سلام
این مسئله برام خیلی جالب بود
گفتم یه عکسی از مقایسه این دو پراید بزارم
امیدوارم جای اشتباهی پست نکرده باشم :n12:
مقایسه ساخت پراید در ایران و کره جنوبی
هردو عکس در یک سال تولید میباشد
محتوای مخفی: عکس
Printable View
سلام
این مسئله برام خیلی جالب بود
گفتم یه عکسی از مقایسه این دو پراید بزارم
امیدوارم جای اشتباهی پست نکرده باشم :n12:
مقایسه ساخت پراید در ایران و کره جنوبی
هردو عکس در یک سال تولید میباشد
محتوای مخفی: عکس
سال 1370 که ایران هم KIA Pride داشت... چند سالی هست که لیسانسشو خریده :n09:
راستی چرا این پرایدو وارد نمیکنن؟ مثل اپتیما و سراتو و ... که وارد میکنن:n13:
شما باشی حاضری خداتومن پول واسه ماشینت بدی بعد وقتی ازت میپرسن چی سواری بگی پراید؟:Dنقل قول:
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
پراید ما هم خوشکل تره و هم محکم تر ترمزش بیسته و کیسه هواشم همیشه سر موقع باز میشه :n08:
میدونم رو عکسشم نوشته کیانقل قول:
اما برای درک بهتر مسئله نوشتم سایپا! :n02:
راست میگیاااا:n08: مسئله مهمترش اینه که خیلی با ورژن های قبلیش فرق کرده کلا چراغو داشبورد عوض شده :n04: (که باورنکردنیه)نقل قول:
چرا پرایدای آمریکارو نمیگی (می دونین که پراید ماشین آمریکایی به اسم ford festiva ) فک کنم 1990 همون پراید 1370 ماست بعد سری جدیدش خدا شده کلا یه فیسلیفت متحیر کننده شده
پراید ماشینی بود که تو چهارتا شرکت چرخید
1- Ford festiva
2- mazda 121
3- Kia Pride
4- Saipa pride - saipa saba - saipa 111 و... :n08:
جناییش نکن :n02:
ایرانخودرو و سایپا تا سال 80 و حتی 82 دوران طلایی رو داشتند و تقریبا خودروهای روز دنیا توی سبدفروششون بود اما از اون سال تا به امروز درجا زدن و حسابی عقب افتادن .
مثلا زمانی که ریو در ایران تولید میشد در کره هم تولید میشد یا پارس و سمند دوخودرویی بودند که 10 سال پیش حسابی گردوخاک کردن .
الان نتنها قدیمی و تکراری هستند بلکه افت کیفیت چشمگیر ستم بزرگی به مصرف کننده ی ندار ایرانیست .
درسته اما دزدی هایی که از ماشین میشه - بی ارزش بودن جون مردم براشون- مهم بودن پول باعث کمتر شدن کیفیت میشه :n28:نقل قول:
من برا شبیه سازی طرفای سالی 86 اینطورا رفتم ایران خودرو و سایپا بگم آقا اینهمه هزینه نکنین من براتون مجانی شبیه سازی مکنم تست بادو همه چی هم میگیره فقط تو یکی از این مسابقه هاتون من برنده شم :د ( بیشتر هدفم کار تو بازار داخلی بود )
یادمه تو پارکینگ سایپا همشون 405 و 206 پارک بود برام عجیب بود رفتم تو کار خونش دیدم 90% آدم هایی که باهاشون مواجه میشم بی خودی شغل دارن و کار خاصی ندارن (چیزی هم بلد نبودن ) تو 2 هزار متر جا 200 نفر بی کار بی جهت وجود داشت که بینشون پارتیشن بود و ...
خوب این علت گرونی خودرو سایپا (چون دولتیه برق و گاز و .... تغریبا فقط تو کاغذ جابجا میشه پول نقد نمیدن البطه اون سال برق نداشت سایپا خودش کارخونه برق داشت)
رفتم ایران خودرو دیدم تو پارکینگش پر از پراید و زانتیاست تک و توک پیکان اونجا بد تر از سایپا 99% بی کار داشت که حتی بر عکس سایپایی ها حرف زدن هم بلد نبودن
خوب اینم علت بالا بودن قیمت ماشین های ایران خودرو
مفت خور ها نابود کردن مملکت رو همه جا هستن و بودنشون هم توجیه داره (...)
یه دوستی دارم طراح ماشین بوده و خیلی کار درسته از ایران خودرو میندازنش بیرون (عکس ماشین های که طراحی کرده رو دارم خیلی خوشکله و از لحاظ فنی راحت تعمیر میشه و دسترسی آسون خرابی پایین و...) این میگفت ایران خودرو
دیگه پیشرفت نمی کنه و شرط هم بست باهام :دی
تو این دوتا کار خونه من خیلی تجربه داشتم خیلی زیاد (اخرشم حتی نفهمیدن شبیه سازی چیه و به چه درد می خوره :دی )
نقل قول:
من متوجه نشدم ، چرا در کارخانه سایپا محصولات ایرانخودرو بود و در کارخانه ایرانخودرو محصولات سایپا ؟
تو پارکینگاشون من روم نشد والا بپرسم ( مال پرسنل بود ) ولی دوتا ایده براش دارمنقل قول:
من متوجه نشدم ، چرا در کارخانه سایپا محصولات ایرانخودرو بود و در کارخانه ایرانخودرو محصولات سایپا ؟
یا از بس پرایدو زانتیا دیده بودن رفته بودن 206 و 405 و سمند خریده بودن
یا کیفیت تولیدی کارخونه خودشونو پایین تر از کار خونه بعدی می دونستند
به نظر شما چه علتی داشته
تا چندتا از اون عکسهارو نبینم نمیتونم باور کنم :n10:نقل قول:
نقل قول:نقل قول::n06:نقل قول:
در دهه 70 مافیای خودرو، خط تولید پژو 205 در ایرانخودرو را متوقف کرد تا پراید سایپا وارد بازار شود ؟؟
یحتمل برای این بوده که ترجیح میدادن سوار ماشینی بشن که ندونن چقدر آشغاله :n09: تا اینکه بدونن واقعا چقدر آشغاله.نقل قول:
دقیقا احسان
بابای منم وسیله های اینجور ماشینارو بار میزنه
" میگه بکم با مدیر روابط عمومی(!) سایپا رفیق بودم پرسیدم خدایی این پراید هایی که درست میکنید چقدر تموم میشه براتون فقط الکی نگو من خودم 40 ساله شوفرم!!! گفت الان که وسیله های چینی اومده نزدیک 1 ملیون 300 تموم میشه هرکدوم :n04: با مالیات و عوارض میشه نزدیک سه ملیون "
خودتون علت نزدیک 20 ملیون فروش این محصول به خود ما و سه ملیون و چهارصد یه عراقیارو میدونید دیگه :n02::n02::n28:
نه اینجوری ها هم نیست ماشین اسباب بازی هم این روزا یه تومن بیشتره ...چرتنقل قول:
نقل قول:
درسته ارزانترین ماشین ساخته شده در جهان تاتانانو هست که در هند تولید میشه و حتی ترمز دستی و بخاری هم نداره . قیمت تمام شده این ماشین 2200 دلار میباشد که اگر به پول ملی تبدیل کنیم .6.600.000 هزارتومان و با احتساب گمرکات و ... نزدیک به 13 ملیون تومان حاصل میشود .
اگر رو هر ماشین اینقدر سود میکردن که الان ایران خودرو و سایپا ورشکسته نبودن که با کمک های دولتی سرپا باشننقل قول:
والا دوست عزیز پژو 206 هم که داشتم همیشه در هول این بودم که خودبخود آتیش نگیره و جزغاله نشم. باز خوبه پراید دارها حداقل این هول رو ندارند!!!نقل قول:
شما فکر کردی بقیه ی تولیدات داخلی ما بهتر از پراید هستند؟ مقاله ی فروردین 93 مجله ی ماشین نوشته ی مهندس کیوان بنی هاشمی راجع به رنو مگان ایرانی رو بخونید تا به این واقعیت تلخ برسید که همین پراید شرف داره بر همون مگان داخلی!
عالیه دستت درد نکنه