سلام به همگی.
استارت تایپیک رو زدم که کم کم بحث و حواشی این فصل آغاز بشه.
Printable View
سلام به همگی.
استارت تایپیک رو زدم که کم کم بحث و حواشی این فصل آغاز بشه.
تاپیک استیکی (مهم) شد.
سلام و تشکر از kasra_khan2003 بابت تایید تایپیک.
کم کم فصل 2015 در حال آغاز هست و تیمها تمام سعی و تلاششون رو میکنن که بتونن جلوی یکه تازی تیم مرسدس رو بگیرن.
تقویم امسال شامل 19 مسابقه میشه که اگه گراندپری کره هم تایید بشه به 20 مسابقه افزایش پیدا میکنه.
البته گراندپری آلمان هم که قرار بود در نوربرینگ برگزار بشه امکان داره به هوکنهایم انتقال پیدا کنه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تست های پیش فصل هم امسال در این تاریخها و در 3 دور برگزار میشه.
1 الی 4 فوریه در خرز اسپانیا
19 الی 22 فوریه در بارسلون اسپانیا
26 فوریه الی 1 مارس در بارسلون اسپانیا
تیمهای مکلارن-سائوبر-تورو روسو-لوتوس، فعلا تونستن تست تصادف فیا رو پاس کنن.
سه تیم فورس ایندیا-مکلارن و فراری هم زودتر از سایر تیمها تاریخ رونمایی از خودروهای امسال رو اعلام کردن و به نظر میاد بقیه هم در هنگام شروع اولین تست از ماشینها پرده برداری کنن.
فورس ایندیا: 21 ژانویه
مکلارن: 29 ژانویه
فراری: 30 ژانویه
سلام.
فورس ایندیا به عنوان اولین تیم از خودروی امسال پرده برداری کرد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تیم های مکلارن و ویلیامز هم پیش نمایشی از خودروی امسال قبل از زمان معرفی منتشر کردن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بسيار خوب...
.. ضمن سپاس فراوان از زئوس عزيز برای ايجاد تايپيك.
بله، همون طور كه مستحضر هستيد... موتورهای توربو در فصل 2015 هم استفاده خواهند شد، البته امسال نيز باز يك سری تغيير قوانين رو شاهد هستيم كه در ادامه در موردش گفتگو میكنم.
در تقويم امسال به بازگشت كشور مكزيك بعد از مدتها به فرمولا وان و نيز امكان خذف كره از تقويم امسال فرمولان اشاره كنيم كه من از برگشت مكزيك به فرمولا وان بسيار خوشحال هستم.
......
در مورد رانندهها میبينيم كه فرناندو آلنزو بعد از 5 سال در فراری به تيم مكلارن اما اين بار با موتورهای هوندا برگشته كه بيشتر به اميد قهرمانی در اين تيم هست... و نيز سباستين وتل از ردبول با 4 قهرمانی جهان به تيم فراری رفته كه من خيلی به اين مسئله خوشبين نيستم، اما اميدوار هستم كه وتل در لباس قرمز رنگ خوب عمل كنه.
پس ما برای امسال ما اين ليست رو برای رانندهها و تيم ها داريم... عدد كناری نام راننده معرف شماره اتومبيل هست.
Drivers Teams 5 Sebastian Vettel
7 Kimi Räikkönen
Ferrari 12 Felipe Nasr
9 Marcus EricssonSauber 13 Pastor Maldonado
8 Romain GrosjeanLotus 14 Fernando Alonso
22 Jenson ButtonMcLaren 3 Daniel Ricciardo
26 Daniil KvyatRed Bull Racing 27 Nico Hulkenberg
11 Sergio PerezForce India 44 Lewis Hamilton
6 Nico RosbergMercedes 33 Max Verstappen
55 Carlos Sainz JrToro Rosso 77 Valtteri Bottas
19 Felipe MassaWilliams
البته... تنها لوئيس هميلتون با دليل قهرمانی در فصل قبل با شماره 1 خواهد بود!
......
هنوز 40 روز به شروع مسابقه بزرگ استراليا باقیست كه تعدادی از تيمها منجمله مكلارن-هوندا، مرسدس و لوتوس اتومبيلهای جديدشون رو نمايش دادن و به زودی ديگر تيمها مانند فراری و ردبول، اتومبيلها شون رو عرضه میكنن.
به اين جدولها از سايت فرمولا وان دقت كنيد...
Team/Car Date Venue McLaren MP4-30 January 29 Online Sauber C34 January 30 Online Ferrari SF15-T January 30 Online Toro Rosso STR10 January 31 Jerez, Spain Mercedes F1 W06 Hybrid February 1 Jerez, Spain Force India VJM08 February 19 Barcelona, Spain Red Bull RB11 TBA TBA Williams FW37 TBA TBA Lotus E23 Hybrid TBA TBA
Pre-season testing
Venue Provisional dates Jerez, Spain February 1-4 Barcelona, Spain February 19-22 Barcelona, Spain February 26-March 1
البته هنوز تصميم گيری در مورد عملكرد تيمها و يا رانندهها زود هست و بايد منتظر تستهای ميانه فصل بود... اما به نظر من تيم مكلارن-هوندا خوب خواهد بود و نيز فراری پيشرفت خواهد كرد...
سلام و تشکر از سامان عزیز
فردا اولین تست پیش فصل برگزار میشه و طی چند روز گذشته تیمهای دیگه هم از ماشینشون رونمایی کردن.
مرسدس
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مکلارن
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فراری
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لوتوس
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سائوبر
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] - حدود 11 ساعت قبل [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 3393
طرفدارى- در فرارى مدل SF15-T از لحاظ ظاهرى نسبت به مدل هاى قبلى بهبود و پيشرفت زيادى ديده مى شود، حال سباستين فتل تازه وارد نيز اميدوار است كه بتواند با اين فرارى جديد بار ديگر فاتح رقابت هاى فرمول يك باشد.
طرفدارى- فرارى مدل SF15-T از لحاظ ظاهرى و زيبايى بسيار مورد توجه سباستين فتل قرار گرفته است، قهرمان چهار دوره از رقابت هاى فرمول يك در پيامى ويدوئى به مناسبت رونمايى از مدل جديد فرارى چنين گفته است:"اين اتومبيل بسيار زيبا به نظر مى رسد، من بى صبرانه منتظر هستم كه احساس رانندگى با چنين اتومبيلى را تجربه نمايم."، حال فرارى مى خواهد با طراحى اتومبيلى جديد و با جذب سباستين فتل، فاصله ايجاد شده با مرسدس بزرگترين رقيب خود و فاتح رقابت هاى فرمول يك در سال 2014 به رانندگى لوئيز هميلتون قهرمان جهان و نيكو روزبرگ را به حداقل برساند، مائوريتزيو آرريوابنه مدير تيم فرارى در اين زمينه معتقد است":من نمى خواهم بگويم كه ما در رقابت هاى سال جارى قهرمان جهان خواهيم شد،اما بسيار مصمم هستيم تا رقيبى جدى باشيم."
هفتصد نفر در طراحى و ساخت مدل جديد فرارى معروف به "ملكه قرمز" كه انتهاى آن با رنگ مشكى رنگ آميزى شده است، مشاركت داشته اند. دماغه اتومبيل داراى منحنى هاى فوق العاده اى است و بسيار قدرتمند به نظر مى رسد، مائوريتزيو آرريوابنه در خصوص فرارى جديد معتقد است:"من اين خ اتومبيل را بسيار دوست دارم، چون واقعا جذاب است." اما در ادامه براى توصيف انتظار خود از SF15-T به نقل قولى از انزو فرارى، بانى اسطوره اى شركت فرارى اشاره مى كند:"بهترين اتومبيل، اتومبيلى است كه پيروز شود." و اين مسئله دقيقا مشكل فرارى در سال هاى اخير بوده است.
فرارى براى آخرين بار در ماه مى 2013 توسط فرناندو آلونسوى اسپانيايى موفق به پيروزى در يك مرحله از مسابقات فرمول يك شده و كيمى رايكونن فنلاندى در سال 2007 براى آخرين بار فرارى را به قله مسابقات فرمول يك جهان و فتح ايت رقابت ها رسانده است، اين راننده 35 ساله و با تجربه كه در اين فصل نيز زوج سباستين فتل در تيم فرارى را تشكيل خواهد داد، معتقد است:"اميدوارم كه بتوانيم تغييرى در روند فارى به وجود آوريم و به جايى برسم كه به آن تعلق داريم."، بهترين نتيجه كيمى رايكونن در سال 2014 كسب مقام چهارمى در جايزه بزرگ بلژيك بوده است، در انتهاى فصل گذشته اين راننده فنلاندى به رتبه نازل دوازدهم قناعت نمود و آلونسوى اسپانيايى هم تيمى او تنها به رتبه ششمى رسيد.
سباستين فتل چند روز قبل از آغاز دور تمرينى فرارى در جنوب اسپانيا گفته است:"ما بايد در تمرينات زمستانى هر چه سريع تر به ريتمى مناسب دست يابيم. بزرگترين هدف ما نزديكى تدريجى به بالاى جدول است و اميدوارم كه بتوانيم خيلى سريع از مدعيان شويم، من به اينجا نيامده ام كه در انتهاى فصل دوم شوم. "، البته فتل از اين پيست در اسپانيا خاطره خوشى ندارد، چون در سال گذشته وى با تيم رد بولز در اين پيست خاطره اى فاجعه انگيز را تجربه نمود و از آن به بعد نتوانست عملكرد او دچار افت و ركود شد، چنين مسئله اى در فرارى ديگر نبايد اما اتفاق بيفتد.
براى طراحى و ساخت فرارى مدل SF15-T، دويست و پنجاه هزار ساعت كار تخصصى صرف شده است و سباستين فتل اميدوار است كه بتواند فرارى را بار ديگر به روزهاى اوج خود بازگرداند، چون از نظر اين راننده 27 ساله آلمانى: "سال 2015 براى من سال خاصى است چون اين اتومبيل قرمز رنگ براى من اهميت خاصى دارد."
از بيست و چهارم نوامبر سال 2013 و قهرمانى در جايزه بزرگ برزيل، سباستين فتل همچنان منتظر چهل و يكمين قهرمانى خود در يك مرحله از رقابت هاى فرمول يك است، در اين صورت وى مى تواند به ركورد آيتون سنا معروف در اين رابطه برسد، البته وى همچنان با ركورد ميشائيل شوماخر اسطوره اين رقابت ها با نود و يك قهرمانى، فاصله بسيار زيادى دارد. با اين وجود اميد بسيار زيادى به اقتدار دوباره آلمان ها در رقابت هاى فرمول يك با اتومبيل هاى ايتاليايى وجود دارد. اولين مرحله از رقابت هاى فرمول يك سال 2015، در پانزدهم مارس در استراليا برگزار خواهد شد و بازهم بنا بر پيش بينى سباستين فتل هيجان ها افزايش خواهد يافت.
سباستين فتل با تغيير تيم خود در كنار مدير تيم جديد با مهندسينى جديد نيز مى بايست همكارى نمايد، البته وى پيش از اين با ريكاردو آدامى سرمهندس تيم فرارى در سال 2008، در تيم تورو روسو سابقه همكارى داشته و در همان سال نيز اولين قهرمانى خود در يك مرحله از رقابت هاى فرمول يك را جشن گرفته است. به همين دليل سباستين فتل مى تواند چند كلمه اى به ايتاليايى نيز صحبت كند اما براى تسلط بر آن هنوز زمان بسيار زيادى لازم است، سباستين فتل اما همه اين اتفاقات را مثبت ارزيابى مى نمايد و به نظر براى شروع چالشى جديد بسيار خوشحال است.
در اين پست به شرح پيست Jerez واقع در كشور اسپانيا كه بيشتر برای تست استفاده میشه، میپردازيم... نيز در ادامه جدول تكميلی برای تست فرمولا وان ور قرار میدم.
Location: Carretera de Arcos-Jerez de la Frontera, Km 10, 11405 Jerez de la Frontera, Cádiz, Spain
Length: 4.428 km (2.751 mi)
Turns: 13
Lap Record: 1:23.135 (Heinz-Harald Frentzen, Williams, 1997)
Fastest Lap (2014 Test): 1:23.276 (Kevin Magnussen, McLaren-Mercedes)
When
February 1-4, 08.00-16.00 GMT (09.00 – 17.00 CET)
Cars being launched in the pit-lane (before testing)
Mercedes W06 (07.30GMT, 08.30 CET)
Red Bull RB11
Driver Line-up
DAY 1 (Sunday February 1)
Mercedes: Nico Rosberg
Red Bull: Daniel Ricciardo
Williams: Valtteri Bottas
Ferrari: Sebastian Vettel
McLaren: Fernando Alonso
Toro Rosso: Carlos Sainz Jr.
Lotus: Pastor Maldonado
Sauber: Marcus Ericsson
DAY 2 (Monday February 2)
Mercedes: Lewis Hamilton
Red Bull: Daniil Kvyat
Williams: Valtteri Bottas
Ferrari: Sebastian Vettel
McLaren: Jenson Button
Toro Rosso: Max Verstappen
Lotus: Romain Grosjean
Sauber: Felipe Nasr
DAY 3 (Tuesday February 3)
Mercedes: Nico Rosberg
Red Bull: Daniel Ricciardo
Williams: Felipe Massa
Ferrari: Kimi Raikkonen
McLaren: Fernando Alonso
Toro Rosso: Carlos Sainz Jr.
