سلام
حداكثر سرعتي كه من تا حالا رفتم ١٣٠ بوده اونم براي چند لحظه
تو آزادراه تهران قم
ماشينمم ٢٠٦
البته بگم كه من تازه سه ماه هس كه گواهينامم رو گرفتم
شما چي؟
Printable View
سلام
حداكثر سرعتي كه من تا حالا رفتم ١٣٠ بوده اونم براي چند لحظه
تو آزادراه تهران قم
ماشينمم ٢٠٦
البته بگم كه من تازه سه ماه هس كه گواهينامم رو گرفتم
شما چي؟
با سلام
با نیسان مورانو 180 تا رفتم........
نقل قول:
لطف ميكنين بگين كجا؟
با 206 150 تا اتوبان بعثت ساعت 6 صبح خلوت
با 405 120 تا ترمزاش ضعیفه منم ترسو
با زانتیا 130 تا چون ماشین خودمون نبود ماشین فامیلمون بود
با آزرا 110 تا چون اونم ماشین فامیلمون بود گرفتم یه دور برم 10 دقیقه ای برگشتم
با پرادو 8 سیلندر هم 80 تا اونم ماشین فامیلمون بود عینکمم هم نزده بودم ماشین هم گرون قیمت بود یه جاش میخورد باید
زندگیمو میدادم به صاحبش
با کیا سراتو هم 60 تا اونم ماشین عموی دامادمون بود تو کوچه داد من از جلوی در پارکینگ بردارمش
با سمند هم 110 تا اونم ماشین عموم بود که پسر عموم هم بغلم نشسته بود نمیزاشت بیشتر برم
با پراید هم 110 تا اونم ماشین بهنام دوستم بود جمعه آورده بود بریم بیرون داد من نشستم
با پیکان عموم هم که یه بار اومده بود خونمون تا سر خیابون رفتم پسرش بغلم بود 70 تا رفتم
با موتور 125 هم 100 تا رفتم تو اتوبان بعثت
160-165 پژو 206
جاده مشهد - شاهرود
البته من بغل دست نشسته بودم :27:
تجربه جالبيه اگرچه خيلي ايمن و عقلاني نيست! ولي حس و هيجاني كه ايجاد مي كنه غير قابل توضيحه!! فراموش نشدنيه!
يه بار 230 تا با يه 2002GT و البته تقويت شده تو بزرگراه تهران قزوين رفتم و البته راننده نبودم، اما اعتراف مي كنم هيچ تفاوتي نداشت كه پشت فرمون هستي يا نه، فقط اونهايي كه رفتند درك مي كنن چقدر هيجان انگيز و جالبه! اين بهترين خاطره سرعت در زندگيمه و اعتراف مي كنم از همون موقع عاشق اين كپلي دوست داشتني BMW شدم، هنوز هم كه هنوزه هيچ كدوم از خاطراتم به اين شيريني و لذت بخشي نيستند.
قبل از اين يك بار با يه بيوك 200 تا تو جاده رشت لاهيجان رفتم كه اون هم به علت استيل خاص بيوك تجربه تكرار نشدنيي بود، اونجا فهميدم فرق 180 تا با 190 تا چقدر زياده و 200 چه تفاوتي با 190 داره!
بار آخر هم به صورت لحظه اي و فقط در حد زدن آمپر به 250 (يا چيزي در همون حد، چون مطمئن نيستم) با يه BMW M5 گذر موقت كه از آذربايجان اومده بود تو همون جاده رشت به لاهيجان بود اما انصافا به اون حس 2002 نرسيد!
البته بزودي هم قراره يه تجربه جالبتر و اگه جور بشه بالاي 250 داشته باشيم كه حتما اگر جور شد فيلم مي گيرم ازش!
توصيه مي كنم اگه موقعيتشو داريد و از ايمني مطمئن هستيد حتما 200 به بالا رو تجربه كنيد، هيچ وقت در زندگي فراموشش نمي كنيد!
