خوب تو صنعت سه بعدی به دو تا توپ که وقتی به هم نزدیک میشن به هم میچسبن میگن metaball
من اینجا میخوام بهتون بگم چطوری میتونین با این metaball ها کاری کنین که دو تا جسم وقتی به هم نزدیک میشن به هم بچسبن و از تو هم رد بشن
برای نمونه با دو تا کره کار میکنیم..
اول دو تا کره تو صحنه ایجاد کنید
حالا به قسمت compound برید و blobmesh رو انتخاب کنید
حالا رو صفحه کلیک کنید تا یه metaball ایجاد بشه
حالا در حالی که metaball انتخاب شده به بخش modify برید و روی دکمه pick کلیک کنید
حالا روی دو تا جسم تو صحنه کلیک کنید. میبینید که metaball دور جسم رو احاطه میکنه
حالا جسم داخلی رو انتخاب کنید و به جلو بکشید..
نتیجه جالبی داره
تنظیمات رو که تغییر بدید کیفیت بالایی به دست میارید
من اینجا با کیفیت پایین و تعداد ورتکسهای کم کار کردم
حالا مدیفایر relax رو به metaball بدین تا سطحش صاف و قشنگ بشه
این هم نتیجه نهایی...میتونید انیمیتش کنید
امیدوارم این آموزش براتون مفید باشه...
شهاب....