سلام
1- 3دي مکس را باز کنيد و يک Shape از Create>Shapes بسازيد. در اينجا از جند شکل با مضمون carl استفاده کرده ام.
در ضمن بايد گزينه هاي Enable in Render و Enable in Viewport را فعال کنيد.
2- متريال اديتور را با فشردن کليد M (روي کيبورد) باز کنيد و يک ماده خالي را انتخاب کنيد. در بخش Self Illumination گزينه Color را فعال کنيد و يک رنگ به آن بدهيد(در اينجا سبز) و در map (جلوي همانها) طرح Falloff را انتخاب کنيد.
3- همانطور که در پايين نشان داده شده براي رنگ اول طرح Falloff بايد همان رنگي را انتخاب کنيد که براي self-illumination انتخاب شده بود(در اينجا سبز روشن) و رنگ دوم را رنگي روشنتر از رنگ اول قرار دهيد.
4- مقدار output amount را به بين 8 تا 10 افزايش دهيد.
متريال را به شيء/Shape اعمال کنيد.
5- پنجره Render را با F10 باز کنيد، در بخش assign renderer ، منتال ري را انتخاب کنيد، در زبانه Indirect Illumination، و در بخش Final gather تنظيمات زير را انجام دهيد (حتما گزينه Enable Final Gather را فعال کنيد). تنظيمات بر حسب نياز شما ميتوانند تغيير کنند. مخصوصا آنهايي که مربوط به FG Points هستند.
6- يک شيء ديوار مانند درست پشت شيء درخشنده قرار دهيد، چون پرتوهاي درخشش به چيزي احتياج دارند که بر آن بتابند (اين قانون طبيعت است). F9 را بزنيد، شما يک درخشش نئون واقعي خواهيد ديد.
![]()