتنی بر نرم‌افزار استفاده می‌کنند. احتمالاً به همین دلیل است که حالت عملکرد این بازی در پیش‌نمایش‌های اخیر مشکلات مختلفی نظیر افت فریم را از خود بروز داده است.
در هر صورت، دیدن اینکه این عنوان حالت ۶۰ فریم بر ثانیه را برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای روان‌تر هستند ارائه می‌دهد، بسیار عالی است. البته امیدواریم که Silent Hill 2 Remake نیازی به رزولوشن کمتر از ۱۰۸۰p برای حالت ۶۰ فریم نداشته باشد. این مشکل، قبلاً در بازی‌هایی مانند Final Fantasy 16 مشاهده شده بود که منجر به تکسچر‌های تار می‌شد و در نتیجه تجربه این بازی را بسیاری از علاقه‌مندان خراب کرده بود.

گیمفا