مبحث هوش مصنوعی یکی از مهمترین مباحث در طراحی و پیاده سازی یک بازی بی نقصه . از این رو و به دلیل اهمیت این موضوع من به اتفاق بهنام اقاجانی مدیر فنی بازی میر مهنا بحث و بررسی مشترکی در مورد این موضوع کردیم که نتیجه این بحث این شده.
دوستان برای مشاهده بحث کامل و دلایل ایشون و من به این تاپیک مراجعه کنند:
کد:http://www.uncocoder.com/forum/index.php?topic=5.0
****دوستانی که نظری مخالف نظر بنده و ایشون دارن لطفا در همین جا مطرح کنند.
----------------------------------------------------------------------
جمع بندی بحث هوش مصنوعی در انریل اسکریپت:
---------------------------------------------------------------
- برنامه نویسی اسکریپت آن بصورت آفلاین compile می شود یا به عبارت دیگر با کوچکترین تغییری باید بازی بسته شده و دوباره آغاز گردد. در برنامه نویسی پروژه های بزرگ و مخصوصا برنامه نویسی هایی که در آنها State ها اهمیت ویژه ای دارند نظیر هوش مصنوعی چنین نقصی، نوشتن الگوریتم را غیر ممکن می سازد چرا که شما در حین یک وضعیت نامطلوب ( باگ ) مجبورید آنرا دیباگ کنید و با تغییر اسکریپت شرایط مرتفع شدن باگ را تست کنید، که این امکان بدلیل نیاز به compile برای اسکریپت غیر ممکن است. همچنین با وجود این نقص تولید کردن مجدد باگ هم معضل خواهد بود.((این مورد کاملا بررسی شده . درسته که NFIRG می تونه این مشکل رو برطرف کنه اما در مبحث هوش مصنوعی در اینجا عملا نقص بسیار بزرگی به حساب می اید.))
1- UDK بر خلاف Unreal Engine دارای امکانات دیباگ در لحظه اجرا نمی باشد و این موضوع در پروژه های متوسط و بزرگ مخصوصا در بخش هوش مصنوعی، پیاده سازی یک بازی مناسب و کم ایراد را تقریبا غیر ممکن می کند. در سایر موارد دیباگ هم هزینه زمانی زیادی صرف خواهد شد.
2- عدم وجود Source Code در UDK فقط محدودیت در برنامه نویسی هوش مصنوعی را ایجاد نمی کند بلکه در مورد تولید ابزار های خاص هم مشکلات زیادی ایجاد می کند.
3- مشکل کامپایلر در هوش مصنوعی هنوز بر قوت خود باقی است
4-سیستم اسکریپت Unreal Script بسیار دقیق و کامل است و بر آن اشکالی گرفته نمی شود، اما این دلیل بر بدون اشکال بودن سیستم اسکریپت در UDK نیست. UDK با Unreal Engine زمین تا آسمان متفاوت است. اما محدودیت هایی که در سیستم اسکریپت UDK اعمال شده باعث بروز چنین مشکلاتی شده.
5- دیباگ یکی از مشکلات UDK است ((این رو بد برداشت نکنید UDK ابزار بسیار مناسبی جهت بازی سازیست اما یکی از محدودیت های اون می تونه این باشه))