آیا از سامانه رسیدگی به شکایات 195 وزارت ارتباطات رضایت دارید؟ تجربیات خود را بیان کنید
سلام
به علت اختلالات فراوان اینترنت از شرکتهایی که سرویس میگرفتم در سامانه 195 چندین مورد ثبت شکایت کردم که در هیچکدام از موارد به نتیجه ملموس و مطلوبی نرسیدم و احقاق حق یا جبران خسارتی صورت نگرفته است.در حالی که طبق موافقت نامه سطح خدمات (به انگلیسی Service-level agreement یا SLA) باید رسیدگی میشد.
در حال حاضر هم یک شکایت ثبت کردم که با وجود گذشت بیش از دو ماه از رسیدن به مرحله تجدید نظر دوم هیچ نتیجه ای نگرفتم.با اپراتورهای 195 که صحبت میکنم فقط اظهار عجز و بی اطلاعی یا نهایتا توصیه به صبر دراز مدت دارند!
از دوستان تقاضامندم تجربیات خودشون رو در مورد اقدام به ثبت شکایت و پیگیری اون از طریق این سامانه بیان کنند
مدیران محترم هم با توجه به اهمیت موضوع و دغدغه ای که خیلی از کاربران در مورد حل مشکلات اینترنتی و اختلالات عدیده اون دارند در صورت صلاحدید این تایپیک رو مهم کنند لطفا تا مرجعی باشد برای اطلاع رسانی و به اشتراک گذاری تجربیات و شاید ارائه راه حلهای منتج به اصلاح این روند معیوب و دور باطل رسیدگی به شکایات
با تشکر
تجربیات شما از سامانه 195
با سلام.
در راستای افزایش رضایت مشتریان زیرمجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ارتباط با مشترکین نهایی، سامانه پاسخگویی 195 در آذر ماه سال 1392 به دستور مقام عالی وزارت راه اندازی گردید. کلیه مشترکین گرامی میتوانند با مراجعه به سایت
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یا تماس با تلفن گویای 195 یا شماره پیامک 600195 و یا آدرس پست الکترونیک
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
،درخواست ملاقات با مقام عالی وزارت، درخواست/شکایت، انتقاد، پیشنهاد یا تشکر خود را در خصوص خدمات ارائه شده زیرمجموعه های این وزارتخانه ( سازمانها و شرکتهای ذیربط ) که دارای مشترک و کاربر نهایی میباشند ثبت نمایند.
مراحل و فرایند ثبت و پیگیری درخواست در این سامانه به شرح ذیل می باشد:
-
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سایت و ارسال کد رهگیری بر روی تلفن همراه ثبت کننده درخواست.
- ارجاع درخواست، بر اساس اطلاعات اولیه به مبداء رسیدگی کننده شامل: زیر مجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (مانند اپراتورها، شرکت های اینترنتی، دفاترپستی و ....)
- ارجاع درخواست برای رسیدگی به واحد تخصصی/ بازرسی سازمان مربوطه در صورت عدم ارایه پاسخ نهایی بعد از گذشت 14 روز در سامانه یا درخواست تجدید نظر حداکثر ظرف مدت 3 روز پس از پاسخ نهایی.
- ارجاع درخواست به بالاترین مقام سازمان تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صورت ثبت تجدید نظر دوم یا عدم ارایه پاسخ نهایی پس از مدت مقرر.
- رسیدگی نهایی و صدور رای توسط کمیته حل اختلاف در صورت درخواست تجدید نظر دوم.
کاربران گرامی. در این تاپیک تجربیات خود را در رسیدگی به موضوعات در این سامانه ، اعلام کنید
سوالات و مشکلات در استفاده از این سامانه را نیز در همین تاپیک پیگیری کنید