سلام.
قرارداد شركت پيرلي تا انتهاي فصل 2013 بود و خبرهاي مبني بر بازگشت دوباره ميشلن براي فصل 2014 به گوش ميرسيد، اما به نظر مياد فيا مايل به اين هست كه عليرغم انتقادات زيادي كه خصوصا براي اين فصل به پيرلي وارد شده بود كماكان با اين شركت همكاري كنه.
Printable View
سلام.
قرارداد شركت پيرلي تا انتهاي فصل 2013 بود و خبرهاي مبني بر بازگشت دوباره ميشلن براي فصل 2014 به گوش ميرسيد، اما به نظر مياد فيا مايل به اين هست كه عليرغم انتقادات زيادي كه خصوصا براي اين فصل به پيرلي وارد شده بود كماكان با اين شركت همكاري كنه.
سلام.
بعد از كش و قوسهاي فراوان سرانجام فيا شركت پيرلي رو براي تامين تايرهاي فصل 2014 انتخاب كرد.
تقويم فصل 2014 هم براي اولين بار در تاريخ همراه با 22 گراندپري اعلام شد.
نيوجرسي آمركا-مكزيك-اتريش و سوچي روسيه توي تقويم هستن و كره و هند از تقويم حذف شدن.
البته اين تقويم فعلا موقتي هست و ممكنه تغييراتي توش به وجود بياد.
- March 16 – Australia (Melbourne)
- March 30 – Malaysia (Sepang)
- April 6 – Bahrain
- April 20 – China
- *April 27 – Korea
- May 11 – Spain (Barcelona)
- May 25 – Monaco
- *June 1 – New Jersey
- June 8 – Canada (Montreal)
- June 22 – Austria (Spielberg)
- July 6 – Silverstone
- July 20 – Germany (Hockenheim)
- July 27 – Hungary (Budapest)
- Aug. 24 – Belgium (Spa-Francorchamps)
- Sept. 7 – Italy (Monza)
- Sept. 21 – Singapore
- Oct 5 – Russia (Sochi)
- Oct. 12 – Japan (Suzuka)
- Oct 26 – Abu Dhabi
- Nov 9 – United States (Austin)
- *Nov. 16 – Mexico (Mexico City)
- Nov 30 – Brazil (Sao Paulo)
پست رزرو شما ره 1
پست رزرو شما ره 2
آقا رضا این پست معرفی پیست کره رو لطفاً ببرید تو تاپیک 2013 بابا هنوز مسابقات 2013 تموم نشده که تاپیکش رو خوابوندین:n02:
راستی زئوس جان ممنون از تاپیکت ولی یه پیشنهاد :
اگر میشه بحث ها رو تو همون تاپیک 2013 ادامه بدیم . اونجا الان خودش یه منبعی هست برای اطلاعات و اخبار مختلف از فرمول یک و داره جلو میره و میتونه تاپیک جامعی بشه در آینده حیف هست بره بایگانی .
یجورایی شما خودت سنگ بنای فرمول رو گذاشتی تو p30 با اون تاپیک . فقط بحث عنوان تاپیک هست که هماهنگ کن به عنوان استارتر با مدیر انجمن که اگر شد برای فصل جدید بتونی عنوانش رو عوض کنی مثلا بشه فصل 2014 یا اصلاً بشه تاپیک جامع اخبار ، نتایج و مباحث فرمول یک تو انجمن ورزش
اگر مثلاً ابنجا یه زیر بخش کامل مختص فرمول یک داشت (شبیه سایتای خودرو ) خیلی خوب میشد فصل به فصل تاپیک زد مثل tt یا... ولی در هر صورت اینجا انجمن تخصصی خودرو نیست و متاسفانه امکانش نیست به اون شکل بریم جلو
البته فقط یه پیشنهاد بود وگرنه شما هرجور خودت صلاح میدونی
راستی فصل بعد چقدر مسابقه داریم :n10: ما همینجوریشم داریم کلی بالا پایین میکنیم و از این اونور میزنیم تا برنامه کار و زندگی و درس و... جوری ردیف بشه تا به مسابقه یکشنبه ها برسیم حالا شده 22 ریس دیگه واویلا:n02:
تاپیک 2013 بسته نوشته نمیشه پستی گذاشت
آره
چرا آخه؟ فصل که تموم نشده درسته وتل داره قهرمان میشه ولی هنوز رقابت فراری و مرسدس برا دومی هست . چه کنیم دیگه که دلمون فقط به این خوشه
با سلام به همه دوستان و مديران محترم بخش ورزش
تیم مدیریت این انجمن
- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ,
- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ,
- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ,
- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ,
- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ,
- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ,
- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شايد طرح اين مسئله به ضرر من تموم بشه ولي به نظر شخصي خودم راحت تر هستم كه عمومي عنوان بشه تا خصوصي، تا همه كاربرها بتونن در موردش قضاوت كنن.
تايپيك فصل 2014 با توجه به حجم اخبار مهم و تاثير گذاري كه توي همين چند وقت اخير رخ داده بهتر بود كه در مبحث جداگانه اي لحاظ ميشد كه بشه روش بحث كرد و مسائل مربوط به قوانين كه خودش با حجم گسترده تغييرات آيروديناميك و خصوصا موتور و گيربكس به يه بررسي كامل و جامع احتياج داره كه از حوصله تايپيك 2013 خارج هست.
همين تقويم مسابقات خودش كلي جاي صحبت و اطلاع رساني داره و به نظرم مهمترين دليل واسه ايجاد تايپيك جداگانه جلوگيري از پراكندگي مطالب و سردرگمي كاربرهاي محترم جهت پيگيري مطالب هست.
همين بحث تغيير قوانين خودش كلي مطلب و نقد و بررسي رو ميتونه به خودش اختصاص بده كه اتفاقا كم كم هم بايد بهش بپردازيم.
شما فكر كنيد كه كاربر وسط گراندپري سنگاپور و كره 2013 با تقويم 2014 و پست هاي نوشته شده در مورد اون مواجه ميشه، يا اينكه دنبال خبرهاي مربوط به تغيير قوانين 2014 باشه و اون توي 2013 نوشته بشه و كاربر رو دچار سردرگمي كنه و اون رو از دسترسي به اطلاعات كافي محروم كنه.
در مورد پيشنهاد حامد عزيز هم،مشكلي نيست اما اونوقت هر سال بايد عنوان تايپيك رو عوض كنيم و يا اگه به طور جامع تايپيك فرمول يك بشه به نظرت حجمش بالا نميره و كار رو براي بررسي و مطالعه جزئيات يك فصل دشوار نميكنه.
به هر حال از مديرهاي عزيز اين انتظار رو داريم كه براي مهمترين اتفاق ورزش اتومبيلراني يه بخش مستقل در نظر بگيرن كه بتونم فصل به فصل جلو بريم.
مهمترين مزيتي كه توي اين فروم انگيزه لازم رو براي استارت اين بخش به من داد دوستي و احترام فوق العاده بين اعضاء اينجا بود كه براي من باعث افتخار هست كه با اين دوستاني كه دانش بالاي هم در اين ورزش دارن هم كلام بشم.
چرا اينجا تبديل به يه مرجع فرمول يك توي فروم ها نشه!
با اينكه توي فروم همسايه كاربر فعال هستم اما به دلايلي كه بالاتر بهش اشاره كردم اينجا خيلي خيلي راحتم.
و در آخر يك انتقاد از مديري كه تاپيك 2013 رو قفل كرد.
در حالي كه 6 گراندپري از فصل 2013 مونده چطوري هست كه عزيزم تايپيك مربوطه قفل ميشه؟
:n16:
كوچيك همتون زئوس
:n12:
اگر بخش مستقل بشه که عالیه
راستی نمیدونم شنیدین یا نه ولی یکی از مهندسای ارشد ایرودینامیک لوتوس چند روز پیش گفته که رقبای وتل سال دیگه روهم فرامومش کنن برای قهرمانی و تغییرات بنیادی سال بعد هم نمیتونه جلوی ردبول رو بگیره !
