یک سوال داشتم می خواستم ببینم کسی می تونه جواب بده !
چه شکلی توی game maker سه بعدی لایه های مختلف ایجاد کنیم . مثلا وقتی تفنگ دستمونه و می چسبیم به دیوار تفنگمون توی دیوار فرو نره ! در واقع تفنگ توی یک لایه عقب تر رندر بشه !
Printable View
یک سوال داشتم می خواستم ببینم کسی می تونه جواب بده !
چه شکلی توی game maker سه بعدی لایه های مختلف ایجاد کنیم . مثلا وقتی تفنگ دستمونه و می چسبیم به دیوار تفنگمون توی دیوار فرو نره ! در واقع تفنگ توی یک لایه عقب تر رندر بشه !
دوست عزیز منظورت 3d game maker هست یا GAME MAKER مال MARK OVERMASS????
game maker شرکت yoyo games
آهان خوب متاسفانه این امکان در گیم میکر وجود ندارد مگر اینکه شما d3d_projection_ortho استفاده کنید.که دن فنگ زیاده .مارک اورماس بنیان گذار اصلی گیم میکر بوده که از نسخه 7 توسط یویو گیمز خریداری شده...
من برای سه بعدی تو گیم میکر مثال ساختم امیدوارم بدردت بخوره:
اما تغییر لایه ها همون تنظیمات object در واقعه همون depth هست.کد:http://parsian-programmers.vcp.ir/?viewpost=lk403a9i562d
با تشکر ! من حاضرم همه دنگ و فنگش رو تحمل کنم ! از این d3d_projection_ortho چه شکلی می شه استفاده کرد ؟!
در ضمن هرچه قدرdepth تفنگ رو می کنم منفی 99999999 و depth دیوار ها رو می کنم صفر هیچ تغییری نمی کنه !
احتمالا تو سه بعدی تاثیر نداره.
صبر کن بزودی تا امشب برات یه مثال می زنم.
بیا عزیز تو object2 به دنبال جواب بگرد:31:
خیلی عالی ! ممنون !
حالا مثلا اگه بخواهیم فرضا اون مکعب آبی همیشه رو باشه چیکار کنیم ؟!!؟ اونکه دیگه Sprite نیست !
کدومش اونکه با تیر حذف میشه ...؟
خوب برید bullet رو باز کنید بعدش رویداد برخورد با wall رو حذف کنید
در ضمن بهتره سوالتان رو تو پشتبانی گیم میکر بپرسید زودتر به آنها پاسخ داده میشه.
بله همون که با تیر حذف میشه . منظورم اینه که چی کار کنیم اون همیشه روی لایه جلوتر رندر بشه ؟
نگاه کنید شما باید برای اینکه یک شی رو جلو دوربین همیشه بنداز کد های draw آن شی رو تو بعد d3d_protcion_othro اضافه کنید
آقا بهتر نیست برید سراغ یک موتور دیگه مثل گیم استدیو یا یونیتی .
فکر کنم بهترین کار همین باشه !
چون اگه حتی تفنگ سه بعدی هم بندازید.
بازم مشکل مدیریت صحنه دارید(افت کارایی!)
خیلی ممنون !
شما موتوری رو میشناسید که این قابلیت هارو داشته باشه ؟!
تقریبا اکثرا این قابلیت ها رو دارن...
ولی من به شما یونیتی یا گیم استدیو را پیشنهاد می کنم
از این کد کسی بلده استفاده کنه ؟! : فکر کنم به درد من بخوره ولی نمی دونم چه شکلی ازش استفاده کنم منبع :
فکر کنم به این وسیله surface های مختلف می سازیم .کد:http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=522404
کد://creat event
gun_surface = surface_create(view_width, view_height)
//some where in the draw/step event
surface_set_target(gun_surface)
draw_clear_alpha(0, 0)
d3d_model_draw(gun_model, .... )
surface_target_reset()
//then right before you draw your UI
surface_draw(gun_surface, ... )
اينهمه آزار ميدين چرا خودتونو
تفنگ رو خيلي خيلي خيلي زياد كوچيك كن به دوربين نزديك كن اونوقت بري تو ديوارم تفنگ تو ديوار فرو نميره
راستي پرويز جان كلي مرسي براي پاسخ جامع و كاملت جات تو بهشته :40:
كاش هر دوستي كه مشكلش بر طرف ميشه اگه جايي سوالي ديد كه ميتونه بر طرف كنه بره جواب بده تا از زير دين استاد شاگردي در بياد:27:
smtjy جان رو بی خیال گیم میکر شو .
میدونم دل کندن ازش سخته ولی برای سه بعدی واقعا آدم اذیت می کنه.
احسان جون لطف داری وظیفه بود.
یه زمانی ما هم خیلی تو این انجمن yoyogames می چرخیدم...:31: