کلوپ خودروهای ایتالیای ( Ferrari , Maserati , Fiat , Pagani , Alfa Romeo , Lancia )
تاپیک اختصاصی خودروهای فراری
سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز.
پس از مشورت با مدیر و ناظرین انجمن تصمیم گرفتم تاپیک اختصاصی برای خودروهای فراری هم راه اندازی کنم تا مطالب و بحث های این خودروساز در قسمت های دیگه انجمن پخش نشه و دوستان
همین جا به گفتگو بپردازن.دوستان عزیز توجه داشته باشن تمامی بحث های خودروهای ساخت فراری در این تاپیک ادامه پیدا خواهد کرد و از زدن تاپیک بی مورد که بر خلاف قوانین انجمن هست خودداری کنید.
امیدوارم دوستان در تمام تاپیک ها فعالیت داشته باشن.
موفق باشید
تاپیک اختصاصی خودروهای آلفارومئو Alfa Romeo
تاپیک اختصاصی خودروهای آلفارومئو
سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز.
پس از مشورت با مدیر و ناظرین انجمن تصمیم گرفتم تاپیک اختصاصی برای خودروهای آلفارومئو هم راه اندازی کنم تا مطالب و بحث های این خودروساز در قسمت های دیگه انجمن پخش نشه و دوستان
همین جا به گفتگو بپردازن.دوستان عزیز توجه داشته باشن تمامی بحث های خودروهای ساخت آلفارومئو در این تاپیک ادامه پیدا خواهد کرد و از زدن تاپیک بی مورد که بر خلاف قوانین انجمن هست خودداری کنید.
امیدوارم دوستان در تمام تاپیک ها فعالیت داشته باشن.
موفق باشید
تاپیک اختصاصی خودروهای فیات Fiat
تاپیک اختصاصی خودروهای فیات
سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز.
پس از مشورت با مدیر و ناظرین انجمن تصمیم گرفتم تاپیک اختصاصی برای خودروهای فیات هم راه اندازی کنم تا مطالب و بحث های این خودروساز در قسمت های دیگه انجمن پخش نشه و دوستان همین جا به گفتگو بپردازن.
دوستان عزیز توجه داشته باشن تمامی بحث های خودروهای ساخت فیات در این تاپیک ادامه پیدا خواهد کرد و از زدن تاپیک بی مورد که بر خلاف قوانین انجمن هست خودداری کنید.
امیدوارم دوستان در تمام تاپیک ها فعالیت داشته باشن.
موفق باشید
مازراتی Kubang؛ یک شاسی بلند ایتالیایی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مدتی است که در رسانه ها و مطبوعات اخباری منتشر می شود مبنی بر ورود محصولات شرکت مازراتی در آینده ای نزدیک توسط نمایندگی این شرکت در ایران. شاید این بهانه ی خوبی باشد تا ما برای آشنایی بیشتر با این خودروساز ایتالیایی سری به غرفه ی این شرکت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت بزنیم.
پیش از این Maserati به ساختن خودرو های لوکس و اسپرت شهرت داشت، اما حالا این شرکت قصد دارد بر اساس خودروی مفهومی یا کانسپتی که در سال 2003 در نمایشگاه خودروی دیترویت به نمایش در آورد، یک شاسی بلند لوکس را به علاقه مندان و طرفداران محصولات خود عرضه کند.
وجود رقبای پر توان و دارای سابقه در این کلاس از خودرو ها، مسئولان شرکت را بر آن داشت تا طراحی این محصول جدید را به یک تیم طراحی به سرپرستی آقای Lorenzo Ramaciotti بسپارند تا هم اکنون ما شاهد یک SUV یا یک شاسی بلند با همان استایل طراحی خاص از مازراتی باشیم.
عهده دار مسئولیت طراحی موتور این خودرو آقای Paolo Martinelli بوده است. فردی که در 30 سال گذشته در کمپانی رقیب یعنی فراری مشغول به کار بوده و این نکته ای است که بسیاری را از همین حالا برای نشستن در پشت فرمان این اتومبیل ترغیب می کند.
تا این جای کار Kubang مورد استقبال منتقدان و هواداران قرار گرفته و همه در انتظار ورود آن به خیابان ها در سال 2013 هستند تا از نزدیک شاهد توانایی های این محصول جدید در عرصه های مختلف باشند.
narenji.ir
فراری و مازراتی در راه ایران
خبر کوتاه بود: «عرضه مازراتی به زودی در بازار ایران». برای کسب اطلاعات بیشتر هیچ کس را بهتر از بهرام قیصرزاده نیافتم. او که قبلاً مدیرعامل شرکت معینموتور یا همان عرضهکننده رسمی خودروهای پورشه در ایران بود مدتی است از «معینموتور» جدا شده و امروز با عنوان مدیرعامل شرکت مازراتی ایران بار دیگر به دنیای عرضه رسمی خودروهای سوپراسپرت در کشور برگشته است. بهرام قیصرزاده همچنین مدیریت شرکت «آرتاتاک موتور» را نیز بر عهده دارد. این شرکت، همان شرکتی است که توانست پس از مذاکرات طولانی با کمپانی ایتالیایی مازراتی، نخستین بار نمایندگی رسمی آن را دریافت کند. قیصرزاده که اخیراً نمایندگی مازراتی در ایران را به دست آورده این روزها به دنبال انجام اقدامات قانونی و گرفتن مجوزهای لازم برای واردات رسمی این خودروها است. مازراتیهایی که پلاک ملی میشوند و خدمات پس از فروش دریافت میکنند. جزئیات این رویداد قریبالوقوع را در گفتوگو با قیصرزاده از زبان خودش برایتان آوردهایم.
آقای قیصرزاده! شنیدهایم که طی یکسال اخیر برخی از تجار ایرانی به دنبال اخذ نمایندگی از مازراتی بودند، با توجه به اینکه شما نیز همین هدف را دنبال میکردید. لطفاً بفرمایید آیا اکنون این رقابت برای کسب نمایندگی به پایان رسیده یا همچنان ادامه دارد؟
همانطور که گفتید در کنار ما چند گروه دیگر نیز به دنبال گرفتن نمایندگی از مازراتی بودند. جلسات متعددی با ایتالیاییها صورت گرفت و رفتوآمدهایی از سوی کارشناسان شرکت مازراتی به کشور انجام شد و خوشبختانه این ما بودیم که از سوی شرکت مازراتی برای نمایندگی مورد تایید قرار گرفتیم.
آیا نمایندگی را از خود شرکت مادر مازراتی در ایتالیا دریافت کردید یا تاییدیه را از نماینده خاورمیانه مازراتی کسب کردید؟
قرارداد ما با خود مازراتی ایتالیا منعقد شده و مدیر اعتبارات مالی مازراتی که مسوول امضای قراردادهای بینالمللی است به نمایندگی از هیات مدیره این شرکت با اختیار تام پای قرارداد ما را امضا کرد. این عضو هیات مدیره را اصطلاحاً در شرکتها (CFO) مینامند.
واردات مازراتیها به ایران عملاً در چه مرحلهای قرار دارد؟
ما هماکنون در حال آماده کردن تمام زیرساختهای لازم نظیر تهیه مرکز فروش و خدمات پس از فروش هستیم و حتی در حال حاضر یک گروه آرشیتکت از ایتالیا به منظور دیزاین دفتر مرکزی به تهران آمدهاند و برای واردات نخستین سری از مازراتیها در مرحله اخذ مجوزها هستیم.
فکر میکنید چه زمانی شاهد تردد نخستین مازراتی پلاک شده در کشور باشیم؟
من تصور میکنم تا پاییز امسال نخستین مازراتی را در کشور پلاک کنیم.
کدام مدلهای مازراتی را برای واردات در برنامه دارید؟
ببینید! فقط مازراتی «کواتروپورت» شامل سه مدل ۲/۴ لیتری (استاندارد پایه)، ۷/۴ لیتری S و ۷/۴ لیتری GTS میشود. همچنین چند مدل نیز گرند توریسمو وجود دارد که به غیر از مدل استاندارد که موتور آن ۲/۴ لیتری است موتور بقیه ۷/۴ لیتری هستند که شامل انواع اتومات و کروک میشوند. در این بین یک مدل گرند کابریو (کروک) نیز وجود دارد که آن هم موتور ۷/۴ لیتری دارد و از حدود ۴۵۰ اسببخار قدرت بهره میبرد. ما قصد داریم تمام این مدلها را به بازار ایران بیاوریم.
پیشبینی شما از قیمت مازراتیهایی که نام بردید در بازار ایران چقدر است و در بازار با چه خودروهایی رقابت خواهند کرد؟
واقعیت این است که هنوز قیمت تمام شده این مازراتیها مشخص نشده بنابراین نمیتوان فعلاً اظهارنظر دقیقی در این مورد کرد ولی به هر حال با توجه به رقبایی که وجود دارند میتوان حدس زد که در چه رنج قیمتی قرار خواهند گرفت. ببینید! مازراتیها با موتورهای ۲/۴ و ۷/۴ لیتری از حدود ۳۰۰ اسب بخار تا حدود ۴۵۰ اسببخار قدرت دارند بنابراین در بازار ایران رقبایی همچون بامو سری هفت به همراه بنزهای کلاس S و پورشههای کاررا و پانامرا را در مقابل خود خواهند دید اما در عمل در برابر برخی از رقبای خود لوکستر و آپشنالتر هستند.
آیا برای مازراتیها ثبتنام میکنید یا به صورت فوری تحویل خواهید داد؟
مازراتی در تمام دنیا یک خودروی سفارشی است و بسیاری از بخشهای داخلی آن دستساز است یعنی نمایندگان مازراتی از زمان سفارش مشتری بین سه تا چهار ماه طول میکشد تا خودروی موردنظر را به مشتریانشان تحویل دهند. بنابراین در ایران هم این خودرو باید ثبتنام شود و فکر میکنم از زمان سفارش حدود چهار ماه طول بکشد تا تحویل مشتری ایرانی شود مگر اینکه در موارد محدود مشتری آنچه را که موجود است بپسندد و بخواهد فوری دریافت کند که در صورت موجود بودن خودرو تحویلش میشود.
پس امکان تحویل فوری نیز وجود دارد؟
بله! ولی این خودرو اساساً یک خودروی سفارشی است مثلاً رنگبندی صندلیها بستگی به نظر مشتری خواهد داشت بنابراین فکر نمیکنم مشتری نخواهد از این امکانات که حق مسلم اوست استفاده کند.
تا یکسال آینده روی واردات چند دستگاه مازراتی برنامهریزی کردهاید؟
حدود دهها دستگاه.
یکی از ابهاماتی که ممکن است بعد از شنیدن خبر واردات مازراتی در ذهن عموم به وجود آید این است که یک خودروی هشت سیلندر سوپراسپرت چگونه میتواند اجازه واردات داشته باشد؟ پاسخ شما به این ابهام چیست؟
این اشتباهی است که معمولاً میشود. ببینید! در قانون برای تعداد سیلندر و حجم موتور محدودیت چندانی وجود ندارد بلکه میزان مصرف سوخت ملاک است. به عنوان مثال خودروهایی که مصرف آنها زیر ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است اجازه واردات دارند. به همین خاطر ما برای واردات مازراتیهای مدل ۲۰۱۲ اقدام کردهایم.
با این حساب میتوان امیدوار بود که امکان واردات سایر سوپراسپرتها هم وجود داشته باشد درست است؟
بله! به نکته خوبی اشاره کردید! در تمام دنیا فراری را خواهر مازراتی میدانند و به همین خاطر ما به فکر واردات فراری هم هستیم.
آقای قیصرزاده! آنچه که مشتریان چنین خودروهایی را در ایران نگران میکند بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعات یا وجود تعمیرکاران متخصص است. شما چه تضمینی به این دسته از مشتریان میدهید؟
ما آمدهایم که بمانیم پس از هماکنون در حال جذب نیروهای ماهر هستیم ما قصد داریم مکانیکهایمان را برای آموزش به ایتالیا بفرستیم. محصولات ما پنج سال گارانتی خواهد داشت و حتی مرکز خدمات پس از فروش مازراتی را میخواهیم در شمال شهر تهران راهاندازی کنیم. یعنی در شهر و در کنار مشتری.
ما تعمیر مازراتی در شهرهای دیگر را هم تضمین میکنیم و مشتریان مطمئن باشند که قبل از واردات اولین مازراتی، ما تعمیرگاه را تجهیز کرده و انبار آن را نیز با حجم معتنابهی از اقلام «تندمصرف» پر خواهیم کرد.
منبع :دنیای خودرو
اولین فراری دو دیفرانسیل جهان
بالاخره چشمانمان به جمال فراری ۶۲۰ جیتی روشن شد!
فارنت: بالاخره اولین تصویر از Ferrari 620 GT منتشر شد. پس از آنکه شرکت فراری تصویری نه چندان واضح از این خودرو را منتشر کرد ما بالاخره توانستیم اولین تصویر کاملا واضح را از این سوپراتومبیل ایتالیایی مشاهده کنیم.
این تصویر توسط یکی از عوامل پشت صحنه مراسم رونمایی از این خودرو در نمایشگاه ۲۰۱۲ ژنو گرفته شده است جائیکه قرار است خودروی جدید فراری در ششم مارس (یعنی حدودا ده روز دیگر) رونمایی شود.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فراری ۶۲۰ جیتی را پرقدرتترین خودروی فراری از ایتدای تاسیس این شرکت مینامند که به موتور V12 با حجم ۶.۳ لیتر و گیربکس ۷ دنده دو کلاج مجهز است.
خودروی جدید فراری از لحاظ طراحی نیز ظاهری کاملا جدی و تهاجمی دارد و به وضوح نشانههایی از فراری مدل افاف و فراری ۴۵۸ ایتالیا در آن دیده میشود و حتی میتوان آن را کمی به خودرو فیسکر کارما نیز شبیه دانست.
بهر حال فراری هنوز یک فراری است و میتوان اوج جذابیت را در هر مدل جدید آن احساس کرد.
farnet.ir
فراری در تدارک بزرگترین رژه تاریخ
فارنت: با هدف شکستن رکورد جهانی گینس برای بزرگترین رژه اتومبیل در جهان، خودروساز ایتالیایی برای جمعآوری هزار دستگاه از شاهکارهای عجیب و غریب خود برای رانندگی با هم در یک روز در سال و در روز مسابقه فراری در پیست سیلورستون در تاریخ ۱۵ سپتامبر در تلاش است.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فراری دارای رکورد ۳۸۵ خودرو در سال ۲۰۰۷ در همین رویداد است اما این تعداد بعدها شکسته شد و رکورد فعلی نیز ۴۹۰ خودرو است و چندین نام تجاری در تلاش هستند تا این رکورد را بشکنند. تاکنون در حدود ۶۰۰ خودرو برای حضور در این رژه ثبت نام کردهاند اما فراری بسیار امیدوار است تا بتواند به رکورد هزار عدد تا قبل از تاریخ مذکور برسد.در گذشته در این رویداد در حدود ۵ پوند از تماشاگران برای مصارف خیریه جمعآوری میشد و خب برای طرفداران فراری نیز فرصت خوبی برای دیدن تاریخ فراری خواهد بود و البته هزینه دیدن این رویداد از نزدیک، امسال در حدود ۱۵ پوند است و برای کودکان زیر ۱۵ سال نیز رایگان خواهد بود.
farnet.ir
منتظر قویترین فراری تاریخ باشید ، جانشین انزو در راه است
خوب بعد از
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این سوپر اسپرت که تحت یک پوشش سنگین انجام شده بود فراری برای بار دوم از این خودرو که با F70 codename شناخنه میشه تست مخفیانه به عمل آورد که این بار به نظر میرسه نمای کلی خودرو تست شده به ظاهر نهایی خودرو شبیه تر شده. هرچند که هنوزم قضاوت در مورد ظاهرش زوده و جزئیات زیادی نمایش داده نشده و شاید تا معرفی خودرو شاهد تغییراتی باشیم.
برخلاف چیزی که قبلاً گفته میشد که فراری ممکنه تو جانشین انزو از یه موتور 8 سیلندر تویین توربو استفاده کنه اما اونا به سنت ساخت سوپر اسپرتای 12 سیلندر فعلا وفادار موندن و در این خورو نیز شاهد یک موتور 12 سیلندر با حجم احتمالی 7.3 لیتر و قدرتی فراتر از 800 اسب بخار بعلاوه یک موتور الکتریکی HY-KERS که فراری در موتور شو پکن نمایش داد قدرت نهایی این ابر ماشین رو به بیش از 900 اسب بخار (صحبت از 1000 HP هم هست) خواهد رسوند که این یعنی قویترین فراری تاریخ !
این خودرو احتمالا مجهز به یک سیستم انتقال قدرت(گیربکس) دو کلاچه نیمه اتوماتیک و تعویض دنده ها یه سبک فرمول یک خواهد بود.
باتوجه به محصولات اخیر فراری و ادامه روند سبک سازی تولیدات این کمپانی وزن این خودرو با اسنفاده وسیع تر از فیبر کربن در بدنه و داخل ماشین طبق حدسیات کمی بیش از 1000 کیلوگرم خواهد بود که در نظر گرفتن مشخصات فوق میشه به این نتیجه رسید که یکی از اهداف فراری از تولید این محصول این خواهدبود : شکستن رکوردهای بوگاتی ویرون
گفته میشه فراری در موتور شو پاریس که سپتامبر سال جاری برگزار میشه از این مدل رونمایی خواهد کرد
چندتا spyshot از این محصول