نمیدونم رو چه حسابی اینو گفته شاید میخواد بره ردبول خواسته خود شیرینی کنه
من فکر کنم سال دیگه چون موتورا جدید هست و محدودیت سهمیه ای بیشتری هم داره و غیر از اون نقش kers هم داره پررنگ تر میشه و مشکلات تورک موتورهای توربو و تاثیرش رو ایرودینامیک + مشکلاتی که تو شناخت از ماشین حداقل تو سال اول هست امکان خرابی ها تو مسابقات بالاتر بره نسبت به الان . ردبولم که نشون داده در مورد کرز و گیربکس حداقل کم خرابی نداشته تو این چند سال.
سلام به همه و تشكر از مديران مربوطه واسه فعالسازي دوباره تايپيك 2013
فعلا حامد جان نمبشه با اطمينان در مورد قدرت ردبول صحبت كرد. اگه قرار باشه فصل بعد هم ردبول فاصله زيادي با بقيه داشته باشه،قهرماني وتل براي 1 فصل كه هيچي احتمالا مثل چند فصل گذشته بيمه ميشه.
فعلا گفته ميشه موتورهاي ساخت مرسدس حدودا 100 اسب قدرت بيشتري نسبت به فراري و رنو توليد ميكنن كه از اين طرف محدوديت سوختگيري باز هم قضيه رو پيچيده ميكنه چون بايد به يه بالانسي بين مصرف سوخت و قدرت موتور برسن كه توجيه داشته باشه.
فعلا به نظر من بزرگترين چالش براي تيمها گيربكس 8 دنده جديد ميتونه باشه.
بله...
FIA تقويم سال 2014 فورمولا وان رو باز بيني كرد:
16/03 Australia
30/03 Malaysia
06/04 Bahrain
20/04 China
11/05 Spain
25/05 Monaco
08/06 Canada
22/06 Austria
06/07 Great Britain
20/07 Germany
27/07 Hungary
24/08 Belgium
07/09 Italy
21/09 Singapore
05/10 Japan
12/10 Russia
02/11 United States
09/11 Brazil
23/11 Abu Dhabi
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مسابقات از 16 مارس در استراليا شروع مي شن و در 23 نوامبر در دوبي به پايان مي رسن...
براي سال 2014 گراند پري هندوستان و كره حذف شدن و گراند پري مطرح اروپا نيز برگزار نمي شه...هم چنين كشور اتريش دوباره به مسابقات فرمول يك باز گشته و شاهد ورود كشور روسيه به عرصه ميزباني فورمولا وان هستيم.
اگر چه هنوز بعضي تيم ها راننده ها شون رو قطعي نكردن ولي براي سال 2014 تا اكنون كه اين ليست رو داريم:
Red Bull Racing
Sebastian Vettel
Daniel Ricciardo
Mercedes
Lewis Hamilton
Nico Rosberg
Ferrari
Fernando Alonso
Kimi Raikkonen
Lotus
Romain Grosjean
Pastor Maldonado
McLaren
Jenson Button
Kevin Magnussen
Force India
Nico Hulkenberg
TBC
Sauber
TBC
TBC
Toro Rosso
Jean-Eric Vergne
Daniil Kvyat
Williams
Felipe Massa
Valtteri Bottas
Marussia
Jules Bianchi
TBC
Caterham
TBC
TBC
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به نظر منم 22 تا گرندپری زیاد بود ولی 20 تا میشد بهتر بود . دقیقاً همون 3 تا گرندپری که رو هوا بود همشون حذف شدن مکزیک ، کره و نیوجرسی.
کاش هند رو حذف نمیکردن یا حداقل ترکیه رو می اوردن به جاش . این پیست اتریش یا همون ردبول رینگ هم پیست قشنگیه. بحرین هم از امسال مسابقش تو شب و زیر نور برگزار میشه
حامد جان باهات موافقم...فعلا كه 19 تا گراندپري داريم و اين تعداد كم هم نيست...
آره...دوست داشتم كه گراندپري تركيه بر مي گشت و من دوباره فورمولا وان رو در پيست استانبول پارك مي ديدم...يكي از پيست هاي محبوب من هست...
هند رو من زياد هم دوست نداشتم...پيست زيبايي نبود و هر بار هم در مه ي، از گرد و غبار و دود مسابقه بر گزار مي شد...
پيست اتريش رو من بيشتر با عنوان A1 Ring ميشناسم و در شبيه ساز rFactor هم با همين اسم مي بينم...الان هم با توجه به اتريشي بودن هم Red Bull حمايت كننده اصلي اين پيست شده...رانندگي در اين پيست زيبا بسيار لذت بخش هست!
