با درود و خسته نباشید
دوستان گرامی من به شیوه ی آموزشی تارنمای ای پرستا یو آر ال های آشنای خودم رو ایجاد کردم. یعنی شاخه ای می سازم که یک شاخه کلی هست و یک واژه مشترک برای همگی کالاها براش انتخاب می کنم. سپس زیرشاخه ها رو کالها قرار می دم و اون واژه رو دیگه توی یو آر ال کالا نمی زارم.
تا اینکه این مطلب رو امروز خوندم. لطفا گردانندگان گرامی در این زمینه نظرشون رو بدن و دیگر دوستان اگر در این زمینه آگاهی دارند راهنمایی کنند.
پرسش
پاسخسپاس گذارم از محبتتون.من چند وقت بود کلا تگ گذاری رو انجام ندادم و تمام تگ هایی هم که گذاشتمو پاک کردم چون ایمان داشتم حتما تگ موضوع مهمی بوده .بهر حال سپاس گذارم مارو از علم خودتون بهره مند میکنین.جناب معظمی یک سوال دارم ولی مربوط به مقالتون نیست و چون حس میکنم مهمه ممنون میشم پاسخ بدین.
ای پرستا یک مقاله در خصوص سئو نوشت.یک قسمتش نوشته بود مثلا اگه شما محصولی دارین به نام رب زشک , محصول رو در شاخه رب قرار بدین و لینک اشنای محصول رو فقط بنویسین زشک و شاخه پیش فرض محصول رو بذارین رب.که در نهایت لینکش به این صورت در بیاد تا طولانی نشه
site.com/زشک/رب.html
حالا منم همنی کارو انجام میدم.ولی بعضی دسته ها که تعدا محصولاتش متنوع تره به این صورت عمل میکنم.
مثلا محصولی دارم بنام مایع ظرفشویی پریل.میام لینک اشنای شاخه پیشفرض رو میذارم ظرفشویی و بجاش کلمه ظرفشویی رو از لینک اشنای تمام محصولات حذف میکنم (مثل بجای قرص ماشین ظرفشویی پریل مینویسم قرص ماشین پریل و شاخه پیش فرض هم ظرفشویی)
میخواستم بدونم مقاله اونا و کار من صحیح هستن؟
این پست توسط عبارت زیر به روز شده است :سلام
خیر صحیح نیست.
در واقع اولین کاری که بعد از نصب پرستاشاپ شما باید انجام بدید اینه که از منوی تنظیمات -> سئو و URLها -> بخش “شمای URLها” -> مسیر به سوی محصول رو به صورت {id}-{rewrite} و مسیر به سوی شاخه رو به صورت {id}-{rewrite}.html تنظیم کنید.
با این کار، پیوند یکتای شاخه از لینک محصول به کل برداشته میشه و آدرس محصولات فروشگاه نظیر dbstheme.com/mahsool میشه.
دومین علت اشتباه بودن این امر اینه که اگر در کدنویسی قالب فروشگاه شما از “برد کرامب” (bread crumbs) استفاده شده باشه که تقریباً در ۹۹% قالب های پرستاشاپ (حتی قالب دیفالت) استفاده شده (و همچنین شرایط دیگه مثل استفاده از متاهای پروپرتی و غیره که فعلاً جای بحث نداره)، گوگل کلاً لینک شاخه و زیرشاخه های قبل از پیوند یکتای اصلی مطلب رو نادیده میگیره و فقط پیوند یکتای اصلی خود مطلب رو در نتایج جستجو به نمایش میذاره. این اتفاق تقریباً یک ساله افتاده و با این تغییری که گوگل در سیستم خودش داده و کاری که شما انجام میدید، همیشه یک کلمه کلیدی مهم رو از پیوند یکتای اصلی اون مطلب از دست میدید.
به این عکس نگاه کنید بهتر متوجه میشید: [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به اعتقاد بنده روشی که در مورد ۱ عرض کردم بهترین روشه ولی شما اگر الآن انجامش بدید ممکنه ایندکس های گوگل تون تبدیل به خطای ۴۰۴ بشن. نیاز به ریدایرکت ۳۰۱ هست.
آرزوی موفقیت
در کل با این شرایط اگر تعداد زیادی کالا وارد کرده باشیم و بخوایم بخش شاخه رو حذف کنیم و حدکثر یک یا دو واژه کلیدی ( که قبلا در شاخه ها بوده ) رو به URL کالاها بیافزاییم آیا ویژگی ID پرستاشاپ به یاری ما میاد و از ایجاد صفحات 404 جلوگیری می کنه و به سئوی تارنما ( سایت ) آسیبی نمی رسه؟
یعنی برای نمونه این آدرس ها
http:// echista.ir / name shakeh / url kala
نمونه:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] آداپتور / ۲۵۰-تبدیل-فندکی-به.html
تبدیل بشن به:
http:// echista.ir / url kala
نمونه
http:// echista.ir / 250-تبدیل-فندکی-به-آداپتورhtml
--------------------------
البته یک موضوع رو هم باید خدمت دوستان عرض کنم اگر ممکنه در این زمینه هم من رو یاری و راهنمایی کنید
زمانی که محصولات سایت رو در گوگل جستجو می کنم آدرس ها اصلا به یک صورت دیگه نشون داده می شن و اصلا URL آشنا در نتایج جستجو نمایش داده نمی شه. چندتا نمونه از جستجوهای گوگل رو اینجا می زارم که نتایجی هست که به سایت بنده هدایت می شه ولی اصلا خبری از کلمات کلیدی که در URL آشنای محصول به کار بردم نیست!!! نمی دونم شاید عدم موفقیت بنده با وجود زمان زیادی که روی سایت گذاشتم به همین دلیل هست. لطفا راهنمایی کنید
نمونه ها در تصویر زیر:
![]()