سلام
فکر نمیکنم این پست تکراری باشه اگه خوب پیش بره مفیده
پس خواهشا نبندین
ممنون
در این موضوع که ایجاد کردم هدفم باز کردن تمام کار تری دی مکس هست قسمت هایی رو که میدونم براتون میزارم
وبقیه قسمت ها را دوستان گل میتونن توضیح بدن
سلام
فکر نمیکنم این پست تکراری باشه اگه خوب پیش بره مفیده
پس خواهشا نبندین
ممنون
در این موضوع که ایجاد کردم هدفم باز کردن تمام کار تری دی مکس هست قسمت هایی رو که میدونم براتون میزارم
وبقیه قسمت ها را دوستان گل میتونن توضیح بدن
Last edited by PUROSHA; 01-03-2011 at 11:50.
خب تو عکس زیر همه چیز رو مشخص کردم
از قسمت اول شروع مکنیم
قسمت Geometry را که در عکس مشخص کردم انتخاب کنید
در همون قسمت اول که نوشته Standard Primitives بمونید و تگ دیگه ای رو انتخاب نکنید
حالا طبق شماره گذاری ها توضیح میدم
هر چند ابتدایی هست اما به درد بعضی ها میخوره اگر جایی گنگ بود یا اشکال داشت دوستان بگن یا خودشون ویرایش کنند
1. این قسمت برای به وجود اوردن مکعب مسطتیل یا مربع می باشد.
2. این قسمت برای به وجود اوردن یه دایره یا کره می باشد.
3. در این قسمت میتوانید استوانه بسازید.
4. در این قسمت میتوانید حلقه بسازید و اندازه هایش رو خودتان تنطیم کنید.
5 . این قسمت هم شکل یک قوری رو برای شما نمایان میکنه.
6.این قسمت برای به وجود اوردن استوانه است اما استوانه ای که متغیر است و میتوان شکل ان را مانند قیف تغییر داد.
7. این قسمت هم نوعی کره هست که براتون نمایان میشه.
8.در این قسمت می توانید استوانه تو خالی بسازید.
9.در این قسمت میتوانید شکلی نظیر اهرام بسازید.
10. در قسمت اخر هم میتوانید یک سطح بسازید.
امیدوارم تا اینجا مفید باشه دوستان با تجربه هم میتوانند نظر بدهند
ممنون
قسمت دوم
همونطور که تو عکس مشخص کردم در همون قسمت Geometry تگ دوم یعنی Extended Primitives رو انتخاب کنید.
1.این قسمت لوزی تو پر را برای شما نمایان می کند.
2.در این قسمت میتوانید مکعب مسطتیل یا مربع با ویرایش بسازید.
3.این قسمت استوانه را برای شما نمایان میکند که قابل ویرایش است.
4.یک چند ضلعی قابل ویرایش رو براتون نمایان میکنه.
5.در این قسمت میتوان 5 ضلعی قابل ویراش ساخت.
6.برای به وجود اوردن یک سطح صاف قابل استفاده شما دوستان است.
7.نوعی مثلث که قابل ویراش است رو براتون نمایان میکنه.
8.برای ساخت شکلی مانند رشته های در هم پیچیده مورد استفاده قرار میگیرد.
9.استوانه ای قابل ویراش براتون نمایان میشه.
10.شکلی مانند کپسول میتوان با این ویژگی ساخت.
11و12.شکل های برای ایجاد دیوار ها برای ساخت اتاق در تختیاز شما قرار میگیره.
13.میتوان شکلی مانند فنر با این ویژگی ساخت.
قبل از توضیح قسمت سوم ترجیع میدم که اول گزینه های نوار ابزار رو توضیح بدم تا وقتی جا افتاد قسمت های جزیی رو هم توضیح میدم
تو عکس هست که کجا رو توضیح میدم
![]()
قسمت File
فرمان New
با انتخاب این گزینه صحفه ی فعلی پاک شده و صفحه جدید باز میشود. پیامی ظاهر شده و از شما می پرسد ایا مایل به ذخیره شکل قبلی هستید یا نه. اگر گزینه Yes انتخاب شود باید ذخیره کنید اگر گزینه No را انتخاب کنید باز هم پیغامی مبنی بر New Scene ظاهر میشود که سه گزینه متفاوی دارد.
1. keep Objects and Hierarchy
اگر این گزینه انتخاب شود تمامی شکل ها و تنطیمات ان ها از بین نمی روند ولی کلید های محرک سازی که ایجاد کرده اید از بین خواهد رفت
2. Keep Objects
اگر این گزینه را انتخاب کنید فقط شکل هایی که ایجاد کرده اید باقی خواهند ماند و تمام تنظیمات و کلید های محرک سازی ان ها از بین خواهد رفت.
3. New All
اگر این گزینه انتخاب شود تمام شکل ها و تنظیمات و کلید های محرک از بین خواهد رفت و صفحه ای جدید ایجاد میشود
که شما میتوانید از نو شروع کنید
فرمان Reset
اگر این فرمان را انتخاب کنید تمام تنظيمات نرم افزار را به صورت پيش فرض تغيير مي دهید.
فرمان Open
به کمک اين فرمان مي توانيد فايل هاي با پسوند(MAX) يا يک فايل کاراکتر(CHR) يا فايل رندرVIZرا باز کرد. فايلهاي (DRF) يک فايل صحنه از يک رندر VIZ است اين نوع فايلها شباهت زيادي به فايلهاي Max دارند اما توسط رندر شرکت AutoDesk رندر مي شوند.
فرمان Open Recent
اين فرمان فهرستي از جديدترين فايل ها که باز شده را در اختيار شما قرار مي دهد و تعداد اين فايلها را تا 9 مي توان افزايش داد براي تغيير آن مي توانيد به اين منو برويد.
Customize >Preference>File- Recent Files in File menu
فرمانSave
براي ذخيره سازي يک صحنه از اين فرمان استفاده مي شود که معادل کليدهاي ميان بر Ctrl +S است. در 3DS MAX قابليتي وجود دارد که فايل ها را مي تواند به صورت خودکار در فاصله زماني معيين ذخيره نمايد. اين قابليت را Auto backup گويند و ميزان زمان و تعداد ذخيره سازي نيز قابل تغيير مي باشد.
اين فايلها در آدرس نصب شده نرم افزار در پوشه Auto backup قرار دارند.
Customize- Preference- Flle- Auto backup
فرمان Save as
به کمک اين فرمان مي توانيد فايلهاي Max يا کاراکتر(CHR) را در مکان ها و جاهاي متفاوت ذخيره کنيد.
فرمان Save Selection
به کمک اين فرمان مي توانيد اشياء منتخب در صحنه را ذخيره کنيم البته اشيايي که به صورت سلسله مراتبي هستند به ترتيب سلسله مراتب ذخيره مي شوند.
Last edited by PUROSHA; 01-03-2011 at 12:02.
فرمان Merge
به کمک اين فرمان مي توانيد چند صحنه را ادغام کنيد زمان Merge يک سري پيام داده مي شود که در زير توضيح مي دهيم.
Merge: شي وارد شده را با استفاده از نام فيلد سمت راست در صحنه جديد ادغام مي کند.
Skip: عمليات ادغام شي را لغو مي کند.
Delete old: شي موجود در صحنه را از بين برده و شي جديد را که هم نام شي قبلي بوده را جايگزين مي کند.
Apply to all duplicate: همه اشياء وارد شده را به صورتي وارد صحنه مي کند که نام اشياء به صورت (تکثير) تغيير نام پيدا کنند.
Cancel: عمليات ادغام را لغو مي کند.
Rename merged material: اسامي مواد وارد شده به صحنه را مي توان تغيير داد.
Use scene material: خصوصيات مواد موجود در صحنه را بر مواد وارد شده مي دهد.
Use merged material: مواد وارد شده به صحنه را به اشيا مي دهد.
Auto Rename merged material: به صورت خودکار مواد وارد شده به صحنه را تغيير نام مي دهد.
Apply To Duplicates: همه مواد را به صورتي وارد مي کند که نام آنها به صورت (تکثير) تغيير نام پيدا مي کند.
فرمانExport
به کمک اين فرمان مي توانيد فايلهاي MAX را به صورت فايلهاي ديگر خروجي بگيريد فرمت هاي خروجي به شرح زير است.
3D Studio (3DS)
Adobe illustrator (Ai)
ASC scene Export (ASE)
Auto CAD (DWG)
Auto CAD (DXF)
Shockwave 3D
Film Box (FBX)
Initial Graphics Exchange Standard (IGES)
Lights cape material (ATR)
Lights cape Blocks (BLK)
Lights cape Parameter (DF)
Lights cape Layers (LAY)
Lights cape View (VW)
Lights cape Preparation Flle (LP)
Stereo lithography (STL)
VRML 97 (WRL
سلام بچه های گل
باید تا یه مدت ازتون خداحافظی کنم
تو این چند روز که نبودم اینترنتم قطع بود و لپتابم خراب شد دادم بیرون درست کنن الانم از خونه یکی از دوستان آن میشم
خیلی خوش حال شدم که با شما دوستان عزیز حرف زدم
تا برگشتم اگر کسی میتونه مطالب رو ادامه بده و اموزشو جلو ببره برای کاربران محترم تا بتونن استفاده کنن
وقتی اومدم منم کمک میکنم
پس تا دیدار دوباره خداحافظ
ممنونم از تمام زحماتتون خیلی جالب وآموزنده بود
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)