تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: Quantum Conundrum

  1. #1
    حـــــرفـه ای
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,487

    پيش فرض Quantum Conundrum



    Quantum Conundrum

    سازنده : Airtight Games
    ناشر : Square Enix

    طراح : Kim Swift
    موتور: Unreal 3

    ژانر : Puzzle
    مد : Single-Player

    پلتفرم ها : PlayStation 3 ،Xbox 360 ،PC
    تاریخ انتشار : PC - June 21, 2012
    PlayStation 3 ،Xbox 360 - Q3 2012

    درجه : ESRB: E

    سیستم مورد نیاز : Minimum

    OS: Windows 7 SP1
    Processor: Intel Core 2 Duo 2.2 Ghz / AMD Athlon x2 64 3800+i
    Memory: 2 GB RAM
    Graphics: GeForce 8800 GT 512 MB / ATI Radeon HD 2900 512 MB
    Hard Drive: 1.75 GB HD space
    Sound: DirectX9 compatible sound card

    Recommended

    OS: Windows 7 SP1
    Processor: Intel Core 2 Duo 3 GHz E8400
    Memory: 2 GB RAM
    Graphics: nVidia GeForce 9500 GT / ATI Radeon HD 2900
    Hard Drive: 1.75 GB HD space
    Sound: DirectX9 compatible sound card

    وب سایت : [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    __________________

    از پرتال ها تا بعدهایی نو

    کیم سویفت (Kim Swift) خودش را به عنوان یکی از مهمترین توسعه دهنده گان بازی های مستقل، به دیگران شناخته است. او زمانی که دانشجوی انستیتوی Digipen بود، در سال 2005 با همکاری تیمی 8 نفره پروژه Narbacular Drop را خلق کرد، که الهام بخش برای عنون بعدی او یعنی Portal بود.

    سویفت طراح اصلی اولین Portal محصول برجسته شرکت Valve بود که با ترکیبی از پورتال ها، جعبه ها، تیربار ها و دکمه ها معماهای محیطی پیچیده ایی را خلق کرد. این بازی عنوانی شد که به کمک سویفت در نهایت جوایز بازی سال، طراحی و نوآوری در سال 2008 را از سوی Game Developers Choice Awards به ارمغان آورد.



    سویفت که نیز بر روی عناوین Left 4 Dead و Left 4 Dead 2، محصولات دیگر Valve کار کرد، در دسامبر 2009 این شرکت را ترک گفت. مقصد او شرکت Airtight Games بود که در سال 2004 تاسیس شده و متشکل از اعضای سابق Vinton Studios ،FASA Studio Will و Microsoft بود. در آنجا، او کار بر روی عنوان بعدی خود یعنی Quantum Conundrum را شروع کرد که تقلیدی پورتال مانند است و تیمی 16 نفره بر روی آن کار می کند. این عنوان دانلودی امسال 21 ژوئن برای PC و سه ماهه سوم امسال یعنی 2012 قابل بازی است که توسط Square Enix منتشر می شود.

    ناتان گریسون (Nathan Grayson) از اعضای VG247.com صحبت میکند. پس از مشاهده دموی 20 دقیقه ای Quantum Conundrum، اتاق کنفرانس هتل کوچکی را ترک کردم در حالی که درد داشتم. سرم از شدت هیجان میلریزد و دنده هایم تیر میکشید. با خودم فکر میکردم که، "این به راحتی بهترین چیزی است که تا به حال دیدم."

    نه، کیم سویفت، طراح اصلی Portal، من را مجبور نکرد که در مورد بازی او تعریف کنم. احساس میکنم که معماهای Quantum Conundrum با مغزم گره خورده. این مقایسه اجتناب ناپذیر است، از این رو که مشاهده دموی Quantum Conundrum مرا به یاد آن زمانی آورد که اولین بار Portal را تجربه کردم. مثل این بود که زبان خارجی دیگری را به طور کامل انتخاب کرده و در همان روز هم بر آن مسط شوید.

    جان کلام این است: شما در نقش پسر جوانی قرار میگیرید که در روزی احتمالا خوب و به دور از هر گونه رویداد غیر عادی از عمارت بزرگ عموی خود سر درمیاورد. اما بعد متوجه میشوید که این وسط چیزی درست نیست. نکته اول، کسی به شما خوش آمد نمی گوید. نکته دوم، به محض ورود شما انفجاری رخ میدهد. و نکته سوم، خانه از آنچه که قبلا به یاد داشتید عجیب و غریبتر به نظر می رسد.



    سپس معلوم می شود که عموی شما تا حدی دانشمندی دیوانه است. دیوانه بودن از این بابت که خواهید فهمید او گربه خود را میلیون ها بار شبیه سازی کرده است. همچنین متوجه میشوید که عمویتان به طرز مرموزی ناپدید شده، که با توجه به خصوصیاتش خیلی هم نمیتواند تعجب آور باشد. با این اوصاف، وظیفه شما این است که با استفاده از جدیدترین اختراع او، دستگاه تغییر بین بعدی (Interdimensional Shift Device یا IDS) او را پیدا کرده - و در نهایت نجاتش دهید.

    "کمتر بازی ای وجود دارد که شما در آن نقش یه بچه را دارید،" سویفت در ادامه میگوید. "می خواستیم عمارت احساسی مسحور کننده داشته باشد. شما وارد وضعیتی می شدید و میگفتید ' آه خدای من، همه چی چقدر بزرگه.' ما می خواستیم این احساس را تحمیل کنیم، اما در کنارش هم احساس قدرتمند بودن را داریم، چرا که شما توانایی دستکاری این محیط با ابهت و بزرگ را به همراه دارید."

    __________________

    فکر کردن بدون حضور پرتال ها

    دستگاه مورد نظر، ابزاری است برای حل معماهای کوانتومی. به طور خلاصه، این دستگاه به شما امکان جابجایی بین 4 بعد حرکتی (Dimensions) را می دهد، که در نتیجه میتوان معماهای هر اتاقی را به کمک آنها حل کرد. حل معماها زمانی جالبتر هستند که بدانید فقط یکی از بعد ها را هر لحظه میتوان فعال نمود.



    برای اولین بار، بعد کرکی (Fluffy) نشان داده شد. با فشار دکمه این بعد، ورودی عمارت - رنگ بنفش روشن به خود گرفته و پنل های چوبی به خزهای کرکی سفید رنگ تغییر میکنند. هر چیزی تغیر میکند. حتی نقاشی پرتره عموی شخصیت اصلی که میبینیم لباس خرگوشی به تن کرده است. همه اشیاء قرار گرفته در محیط، که شکلی سبکتر دارند، این اجازه می دهند که شخصیت اصلی آنها را به راحتی هر چه تمام تر برداشته، جابه جا و پرتاب کند. طبق صحبت تیم سازنده این بعد، وزن اشیا اطراف را 20 برابر کاهش میدهد.

    به عنوان مثال، در دموی نمایش داده شده - مت سالادی (Matt Salladay) - نیاز داشت که به کمک یک گاوصندوق از دیواری شیشه ای عبور کند. اما چگونه؟ او به بعد کرکی سویچ کرد و گاوصندوق را برداشت و به سمت دیوار شیشه ایی پرتاب کرد، اما قبل از برخورد آن به شیشه، فضا را به حالت عادی برگرداند و گاوصندوق دیوار شیشه ای را در هم شکست.

    در قدم بعدی، سویفت و سالادی، بعد حرکت آهسته (Slow Motion) را معرفی میکنند، بعدی که حرکت اشیا اطراف را 20 برابر کاهش میدهد و در این قسمت با زمانی کافی میتواند سیستم امنیتی لیزری را از کار بیندازند. با افتادن یک جعبه از دهن عروسک (Dolli) - یک سیستم شبیه سازی شده به شکل صورت یک ربات غول پیکر که در نقاط مختلف عمارت پراکنده هستند - و اجرای آهسته کردن زمان، آن دو قادر هستند که جلوی لیزر اصلی را گرفته و با حداکثر سرعت از آن عبور کنند بدون آنکه به طرز ناگواری مجروح شوند. در همان لحظه است که به هنگام اجرای این بعد، اطراف هم رنگ زرد مایل به تیره به خود میگیرد.

    به معرفی بعد جاذبه معکوس (Reverse Gravity)، میرسیم. سویفت و سالادی بایستی شخصیت اصلی را به همراه یک گاو صندوق از شکافی بزرگ عبور می داددند، آنها گاوصندوق را کرکی کرده و بعد از پرتاب آن بلافاصله به بعد حرکت آهسته رفته و سوار بر گاوصندوق میشوند، سپس با استفاده از جاذبه معکوس گاوصندوق رو به سقوط را به بالا کشانده و به طور منظم این بعد را فعال و غیر فعال میکنند. آنها با این روش از شکاف عبور میکنند.

    حال، عمیقا فکر کنید که به کمک این سه بعد معرفی شده با چه امکانات و احتمالاتی رو به رو هستید. زیاد است؟ بعد چهارم که سنگین (Heavy) نام دارد و وزن اشیا اطراف را 20 برابر افزایش میدهد را به مجموعه امکانات خود اضافه کنید.



    سالادی توضیح میدهد. "ما در حال نمایش یک دمو هستیم، و می خواهیم مردم چیزی از آن بفهمند. از این رو عمق بازی به طور کامل نشان داده نمی شود - برخی از چیزهای پیچیده تر که می توان انجام داد. چیزهایی سرگرم کننده زیادی در بازی وجود دارد که با هر یک از ابعاد قابل اجرا هستند. هنگامی که واقعا یاد بگیریید که چگونه میتوانید از جاذبه معکوس و حرکت آهسته استفاده کنید، متوجه خواهید شد که احتمالات چقدر نامحدودند."

    Portal اصلی، عنوانی بسیار هوشمندانه و قابل تحسین بود و خوشبختانه به نظر می رسد که Quantum Conundrum همان ردپا را دنبال میکند.

    __________________

    خواهری مهربان برای پرتال

    گربه های شبیه سازی شده - "برای اولین بار، با گربه ای با ظاهر و نگاهی احمقانه شروع شد" سویفت ادامه میدهد: "من گفته بودم 'فکر می کنم پرفسور گربه ای به نام ویجت (Widget) میتونه داشته باشه.' و طراح هنرمند مان پرسید 'می خواهی چه شکلی باشه؟' و منم گفتم 'مثل یک گربه!' بعد طراحمان گفت 'لازمه که زشت ترین گربه رو پیدا کنم' در نهایت، او عکسی از گربه های پرشین صورت تخت رو پیدا کرد، و گفت 'خدایا، خیلی زشت هستن.' "

    "می دانستم که گربه ها ی شبیه به آن وجود دارد، اما به نظر درست نیست - که اینطور گربه ایی را از طریق دستگاه شبیه سازی چندین بار تکثیر کنیم. من میگفتم 'واقعا خنده داره که چندین گربه شبیه سازی شده از این نوع گربه داشته باشیم؟' بنابراین برعکس عمل کردیم و اولین گربه با عینک یک چشمی را خلق کردیم. گربه ای که به طور فوق العاده ایی باهوش بود، و گربه نسل سوم هم گربه ایی بود بی عقل. "



    برای اطمینان بیشتر، راهروها پر از پرتره هایی است که داستان غم انگیز سقوط ژنتیکی ویجت را بیان میکند. نقاشی اول: یک عینک یک چشمی، کلاه و نگاهی باوقار. دوم: چشم های شیشه ای، کشیده و نگاهی سر در گم. سوم: ابلهانه ترین، به طور احمقانه ای دوست داشتنی، خنده دار. جالب توجه بودند، چون همین پرتره ها ابزاری برای بیان داستان بازی هستند.

    "واقعا سرگرم کننده بود که همه - برنامه نویسان، طراحان، هر کسی - ایده های خود را به روی صفحه بیاورند،" سالادی اضافه میکند. "و یکی از چیزهایی که ما همیشه میخواستیم این بود که کار کمی کارتونی و با رنگ آمیزی و شخصیت های زیادی همراه باشد. از آنجا مدت زمان بازی چهار الی شش ساعت است، می خواستیم خانه سرگرم کننده و ظاهری جذاب داشته باشد. ما اینگونه جلو رفتیم، زیرا عنوانی عجیب و غریب و لذت بخش است. واقعا متناسب با این نوع بازی است."

    چیزی که من از Quantum Conundrum دیدم فوق العاده - صاف و ساده به نظر میرسید . آیا کمی بیش از حد مشخص نیست که این بازی از نسل Portal است؟ قطعا. اما زمانی که چیزی از بالا تا پایین به این جذابی به نظر می رسد، به سختی هم گرفتارش می شوید.

    سویفت می گوید: "ما به هنگام ساخت این پروژه لذت بسیاری را بردیم. ما به عنوان یک تیم واقعا با همدیگر همکاری داشتیم، پس تنها این نبود که بگوییم 'اینو انجام بده! اونو انجام بده!' در هر نوع تصمیم گیری اساسی - مثل طراحی مراحل - همگی رای میدادیم به آنچه که می خواستیم. هدف را مشخص کرده بودیم - برای نمونه، 'هی، ما لازمه که بعد کرکی رو یاد بدیم. بیایین با چندین معما انجامش بدین.' "

    "من از کار کردن بر روی Portal خیلی لذت بردم، و عاشق این نوع از بازی هستم. فقط این سبک محیطی برای بازی های پازل. فکر می کنم اینگونه بودن واقعا سرگرم کننده است. گیر کردن در این بازی ها را دوست دارم، چیزی که ذهن مرا به چالش بکشد."



    "امیدوارم که بازیکنان بیشتری جذب شوند و تعداد بیشتری از مردم در واقع بازیهای شبیه به این بسازند. می خواهم شبیه صنعت شوتر اول شخص، جایی که می توان انتخاب کرد، این ژانر هم ژانری قوی باشد."

    __________________

    منابع

    VentureBeat.com
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    VG247.com
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ترجمه ... [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    __________________

    تریلرها

    Debut Trailer | Size: 7.8 MB
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    E3 2012: Exclusive Trailer | Size: 14.7 MB
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    ا
    ضميمه هاي کوچک ضميمه هاي کوچک Cover.jpg   QC_SS1.jpg   QC_SS2.jpg   QC_SS3.jpg   QC_SS4.jpg  

    QC_SS5.jpg   QC_SS6.jpg  


  2. #2
    حـــــرفـه ای City 17's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    محل سكونت
    HEV suit
    پست ها
    1,975

    پيش فرض

    ممنون بابت تاپیک!

    بازی خیلی جالب و خلاقانه به نظر می رسه و با توجه به امکاناتش دامنه ی خیلی وسیعی از پازل ها را خواهیم دید.

    در مورد گیم پلی چند مورد که Kim Swift در Stage Demo به اون ها اشاره کرده بود:

    مدت زمان گیم پلی بین 6 تا 12 ساعت خواهد بود , 6 ساعت برای افراد -به قول Kim Swift- خوره ی حل معما و در حدود 10 تا 12 ساعت برای افراد نرمال.

    در بسیاری از معماها سعی شده که از چند روش قابل انجام باشن , مگر اینکه در اون معما تیم سازنده اهداف آموزشی خاصی داشته باشند که شما را مجبور به انجام معما از روشی خاص کنند.

    در صورتی که کاراکتر شما بمیره بسته به نحوه / محل مردن جمله ای که بعضا همراه با طنز هست پیامی را به شما منتقل می کنه. در کل چیزی در حدود 500 جمله ی مختلف به این شکل از طرف تیم سازنده گنجانده شده.

  3. 8 کاربر از City 17 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    Moderator vahidgame's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    6,503

    پيش فرض

    این بازی برای طرفداران سبک معمایی و به خصوص طرفداران پرتال یه نعمت بزرگیه
    لینک های اونم احتمالا توی همین یکی دو روزه باید بیاد
    +
    خب IGN امروز به نسخه PC بازی امتیار 8 رو داد...

  5. 7 کاربر از vahidgame بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    مدیر انجمن بازی های کامپیوتری و کنسولی Layken's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    Sillent Hill
    پست ها
    7,262

    پيش فرض

    GamesRadar 9/10
    Wired 9/10

    Game Informer 8.5/10
    GamesBeat 8.4/10
    IGN 8/10
    VideoGamer 8/10
    IncGamers 8/10
    Polygon 7.5/10
    GameSpy 7/10


    متا الان 81

  7. 9 کاربر از Layken بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #5
    مدیر انجمن بازی Masoud King's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    فعلا مشهد!
    پست ها
    6,685

    پيش فرض

    ign و gamespot هر دو از پازل های بازی تعریف زیادی کردن و اونها رو خیلی خوب دونستن .. ولی گویا پایان بازی و همچنین ویژگی های بصریش تعریفی نداره
    Last edited by Masoud King; 22-06-2012 at 20:55.

  9. 7 کاربر از Masoud King بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #6
    Moderator vahidgame's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    6,503

    پيش فرض

    گیم اسپات هم 7.5 داد
    امتیازهای بازی تا به الان:

    Destructoid 10
    GamesRadar 9
    Wired 9
    Game Informer 9
    GamesBeat 8.4
    GameStar 8.1
    Metro GameCentral 8.0
    Digital Spy 8.0
    Machinima 8.0
    IGN 8.0
    VideoGamer 8.0
    IncGamers 8.0
    GameSpot 7.5
    GameTrailers 7.5
    Polygon 7.5
    Joystiq 7.0
    GameSpy 7.0

    متای بازی هم الان 80 هستش...


    پ.ن: شاید بازی مثل پرتال از همه لحاظ مثل داستان و شخصیت پردازی کامل نباشه ولی از لحاظ معماهای خلاقانه و زیبا راضی کننده ست و به نظر من برای این بازی همین کافیه

  11. 7 کاربر از vahidgame بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #7
    حـــــرفـه ای hosseincode2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    اردبیل
    پست ها
    1,867

    پيش فرض

    يه 20 دقيقه اي بازي كردم! با چند خط توضيحات عمو بازي شروع ميشه و از اين به بعد با هر چند قدمي كه برداريم و به يه پازلي برسيم عمو يه توضيحاتي ميده. يه گربه‌ي مرموزي هم هست كه فعلا زياد در موردش توضيح ندادن. اولين بعد هم اونيه كه اشيا رو 10 مرتبه سبك تر ميكنه. فعلا در همين حد بگم كه مهمترين چيزي كه از همون اول بازي روش مانور داده پازل‌هاش بوده كه بايد بگم خيلي خيلي خوبن و فسفر ميسوزونن و همين كافيه كه همه بازي رو انجام بدن. بقيه قسمت هاي بازي هم طوري نيست كه اذيتتون كنه.

  13. 6 کاربر از hosseincode2008 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #8
    حـــــرفـه ای hosseincode2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    اردبیل
    پست ها
    1,867

    پيش فرض

    بازي رو تموم كردم و ميتونم بگم خيلي بهتر ميتونست باشه ولي با اين حال بازم فقط «خوب» بود.
    دو دليل عمده براي اينكه چرا Quantum Conundrum نتونست يك Portal باشه:
    1. در پرتال داستان به همون اندازه پازل‌ها اهميت داشت و در كنار اون قرار ميگرفت نه پشت اون؛ توي كوانتوم داستان و روايت اون خلاصه ميشه در نظرات بعضا بي‌ربطي كه دايي (دراصل دايي شخصيت اول بازي هست كه در پست قبليم به اشتباه عمو خطابش كردم!) به حركات شما و تابلوها ميده. اين مسئله كاملا در پايان سرسري و نااميد كننده اي كه بازي داره مشهود هست.
    2. پازل‌هاي پرتال اكثرا منطقي بودند و تمركز خاصي روي پلتفرمينگ نشده بود كه به همين دليل بي‌نقص تر بود؛ ولي توي كوانتوم شايد براي من مرحله اي كه بيشتر از قسمت هاي ديگه توش موندم مربوط به قسمت پلتفرمينگ بود.

    حرف‌هاي ديگه‌اي هم ميشه زد ولي فعلا از بازي استقبال نشده پس بيخيال ميشويم! امتياز من 8 از 10

  15. 4 کاربر از hosseincode2008 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •