تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: مسیر و مسیریابی به روش تبدیل مسیر مستقیم به گره ها

  1. #1
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض مسیر و مسیریابی به روش تبدیل مسیر مستقیم به گره ها

    سلام .


    خوب بلاخره تنواستم یه روش مسیریابی پیاده کنم . البته این روش ایده ال نیست ولی دیگه مقایسه نمی کنه از این جهت یکم سریع هست.

    کل تمامی مسیرها:


    نمونه ها از ایجاد مسیر با استفاده از گره ها:







    جزییات بیشتر در :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. 5 کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز NINJA0098's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    شاهی (مازندران)
    پست ها
    1,001

    پيش فرض

    پرویز داداش یه توضیحی میدی .... میخوام چیز یاد بگیرم ....
    وبلاگتو خوندم منتها فایلو نتونستم بگیرم .... یه توضیح کلی میدی؟ کلشو بفهمم چجوریه؟

  4. 2 کاربر از NINJA0098 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    سلام حسن جون ممنون دلمون شاد کردی.

    خوب دوستان اینم الگوریتمش

    خوب دوستان همان طور که میدونید نزدیک ترین راه چیه؟
    خوب راه مستقیم اما همیشه نمیشه مستقیم رفت . خوب فرض که ما می خواهم از نقطه 13 به نقطه 1 بریم .
    راه مستقیم وجود ندارد اما از گره 13 به تعدادی گره وصل هست که و میشه گفت یعنی گره 13 به چند گره دیگر راه ارتباطی داره.
    خوب فرض می کنیم اگر بخواهیم به سمت 1 به صورت مستقیم بریم باید در زوایه y یعنی 135 حرکت کنیم .خوب فرض می کنیم
    گره 13 به 2 گره دیگه وصله .
    گره 12 - زوایه حرکت مستقیم از گره 13 به 12 160 هست
    گره 14 - زوایه حرکت مستقیم از گره 13 به 14 هست 254
    خوب کدوم یک از این گره اختلاف زوایه کمتری نسبت زوایه مستقیم نسبت حرکت به سمت 1 دارن ؟گره 12.
    پس مسیر کنونی ما میشه
    13,12
    اینکار تا تا زمانی مقصد برسیم این کار رو ادامه میدم.

    اما مشکلات قضیه.
    زمانی ممکنه مسیر نادرست انتخاب بشه و باعث بن بست بشه که با کنترل وجود تغییر در گره بعد از بررسی گره های متصل به گره کنونی حل میشه.
    بعضی موقع ممکنه الگوریتم جواب نده ولی برعکس اون جواب بده...(اتصال ها بررسی باید بشه)
    مثل به 13 به 1 از 13 به 1 امتحان بشه .
    البته من این روش تا تنواستم اصلاح کردم.وحالا بد جواب نمی ده.

    راستش این الگوریتم موقعی که درمونگاه تو بی کاری منتظر نوبت بودم پیداش کردم به خاطر همین ریشه علمی نداره

  6. 3 کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز NINJA0098's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    شاهی (مازندران)
    پست ها
    1,001

    پيش فرض

    من یه چیزی رو نمی فهمم مگه برای مسیر یابی(جستجو) از *A نمیشه استفاده کرد؟یعنی کلیت این قضیتو نمیگیرم .....
    خوب فاصله ی بین تمام این گره ها رو حساب میکنه و یه شرط میزاری که کمترین فاصله رو به عنوان مقصد اعلام کنه .....امیدوارم فهمیده باشی چی میگم .....

  8. 2 کاربر از NINJA0098 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    دقیقا میدونم منظورت چیه.

    نگاه کن جسن جون شما می گی .

    مثلا باید تمامی راه ها ممکن رو پیدا کنه بعد کوچیک ترین رو انتخاب کنه نه این الگوریتم این کار نمی کنه در واقعه میاد کلیت اش اینکه سعی می کنه تابعی مثل transform.LookAT رو تبدیل به گره کنه...

  10. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    آخر فروم باز NINJA0098's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    شاهی (مازندران)
    پست ها
    1,001

    پيش فرض

    دقیقا میدونم منظورت چیه.

    نگاه کن جسن جون شما می گی .

    مثلا باید تمامی راه ها ممکن رو پیدا کنه بعد کوچیک ترین رو انتخاب کنه نه این الگوریتم این کار نمی کنه در واقعه میاد کلیت اش اینکه سعی می کنه تابعی مثل transform.LookAT رو تبدیل به گره کنه...
    فکر کنم فهمیدم چی میگی ...

    فقط یه چیز دیگه من حسینم .....

  12. این کاربر از NINJA0098 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •