تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: آموزش 3DMAX کامل با عکس

  1. #1
    داره خودمونی میشه PUROSHA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    Karaj
    پست ها
    66

    پيش فرض آموزش 3DMAX کامل با عکس

    سلام

    فکر نمیکنم این پست تکراری باشه اگه خوب پیش بره مفیده
    پس خواهشا نبندین

    ممنون

    در این موضوع که ایجاد کردم هدفم باز کردن تمام کار تری دی مکس هست قسمت هایی رو که میدونم براتون میزارم
    وبقیه قسمت ها را دوستان گل میتونن توضیح بدن
    Last edited by PUROSHA; 01-03-2011 at 11:50.

  2. 6 کاربر از PUROSHA بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    داره خودمونی میشه PUROSHA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    Karaj
    پست ها
    66

    پيش فرض

    خب تو عکس زیر همه چیز رو مشخص کردم

    از قسمت اول شروع مکنیم

    قسمت Geometry را که در عکس مشخص کردم انتخاب کنید

    در همون قسمت اول که نوشته Standard Primitives بمونید و تگ دیگه ای رو انتخاب نکنید

    حالا طبق شماره گذاری ها توضیح میدم
    هر چند ابتدایی هست اما به درد بعضی ها میخوره اگر جایی گنگ بود یا اشکال داشت دوستان بگن یا خودشون ویرایش کنند






    1. این قسمت برای به وجود اوردن مکعب مسطتیل یا مربع می باشد.
    2. این قسمت برای به وجود اوردن یه دایره یا کره می باشد.
    3. در این قسمت میتوانید استوانه بسازید.
    4. در این قسمت میتوانید حلقه بسازید و اندازه هایش رو خودتان تنطیم کنید.
    5 . این قسمت هم شکل یک قوری رو برای شما نمایان میکنه.
    6.این قسمت برای به وجود اوردن استوانه است اما استوانه ای که متغیر است و میتوان شکل ان را مانند قیف تغییر داد.
    7. این قسمت هم نوعی کره هست که براتون نمایان میشه.
    8.در این قسمت می توانید استوانه تو خالی بسازید.
    9.در این قسمت میتوانید شکلی نظیر اهرام بسازید.
    10. در قسمت اخر هم میتوانید یک سطح بسازید.

    امیدوارم تا اینجا مفید باشه دوستان با تجربه هم میتوانند نظر بدهند

    ممنون

  4. 5 کاربر از PUROSHA بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    داره خودمونی میشه PUROSHA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    Karaj
    پست ها
    66

    پيش فرض

    قسمت دوم

    همونطور که تو عکس مشخص کردم در همون قسمت Geometry تگ دوم یعنی Extended Primitives رو انتخاب کنید.





    1.این قسمت لوزی تو پر را برای شما نمایان می کند.
    2.در این قسمت میتوانید مکعب مسطتیل یا مربع با ویرایش بسازید.
    3.این قسمت استوانه را برای شما نمایان میکند که قابل ویرایش است.
    4.یک چند ضلعی قابل ویرایش رو براتون نمایان میکنه.
    5.در این قسمت میتوان 5 ضلعی قابل ویراش ساخت.
    6.برای به وجود اوردن یک سطح صاف قابل استفاده شما دوستان است.
    7.نوعی مثلث که قابل ویراش است رو براتون نمایان میکنه.
    8.برای ساخت شکلی مانند رشته های در هم پیچیده مورد استفاده قرار میگیرد.
    9.استوانه ای قابل ویراش براتون نمایان میشه.
    10.شکلی مانند کپسول میتوان با این ویژگی ساخت.
    11و12.شکل های برای ایجاد دیوار ها برای ساخت اتاق در تختیاز شما قرار میگیره.
    13.میتوان شکلی مانند فنر با این ویژگی ساخت.

  6. 3 کاربر از PUROSHA بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    داره خودمونی میشه PUROSHA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    Karaj
    پست ها
    66

    پيش فرض

    قبل از توضیح قسمت سوم ترجیع میدم که اول گزینه های نوار ابزار رو توضیح بدم تا وقتی جا افتاد قسمت های جزیی رو هم توضیح میدم

    تو عکس هست که کجا رو توضیح میدم


  8. 4 کاربر از PUROSHA بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    داره خودمونی میشه PUROSHA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    Karaj
    پست ها
    66

    پيش فرض

    قسمت File

    فرمان New

    با انتخاب این گزینه صحفه ی فعلی پاک شده و صفحه جدید باز میشود. پیامی ظاهر شده و از شما می پرسد ایا مایل به ذخیره شکل قبلی هستید یا نه
    . اگر گزینه Yes انتخاب شود باید ذخیره کنید اگر گزینه No را انتخاب کنید باز هم پیغامی مبنی بر New Scene ظاهر میشود که سه گزینه متفاوی دارد.

    1. keep Objects and Hierarchy

    اگر این گزینه انتخاب شود تمامی شکل ها و تنطیمات ان ها از بین نمی روند ولی کلید های محرک سازی که ایجاد کرده اید از بین خواهد رفت

    2. Keep Objects

    اگر این گزینه را انتخاب کنید فقط شکل هایی که ایجاد کرده اید باقی خواهند ماند و تمام تنظیمات و کلید های محرک سازی ان ها از بین خواهد رفت.

    3. New All

    اگر این گزینه انتخاب شود تمام شکل ها و تنظیمات و کلید های محرک از بین خواهد رفت و صفحه ای جدید ایجاد میشود
    که شما میتوانید از نو شروع کنید

  10. 4 کاربر از PUROSHA بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    داره خودمونی میشه PUROSHA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    Karaj
    پست ها
    66

    پيش فرض

    فرمان Reset

    اگر این فرمان را انتخاب کنید تمام تنظيمات نرم افزار را به صورت پيش فرض تغيير مي دهید.


    فرمان Open


    به کمک اين فرمان مي توانيد فايل هاي با پسوند(MAX) يا يک فايل کاراکتر(CHR) يا فايل رندرVIZرا باز کرد. فايلهاي (DRF) يک فايل صحنه از يک رندر VIZ است اين نوع فايلها شباهت زيادي به فايلهاي Max دارند اما توسط رندر شرکت AutoDesk رندر مي شوند.


    فرمان Open Recent



    اين فرمان فهرستي از جديدترين فايل ها که باز شده را در اختيار شما قرار مي دهد و تعداد اين فايلها را تا 9 مي توان افزايش داد براي تغيير آن مي توانيد به اين منو برويد.
    Customize >Preference>File- Recent Files in File menu




  12. 5 کاربر از PUROSHA بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    داره خودمونی میشه PUROSHA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    Karaj
    پست ها
    66

    پيش فرض

    فرمانSave


    براي ذخيره سازي يک صحنه از اين فرمان استفاده مي شود که معادل کليدهاي ميان بر Ctrl +S است. در 3DS MAX قابليتي وجود دارد که فايل ها را مي تواند به صورت خودکار در فاصله زماني معيين ذخيره نمايد. اين قابليت را Auto backup گويند و ميزان زمان و تعداد ذخيره سازي نيز قابل تغيير مي باشد.
    اين فايلها در آدرس نصب شده نرم افزار در پوشه Auto backup قرار دارند.

    Customize- Preference- Flle- Auto backup


    فرمان Save as

    به کمک اين فرمان مي توانيد فايلهاي Max يا کاراکتر(CHR) را در مکان ها و جاهاي متفاوت ذخيره کنيد.


    فرمان Save Selection

    به کمک اين فرمان مي توانيد اشياء منتخب در صحنه را ذخيره کنيم البته اشيايي که به صورت سلسله مراتبي هستند به ترتيب سلسله مراتب ذخيره مي شوند.

    Last edited by PUROSHA; 01-03-2011 at 12:02.

  14. 5 کاربر از PUROSHA بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    داره خودمونی میشه PUROSHA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    Karaj
    پست ها
    66

    پيش فرض

    فرمان Merge



    به کمک اين فرمان مي توانيد چند صحنه را ادغام کنيد زمان Merge يک سري پيام داده مي شود که در زير توضيح مي دهيم.
    Merge: شي وارد شده را با استفاده از نام فيلد سمت راست در صحنه جديد ادغام مي کند.
    Skip: عمليات ادغام شي را لغو مي کند.
    Delete old: شي موجود در صحنه را از بين برده و شي جديد را که هم نام شي قبلي بوده را جايگزين مي کند.
    Apply to all duplicate: همه اشياء وارد شده را به صورتي وارد صحنه مي کند که نام اشياء به صورت (تکثير) تغيير نام پيدا کنند.
    Cancel: عمليات ادغام را لغو مي کند.
    Rename merged material: اسامي مواد وارد شده به صحنه را مي توان تغيير داد.
    Use scene material: خصوصيات مواد موجود در صحنه را بر مواد وارد شده مي دهد.
    Use merged material: مواد وارد شده به صحنه را به اشيا مي دهد.
    Auto Rename merged material: به صورت خودکار مواد وارد شده به صحنه را تغيير نام مي دهد.
    Apply To Duplicates: همه مواد را به صورتي وارد مي کند که نام آنها به صورت (تکثير) تغيير نام پيدا مي کند.




    فرمانExport


    به کمک اين فرمان مي توانيد فايلهاي MAX را به صورت فايلهاي ديگر خروجي بگيريد فرمت هاي خروجي به شرح زير است.


    3D Studio (3DS)
    Adobe illustrator (Ai)
    ASC scene Export (ASE)
    Auto CAD (DWG)
    Auto CAD (DXF)
    Shockwave 3D
    Film Box (FBX)
    Initial Graphics Exchange Standard (IGES)
    Lights cape material (ATR)
    Lights cape Blocks (BLK)
    Lights cape Parameter (DF)
    Lights cape Layers (LAY)
    Lights cape View (VW)
    Lights cape Preparation Flle (LP)
    Stereo lithography (STL)
    VRML 97 (WRL










  16. 7 کاربر از PUROSHA بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    داره خودمونی میشه PUROSHA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    Karaj
    پست ها
    66

    پيش فرض

    سلام بچه های گل

    باید تا یه مدت ازتون خداحافظی کنم

    تو این چند روز که نبودم اینترنتم قطع بود و لپتابم خراب شد دادم بیرون درست کنن الانم از خونه یکی از دوستان آن میشم
    خیلی خوش حال شدم که با شما دوستان عزیز حرف زدم

    تا برگشتم اگر کسی میتونه مطالب رو ادامه بده و اموزشو جلو ببره برای کاربران محترم تا بتونن استفاده کنن

    وقتی اومدم منم کمک میکنم

    پس تا دیدار دوباره خداحافظ

  18. 3 کاربر از PUROSHA بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #10
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2011
    پست ها
    1

    پيش فرض تشکر و قدر دانی

    ممنونم از تمام زحماتتون خیلی جالب وآموزنده بود

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •