نسخه PS5 بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 فردا به صورت رسمی منتشر خواهد شد و به گفته استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory)، پورت این نسخه روندی نسبتاً آسان و بدون دردسر داشته است.
بازی Hellblade 2 با بهره‌گیری از Unreal Engine 5 توسعه یافته و به گفته گاوین کاستلو، مدیر فنی پروژه، شرکت اپیک گیمز از پیش یک ادغام پلتفرمی بسیار خوب و بهینه‌شده برای PS5 در این موتور فراهم کرده است. پس از آماده شدن نسخه PS5، تیم ابزارها به‌طور منظم نسخه‌های بازی را دریافت کرده و تیم محتوا نیز به پروژه پیوستند تا فرآیند پورت و بهینه‌سازی به‌سرعت پیش رود.
کاستلو در توضیح سیستم‌های داخلی تیم گفت:
ما سیستمی به نام Self Play داریم که قادر است بازی را از ابتدا تا انتها اجرا کند و در حین آن ابزارهای پروفایل‌ نیز به آن متصل می‌شوند. این امکان به ما اجازه داد خیلی زود بازی را از نظر عملکرد و درستی اجرا بررسی کنیم و نمای کلی خوبی از وضعیت فعلی عملکرد به دست بیاوریم. این نقطه شروع بسیار مناسبی برای توسعه روی پلتفرم بود.
تنها چالش جدی که تیم نینجا تئوری با آن مواجه شد، بهینه‌سازی Hellblade 2 برای کنسول PS5 Pro بود. نسخه اولیه بازی که با Unreal Engine 5 منتشر شده بود، هنوز برای این کنسول ارتقاء یافته سونی به‌روزرسانی نشده بود. بنابراین، تیم توسعه ویژگی‌های جدید را به نسخه فعلی بازگرداند تا بازی بتواند از فناوری PSSR بهره‌مند شود.
کاستلو در پایان اظهار داشت:
در نهایت، پورت Hellblade 2 به PS5 بسیار روان و بدون مشکل انجام شد. این موضوع باعث شد تا بتوانیم زمان بیشتری را صرف تولید محتوای جدید و همچنین حالت عملکرد بهینه بازی کنیم.

گیمفا