پیش نمایش بازی Metro Last Light
عنوان Metro 2033 که در سبک Survival horror FPS و در سال 2010 منتشر شد رو میشه به یه شاهکار ناقص تعبیر کرد، بازی از تمام جهات می تونست یک بازیباز رو راضی کنه ولی با توجه به کم تجربگی تیم سازنده مشکلاتی هم داشت، نسخه ی دوم این بازی با عنوان Metro: Last Light ادامه ای بر داستان نسخه ی اول خواهد بود و تیم سازنده قول داده که با توجه به نسخه ی اول مشکلات این عنوان رو برطرف کنه، این بازی که شدیدا بر اتمسفر و داستان تاکید داره در سال 2012 منتشر خواهد شد.
سازنده های بازی ادعا کرند می خواهند در این نسخه فراتر از تصورات بازیبازها پیش بروند، هم چنین اضافه کردند هر آنچه بازیبازها و فن های ما در نسخه ی اول به آن علاقه داشتند در این نسخه نیز خواهد بود و به هیچ وجه قصد ندارند مانند خیلی از بازی ها لطمه ای به سبک بازی بزنند و همچنان سعی در این دارند که اتمسفر بازی و روح منحصر به فرد بازی رو حفظ کنند. در ادامه توسعه دهنده های بازی اضافه کردند که سعی شده در این نسخه عکس العمل بازیباز در حین بازی بیشتر بشه و همچنین بازی روبه فکری شدن پیش بره! همچنین لحظات ترسناک و گیم پلی اکتشاف گونه ی بازی به علاوه ی سیستم امتیاز دهی همچنان پابرجاست...
همون طور که گفته شد و شما هم خوندید، سازنده های بازی قصد دارند با استفاده از فید بک های بازیبازها و نقدهای نسخه ی قبل، هرچه بیشتر این عنوان رو به جلو ببرند. از بهبودهایی که قرار است در این نسخه صورت بگیرد میشه به "پیشرفت انیمشن ها"، "هوش مصنوعی بهتر"، "بهبود سلاح ها از هر نظر و جذاب کردن اون ها" و ... اشاره کرد، در مورد سلاح ها و مبارزات گفته شده در این نسخه با قرار دادن افکت های جرقه و آتش و... سعی شده مبارزات رو هرچه طبیعی تر و هیجانی تر در عین حال تاکتیکی تر کند. در مورد سیستم اقتصادی بازی هم صحبت شده و گفته شده این بار قرار است این سیستم بهبود پیدا کنه تا بازیباز بتونه راحت تر با "گلوله" هایی که جمع کرده بتونه اسلحه، وسایل و... تهیه کنه.
اگه شما یکی از افرادی باشید که Metro 2033 رو در PC بازی کرده باشید به طور قطع متونید این حرف من رو در تصدیق کنید~> که مترو 2033 بدون شک یکی از بهترین، هنری ترین و زیباترین گرافیک های این نسل بود طوری که از اون به عنوان یک بنچمارک برای تست سخت افزارها استفاده می شد، گفته شده یکی از هدف های اصلی THQ اینه که این عنوان چنین نکته مثبتی رو همچنان در Last Light بتونه حفظ کنه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از اونجایی که هنوز نمیشه گفت بازی چقدر می تونه عالی بشه، ولی با توجه به قسمت هایی از گیم پلی بازی که به دست ما رسیده می شه گفت این بازی جزو بازی هایی است که آدم در حین انجام اون مات و مبهوت می مونه و آدم در وصف بازی ناتوان میشه!! با این تفاصیر به مراتب افکت ها، جزئیات و جذابیت هایی که داره از نسخه ی اول بهتر خواهد بود، یکی از نکته های تازه ای که میشه به اون اشاره کرد، تخریب پذیری محیط هست که با شلیک به ستون، بتون ها از ستون جدا شده و به اطراف پرت میشود، همچنین انفجار در مکان ها در محیط تاثیرگذر خواهد بود !!! مراحلی از بازی به صورت مخفی کاری خواهد که البته در طول انجام اون مراحل با هیچ انسان یا موجوده دیگری نباید درگیر شد!!
در این نسخه هم شما نقش آرتیوم(Arthyom شخصیت اصلی نسخه ی اول) هستید، ابتدای بازی شما در حال مبارزه با هیولاها در یک ویرانه هستید که بعد از صحنه هایی، در ادامه خودتونو به یک تونل می رسونید! در واقع شما به دنبال یک زندانی می گردید که بعضی ها باور دارند که اون می تونه "کلیدی برای رفع این کابوس ها باشه"، این شخص توسط یک گروه neo-Nazi به نام Riche درستگیر شده و به زندان افتاده! بگذریم به محض این که آرتیوم با رفیقش به سمت پایین و مترو حرکت می کنه نوری جلوی دید هردو شونو می گیره و به عنوان اشعه ای از میان تاریکی عبور میکنه و همه جا روشن میشه! شما خودتونو در جایی پیدا می کنید که ریشه ها سرتاسر دیوارهای اون رو فراگرفته اند و آب هم از سوراخ بالاسرتون چکه می کنه...
اولین درگیری ما با کشتن دو سرباز شروع میشه به این صورت که ما به طور مخفیانه به پشت اون می ریم و گلوی اون رو می بریم! همون طور که قبلا هم گفته شده بود شما می تونید به چند حالت مبارزات رو انجام بدید، ممکنه یکی دوست داشته باشه مخفیانه بکشه و یکی دیگه به اکشن محض علاقه داشته باشه! هر دو روش رو می تونید در مترو "آخرین روشنایی" تجربه کنید و این تصمیم شماست که کدوم رو انتخاب کنید...
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالت مخفی کاری در این نسخه به یکی از عناصر مهم تبدیل شده! شما می تونید برای ادامه ی ماموریت هاتون به چراغ ها تیر بزنید و روشنایی رو کم کنید! در این صورت می تونید راحت تر دشمن هارو نابود کنید. همچنین شما می تونید آتیشی رو که روشن شده است خاموش کنید! فرض کنید در نزدیکی آتیش یک قابلمه از آب وجود داره با تیر اندازی به اون، آب به روی آتیش می پاشه و اون رو خاموش می کنه!!!! البته متاسفانه این طور که مشخصه گاردها و سربازهای دشمن متوجه نور ناشی از شلیک و صدای ناشی از کمانه کردن گلوله نمی شوند، ولی به هر حال زمان خیلی زیادی برای سازنده ها وجود داره تا بتونند این مشکلات رو برطرف کنند! بعد از کشتن یک سرباز دیگه(با پاره کردن گلوی اون)، در مقابل یکی دیگه از گاردها قرار می گیریم که مجبورمون می کنه اولین شلیکمون رو بهش بکنیم!
جا داره این جا به صداگذاری عالی بازی هم اشاراتی بشه! صداگذاری اسلحه ها و درگیری ها واقعا عالی کار شده و آدم بیشتر احساس واقعی بودن می کنه. تمام اجزای صداگذاری تو اسلحه قابل تشخیص ـه! صدای زمانی که شما ماشه رو می کشید، تیر شلیک میشه و صدای پوکه های گلوله و در آخر هم ویز ویز کردن گوش شما در اثر شلیک!! همه و همه زیبا کار شده جوری که شما از درون بابت مبارزات می ترسید! ولی با گذشت زمان و استفاده از سلاح های مختلف این حس کمتر میشه و شما راحت تر می تونید بازی رو ادامه بدید! بعد از مشاهده ی اکشن به تمام ایار و کشتن چند دشمن، زمانی معنای واقعی آرامش رو درک می کنید که 11 ثانیه خشاب گذاری شما طول بکشه(!!) و می تونید در این لحظات صدای اومدن دشمن هارو بشنوید...
بعد از پاک سازی منطقه، با رفیق خود به سمت جلو حرکت می کنیم و سرانجام به طور دزدکی وارد Riche می شویم، خیلی آروم و بدون سرو صدا مسیر رو ادامه می دهیم، ناگهان به جایی می رسیم که پر از جمعیت ـه دشمنه و ما باید از بین اون ها حرکت کنیم! این قسمت از هرچی که فکرشو بکنید رو مخ تره و استرس زیادی داره ! بالاخره بعد از مدتی راه رفتن یکی از افراد دشمن زنگ خطر رو به صدا در میاره و از وجود دشمن در بین مردم حرف می زنه! در این حال که مردم هم به ما شک کرده اند، رفیق ما یک تیر به طرف بالا شلیک می کنه، با این کار مردم متفرق می شن و ما هم از این فرصت استفاده کرده و فرار می کنیم، با گذشتن از یک منطقه ی مسکونی که پر از آدم است به ریل قطار می رسیم و در حالی حرکت می کنیم که دشمن هامون هم به دنبال ما هستند. از یه طرف هم زندانی مورد نظر مارو از یه ایستگاه نزدیک به اینجا سوار قطار می کنند!!
همون طور که انتظارشو دارید این درگیری خیلی شدید و نفس گیر ادامه پیدا می کنه و اکشن واقعا زیبایی رو به همراه داره! بعضی اوقات صحنه ها، اسلو موشن (صحنه آهسته) میشه و شما تیرهارو رو هوا می بینید که از بالا سرتون داره رد میشه! در این حال که آرتیوم جونش داره هی کم میشه یک سرنگ جون به خودش می زنه تا بتونه ادامه بده! سرانجام به قطار می رسیم و آرتیوم هم وارد قطار میشه تا قطار رو پاکسازی کنه و هرچی سر راهشه از بین ببره و به سمت جلو میره! در این بین با مهمات زیاد و سلاح های جدید رو به رو میشیم! اخرین دشمن ما تقریبا یک مینی باس هست که با یک Aka و زرهی کاملا پوشیده و آهنی در مقابل ما قرار می گیره و مثل یک تانک زنده به سمت ما حمله می کرد، بعد از کشتن اون، این مرحله به پایان می رسه.