چه خوش شانس هست اين دانيل ريكاردو! از سال بعد سوار اتومبيل شماره 2 مي شه...كيمي هم مثل سال 2007 كه راننده دوم تيم فراري بود...شماره 6 رو داره...حالا چه ديدي! شايد دوباره هم با اين اسب قرمز رنگ فراري به شماره 6، قهرمان فصل بشه!
درباره بحرين هم من نظر خاصي رو فعلا ندارم...فكر نمي كنم كه در شب خيلي جذاب بشه...من زمان روز اين پيست رو بيشتر تر جيح مي دم!
حالا من برعکس فکر میکنم جذاب تر بشه . خود پیست که خیلی خشک و بی آب و علف و بی منظرس شاید تو شب یکم منظره بهتری پیدا کنهنقل قول:
البته از حق نگذریم امسال مسابقه قشنگی تو بحرین دیدیم شاید بهترین تو کل فصل
نقل قول:
اين رو كه گفتي رفتم و ويدئوهاي Race Edit هر دو مسابقه بحرين و دوبي رو از سايت فورمولا وان ديدم...
من از اون جهت گفتم كه نظر خاصي ندارم چون كه بحرين رو در منظره شب نديدم...اما دوبي رو، خب چرا!
ولي راست مي گي حامد جان...پيست خيلي محيط پيراموني جذابي نداره و البته! نخل هايي هم در ميانه پيست كاشته شده كه هنوز به طور كافي رشد نكردن!
اما پيست دوبي حذابيت خاصي داره...هتل بسيار زيبايي در ميان پيست هست، در كناري هم قايق هاي تفريحي در آب، معماري داخلي خيلي بهتري داره اين پيست دوبي، پارك فراري هم در كنار پيست بسيار چشم نواز هست...اما براي بحرين بيشتر برج مراقبت ش، براي من جالب هست...
باز به هر حال بايد ديد...
سلام.
آدريان سوتيل به سائوبر رفته و سرجيو پرز هم به جاي اون راهي فورس اينديا شده تا با هولكنرگ هم تيمي بشه.
ماشينهاي سائوبر و كاترهام هم تست تصادف فيا رو پاس كردن.
سلام دوستان راننده دوم تیم Sauber هم همون Gutierrez شد
سلام.
خبر فوق العاده شوك برانگيز و ناراحت كننده است.
مايكل شوماخر :n12: عزيز روز يكشنبه در كوه هاي آلپ مشغول اسكي بوده كه متاسفانه منحرف ميشه و با صخرهها برخورد ميكنه.
شدت حادثه به قدري هست كه گفته ميشه در حال مبارزه با مرگ هستش.
تقريبا بهترين دكترهاي دنيا در حال مداوا و معالجه اون هستن.
اميدوارم اون اتفاق بد و ناگوار براي شومي پيش نياد :n03::n03::n03:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اعصابم از دیروز خرده اوضاش میگن خیلی وخیمه و تو کمای مصنوعی هست :n30:
خدیا یه کاری کن امسال با خبر بدی تموم نشه
مثل اینکه دیشب دکترا مجبور شدن عمل دوم رو به خاطر برداشتن هماتوم بزرگی که تو سر مایکل بوده انجام بدن . این عمل باعث شده که اوضاع مایکل کمی بهتر از روز قبل بشه ولی گفتن هنوز تو وضعیت بحرانی قرار داره و هر لحظه ممکنه شرایط بهتر یا بدتر بشه
دعا کنید براش تا زودتر برگرده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Michael Schumacher - The Greatest Of All Time
!!!Keep Fighting Michael
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پسورد: 1
سلام.
طبق قانون فيا رانندهها بايد يك شماره رو براي تمام دوران ورزش خودشون انتخاب كنن، كه اين ليست منتشر شد.
