در یک بازی فوتبال چگونه آمار بازی بوسیله کامپیوتر ارائه می شود.
در یک بازی فوتبال چگونه آمار بازی بوسیله کامپیوتر ارائه می شود.
خب معلومه هر وقت تيمي به گل ميرسد يادداشت ميكنند و در آخر بازي گل ها را ميشمارند و هر تيمي گل بيشتري بزند برنده خواهد بود...
اين كه نكته آساني بود يعني نميدانستيد؟
mohsen_sniper جان،
اين كار با نرمافزارهاي خاص انجام ميشه!
يكي از داورها يه بار توي يكي از مجلات اون رو معرفي كرده بود، واقعا خداست!
Last edited by Aftabgardan-cc; 11-11-2006 at 13:52.
حالا این که چیزی نیست! بگو چطوری این فاصله توپ با دروازه و دایره محیط دیواره دفاعی رو روی زمین میکشن!
سلام جمیعاً
خانوما و آقایونا
می تونم همین قدر بگم که زیرنویس برنامه های زنده تلویزیونی علاوه بر برنامه خاص، یه دستگاه خفن چند میلیونی داره که بهترینش رو توی ایران، شبکه خبر خریده و حتماً کارشش رو دیدین. کار این فقط دستگاه اینه که خروجی اون برنامه مخصوصه رو به صورت هم زمان Real Time میندازه روی تصویر نهایی پخش، و بعد از اون میاد روی آنتن.
در مورد فاصله توپ از دروازه؛
اینم هم برنامه توپ تر می خواد و هم دستگاه خفن تر که اگه یادتون باشه پارسال یه مسابقه چند جانبه توی امارات (به گمونم) بود که اون جا، این سیستم و تشکیلاتش رو از فرانسه خریده بودن؛ یعنی هر کسی اون رو نداره. مجموعاً این کار سه مرحله دراه:
1- میان توی برنامش یه محیط 3D (سه بعدی) درست می کنن و بعدش مختصات زمین فوتبال رو بهش میدن و یه دوربین مجازی هم توش کار می ذارن (3D کارا بهتر متوجه می شن). بعد از اون با تکنیک Camera Match حرکات دوربین واقعی رو به دوربین مجازی میدن؛ یعنی توی یه نقطه هر دوشون صفر هستن و با محاسبه اختلاف حرکت دوربین واقعی نسبت به سه پایه خودش، دوربین مجازی هم خود به خود توی فضای 3D همون حرکات دوربین واقعی رو انجام میده (من که هیچ چی نفهمیدم...).
2- حالا فضا آمادست و فقط باهاس برنامه رو جوری تنظیم کنی که اگه مثلاً روی یه جای زمین مجازی کلیک کردم، خودت فاصله رو تا دروازۀ نزدیک، حساب کن و فلان موقع، خط آفساید رو نشون بده و...
یه کار جالب رو هم تلویزیون فرانسه واسه لیگش انجام داده بود که اگه دیده باشین، به جای قطع فوتبال و پخش صحنه آهسته، یه مانیتور مجازی بزرگ اون ور زمین درست کرده بودن که هی غیب می شد و هی می اومد و صحنه آهسته نشون می داد؛ اون هم با همین چیزاست.
3- توی قسمت آخر هم که خوراک تدوین کاراس؛ چه طوری اون خط ها زیر پای بازیکن ها می افته؟
با دستوراتی مثل Luma Key اون چیزی رو که می خوان روی زمین چمن سبز رنگ و زیر پای بازیکن ها نشون میدن که تازه بعضی وقت ها آرم تیم ها و نتیجه و تبلیغ و بعضی وقت هام صحنه های آهسته رو روی زمین پخش می کنن.
ببخشید سرتون رو درد آوردم (دفعه آخرت باشه).
اگه سوال دیگه رو هم بتونم جواب بدم، در خدمتم.
یا علی
سلام جمیعاً
با این که قبلاً اون قدر فک زدم، هنوز احساس می کنم یه چیزایی جا مونده؛ پس با عرض عذر.
از سیستم Camera Match واسه ذخیره کردن حرکت دوربین و پیاده کردن اون روی دوربین برنامه های سه بعدی استفاده می کنن؛ توی این کار، این سیستم رو روی سه پایه دوربین نصب می کنن.
اون زمین فوتبال مجازی، خودش چیزی واسه نشون دادن نداره و چیزایی رو که روی سطح اون زمین طراحی می کنن، میندازن روی تصویر زمین واقعی؛ و چون زاویه هر دو تا واقعی و مجازی یکیه، خطوط و آمار دقیقاً مطابق زمین واقعی درمیاد.
یا علی
البته من شنيدم از نرم افزار دايركتور براي اسامي بازيكنان استفاده مي كنن.
برای تعداد اوت و کرنر و سانتر و ... چی کار میکنن ؟
سلام جمیعاً
اون برنامه ای که این کار رو انجام می ده، قابل برنامه ریزی هم هست.
به این صورت که، چند تا گزینه درست می کنن که مثلاً یه گزینه واسه تعداد کرنر تیم آبی و یه گزینه واسه تعداد کرنر تیم قرمز. اگه روی گزینه کرنر تیم آبی، کلیک کردم، یه عدد به مقدارش اضافه کن. و همین جور هم واسه تیم آبی.
هر وقت هم که فلان گزینه رو کلیک کردم، آخرین عدد اون دو تا گزینه رو نشون بده.
البته باهاس یه نفر این کار رو انجام بده.
خود کامپیوتر که شعورش نمی رسه که کرنر چیه؟
توی برنامه های اتوران ساز هم می شه یه چیزی شبیه این درست کرد.
اگه فرصت کردم، یه نمونه با مولتی مدیا بیلدر درست می کنم.
البته فقط واسه امتحانه و به درد اون کار - موضوع بحث - نمی خوره.
آخر سر هم همه اطلاعات رو توی یه صفحه، آخر بازی نشون می دن.
التماس دعا
یا علی
دوست عزیز یعنی یکی نشسته و تعداد پاسهای سالم و ناسالم یک بازیکن، آمار تصاحب توپ در 3 منطقه زمین بازی را یادداشت می کند؟!
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)