در پایان باید اینم اضافه کرد که بازی دارای بخش مولتی پلیر هست، همچنین سازنده های بازی در این مورد گفتند که از بعد مترو 2033 دارند رو این بخش کار می کنند و امیدوارن بتونه راضی کننده باشه.
منبع:
Metro: Last Light First Look Preview – G4tv.com
G4TV.com/videos/53146/Metro-Last-Light-First-Look-Preview
Metro: Last Light E3 gameplay video
Metro: Last Light
THQ گفت ویدئو گیم پلی عنوان Metro: Last Light مربوط به نمایشگاه E3 را منتشر میکند.Metro: Last Light عنوان شوتر اول شخص که دنباله حوادث Metro 2033 است برای سه پلتفرم PC , Wii U , PlayStation 3 و Xbox 360 در تاریخ March 2012 منتشر میشود.
برای مشاهده ویدئو به لینک زیر مراجعه کنید:
کد:
http://www.youtube.com/MetroVideoGame
منبع:
کد:
http://www.vg247.com/2011/07/14/thq-teases-metro-last-light-e3-gameplay-video/
First part of Metro: Last Light E3 demo
First part of Metro: Last Light E3 demo
همانطور که گفته شد THQ اولین قسمت دمو Metro: Last Light مربوط به نمایشگاه E3 2011 را منتشر کرد و همینطور اعلام شد این دمو شامل دو قسمت است که قسمت دوم این دمو در تاریخ July 28 منتشر میشود. Metro: Last Light برای چهار پلتفرم PC , Wii U , PlayStation 3 و Xbox 360 در تاریخ March 2012 منتشر میشود.
برای مشاهده دمو به لینک زیر مراجعه کنید:
کد:
http://www.vg247.com/2011/07/14/first-part-of-metro-last-light-e3-demo-is-go/
اجرای Metro: Last Light با بالاترین کیفیت
Metro: Last Light برای اجرای بهینه و کامل بر روی PC با آخرین درجه گرافیک نیاز به یک سخت افزار بسیار قوی دارد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آقای Huw Beynon از سران THQ در این باره می گوید:
“من به شما باید بگویم که این بازی را بر روی یک سیستم با 6 گیگ رم DDR3 و پردازنده i7 به همراه کارت گرافیک GTX-480 با DX11 اجرا کرده ایم و نتیجه ای بسیار جالب دریافت کرده ایم .”
“من فکر می کنم که سازندگان ما با موتور بازی سازی 4A بازی بسیار جالبی را طراحی کرده اند که از نظر گرافیکی به راحتی از این نسل جلوتر است و با این توانایی فنی، ما واقعا هیجان زده هستیم که نتیجه نهایی را مشاهده کنیم”
“نسخه های 360 و PS3 این بازی نیز بسیار زیبا طراحی شده اند و تلاش شده است که از حداکثر توانایی این کنسول ها استفاده شود، نور پردازی و و تخریب پذیری با توجه به موتور 4A بسیار عالی در کنسول ها پیاده سازی شده است.”
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Beynon
ادامه داد: “THQ مصمم است که بین نسخه های کنسولی تفاوتی وجود نداشته باشد، اگرچه PC مزیت و برتری بیشتری نسبت به کنسول ها دارد، همانطور که می دانید یک کامپیوتر سطح بالا به راحتی یک نسل از کنسول ها جلوتر است و این باعث می شود که کیفیت بالاتری را در PC شاهد باشیم.”
“ما به این مرحله رسیده ایم که سخت افزار های روز را به چالش بکشیم تا ببینیم که قدرتمند ترین سخت افزار های روز چگونه بازی ما را اجرا می کنند و به همین جهت هم تمام کارت های گرافیکی نسل جدید را برای اجرای این بازی بررسی کرده ایم تا بتوانیم بهترین گرافیک و کیفیت ممکن را برای شما به وجود بیاوریم، ما تا انتشار این بازی زمان زیادی داریم و این فرصت بسیار خوبی برای بهتر کردن کیفیت این بازی است.”
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لازم به ذکر است که نسخه قبلی این بازی که از موتور پایه 4A استفاده می کرد، نیاز به یک سیستم بسیار قدرتمند داشت و بازی به عنوان یک تست جهت بررسی قدرت کارت های گرافیک در بین گیمر ها مشهور بود.
بازی Metro: Last Light که ادامه دهنده خط داستانی Metro 2033 است بر مبنای استفاده و پشتیبانی کامل از DirectX 11 در سال آینده برای کنسول های PC, PlayStation 3 و Xbox 360 و هم چنین یک نسخه ویژه نیز برای کنسول Wii U منتشر می شود.
[HTML][/HTML]
کد:
http://www.dbazinews.com/1390/05/10/%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-metro-last-light-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA/