تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: openGL ومسائل مربوط به آن

  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    ارومیه
    پست ها
    191

    14 openGL ومسائل مربوط به آن

    سلام دوستان تو این تاپیک میخوام کلیه مسائل مربوط به openGL مطرح بشه در ابتدا یک سوال دارم میشه نحوه افزودن openGL به کامپایلر رو بگین فرق نمیکنه هر کامپایلری بود قبوله البته قفط ویژوال C++ واستدیو نباشه

  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه bahareh655's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    بالای نَوَردِوون-نزدیک پُشت بون
    پست ها
    266

    پيش فرض

    سلام

    برای شروع کار با OpenGL باید یکسری از مراحل را بپیماییم.با هم یک یک آنها را بررسی می کنیم:
    1- تهیه ی کامپایلر
    شما می توانید از کامپایلرهای مختلفی استفاده کنید.اما ما کامپایلر VC++ محصول Microsoft را پیشنهاد می کنم.همچنین برای سادگی کار از محیط توسعه ی یکپارچه (IDE) ی Visual Studio .Net استفاده کنید.
    کامپایلر vc++ بصورت رایگان از سایت سازنده قابل دانلود است.

    2- تهیه ی کتابخانه ی OpenGL
    این کتابخانه شامل فایل نصاب می باشد که سه دسته فایل اصلی را ر بر می گیرد.فایل های هیدر ، فایل های کتابخانه ای و dll ها ( که بورت اتوماتیک در محل لازم قرار می گیرند) .اما برای شناسایی فایل های هیدر و کتابخانه ای باید محل آنها را به کامپایلر معرفی کنیم.

    3- تهیه ی کتابخانه ی GLU
    این کتابخانه شامل فایل نصاب می باشد که سه دسته فایل اصلی را ر بر می گیرد.فایل های هیدر ، فایل های کتابخانه ای و dll ها ( که بورت اتوماتیک در محل لازم قرار می گیرند) .اما برای شناسایی فایل های هیدر و کتابخانه ای باید محل آنها را به کامپایلر معرفی کنیم.

    4- تهیه ی کتابخانه ی GLUT
    این کتابخانه شامل فایل نصاب می باشد که سه دسته فایل اصلی را ر بر می گیرد.فایل های هیدر ، فایل های کتابخانه ای و dll ها ( که بورت اتوماتیک در محل لازم قرار می گیرند) .اما برای شناسایی فایل های هیدر و کتابخانه ای باید محل آنها را به کامپایلر معرفی کنیم.

    5- تنظیمات
    تمام فایل ها هیدر را در مسیری مانند \include\GL قرار دهید.همنین تمام فایل های کتابخانه ای را در مسیری ماننذ \lib قرار هید.حالا در visual studio از منوی Tools گرینه ی Options … را انتخاب کنید.در پنجره ی باز شده در سمت چپ به مسیر Projetcs and Solutions->VC++ Directories بروید.از لیست Show directories for گزینه ی Library files را انتخاب کرده سپس مسیری جدید را با کلید روی دکمه ی line new (با تصویر فولدر) ایجاد کرده و مقدار آن را همان مسیر فایل های کتابخانه ای قرار دهید.از لیست Show directories for گزینه ی Include files را انتخاب کرده سپس مسیری جدید را با کلید روی دکمه یline new (با تصویر فولدر) ایجاد کرده و مقدار آن را همان مسیر فایل های هیدر قرار دهید (مثلا اگر مسیر آنها C:\Include\GL است مسیر C:\Include را وارد کنید)
    به جای کلیک رو دکمه ی new line می توانید از ctrl+Insert استفاده کنید.
    روی دکمه ی OK کلیک کنید تا پنجره بسته شود.

    6- آزمایش
    حالا می خواهیم آزمایش کنیم که همه چیز درست کار می کند یا نه.پس ابتدا کد زیر را با کامپایلر خود کامپایل کنید خروجی را بررسی کنید.اگر از VC++ استاده می کنید ، برای این کار مراحل زیر را طی کنید:
    # یک پروژه ی جدید از نوع Win32 باز کنید.پروژه را Empty انتخاب کنید.
    # یک فایل جدید با نام دلخواه و با پسوند .cpp به پروژه اضافه کنید.
    # کد زیر را وارد آن کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    # کلید F5 را برای اجرای برنامه فشار دهید
    # خروجی برنامه را مشاهده کنید
    # کلید Shift+F5 را برای توقف برنامه فشار دهید

    منبع:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    در ضمن تو این تاپیک از فرومی که خدمتتون معرفی کردم،بحث های خیلی خوب و نسبتاً کاملی در مورد OpenGL مطرح شده!
    پیشنهاد می کنم هر سه صفحه ی تاپیک رو مطالعه کنین و بازم اگه سوالی یا مطلبی داشتین،در ادامه بگین.

    موفق باشید

  3. #3
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    ارومیه
    پست ها
    191

    پيش فرض

    سلام دوست عزیز بابت کمکت ممنون اما همونطور که گفتم من با ماکروسافت مشکل دار م (کامپایلرش) درسته که رایگان است اما فایل اجرایی که میده الکی است و ارور میده که نسخه کامل نیست منم کرک ندارم و..
    خلاصه به دلایل زیادی با بورلند حال میکنم تا با ماکروسافت اگه میشه نحوه این کارو به بورلند بگو ضمناً این همه مطلب رو ساده نگو دیگه میدونم باید برای این کار کامپایلر داشته باشم اینقدرم ... نیستم بابا.
    من روش شما رو امتحان میکنم(موقتاً) تا از قافله عقب نمونم .
    اما یک سوال از خودت چقدر تو این ضمینه کار کردی ؟
    با این کتابخانه میشه مثلاً عکس, فایلهای سیو شده 3Dmax رو به برنامه اضافه کرد؟
    قبلاً از شما ممنونم.

  4. #4
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    ارومیه
    پست ها
    191

    پيش فرض

    سلام دوباره
    دوست عزیز این کارا رو که شما گفتین با Vc++‌کردم اما باز یک ارور به همین برنامه میده ارور مربوط به خط اول برنامه شماست مثل اینکه این هدر رو نمیشناسه میشه باز راهنماییم کنین
    Last edited by armintirand; 19-10-2008 at 14:39.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •