استودیوی CD Projekt Red می‌گوید فناوری The Witcher 4 با Unreal Engine 5 تنها برای خودش مفید نیست، بلکه می‌تواند مشکلات این موتور را در کل صنعت رفع کند.
موتور Unreal Engine 5 از زمان معرفی‌، واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته است؛ از یک‌سو گرافیک خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهد و از سوی دیگر، عملکرد فنی نامناسب آن باعث شده برخی بازی‌ها عملاً غیرقابل‌تجربه شوند. اما به نظر می‌رسد CD Projekt Red قصد دارد این وضعیت را تغییر دهد. به گفته CDPR، هرچند هنوز برای صحبت در مورد آینده بازی‌هایشان زود است، اما فناوری‌هایی که آن‌ها در The Witcher 4 توسعه می‌دهند، فقط به نفع این استودیو نخواهد بود، بلکه می‌تواند برای کل صنعت بازی مفید واقع شود.
بسیاری معتقدند CDPR همان استودیویی است که سرانجام می‌تواند مشکلات Unreal Engine 5 را برطرف کند و این باور پس از نمایش فنی اخیر The Witcher 4 در مراسم State of Unreal بیش‌ازپیش تقویت شد. در گفت‌وگویی با سایت GamesRadar، یان هرمانوویچ، مدیر تولید فنی بازی The Witcher 4، درباره تکنولوژی به‌کاررفته در دموی اخیر و تأثیر آن بر پروژه‌های بعدی CDPR نظیر Cyberpunk 2 سوال شد. او گفت:
انتقال از موتور اختصاصی CD Projekt Red به Unreal فرصت‌های زیادی را پیش‌روی ما قرار داده است. همچنین تیم توسعه در حال بهینه‌سازی بیشتر این موتور است؛ کاری که نه‌تنها به نفع پروژه‌های آینده CDPR خواهد بود، بلکه تأثیر مثبتی بر کل صنعت خواهد داشت. تمام دارایی‌هایی که در این دموی فنی استفاده شده‌اند، در واقع برای پیشبرد تکنولوژی طراحی شده‌اند و این پیشرفت به نفع تمام فعالان این حوزه خواهد بود.
این خبر در شرایط فعلی بسیار امیدوارکننده است؛ چرا که تقریباً تمام بازی‌هایی که با Unreal Engine 5 ساخته شده‌اند، حتی روی سخت‌افزارهای قدرتمند نیز دچار افت فریم و لگ‌های شدید هستند. بسیاری از ویژگی‌های مهم برای تجربه روان بازی‌ها نیز هنوز به درستی پیاده‌سازی نشده‌اند. اما بر اساس دمویی که CD Projekt Red از The Witcher 4 ارائه داد، به نظر می‌رسد مشکل لگ‌ها را برطرف کرده‌اند. این دمو روی نسخه استاندارد PS5 اجرا شده و با وجود گرافیک خیره‌کننده‌اش، بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و کاملاً روان اجرا می‌شد، چیزی که تاکنون در دیگر بازی‌های ساخته‌شده با Unreal Engine 5 دیده نشده بود.



گیمفا