در ویدیویی که تازه منتشر شده، شاهد مقایسه حالتهای گرافیکی Ghost of Yotei روی PS5 و PS5 Pro هستیم. همچنین این بررسی ویدیویی به شاخصهایی مثل نرخ فریم و نورپردازی نیز توجه دارد.
بازی اکشن ماجراجویی Ghost of Yotei از استودیوی Sucker Punch Productions یکی از چشمنوازترین انحصاریهای پلی استیشن در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. این بازی که دنبالهای مستقل برای Ghost of Tsushima است، در تاریخ ۱۰ مهر عرضه خواهد شد. برای بهرهبرداری از نهایت قدرت سختافزاری هر دو کنسول پلی استیشن ۵ معمولی و پرو شاهد مجموعهای از گزینههای مختلف هستیم که توسط توسعهدهندگان طراحی شدند. شما در ادامه میتوانید ویدیوی منتشر شده از این حالتها را تماشا کنید:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالتهای موجود روی کنسول پلی استیشن ۵ معمولی:
حالتهای موجود روی کنسول پلی استیشن ۵ پرو:
- حالت کیفیت (Quality Mode): وضوح 2160p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه برای ایجاد تجربهای شفاف و سینمایی.
- حالت عملکرد (Performance Mode): هدفگذاری روی ۶۰ فریم بر ثانیه میباشد، اما وضوح بین 1440p و 1080p به صورت پویا تغییر میکند تا روانی بازی حفظ شود.
- حالت رهگیری پرتو (Ray-Tracing Mode): نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه با نورپردازی جهانی پیشرفته، به ویژه در محیطهای تاریک و داخلی که انسداد محیطی (Ambient Occlusion) اهمیت بیشتری دارد.
علاوه بر سه حالت بالا، یک گزینه اختصاصی روی این کنسول وجود دارد:
از نظر پایداری، هر دو نسخه عملکرد بسیار خوبی دارند. پلی استیشن ۵ معمولی در حالتهای کیفیت و رهگیری پرتو نتایج ثابتی ارائه میدهد، اگرچه در حالت عملکرد کاهش جزئی نرخ فریم را ممکن است شاهد باشیم، اما این موضوع در حد قابل توجهی نیست. در کنسول پلی استیشن ۵ پرو تجربه بازی روانتر میباشد. همچنین، رزولوشن پایه بالاتر و حالت اختصاصی کنسول پرو، تواناییهای خاص موتور بازی را نمایش میدهد.
- حالت Ray-Tracing Pro Mode: در کنار استفاده از فناوری PSSR سونی برای حفظ وضوح تصویر، سیستم نورپردازی بهبود مییابد و نرخ فریم هدف روی ۶۰FPS تنظیم میشود. رزولوشن معمولاً بین 1440p تا 1080p متغیر است، اما ترکیب نرخ فریم بالا و نورپردازی رهگیری پرتو باعث میشود بهترین تعادل بین کیفیت و عملکرد حاصل شود.
عملکرد فنی قوی Ghost of Yotei نشان دهنده فناوری استودیوی Sucker Punch است. این استودیو با تکیه بر تجربیاتش در توسعه Ghost of Tsushima، موتوری طراحی کرده که روی هر دو کنسول پلی استیشن ۵ معمولی و پرو به خوبی اجرا میشود و اطمینان میدهد بازیکنان در هر دو کنسول تجربهای بدون نقص خواهند داشت. همچنین، با تکیه بر گزینههای جدیدی مثل حالت Ray-Tracing Pro، این بازی آماده است تا تواناییهای سختافزار جدید سونی را به نمایش بگذارد.
گیمفا