Lotus: Pastor Maldonado
Sauber: Felipe Nasr
DAY 4 (Wednesday February 4)
Mercedes: Lewis Hamilton
Red Bull: Daniil Kvyat
Williams: Felipe Massa
Ferrari: Kimi Raikkonen
McLaren: Jenson Button
Toro Rosso: Max Verstappen
Lotus: Romain Grosjean
Sauber: Marcus Ericssonمحتوای مخفی: تصاوير
البته ديدن وتل در لباس قرمز رنگ فراری، برای من كمی عجيب به نظر میرسه... درست مثل زمانی كه رايكونن رو در تيم فراری ديدم!
به هر حال بايد منتظر شد و ديد...!!!
Unofficial Mondaytesting times from Jerez:
1. Sebastian Vettel, Ferrari, 1m 20.984s, 88 laps
2. Felipe Nasr, Sauber, 1m 21.867s, 89 laps
3. Valtteri Bottas, Williams, 1m 22.319s, 61 laps
4. Lewis Hamilton, Mercedes, 1m 22.490s, 91 laps
5. Max Verstappen, Toro Rosso, 1m 24.167s, 73 laps
6. Pastor Maldonado, Lotus, 1m 25.802s, 41 laps
7. Jenson Button, McLaren, 1m 54.655s, 6 laps
8. Daniil Kvyat, Red Bull, No time, 18 laps
Unofficial Sunday testing times from Jerez:
1. Sebastian Vettel, Ferrari, 1m 22.620s, 60 laps
2. Marcus Ericsson, Sauber, 1m 22.777s, 73 laps
3. Nico Rosberg, Mercedes, 1m 23.106s, 157 laps
4. Daniel Ricciardo, Red Bull, 1m 23.338s, 35 laps
5. Valtteri Bottas, Williams, 1m 23.906s, 73 laps
6. Carlos Sainz Jr, Toro Rosso, 1m 25.327s, 46 laps
7. Fernando Alonso, McLaren, 1m 40.738s, 6 laps
این تست گیری تا چه حد نشان دهنده قدرت واقعی ماشین های جدید هست؟
یعنی شرکت کننده ها با نهایت پتانسیل شرکت کردن، یا نمیشه زیاد بهش استناد کرد. چون اینطور که به نظر میاد الان خودروی فراری از همه بهتر ظاهر شده
نقل قول:
با سلام خدمت دوست گرامی راستش فکر کنم سال گذشته تو تست های پیش از فصل مرسدس از همه پیشتاز بود که به وضوح در طول فصل هم دیدیم فکر نکنم بی تاثیر باشه با توجه به اطلاعات فصل گذشته ولی باز باید تا آخرین مرحله تست پیش از فصل منتظر موند یا به عبارتی دو تا سه مسابقه ابتدایی فصل جدید راستش دوست عزیز اطلاعات بیشتری ندارم:n01:
دقیقاً من هم بخاطر همین پرسیدم، چون این اواخر خودرو خیلی مهم تر از راننده بوده و خودروسازی که بتونه تکنولوژی بهتری رو ابداع و نصب کنه، تغریباً برنده هست، مثل مرسدس بنز در فصل پیش، یا قبل تر از اون RedBull.
با اینکه از همیلتون خیلی خوشم میاد، اما امیدوارم فراری با راننده جدیدش بتونه دوباره به کورس قهرمانی مسابقات برگرده.
سلام دوستان اگه ممکنه یه نفر کلیپی از ماشین های این فصل یا صداشون بزاره تشکر
با سلام...نقل قول:
.. تا اندازهای! تستهای قبل از فصل بيشتر برای آمادهسازی اتومبيل و ديدن عملكرد و كارايی اون در پيست هست تا زمانی كه فصل رسمی شروع بشه... اما، خيلی به نتايج تستها اعتماد نكنيد چون كه پارامترهای مختلفی از قبيل ميزان سوخت، وزن كل و نيز نحوه تنظيم اتومبيل بسيار در مدت زمان لپتايم تاثيز گذار هست.
در تاكيد گفته رضا بايد بگم كه در تستهای فصل گذشته تيمهايی با موتورهای مرسدس سريعتر بودن و اين تيمها مكلارن، ويليامز و نيز مرسدس بودند... اما در فصل 2014 ديديم كه مكلارن ضعيف بود ولی تيم ويليامز خوب عمل كرد... البته تيم مرسدس با مهندسی بالا، بسيار عالی عمل كرد و قهرمانی رو كسب كرد!
پس با اين حساب میشد گفت كه فراری نسبت به قبل پيشرفت كرده ولی هنوز زود هست كه حرفی بزنيم و بايد تا شروع فصل صبر كنيم!
اين ويدئو (دانلود شده از يو*تي*وب) از روزهای تست در پيست Jerez اسپانيا رو ببينيد پس:نقل قول:
F1 Test Days Jerez 2015
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Download here:
SD Quality 480p - 53MB
HD Quality 720p - 137.2MBکد:http://www.rodfile.com/g2nhg9i98136
کد:http://www.rodfile.com/o4wzrf99qwzt
Unofficial Tuesday testing times from Jerez:
1. Felipe Nasr, Sauber, 1m 21.545s, 109 laps
2. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1m 21.750s, 94 laps
3. Nico Rosberg, Mercedes, 1m 21.982s, 151 laps
4. Felipe Massa, Williams, 1m 22.276s, 71 laps
5. Pastor Maldonado, Lotus, 1m 22.713s, 96 laps
6. Carlos Sainz Jr, Toro Rosso, 1m 23.187s, 137 laps
7. Daniel Ricciardo, Red Bull, 1m 23.901s, 49 laps
8. Fernando Alonso, McLaren, 1m 35.553s, 32 laps
Unofficial Wednesday testing times from Jerez
1. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1m 20.841s, 106 laps
2. Felipe Nasr, Sauber, 1m 22.019s, 112 laps
3. Lewis Hamilton, Mercedes, 1m 22.172s, 117 laps
4. Max Verstappen, Toro Rosso, 1m 22.553s, 97 laps
5. Felipe Massa, Williams, 1m 23.116s, 73 laps
6. Romain Grosjean, Lotus, 1m 23.802s, 53 laps
7. Daniil Kvyat, Red Bull, 1m 23.975s, 64 laps
8. Jenson Button, McLaren, 1m 27.660s, 35 laps
سلام به دوستان عزيز...
اخبار جديد! در پنجشنبه هفته گذشته، در طی يك بحث و بررسی در فرمولاوان (در پاريس) به اين توافق رسيده شد كه از موتورهايی با قدرت بيش از 1000 اسب بخار!!! در فرمولاوان (در آينده) استفاده شود... و نيز بعد از اين توافق، به اين نتيجه رسيده شد كه از سال 2017 تغييرات اساسی برای بهبود فرمولا وان انجام شود! اين تغييرات شامل استفاده از لاستيكهای با پهنای بيشتر هم خواهد بود!