1 - سباستین وتل
3 - دانیل ريكاردو
6 - نیکو روزبرگ
7 - کیمی رايكونن
8 - رومن گروسجین
11 - سرجیو پرز
13 - پاستور مالدونادو
14 - فرناندو آلونسو
17 - ژول بیانچی
19 - فیلیپه ماسا
20 - کوین مگنسون
21 - استبان گوتیرز
22 - جنسن باتن
25 - ژان اریک ورنيه
26 - دانیل كيت
27 - نیکو هولكنبرگ
44 - لوئیس همیلتون
77 - والتري بوتاس
99 - آدریان سوتيل
سلام به همگي :n16:
سوت و كور بودن تايپيك من رو به ياد تايپيك 2013 ميندازه كه به تنهايي شروعش كردم و مثل اينكه امسال هم قراره اينطوري بشه :n23:
تست هاي پيش فصل در اين تاريخها برگزار ميشه:
28-31 ژانویه - خرز، اسپانیا
19-22 فوریه - بحرین
27 فوریه - 2 مارس - بحرین
برخي از تيمها تاريخ رونمايي از ماشينشون رو اعلام كردن.
مكلارن 24 ژانويه.
مرسدس و كاترهام 28 ژانويه
لوتوس 19 فوريه
بقيه تيمها هم به زودي تاريخ رونمايي رو اعلام ميكنن.
حال شومي علي رغم پايدار بودن هنوز هم بحراني هست و حتي زمزه هايي هست كه شايد تا مدتها توي كما بمونه.
آزمايشها و بررسي هاي جديد قراره روي مغزش انجام بشه كه اين هم ميتونه منجر به بروز زايعات مغزي بشه.
به هر حال اميدوارم زودتر بهبودي اسطوره اتفاق بيوفته.
فراري هم 25 ژانويه رو براي معرفي ماشين اين فصل انتخاب كرد و براي اولين بار نامگذاري ماشين از طريق نظرسنجي توسط هواداران فراري انتخاب خواهد شد.
F14
T F14
F166 توربو
F14 Scuderia
F616
البته مثل اينكه بيشترين شانس رو
F166 توربو و F616 دارن.
یه سوال ...
از راننده های فرمول 1 تست دوپینگ گرفته میشه ؟؟؟
تا حالا تست + هم داشتیم ؟؟
گمونم تست اعتیاد به مواد مخدر باشه برای راننده ها ولی تست مواد نیروزا رو من نشنیدم در مورد راننده ها اینجا بیشتر نظارت روی ماشینا هست که کلک غیر قانونی تو ماشینشون پیاده نکنن .
من به F14 T رای دادم مختصر هست و شاید برای آلونسو هم این عدد شانس بیاره دوباره:n02:نقل قول:
شومی هم میگن اگه زیاد تو کما بمونه میتونه عواقب خطرناکی داشته باشه براش و شرایطش هنوز به سطحی نرسده که از کما مصنوعی خارج بشه
مثل اینکه ران دنیس دوباره برگشته و قراره جای ویتمارش رو بگیره تو مک لارن . ویتمارش از 2009 مدیر مک لارن هست واتنقادات هم ازش کم نبوده تو این چند سال
اکلستون هم یه صحبتایی کرده وگفته راضی نبود F1 به سمت موتورای توربو و وضعیتی که الان هست بره ولی چاره ای نداشته . حتی گفته فراری میتونست از حق وتو که داره تو قوانین استفاده کنه و منم تو این مورد ازشون حمایت میکردم ولی اونا این کار رو نکردن
کریستسن هورنر هم چند روز پیش مصاحبه کرده وگفته شرایط الان طوری هست که ممکنه تو مسابقه استرالیا نصف تیما نتونن مسابقه رو تموم کنن
گفته بزرگترین معضل این فصل قانون محدودیت سوخت هست که همه رو به دردسر خواهد انداخت .
کمترین میزان مصرف سوخت برای موتورای V8 برای مسابقه مونترال بود که حدود 112 کیلو گرم بنزین برای مسابقه مصرف میشده یا مثلا مصرف بنزین تو مسابقه استرالیا 145 کیلوگرم برای هر ریس بوده که با قانون جدید حداکثر مقدار بنزین مجاز 100 کیلوگرم برای روز مسابقه هست که خیلی کمتر از قبل شده
باید صبر کرد و دید که این تغییرات اساسی و این قوانین جدید اوضاع را بدتر میکنه یا بهتر فعلاً که نظرات زیاد امیدوار کننده نیست .
سلام.
همونطوركه حامد جان گفت كار اومدن دنيس به عنوان مديرعامل مكلارن تقريبا تموم شده و گفته ميشه شايد داره زمينه رو آماده ميكنه تا در ابتداي فصل 2015 و همكاري دوباره مكلارن و هوندا رقيب ديرنه راس براون رو هم به عنوان مدير فني انتخاب كنه.
خبر بد براي مكلارن اين هست كه تست تصادف فيا رو پاس نكردن و حتي ممكنه براي تقويت دوباره شاسي ماشين، تست اول توي خزر رو از دست بدن.
تيم سائوبر 26 ژانويه رو براي رونمايي ماشينش انتخاب كرد.
تورورسو 27 و ردبول هم 28 ژانويه خودروي اين فصل رو معرفي ميكنن.
Kobayashi and Ericsson to race for Caterham in 2014
سلام.
خب مكلارن هم تونست تست تصادف فيا رو پاس كنه و احتمالا طبق همون زمانبندي ماشين معرفي خواهد شد.
در راستاي تقويت فني تيم مكلارن كه با اومدن ران دنيس سرعت بيشتري هم گرفته، Ciaron Pilbeam از تيم لوتوس به عنوان مهندس ارشد به مكلارن اومد.
تيم ويليامز و ماروسيا هم 28 ژانويه از ماشين اين فصل رونمايي خواهد كرد.
تيم فورس اينديا هم به عنوان اولين تيم، تصوير ماشينش رو منتشر كرد:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام.
با توجه به نزديك شدن به اولين تست پيش فصل تيمها هم به نوبت از خودروها رونمايي ميكنن.
چارلي ويتكينگ گفته بود كه ماشينهاي اين فصل زياد زيبا نيستن و با توجه به تغييرات بال جلو شبيه به نوك مورچه خوار خواهند شد.
طرفداران فراري هم با راي خودشون نام F14 T رو براي ماشين اين فصل انتخاب كردن.
حامد عزيز هم به همين گزينه راي داده بود.:n01:
خودروي مكلارن
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خودرو لوتوس كه واقعا دماغه عجيبي داره
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و فراري امسال
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اريك بولير مدير لوتوس رسما از اين تيم جدا شد و شايعاتي هست كه شايد جاي مارتين ويتمارش به مكلارن بياد.
جرارد لوپز هم جايگزين بولير شده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون از رئوس عزیز بابت پست های معرفی
والا درگیر امتحاناتم وزیاد فرصت ندارم
سائوبر ماشین این فصلش یعنی C33 رو معرفی کرد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امسالم واقعاً ماشینا تو زشتی رقابت دارن ولی مک لارن فعلا بدجور سوژه شده :n02:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام حامد جان. امیدوارم توی امتحانهات موفق باشی.
توی زشتی که همه باهم مسابقه گذاشتن حتی آدرین نیوئی گفته بود که ماشین ردبول هم زشت خواهد بود،اما فراری هم دستکمی از مکلارن ندارهها!
زده رودست مورچه خوار:n02::n02::n02::n02:
فعلا به نظر میاد ظاهر ماشین سائوبر از بقیه قابل تحمل تره.
سوای مسئله ظاهر، دوام و قابلیت اطمینان ماشینها بیشترین نگرانی رو واسه تیمها به وجود آورده،تا اونجا که نیکی لائودا عنوان کرد که هر تیمی کمترین خرابی رو داشته باشه برنده فصل خواهد بود.
در کل فصل جالبی به نظر میاد و جدا از ریسهای توی پیست مسابقه مهندسی تیمها برای نوآوری و درک بیشتر خودروها در طول فصل به زیبایی و هیجان مسابقات کمک خواهد کرد.
سلام.
شمارش معكوس براي شروع فصل جديد تقريبا به انتهاش رسيده و از فردا اولين تست پيش فصل شروع ميشه.
ترتيب رانندگان تيمها براي اين 4 روز به اين صورت هست:
سه شنبه - چهارشنبه - پنجشنبه - جمعه
Caterham-Renault
M. Ericsson M. Ericsson R. Frijns K. Kobayashi Ferrari K. Räikkönen K. Räikkönen F. Alonso F. Alonso Force India-Mercedes S. Pérez N. Hülkenberg D. Juncadella TBA Marussia-Ferrari TBA TBA TBA TBA McLaren-Mercedes J. Button J. Button K. Magnussen K. Magnussen Mercedes L. Hamilton N. Rosberg L. Hamilton N. Rosberg Red Bull-Renault TBA TBA TBA TBA Sauber-Ferrari E. Gutiérrez E. Gutiérrez A. Sutil A. Sutil Toro Rosso-Renault J. Vergne D. Kvyat J. Vergne D. Kvyat Williams-Mercedes V. Bottas V. Bottas F. Massa F. Massa
سلام.
روز اول تست هم انجام شد و همونطور كه پيشبيني ميشد اكثر تيمها با مشكل مواجه بودن تا حدي كه خودروي مكلارن از گاراژ خارج هم نشد.
بايد منتظر بمونيم تا روز دوم كه يه مقداري از مشكلات كمتر بشه تا عمكلرد خودروها بيشتر قابل بررسي بشه.
فعلا رايكونن تو روز اول با زمان 1:27.104 سريعترين تايم رو زد كه حدودا 10 ثانيه كندتر از تايم پارسال هست.
هميلتون هم درست مثل فصل پيش در اولين روز تست به خاطر شكستن بال جلو منحرف شد و با ديواره پيست برخورد كرد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مكلارن هم امروز رسما اريك بولير رو به عنوان مدير فني معرفي كرد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
عملکرد ماشینا از اون چیزی که پیش بینی میشد ضعیف تر نیست ؟؟؟
چقدر زشتن ماشینای این فصل
نتایج تست روز سوم _ خرز اسپانیا
1. Kevin Magnussen, McLaren, 1m 23.276s, 52 laps
2. Felipe Massa, Williams, 1m 23.700s, 47 laps
3. Lewis Hamilton, Mercedes, 1m 23.952s, 62 laps
4. Jenson Button, McLaren, 1m 25.030s, 40 laps
5. Fernando Alonso, Ferrari, 1m 25.495s, 58 laps
6. Nico Hulkenberg, Force India, 1m 26.096s, 17 laps
7. Jean-Eric Vergne, Toro Rosso, 1m 29.915s, 30 laps
8. Adrian Sutil, Sauber, 1m 30.161s, 34 laps
9. Robin Frijns, Caterham, No time, 10 laps
10. Max Chilton, Marussia, No time, 5 laps
11. Daniel Ricciardo, Red Bull, No time, 3 laps
فصل پیش میگفتن ماشینای امسال 2 3 ثانیه کندتر میشن که تقریباً مطابق انتظار بوده ضمناً این تازه اولین تستای ماشینایی هست که همه چیزشون تغییر کرده و کاملا متفاوته از سالای قبل. تیما و راننده ها تازه دارن درک میکنن ماشینشون رونقل قول:
در مورد ظاهر ماشینا هم خوب به خاطر تغییرات ایرودینامیکی و کم شدن ارتفاع شاسی و برای مقابله با کاهش دانفورس که امسال دامن گیر تیما شده مهندسا و طراحای فرمول یک مجبور شدن تن به این طراحی زشت بدن
امیدوارم از سالای بعد جوری بشه که حداقل ظاهر ماشینا اینقدر زشت نباشه صدای ماشینا رو که از دست دادیم . اگر تونستم صدای موتورای توربو امسال رو آپ میکنم مال تست همین هفتس
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نتایج تست روز چهارم_ خرز اسپانیا
1 Massa (Williams) 1m28.229s, 86 laps
2 Alonso (Ferrari) 1m29.145s, 115 laps
3 Juncadella (Force India) 1m29.457s, 81 laps
4 Magnussen (McLaren) 1m30.806s, 110 laps
5 Hamilton (Mercedes) 1m30.822s, 41 laps
6 Bianchi (Marussia) 1m32.222s, 25 laps
7 Sutil (Sauber) 1m36.571s, 69 laps
8 Rosberg (Mercedes) 1m36.951s 91 laps
9 Kobayashi (Caterham) 1m43.193s, 54 laps
10 Kvyat (Toro Rosso) 1m44.016s, 9 laps
11 Ricciardo (Red Bull) 1m45.374s, 7 laps