اونجاها دوربين نداره؟
من با پراید خودم تا 170 تا رفتم (واقیعت فراموش نشدنی) تو اتوبان "کسایی" بطرف تبریز - سردرود (بیشتر اوقات با این سرعت میرم؛ یا حداقل با 130 به بالا این مسیر و میرم میام به طرف دانشگاه:31:)
یه بارم با پرشیای بابام با 180 تا رفتم بمدت 4،5 دقیقه، همین مسیر رو میرفتم. خیلی لذت بخش بود...!
خیلی سعی کردم این عشق سرعت بودنم رو ترک کنم ولی نمیتونم! اونم با پراید که خیلی خطرناکه!
ولی یه نصحیت برادرانه میکنم که با ماشین هایی همچون پراید با سرعت بالا رانندگی نکنن.
فقط در صورت ایمنی کامل ماشین (گرون قیمت) و مخصوصا جاده (از نظر آسفالت، ترافیک، اندازه، پیچ ها و...) اونم نه در شرایط مطلق، در حد 5 دقیقه با سرعت بالا تجربه کنید نه زیاد. (حادثه خبر نمی کند!!!)
آخه خيابوناي ايرانم يه نمه داغونن
به درد سرعت بالا نميخورن:41:
من با پراید خودم تو چمران شب بود 150 تا رفتم
پیشنهاد میکنم این کارا رو هیچ وقت با پراید نکنید
خیلی ترسناک بود...
خوش به حالتون !!!:44:
من گواهینامه ام مشروطه ، جرات نمیکنم از این کارا بکنم :37:
بیشترین سرعتی که رفتم 130 با پژو پارس بابام تو اتوبان قزوین بود !!!
من 120 تا :دی
پارسال با سمند بابام توی کوچمون (بزرگه :دی)
يعني چي كه مشروطه؟نقل قول:
170 با سمند و تندر جاده سمنان 15 دقیقه حس خاصی نسبت به 125 که حداکتر سرعتی که همیشه می رم نداشت
260 بنز S350
220 مورانو 2008
جفتش جاده یزد طبس
مگه مورانو 2008 هم میتونه 220 تا بره ؟نقل قول:
تاپیک جالبیـــه! امیدوارم کل کل و این چیزا پیش نیاد توش :)
من با ماشینهای خودم:
هاچ بک داشتم ، 160 تا تو اتوبان تهران - قم
پاترول داشتم ، 150 تا تو نیایش رفتم
چند شب پیش هم 180 تا ریو ... باز هم تو نیایش !
حالا ماشینهای دیگه:
با 407 دوستم 200 تا رفتم تو تهران - قم.
با موهاوی 180 تا تو ارومیه
با پرادو 8 سیلندر ، 200 تا ، باز هم تو ارومیه!
همین چند شب پیش با مگان دوستم ، 160 تا تو حکیم با یه بی ام و کل انداختم لوله شدم :دی
با رنو5 یکی از دخترهای دانشگاه ، 100 تا رفتیم داشت میترکید!
با پیکان 80 تا رفتم :دی همه چیزش داشت در میومد از جـــا!
با زانتیا 140-50 تا رفتم تو جاده سلفچگان! یادش به خیر چه شبی بود :دی
با اپل آسترا تو اراک ، 140 تا رفتم!
تو فریدونکنار ، 160 تا با فولکس گل رفتم که بعدش فقط خودمو فحش دادم :-| ترمزش آشغال بود :دی
با وانت نیسان باغبونمون 120 تا رفتم :دی چه حالی دااااد :دی
دیگه یادم نمیاد! ولی یادم اومد پستم رو ویرایش میکنم!
+
با تک تک اینا خاطره دارم .... :(
خوب درس نخوندم مشروط شدم !!!:31:نقل قول:
شوخي كردم
منظورم اينه كه چون كم شنوا هستم به صورت مشروط گواهينامه دادن :19:
چرا نره عزیزم؟!74 میلیون دادیم ماشین 220 تا نره؟تازه یکم بیشتر هم میره با GPS امتحان کردمنقل قول:
عکس دقیق رو نتونستم بگیرم ولی روی 215 رو گرفتم اگر کلیپ شتاب و اینا هم میخوان به TT تاپیک موارنو برید با همین یوزر گذاشتم
170 تا با 206
بیشتر نرفت دیگه :دی
تیـــپ 2 بود؟ درسته؟نقل قول:
195 با L90 کاشان -تهران.البته شب بود
پراید هاچ بک 3 سال پیش 160
206 تیپ(2) 2 سال پیش 170
زانتیا پارسال 190
پارس هم 1 ماه پیش 170
همگی تو صد متری مشهد بوده ساعت 3 بعد از ظهر
با ماکسیما دنده ای 240 تا
با زانتیا 2000 210 که افسر گرفت و گواهینامه پیوست
با ریو 200 تا باورکردنی نبود
با ال 90 185 تا
با پراید کمربندی چالوس 170 تا
و ....
٢٠٦ تيپ ٢ تو سرازيري بيشتر از ١٧٠ تا ميره؟
خودم 140 تا با سمند تو اتوبان كاشان...(تازه 2 ساله گواهينامه گرفتم ها !!:31:)
با دوستم همين چند روز پيش 130 تا با كمري 2007 تو بلوار چمران شيراز...
با سمند دقیقا 195 تا رفتم...
ماشین هم ظرفیتش کاملا پر بود و 5 نفر توی ماشین بودن
بیشتر ؟ یعنی کیلومتر رو هم رد میکنه ؟ 220 هم خیلی عجیبه برای ماشین شاسی بلند اونم با اون وزن !نقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مدل 2005 تا 2008 به این شکل هست . 2009 به بالا عوض شد .
230KMH - BMW 325i
البته اين هم بگم كه خارج از شهر بوده و من تنها توي ماشين بودم . بعد از چند ثانيه هم سرعت رو كمتر كردم . اين مربوط به خيلي وقت پيشه ...
وگرنه رانندگي با سرعت هاي بالاي 120 اون هم توي خيابون هاي غير استاندارد ايران ديوانگي محضه !!!
نقل قول:
:31::31:کی گفته من خودم با دنده 4 با تیپ 2 تو اتوبان بابایی 150 تا رفتم:31:
195 كيلومتر در ساعت با كامارو خودم..نيمه شب در كمربندي اهواز. دور شمار به اول قرمز رسيد و فهميدم كه واقعا يك گيربكس داراي اور درايو چقدر ميتونه كارايي ماشين رو بالا ببره..كاملا مشخص بود كه موتور به راحتي ميتونه سرعتهاي 250 و بالاتر رو هم در بياره اما گيربكس توان كافي نداشت و اجازه نميداد..
دو بار اين كار رو كردم و ايستايي و هدايت ماشين واقعا خوب بود.
240 با جنسیس کوپه دوستم، البته خودش می روند و من از این کارا نمی کنم! تو اتوبان کرج- قزوین... جالبه هنوز نرفته بود رو دنده 6 و باز داشت شتاب می گرفت! با سه تا سرنشین!
من تو کار سنگینم
اینم کیلومترش خرابه ولی فکر کنم 20 تا میشد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آره گفتم که برید توی TT نگاه کنید با همین یوزر توی تاپیک مورانو گذاشتم...نقل قول:
کیلومتر ماشینی مثل خودم رو نشون خودم میدی عزیزم؟:دی....مدل 2009 شتابش بهتره یک چیز مشخصیه ولی من تجربه کردم
نتونستم كامنت ندم !نقل قول:
چه كردي شما !!! ماشا... ماشين نبوده شما تست نكرده باشي :31: ولي محض اطمينان زياد سرعت نرين . هميشه احتياط كنيد :46:
نقل قول:
بله تعجبي نداره اون هم از ماشين امريكايي !
تا حالا سعي نكرديد كه گيربكس را تقويت كنيد ؟
من هم با پیکان خودم 145تا رفته ام ولی با سمند یکی از فامیلامون 160تا رفته ایم.
والا از خدا پنهون نیست ، از شما هم نباشه!نقل قول:
یکی از دوستای من نمایشگاه ماشین داشت ، بیشتر ماشینها مال اون بود!
سایر دوستان هم لطف داشتن و ماشیناشون رو گاه و بیگاه دادن دستم :20:
اینا حاصل چندین سال تجربه هستش! :46:
مطمعن باش خــالی بندی در کار نبوده!
امكانات زيادي توي ايران براي خودروهاي كلاسيك امريكايي وجود نداره.بيشتر قطعات از اوراقيها و يا دست دوم و نو از امارات تهيه ميشه..كامارو من گيربكس 350 اتومات داشت كه در حالت درايو سه تا دنده داشت. گيربكس اتومات 4 دنده هم هست كه به گيربكس 700 معروفه و معمولا روي كاپريسهاي مدل بالا هست.اكثرا اور درايو اونها هم خراب ميشه و كسي قطعات و يدكي اون رو نميتونه به راحتي گير بياره و البته تعميركار واقعا وارد براي 700 هم خيلي كمه و ناچاره با همين 350 تعويض ميكنه..در مورد دستي هم يا سه دنده دستي هست و يا 4 دنده. كامارو شش سيلندر سه دنده دستي روندم و راحت تا 160 رفتم اما چون مال يكي از دوستان بود ديگه بهش گاز ندادم!!نقل قول:
بله تعجبي نداره اون هم از ماشين امريكايي !
تا حالا سعي نكرديد كه گيربكس را تقويت كنيد ؟
__________________
احتمالا گيربكسهاي بهتر و قويتر براي اينها وجود داره اما توي ايران كه نديدم و اگر هم بخواهيم وارد كنيم هزينه خيلي زيادي بايد داشته باشه.
نه بابا اين چه حرفيه ! شما اختيار داريد !نقل قول:
ممنون از پاسخ. حالا معلوم شد سر نخ از كجاست ! :31:
خيلي جالبه كه شما تونستيد ماشينهاي متفاوتي رو تست سرعت انجام بدين . من فكر كنم با اين احوال يه راننده خوب و خوش دست به فرمون باشين !
Drive Safety & Clean
موفق باشيد - سا ما ن
نقل قول:
بله دوست عزيز متوجه هستم و متاسفانه همين طوره :41: . و ممنون بابت اطلاعات مفيد در اين زمينه ...
پدر من براي مدتي كوتاه يكي از مدلهاي كامارو رو داشت اما به جرات مي تونم بگم وقتي خيلي سريع مي رفت ( چه با كامارو چه با كاپريس و به خصوص كوروت ) اصلا احساس سرعت نمي كردم . انگار بقيه اتومبيلها وايسادن و ما داريم از كنار شون رد ميشيم !
فعلا !
اتفاقا اصلا از رانندگی خوشم نمیاد :) اکثرا با اتوبوس و تاکسی به کارام میرسم!نقل قول:
نه بابا اين چه حرفيه ! شما اختيار داريد !
ممنون از پاسخ. حالا معلوم شد سر نخ از كجاست !
خيلي جالبه كه شما تونستيد ماشينهاي متفاوتي رو تست سرعت انجام بدين . من فكر كنم با اين احوال يه راننده خوب و خوش دست به فرمون باشين !
رانندگیمم خیلی خوب نیست ، زیاد هم بد نیست! هیچوقت کسی نمیتونه بگه راندده خوبـــیه! چون پشت فرمون که میشینی ، همیشه اتفاقات مختلفی می افته و اگر آدم بتونه همون موقع به اعصابش مسلط باشه و مغزش توانایی محاسبه عمل صحیح رو داشته باشه ( در صدم ثانیه ) اونوقت میتونه بگه رانندگیم خوبه!
من تمام این سرعتها رو تو جاهای خیلی خلوت رفتم ، چرا که کلا با سرعت مخالفم ! حقیقتا چند سال پیش با یکی از پسر خاله هام تصادف کردیم ، و اون که راننده بود جلوی من از این دنیا رفت :) برای همین کلا از سرعت خاطره خوشی ندارم :)
از بحث اصــلی تاپیک هم منحرف نشیم بهتره :11: در هر حال از توجه شما سپاسگذارم.