البته... هنوز رسمی نشده، هم گفته شده كه F1 به سمت موتورهای V8 2.2 ليتر بی- توربو بره كه كارايی بيشتری و نيز قدرت اسب بخار بيشتری داشته باشه... اما مديران تيمها متعقد هستند كه موتورهای فعلی تا 1600 اسب بخار هم میتونن فابليت داشته باشن... ولی در يك نظر كلی، بعد از شنيدن اين اخبار میتونيم بگيم كه فرمولاوان آينده بسيار خوبی خواهد داشت!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با سلام...
.. تصاويری رو كه ملاحظه میكنيد مربوط به اتومبيل ايدهای فرمولاوان ارائه شده توسط فراری هست... كه شامل ويژگیهايی خاص از جمله بال بسيار پهن عقب میباشد.
در مورد فرمولا وان بايد بگم كه بزودی تستها در بارسلون اسپانيا شروع خواهد شد و بايد ديد كه چطور پيش خواهد رفت!
Unofficial Thursday tes ting times from Barcelona:
1. Pastor Maldonado, Lotus, 1m 25.011s, 69 laps
2. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1m 25.167s, 74 laps
3. Daniel Ricciardo, Red Bull, 1m 25.547s, 59 laps
4. Sergio Perez, Force India, 1m 26.636s, 34 laps
5. Felipe Nasr, Sauber, 1m 27.307s, 79 laps
6. Max Verstappen, Toro Rosso, 1m 27.900s, 94 laps
7. Jenson Button, McLaren, 1m 28.182s, 21 laps
8. Pascal Wehrlein, Force India, 1m 28.329s, 32 laps
9. Pascal Wehrlein, Mercedes, 1m 28.489s, 48 laps
10. Susie Wolff, Williams, 1m 28.906s, 86 laps
11. Lewis Hamilton, Mercedes, 1m 30.429s, 11 laps
UnofficialSaturday testing times from Barcelona:
1. Pastor Maldonado, Lotus, 1m 24.348s, 104 laps
2. Max Verstappen, Toro Rosso, 1m24.739s, 129 laps
3. Lewis Hamilton, Mercedes, 1m26.076s, 101 laps
4. Marcus Ericsson, Sauber, 1m 26.340s, 53 laps
5. Sebastian Vettel, Ferrari, 1m 26.407s, 105 laps
6. Daniil Kvyat, Red Bull, 1m 26.589s, 111 laps
7. Felipe Massa, Williams, 1m 26.912s, 55 laps
8. Pascal Wehrlein, Force India, 1m 27.333s, 81 laps
9. Valtteri Bottas, Williams, 1m 27.556s, 49 laps
10. Jenson Button, McLaren, 1m 29.151s, 24 laps
Unofficial Friday testing times from Barcelona:
1. Daniel Ricciardo, Red Bull, 1m 24.574s, 143 laps
2. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1m 24.584s, 90 laps
3. Felipe Massa, Williams, 1m 24.672s, 88 laps
4. Sergio Perez, Force India, 1m 24.702s, 121 laps
5. Lewis Hamilton, Mercedes, 1m 24.923s, 89 laps
6. Nico Rosberg, Mercedes, 1m 25.556s, 66 laps
7. Fernando Alonso, McLaren, 1m 25.961s, 59 laps
8. Jolyon Palmer, Lotus, 1m 26.280s, 77 laps
9. Marcus Ericsson, Sauber, 1m 27.334s, 113 laps
10. Carlos Sainz Jr, Toro Rosso, 1m 28.945s, 100 laps
Unofficial Sunday testing times from Barcelona:
1. Romain Grosjean, Lotus, 1m 24.067s, 111 laps
2. Nico Rosberg, Mercedes, 1m 24.321s, 131 laps
3. Daniil Kvyat, Red Bull, 1m 24.941s, 104 laps
4. Felipe Nasr, Sauber, 1m 24.956s, 73 laps
5. Valtteri Bottas, Williams, 1m 25.345s, 129 laps
6. Carlos Sainz Jr, Toro Rosso, 1m 25.604s, 88 laps
7. Sebastian Vettel, Ferrari, 1m 26.312s, 76 laps
8. Nico Hulkenberg, Force India, 1m 26.591s, 36 laps
9. Fernando Alonso, McLaren, 1m 27.956s, 20 laps
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی ردبول پارچه رونمایی از اتومبیل جدید خود را برداشت، همه از دیدن رنگآمیزی سیاه و سفید و درهم و برهم RB11 تعجب کردند. هدف از این نوع رنگآمیزی دیده نشدن نوآوریهای جدید این اتومبیل بود. اما هر چشم تیزبینی میتوانست ببیند که در زیر این پوشش گیجکننده، چه تکنولوژیهای نهفته است.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همه چیز از RB10 شروع شد
اگر به تصاویر اتومبیل فصل ۲۰۱۵ ردبول نگاه کنید، میبینید که این یک نسخه تکامل یافته از RB10 است. به غیر از تغییراتی که در جلوی اتومبیل رخ داده، در مابقی قسمتها، RB11 چندان تفاوتی با RB10 ندارد. البته وجود داشتن تغییراتی کوچک نرمال است. تیم هنوز هم سعی دارد محیط اطراف موتور رنوی خود را بسته نگه دارد و اگر به تصاویر بیشتر نگاه کنید، می بینید که مانند فصل گذشته، ردبول در طراحی قسمت عقب اتومبیل جدید مانند فصل قبل رژیم گرفته است. آدریان نیوی نابغه اتومبیل جدید را اینطور توصیف می کند: «طراحی RB11 حاصل چیزهایی است که از فصل قبل آموختیم. فصل قبل تغییرات بسیاری در زمینه طراحی موتورها انجام شد و این اتومبیل حاصل تجربیات کوچک شدن اتومبیل از فصل قبل است.»
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هنوز هم از S-Duct استفاده میشود
یکی از نوآوریهایی که در اتومبیلهای این فصل دیده میشود، S-Duct است. این ایده و فکر اولین بار بر روی اتومبیل سائوبر C31 دیده شد. ردبول در همان زمان متوجه اهمیت این طرح و فکر جدید شد و بلافاصله در فصل ۲۰۱۳ از آن استفاده کرد.
فصل گذشته این تکنولوژی در اتومبیل وجود داشت. چون تیمها مجبور بودند برای عبور دادن هوا از دماغه خود در فصل گذشته فکری کنند. با گذشت زمان S-Duct جزئی از طراحی اتومبیل فصل گذشته ردبول شد و این تیم در این فصل هم از این سیستم استفاده میکند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
S-Duct چیست؟
فعالیت اصلی این سیستم این است که شدت هوای عبوری از زیر دماغه را نسبت به روی دماغه یکسان و ثابت نگه دارد. با ایجاد کردن یک دریچه در زیر دماغه، هوای وارد شده به این دریچه مسیری S مانند را طی میکند و از روی دماغه خارج میشود. این راه حل باعث میشود جریان هوای عبوری از زیر اتومبیل هماهنگتر باشد و به نوعی جریان هوا از شاسی اتومبیل جدا نشود.
راهی که هوای عبوری از زیر دماغه طی میکند تا از روی دماغه عبور کند S شکل است و به همین دلیل با نام S-Duct شناخته میشود.
فواید S-Duct
همانطور که در سطرهای بالا توضیح دادیم، S-Duct موجب میشود هوای گیر کرده در زیر دماغه به شکلی راحت از روی آن عبور کند. با این راه کار، هوا سریعتر از این ناحیه عبور میکند و نیروی رو به پایین بیشتری در این قسمت به اتومبیل وارد میآید. این شاید عجیب باشد، اما فضای خالی ایجادشده در دماغه باعث سبکشدن شاسی هم میشود.
سال گذشته ردبول ورودی هوای این قسمت را در جلوی دماغه قرار داده بود، اما در فصل جدید کاملاً برعکس عمل کرد و این ورودی دیگر در زیر دماغه دیده میشود.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چرا همه تیمها از S-Duct استفاده نمیکنند؟
همانطور که میدانید، تیمهای حاضر در رقابتهای فرمولیک همه طرحها و ایده های خاص خود را دارند. از همین رو، تیم ها سعی می کنند به جای کپی برداری از هم، نوآوری های تازه ای داشته باشند تا تیم های دیگر دیرتر عملکرد اتومبیل آنان را درک کنند. اینکه تیم های دیگر از این نوآوری استفاده نمی کنند می تواند علت های فراوانی داشته باشد. از جمله اینکه شاید این تیم ها راه حل های دیگری برای رفع این مشکل یافته باشند. یا شاید هم این سیستم را برای شاسی خود مفید قلمداد نمی کنند.
برای نمونه، تورو روسو سال گذشته از این سیستم استفاده کرده بود. سیستم تورو روسو دقیقاً مانند ردبول بود. اما در اتومبیل جدید این تیم، چنین چیزی دیده نمی شود. حتی سائوبر هم که این سیستم را ابداع کرده بود، دیگر از آن در اتومبیل خود استفاده نمی کند.
البته اضافه نمودن این سیستم بر روی اتومبیل های تیم های دیگر زمان زیادی نمی برد. البته تیم ها باید بسیاری از پارامترها را لحاظ کنند و ببینند این سیستم به پکیج کلی آیرودینامیک آنها آسیب می رساند یا خیر. اما ما در مورد یک چیز اتفاق نظر داریم. اگر این سیستم کوچک بر روی اتومبیل ردبول مفید واقع شود، در آینده تمامی اتومبیل های فرمول یک از آن استفاده خواهند کرد.
علت تصادف آلونسو رو کسی میدونه چی بود؟
به طور دقيق نمیدونم... اما مثل اينكه به شدت با ديواره برخورد میكنه، البته به گفته خودشون هم حالشون كاملا خوب هست و علاقه مند هستند كه برای تست به بارسلون برگردند ولی بنا بر توصيه پزشكان بايد چند روز صبر كنند!نقل قول:
خب... از نتايج تستها در بارسلون اين نتيجه رو میتونيم بگيريم كه مرسدس و فراری نزديك هم هستند، اما مرسدس كمی سريعتر هست.
در نظر داشته باشيد كه كمتر از دو هفته به شروع فصل مونده و ما به غير از بارسلون اسپانيا ديگر تستی، نخواهيم داشت.
با سلام...
.. خبر جديد اين هست كه آلنزو به دنبال تصادف در بارسلون اسپانيا و بنا بر توصيه پزشكان، در گراند پری استراليا شركت نخواهد كرد... البته بر طبق گفته تيم مكلارن-هوندا ايشون در سلامت كامل به سر میبرند ولی در اولين گراندپری فصل نخواهند بود و راننده سوم تيم يعنی Kevin Magnussen به جای ايشون رانندگی خواهد كرد.
نيز فراری گفته كه كاملا از تستهايی كه انجام داده، راضی هست و مشتاقانه به انجام مسابقه در گراند پری استراليا هست... البته، فراری بسيار خوشبينانه و تا حدود فانتزی به آينده نگاه میكنه و نويد قهرمانی، هم داده... ولی، بايد ديد كه چی میشه!
اين هم نتايج نهايی تست های اخير (اعم از Jerez يا Barcelona)، گزارش شده توسط وب سايت رسمی فرمولا وان:
محتوای مخفی: Pre-season testing in numbers
شاد و قدرتمند باشيد!
2015 FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Melbourne[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Race Date: 15 Mar 2015 Circuit Name: Albert Park First Grand Prix: 1996 Number of Laps: TBC Circuit Length: 5.303 km Race Distance: TBC Lap Record: 1:24.125 - M Schumacher (2004)
Fri 13 March 2015 Practice 1 12:30 – 14:00 Practice 2 16:30 – 18:00
Sat 14 March 2015 Practice 3 14:00 – 15:00 Qualifying 17:00 – 18:00
Sun 15 March 2015 Race 16:00
Practice 1
AUSTRALIA
P Name Team Best Time Laps 1 Nico Rosberg Mercedes 1:29.557 19 2 Lewis Hamilton Mercedes 1:29.586 19 3 Valtteri Bottas Williams 1:30.748 20 4 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1:31.014 32 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:31.029 13 6 Max Verstappen Toro Rosso 1:31.067 31 7 Felipe Massa Williams 1:31.188 19 8 Kimi Raikkonen Ferrari 1:31.310 14 9 Pastor Maldonado Lotus 1:31.451 22 10 Daniel Ricciardo Red Bull 1:31.570 9 11 Daniil Kvyat Red Bull 1:32.073 18 12 Sergio Perez Force India 1:32.247 22 13 Nico Hulkenberg Force India 1:32.261 19 14 Jenson Button McLaren 1:34.542 6 15 Kevin Magnussen McLaren 1:34.785 7 16 Romain Grosjean Lotus 2:17.782 5
Practice 2
AUSTRALIA
P Name Team Best Time Laps 1 Nico Rosberg Mercedes 1:27.697 29 2 Lewis Hamilton Mercedes 1:27.797 25 3 Sebastian Vettel Ferrari 1:28.412 33 4 Kimi Raikkonen Ferrari 1:28.842 33 5 Valtteri Bottas Williams 1:29.265 32 6 Daniil Kvyat Red Bull 1:30.016 27 7 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1:30.071 41 8 Pastor Maldonado Lotus 1:30.104 11 9 Romain Grosjean Lotus 1:30.205 37 10 Nico Hulkenberg Force India 1:30.473 30 11 Felipe Nasr Sauber 1:30.755 33 12 Sergio Perez Force India 1:30.980 32 13 Jenson Button McLaren 1:31.387 21 14 Max Verstappen Toro Rosso 1:31.395 6 15 Marcus Ericsson Sauber 1:32.303 14 16 Kevin Magnussen McLaren 1:33.289 4
Practice 3
AUSTRALIA
P Name Team Best Laps 1 Lewis Hamilton Mercedes 01:27.9 11 2 Sebastian Vettel Ferrari 01:28.6 13 3 Nico Rosberg Mercedes 01:28.8 14 4 Valtteri Bottas Williams 01:28.9 14 5 Felipe Massa Williams 01:29.0 18 6 Kimi Raikkonen Ferrari 01:29.0 13 7 Romain Grosjean Lotus 01:29.5 12 8 Pastor Maldonado Lotus 01:29.9 15 9 Carlos Sainz Toro Rosso 01:29.9 19 10 Felipe Nasr Sauber 01:29.9 24 11 Max Verstappen Toro Rosso 01:30.0 16 12 Marcus Ericsson Sauber 01:30.6 21 13 Nico Hulkenberg Force India 01:30.7 14 14 Sergio Perez Force India 01:31.0 17 15 Daniel Ricciardo Red Bull 01:31.2 10 16 Kevin Magnussen McLaren 01:31.4 14 17 Jenson Button McLaren 01:31.7 13 18 Daniil Kvyat Red Bull 01:32.8 6
Qualifying
AUSTRALIA
P Name Team Q1 Q2 Q3 Laps 1 Lewis Hamilton Mercedes 1:28.586 1:26.894 1:26.327 16 2 Nico Rosberg Mercedes 1:28.906 1:27.097 1:26.921 14 3 Felipe Massa Williams 1:29.246 1:27.895 1:27.718 21 4 Sebastian Vettel Ferrari 1:29.307 1:27.742 1:27.757 12 5 Kimi Raikkonen Ferrari 1:29.754 1:27.807 1:27.790 17 6 Valtteri Bottas Williams 1:29.641 1:27.796 1:28.087 16 7 Daniel Ricciardo Red Bull 1:29.788 1:28.679 1:28.329 22 8 Carlos Sainz Toro Rosso 1:29.597 1:28.601 1:28.510 22 9 Romain Grosjean Lotus 1:29.537 1:28.589 1:28.560 20 10 Pastor Maldonado Lotus 1:29.847 1:28.726 1:29.480 20 11 Felipe Nasr Sauber 1:30.430 1:28.800 17 12 Max Verstappen Toro Rosso 1:29.248 1:28.868 15 13 Daniil Kvyat Red Bull 1:30.402 1:29.070 9 14 Nico Hulkenberg Force India 1:29.651 1:29.208 14 15 Sergio Perez Force India 1:29.990 1:29.209 13 16 Marcus Ericsson Sauber 1:31.376 10 17 Jenson Button McLaren 1:31.422 7 18 Kevin Magnussen McLaren 1:32.037 8 DNS Will Stevens Marussia No time DNS Roberto Merhi Marussia No time Q1 107% Time 1:34.787
Race Australia
Race
1LEWIS HAMILTON GBR MERCEDES 1:31:54.067 25 2NICO ROSBERG GER MERCEDES +1.36s 18 3SEBASTIAN VETTEL GER FERRARI +34.523s 15 4FELIPE MASSA BRA WILLIAMS +38.196s 12 5FELIPE NASR BRA SAUBER +95.149s 10 6DANIEL RICCIARDO AUS RED BULL +1 lap 8 7NICO HULKENBERG GER FORCE INDIA +1 lap 6 8MARCUS ERICSSON SWE SAUBER +1 lap 4 9CARLOS SAINZ ESP TORO ROSSO +1 lap 2 10SERGIO PEREZ MEX FORCE INDIA +1 lap 1 11JENSON BUTTON GBR MCLAREN +2 laps 0 RTKIMI RÄIKKÖNEN FIN FERRARI DNF 0 RTMAX VERSTAPPEN NED TORO ROSSO DNF 0 RTROMAIN GROSJEAN FRA LOTUS DNF 0 RTPASTOR MALDONADO VEN LOTUS DNF 0 DNSDANIIL KVYAT RUS RED BULL DNS 0 DNSKEVIN MAGNUSSEN DEN MCLAREN DNS 0
* Provisional results
با سلام...
.. بالاخره انتظارها به سر رسيد و فصل جديد فرمولا وان هم شروع شد!!!
مسابقه اولی، فصل خوب بود... نتايج به دور از انتظارم نبودن و خوشحالم، كه وتل رو در پوديوم ديدم... میَشه گفت كه مرسدس با يك-دو شروع قدرتمندی داشته اما بايد ديد كه در مسابقات بعدی هم اينطور خواهد بود؟!
رايكونن بد شانس بود، با مشكلی، كه در پيت باهاش مواجه شد، از مسابقه اوت شد... استارت خيلی خوبی، هم نداشت اما خوب مسابقه داد... به هر حال مرسی كيمی!
نيز بايد به Kevin Magnussen اشاره كنيم كه جوانترين فرد مسابقه دهنده در فرمولا وان شد و نيز میتونست جوانترين فردی باشه كه امتياز میگرفت... اما بخت چندان باهاش يار نبود، اميدوارم كه در مسابقه بعدی امتياز بگيره!
البته ديدن آرنولد شوارتزنگر در پوديوم بسيار جالب بود (با اون لهجهاش هم!) و همينطور شوخی كوتاه هميلتون با ايشان... ديدن وتل روی پوديوم با لباس قرمز فراری برای من واقعا جالب بود... اميدوارم كه قهرمان شدن ايشون رو هم ببينم!
پس رفتيم تا مسابقه بعدی!
1MERCEDES 432FERRARI 153SAUBER 144WILLIAMS 125RED BULL RACING 86FORCE INDIA 77TORO ROSSO 28MCLAREN 0
MALAYSIA
SEPANG INTERNATIONAL CIRCUIT
FIRST GRAND PRIX
1999
NUMBER
OF LAPS
56
CIRCUIT LENGTH
5.543KM
RACE DISTANCE
310.408KM
LAP
RECORD
1:34.223BYJUAN PABLO MONTOYA (2004)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Fri 27 – Sun 29 Mar 2015
Practice 1 Fri06:30 – 08:00 Practice 2 Fri10:30 – 12:00 Practice 3 Sat10:30 – 11:30 Qualifying Sat13:30 – 14:30
RACE SUN 11:30
Practice 1
MALAYSIA
P Name Team Best Time Gap Laps 1 Nico Rosberg Mercedes 1:40.124 20 2 Kimi Raikkonen Ferrari 1:40.497 0.373 17 3 Sebastian Vettel Ferrari 1:40.985 0.861 13 4 Romain Grosjean Lotus 1:41.543 1.419 14 5 Carlos Sainz Toro Rosso 1:41.596 1.472 26 6 Daniel Ricciardo Red Bull 1:41.787 1.663 15 7 Max Verstappen Toro Rosso 1:41.803 1.679 23 8 Valtteri Bottas Williams 1:41.882 1.758 23 9 Daniil Kvyat Red Bull 1:42.055 1.931 18 10 Marcus Ericsson Sauber 1:42.064 1.940 16 11 Felipe Massa Williams 1:42.103 1.979 23 12 Pastor Maldonado Lotus 1:42.567 2.443 19 13 Raffaele Marciello Sauber 1:42.621 2.497 13 14 Fernando Alonso McLaren 1:42.885 2.761 20 15 Nico Hulkenberg Force India 1:42.893 2.769 13 16 Sergio Perez Force India 1:43.054 2.930 15 17 Jenson Button McLaren 1:43.100 2.976 19 18 Will Stevens Marussia 1:46.686 6.562 8 19 Roberto Merhi Marussia 1:47.683 7.559 8 20 Lewis Hamilton Mercedes No time 4
Practice 2
MALAYSIA
P No Driver Team Best Time Gap Laps 1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:39.790 16 2 7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:40.163 0.373 29 3 6 Nico Rosberg Mercedes 1:40.218 0.428 26 4 26 Daniil Kvyat Red Bull 1:40.346 0.556 17 5 77 Valtteri Bottas Williams 1:40.450 0.660 31 6 19 Felipe Massa Williams 1:40.560 0.770 27 7 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:40.652 0.862 29 8 33 Max Verstappen Toro Rosso 1:41.220 1.430 30 9 9 Marcus Ericsson Sauber 1:41.261 1.471 30 10 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:41.799 2.009 8 11 13 Pastor Maldonado Lotus 1:41.877 2.087 15 12 12 Felipe Nasr Sauber 1:41.988 2.198 30 13 11 Sergio Perez Force India 1:42.242 2.452 24 14 55 Carlos Sainz Toro Rosso 1:42.291 2.501 31 15 27 Nico Hulkenberg Force India 1:42.330 2.540 28 16 14 Fernando Alonso McLaren 1:42.506 2.716 25 17 22 Jenson Button McLaren 1:42.637 2.847 24 18 8 Romain Grosjean Lotus 1:42.948 3.158 7 19 28 Will Stevens Marussia 1:45.704 5.914 12 20 98 Roberto Merhi Marussia 1:47.229 7.439 6
Practice 3
MALAYSIA
P No Driver Team Best Time Gap Laps 1 6 Nico Rosberg Mercedes 1:39.690 13 2 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:39.874 0.184 10 3 7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:40.245 0.555 9 4 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:40.266 0.576 13 5 19 Felipe Massa Williams 1:40.391 0.701 14 6 77 Valtteri Bottas Williams 1:40.406 0.716 15 7 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:40.590 0.900 19 8 55 Carlos Sainz Toro Rosso 1:40.601 0.911 19 9 33 Max Verstappen Toro Rosso 1:40.989 1.299 18 10 9 Marcus Ericsson Sauber 1:41.200 1.510 19 11 8 Romain Grosjean Lotus 1:41.206 1.516 16 12 13 Pastor Maldonado Lotus 1:41.592 1.902 18 13 26 Daniil Kvyat Red Bull Racing 1:41.776 2.086 14 14 27 Nico Hulkenberg Force India 1:41.804 2.114 15 15 14 Fernando Alonso McLaren 1:41.991 2.301 13 16 11 Sergio Perez Force India 1:42.100 2.410 14 17 12 Felipe Nasr Sauber 1:42.117 2.427 18 18 22 Jenson Button McLaren 1:42.319 2.629 13 19 98 Roberto Merhi Marussia 1:46.647 6.957 9 20 28 Will Stevens Marussia 1:47.059 7.369 6
Qualifying
MALAYSIA
P No Driver Team Q1 Q2 Q3 Laps 1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:39.269 1:41.517 1:49.834 13 2 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:39.814 1:39.632 1:49.908 13 3 6 Nico Rosberg Mercedes 1:39.374 1:39.377 1:50.299 13 4 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:40.504 1:41.085 1:51.541 16 5 26 Daniil Kvyat Red Bull Racing 1:40.546 1:41.665 1:51.951 16 6 33 Max Verstappen Toro Rosso 1:40.793 1:41.430 1:51.981 16 7 19 Felipe Massa Williams 1:40.543 1:41.230 1:52.473 17 8 8 Romain Grosjean Lotus 1:40.303 1:41.209 1:52.981 18 9 77 Valtteri Bottas Williams 1:40.249 1:40.650 1:53.179 14 10 9 Marcus Ericsson Sauber 1:40.340 1:41.748 1:53.261 18 11 7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:40.415 1:42.173 7 12 13 Pastor Maldonado Lotus 1:40.361 1:42.198 11 13 27 Nico Hulkenberg Force India 1:40.830 1:43.023 9 14 11 Sergio Perez Force India 1:41.036 1:43.469 11 15 55 Carlos Sainz Toro Rosso 1:39.814 1:43.701 9 16 12 Felipe Nasr Sauber 1:41.308 7 17 22 Jenson Button McLaren 1:41.636 8 18 14 Fernando Alonso McLaren 1:41.746 8 98 Roberto Merhi Marussia 1:46.677 7 Q1 107% Time 1:46.217
Notes - Lotus's Romain Grosjean dropped two grid places as penalty for not leaving the pit lane in the order he arrived during Q2.
Marussia's Roberto Merhi and Will Stevens failed to set a time within the Q1 107% requirement, but granted permission to race by the stewards.
جالبه تو Practice، روزبرگ همش اول میشه اما تو Qualifying این همیلتون هست که یهو جلوتر از همه اول میشه.
نقل قول:
سلام...
.. به نظر من اين اول و دوم شدن مرسدسها يك الگوی معمول برای تمرين و زمان-بندی شده... من خيلی به نتايج تمارين قبل از مسابقه اعتماد نمیكنم و بيشتر به خود زمانبندی قبل از مسابقه نگاه میكنم.
.. به مسابقه كه نگاه كنيم...
.. فعلا كه وتل جلوتر از همه-اس و هميلتون با سرعت در تعغيب ايشون... البته به نظرم، وتل خوب داره زمان بين خودش و هميلتون رو نگه میداره و مراقب تايرها هم هست... من كه اميدوار به قهرمانی-ش هستم، ولی بايد ديد كه چی پيش میآد!
ويرايش:
انگار وتل پيت رفت و سوم به پيست برگشت... اما خيلی خوب داره ادامه میده!
نقل قول:
خب... مسابقه بسيار خوبی بود!
ديدن وتل بر روی سكوی قهرمانی با لباس فراری بسيار برای من خوشحال كننده بود... وتل يك رانندگی عالی رو ارائه داد و فراری با استراتژی خوب، موفق به كسب قهرمانی شد... مرسدسها سريع بودند اما به پای وتل نرسيدند، اگر چه اتومبيل ايمنی اول مسابقه هم بیتاثير نبود در باز شدن فاصلهشون با فراری... اما اين وتل بود كه خيلی خوب رانندگی كرد و موقعيت-ش رو تا آخر حفظ كرد...
.. رايكونن بدشانسی آورد ولی با كمك از اتومبيل ايمنی تونست موقعيت از دست رفتهاش رو برگردونه و رانندگی فوقاالعادهای داشت... كه اگر جا داشت به نظرم میتونست سوم باشه... كه چهارم شد.
معلوم نبود ماشين گروجان ايراد داشت يا خودش! من هيچوقت رانندگی ايشون رو نپسنديدم... از طرفی مجادلههای دو راننده ويليامز، ردبول و ساير هم ديدنی بود.
در كل كه مسابقه خوبی رو ديديم... به نطر من اگر فراری با اين منوال پيش بره، حتما قهرمانی رو كسب میكنه!
Race
MALAYSIA
1SEBASTIAN VETTEL GER FERRARI 1:n20:05.793 25 2LEWIS HAMILTON GBR MERCEDES +8.569s 18 3NICO ROSBERG GER MERCEDES +12.31s 15 4KIMI RÄIKKÖNEN FIN FERRARI +53.822s 12 5VALTTERI BOTTAS FIN WILLIAMS +70.409s 10 6FELIPE MASSA BRA WILLIAMS +73.586s 8 7MAX VERSTAPPEN NED TORO ROSSO +97.762s 6 8CARLOS SAINZ ESP TORO ROSSO +1 lap 4 9DANIIL KVYAT RUS RED BULL +1 lap 2 10DANIEL RICCIARDO AUS RED BULL +1 lap 1 11ROMAIN GROSJEAN FRA LOTUS +1 lap 0 12FELIPE NASR BRA SAUBER +1 lap 0 13SERGIO PEREZ MEX FORCE INDIA +1 lap 0 14NICO HULKENBERG GER FORCE INDIA +1 lap 0 15ROBERTO MERHI ESP MARUSSIA +3 laps 0 RTPASTOR MALDONADO VEN LOTUS DNF 0 RTJENSON BUTTON GBR MCLAREN DNF 0 RTFERNANDO ALONSO ESP MCLAREN DNF 0 RTMARCUS ERICSSON SWE SAUBER DNF 0
Fastest lap - Nico Rosberg, Mercedes, 1m 42.062s (lap 43)
2015 Constructor Standings
1MERCEDES 76 2FERRARI 52 3WILLIAMS 30 4SAUBER 14 5TORO ROSSO 12 6RED BULL RACING 11 7FORCE INDIA 7 8MCLAREN 0 9LOTUS 0 10MARUSSIA 0
2015 Driver Standings
finally FERRARI is back
:n12::n12:
خیلی وقت بود تو F1 اینطوری حال نکرده بودم
اصلا فکر نمیکردم به این زودی فراری فاصله با مرسدس رو کم کنه امروز حتی تو بعضی لحظات سریعتر هم بودن
مصرف تایر فراری فوق العادس وامروز همین عامل مهم برد فتل و بالا اومدن کیمی بود ماشین امسال هم پتانسیلش رو داره با آپدیتای وسط فصل بتونه حتی برای قهرمانی این فصل هم بجنگه
البته تو تک دورها مرسدس چند دهم سریعتر هست ولی تو مسافت ریس فراری از الان میتونیم بگیم تهدید کننده بزرگ مرسدس هست اگر همین روند صعودی رو ادامه بده
فتل امروز نشون داد فقط به خاطر ماشین فوق سریع ردبول تو فصلای پیش نبود که قهرمان میشده وخودشم راننده قوق العاده ایه و بحران پارسال رو پشت سر گذاشته
وضعیت مک لارن هم خیلی ناامید کنندس متاسفانه حتی نمیتونن ریس رو تموم کنن فعلا به نظر میرسه آلونسو بازم یه تصمیم حرفه ای اشتباه رو گرفته .
آلونسو دیگه حضور روی پودیوم یا نفر آخر بودن براش فرقی نداشت و فقط دنبال قهرمانی بود که به نظر میرسید با ماشینی غیر از مرسدس کسی نمیتونه قهرمان بشه ولی با وضعیت فعلی فراری و با توانایی که از آلونسو سراغ داریم اگر هنوز راننده فراری بود شاید حتی شانس قهرمانی آخر فصل رو هم داشت
ولی مک لارن و هوندا تا بخوان پیشرفت کنن نصف فصل گذشته . هرسالم که میگذره افزایش سن بالاخره تاثیر میزاره روی عملکرد راننده و همچین ریسکی از راننده ای تو این سن اونم قبول پیشنهاد هوندا که سالهاست دور از F1 بوده و طبیعیه برای تبلیغات وعده های بیخود میده خیلی منطقی نبود
فقط امیدوارم هوندا بتونه مسیر پیشرفتش رو پیدا کنه وگرنه دوتا از بهترین راننده های F1 باید برای رتبه 18 ام بجنگن :n03:
And PSYCHO_MAN is back too!
خوش آمديد دوباره دوست عزيز...
.. بله واقعا كه مسابقه خوبی بود... به نطر من اين فصل F1 میتونه بسيار ديدنی باشه... رقابت فراری و مرسدس... برگشت هوندا، بودن رانندههای جوان و غيره.
همونطور كه میديدم، وتل خيلی خوب اتومبيل رو كنترل میكرد و با قدرت زمان بين خودش و مرسدسها رو مديريت میكرد... كيمی معركه بود ديروز... اما بر تاييد گفته شما بايد بگم كه مرسدس بله، كمی سريعتر بودند اما در كل، فراری بهتر عمل كرد.
من تصور نمیكنم كه آلنزو تصميم اشتباه-ی گرفته باشه... ايشون بيشتر هوادار مك-لارن بودند تا فراری... دليل اومدنشون به تيم فراری در سال 2010 بيشتر برای كسب قهرمانی با اين تيم بود، وگرنه كه در سال 2007 با وجود مسايل حاشيهای كه اتفاق افتاد، میتونستند با مك-لارن قهرمان بشن...
.. به هوندا فرصت بده تا خودش رو نشون بده... هوندا میتونه يه موتور با قابليت بالا در مسابقه باشه... تركيب هوندا با مك-لارن يك تركيب قدرتمندی هست، اما گاهی اوقات همهچيز خوب پيش نمیره... من هم مثل شما فكر میكنم ايشان از نيمه فصل بهتر باشن.
آلنزو در حال حاضر يكی از بهترين رانندههای فرمولا وان هست... روی پيست اگر اتومبيل خوبی داشته باشه، بسيار سريع هست و خيلی خوب رانندگی میكنه... اما هنوز جايگاه واقعیاش رو در فرمولاوان پيدا نكرده... میتونست 3 يا 4 قهرمانی داشته باشه... اما بيش از 2 قهرمانی پشت سر هم اون هم با رنو نداره... من واقعا عملكرد ايشون رو تحسين میكنم!
ناگفته نمونه كه يا اين قهرمانی فراری دست رقبايی مثل مرسدس رو زد و وتل نشون داد كه میتونه شوماخر دومی برای تيم فراری باشه...
.. من كه از اين قهرمانی خيلی خوشحال و اميدوار به آينده تيم هستم!
تصاوير بسيار زيبا و اختصاصی از فراری در مسابقه اخير مالزی...
محتوای مخفی: ...
:n06: