سلام
میخواستم دلایلی که میشه آورد برای اینکه ثابت کرد udk یک مود ساز هست یا یک انجین بازی سازی هست رو بررسی کنیم....:20:
خوب نظرتون چیه ؟
Printable View
سلام
میخواستم دلایلی که میشه آورد برای اینکه ثابت کرد udk یک مود ساز هست یا یک انجین بازی سازی هست رو بررسی کنیم....:20:
خوب نظرتون چیه ؟
این سوال از شما بعید هست !!!امیررضا جان
صدرصد موتور بازی سازی است
اتفاقا من تو همین شک دارم ! بعضی افراد میگن مودسازه بعضی افراد دیگه میگن انجین کامله !نقل قول:
این سوال از شما بعید هست !!!امیررضا جان
صدرصد موتور بازی سازی است
خیلی جاها ( تو اینترنت) از udk به بعنوان مودساز یاد کردن !
همین چند وقت پیشم داشتم مقاله ی یکی از سازندگان میرمهنا رو میخوندم که ضعفها و مزایای udk رو نوشته بود تو یکی از معایبش مودساز بودنش رو نوشته بود ...
حالا میخوام بدونم واقعا جزء کدوم دسته هست؟؟
سلام.
سال نو مبارک.
میشه بگید مد چی هست اصلا؟ من نمیدونم.
اگه میشه یه منبع بدید که مد رو تعریف کرده باشه.(انگلیسی باشه بهتره)
اما من اگه اشتباه نکنم یادمه که آقا محمد (tovamohamad)یه پست داشتند(توی تاپیک UDK) که اونجا گفته بودند اون اوایل که هنوز UDK نیومده بوده، بعضی ها باهاش مد ساختن و یه بازی (فکر کنم the ball) رو هم مثال زدن که اول فقط مد بوده و بعدش با UDK (که کامل عرضه شد) تبدیل به یک بازی کامل شده.
در جواب دوست عزیزمون mod در واقعه نسخه ویرایش شده یک بازی توسط افرادی غیر شرکت سازنده بازی است برای مثال چیزی به نام max payne 3 یا 4 وجود نداره در واقعه اینها مودی از بازی max payne 2 هستند
اما امیرضا جان ادیتوری که همراه بازی های که با آنریل ساخته شده میاد اون مودساز ولی udk نه !خیلی فکر کنند چون مرحله اجرا می کنی یک fps جلوت میاد مودسازه نه.در واقعه epic اومد سورس بازی unreal torment در اختیار کاربرانش گذاشته حالا اگه شما بیای مثل بازی دفاع مدل بازی و مرحله عوض کنی با udk فقط مود ساختی ولی یه بازی مثل wizzle ساخته اون موقعس میشه گفت یک بازی ساختی
ساخت بازی از اول کار سختی نیست فقط دو کلاس آغازی می خواد و دو تنظیم در فایل های ini.همین
پس به نظر شما udk هم میتونه مودساز باشه هم بازی (کامل) ساز ....نقل قول:
اما امیرضا جان ادیتوری که همراه بازی های که با آنریل ساخته شده میاد اون مودساز ولی udk نه !خیلی فکر کنند چون مرحله اجرا می کنی یک fps جلوت میاد مودسازه نه.در واقعه epic اومد سورس بازی unreal torment در اختیار کاربرانش گذاشته حالا اگه شما بیای مثل بازی دفاع مدل بازی و مرحله عوض کنی با udk فقط مود ساختی ولی یه بازی مثل wizzle ساخته اون موقعس میشه گفت یک بازی ساختی
ساخت بازی از اول کار سختی نیست فقط دو کلاس آغازی می خواد و دو تنظیم در فایل های ini.همین __________________
میشه گفت ولی UDK انجین بازی سازی هست .
خب شما یه تعریف از ماد بکن. اصلا ماد یعنی چه؟ ماد به بازی می گن که تنها مهدودیتش اینه که فقط می تونه شبیه بازی مادر باشه و به هیچ وجه یه بازی جدا نیست و همیشه باید همراه بازی اصلی اجرا بشه .نقل قول:
می دونی مشکل اون کسایی که این جور حرفها رو میزنن چیه ؟ هنوز توی شک اینن که واقعا اپیک انریل انجین رو رایگان داده . هنوز درک و هزم این واسشون سخته . شما به دیگران چیکار داری از دید حرفه ای نگری خودت ببین .
این انجین چی کم داره ؟ خروجی exe که می ده .هر نوع بازی که میشه توش ساخت .همه ی امکانات انریل انجین رو هم داره . باز دیگه چی می خوای؟ یادمه توی یه فروم یک نفر این سوال رو کرده بود و گفته بود که واسه سوال کردن رفته بود بنیاد اونها هم با اوردن هزار رو یک اشکال گفتن که این ماد سازه و کدهای منبعش باز نیست و هزار جور مشکل .... اخه من می خوام بدونم شما اگه کدهای منبعش باز باشه هنر داری که بهش ابزار اضافه کنی؟
کدهای منبع باز بیشتر به درد اضافه کردن امکانات و بیشتر به درد پورت کردن بازی روی کنسول های دیگه می خوره .این تمامی اشکالاتی که افراد کوچه بازاری میگیرن . به نظر من شما گوش به این حرف ها نده. اخه انجینی که میشه باهاش حتی بازی فوتبال ساخت دیگه این حرف ها رو نداره .
ماد رو که هم اقا پرویز و هم من توضیح دادم .نقل قول:
در ضمن اونی که قبلا بود UDK نبود بهش میگفتن Unreal Tornument که توش یه ماد ساز بود که همه این کارها رو باهاش انجام می دادن . همین .
در ضمن نرم افزار های ماد ساز ساز همیشه باید همراه بازی باشن .
من می دونم دیگه فردا پس فردا اگه کرای انجین هم بیاد این بنیادیا می گن اینم ماد سازه . اخه شما رو چه به تکنولوژی جدید برین با همون game maker تون بازی بسازین:31:((البته انجین های دزدی رو هم باید اضافه کنم))
از اسم UDK معلومه که اینطور نیست، Unreal Development Kit. باز هم همونطور که معلومه UDK فقط انجین هم نیست. خود انجین UE3 توش هست + یکسری ابزار الات واسه توسعه ی راحتر بازی. مثل همون ادیتوری که همه بهش میگن UDK در حالی که اسمش UDK نیست، UDK چیز دیگریست!
اما خب UDK محدودیت های زیادی داره که بزرگترین محدودیتش هم نبودن سورس انجین هست و ساپورت درست حسابی. اینجوری نمیشه یه بازیه درست حسابی درست کرد.
شما بیا همین unreal Development Kit رو واسه ما ترجمه کن ببینیم معنیش چیه ؟ من نمی دونم شما ها چرا اینجوری هستید . من صد دفعه شاید هم هزار دفعه گفتم تا از چیزی مطمئن نشدید نیاین اینجا کل بچه ها رو گمراه نکنید .
اون ادیتور بهش می گن UDKEditor که توی خود انریل انجین 3 بهش می گن UE Editor حالا من نمی دونم شما به چیز می گی udk بگو ما بفهمیم.
در مورد بعدی . شما اصلا متن توضیحات من رو خوندی. مگه من نگفتم این سورس انجین ها چه استفاده ای دارن؟ اقا اصلا من نه شما بچه ها برین ویژه نامه بازی سازی دنیای بازی اخرین شماره رو بخونین اون یارو اومده کامل توضیح داده .
در ضمن ساپورت چی چیش خوب نیست ؟ نکنه منظورت اینه که ساپورت کنسول ها رو نداره ؟کلا فکر کنم پیش خودت فکر کردی که این ساپورت کنسولی یه پلاگینه که میریزن توی یه نرم افزار اون هم ساپورت می کنه نه؟ عزیز من فکر کردی مایکروسافت واسه یه ابزار رایگانی که راحت می تونه بازار اونا رو بهم بزنه میاد لایسنس بده . از من گفتن اول برو تحقیق کن بعد بیا اینجا.
اگه قرار بر حرف شما هم باشه پس نسخه دزدی موتور GameBryo هم انجین نیست و یه ماد سازه .
در ضمن در مورد اینکه گفتی نمی شه باهاش بازی ساخت:
بازی The Ball صفحه Game Spot
چند تا بازی دیگه هم بود که تجاریش کردن ولی اسمش یادم نبود.کد:http://www.gamespot.com/pc/action/theball/review.html
در اخر اگه می خوای بحث کنی لطفا بیا تخصصی بحث کن نه اینکه مثل پست بالات باشه . من کاملا اماده بحث کردنم .
SDK: مخفف Software Development Kit به معنی یه "کیت (بسته ی لوازم) توسعه ی نرم افزار". مجموعه ای از توابع و یا کتابخانه های کامپایل شده ای است که به منظور خاصی استفاده میشه.نقل قول:
شما بیا همین unreal Development Kit رو واسه ما ترجمه کن ببینیم معنیش چیه ؟ من نمی دونم شما ها چرا اینجوری هستید . من صد دفعه شاید هم هزار دفعه گفتم تا از چیزی مطمئن نشدید نیاین اینجا کل بچه ها رو گمراه نکنید.
اون ادیتور بهش می گن UDKEditor که توی خود انریل انجین 3 بهش می گن UE Editor حالا من نمی دونم شما به چی می گی udk بگو ما بفهمیم.
UDK: همون Unreal SDK هست. یعنی مجموعه ای از توابع و یا کتابخانه های کامپایل شده ای که به منظور توسعه ی بازی با استفاده از موتور Unreal Engine استفاده میشه.
پس این گواه بر این هست که UDK یه مودساز نیست.
البته معمولا تو این SDK ها ابزار هایی هم قرار میدن. مثل UDK-Editor. یا مثل particleed تو HGE و ....
خب تو بازی های مستقل چندان کاربردی نداره. ولی تو بازی های AAA اگه نباشه تقریبا یه فاجعه حساب میشه. اگه خواستید بگید تا بگم چرا، بحثش طولانیه.نقل قول:
مگه من نگفتم این سورس انجین ها چه استفاده ای دارن؟
UDK در حد خودش ساپورت خوبی داره ولی باز هم واسه بازی های AAA مناسب نیست. اینم مثل بالا اگه خواستید بگید تا توضیح بدم چرا.نقل قول:
در ضمن ساپورت چی چیش خوب نیست؟
حالا خوبه من کلی دفاعانه نوشتم که UDK مادساز نیست!! :18: تازه گفتم تو UDK + خود UE3 یکسری چیز میز هم اضافی داره!نقل قول:
اگه قرار بر حرف شما هم باشه پس نسخه دزدی موتور GameBryo هم انجین نیست و یه ماد سازه.
من گفتم نمیشه بازی یه درست حسابی ساخت.نقل قول:
در ضمن در مورد اینکه گفتی نمی شه باهاش بازی ساخت:
اگه بد گفتم ببخشید. زیاد فن کلام ندارم.نقل قول:
در اخر اگه می خوای بحث کنی لطفا بیا تخصصی بحث کن نه اینکه مثل پست بالات باشه . من کاملا اماده بحث کردنم
یه چیزی من از کجا باید بفهمم که AAA چیه؟ این اصطلاح ها رو فکر کنم توی کل دنیا فقط ایرانی ها میارن . یادمه توی اپیک یه یارو ایرانی گفته بود Fps خارجی ها ابرو واسش نذاشتن .نقل قول:
شما بلاخره نگفتی UDK چه چیزی کم داره؟
شما که می خوای توضیح بدی بده چرا نظر من رو می پرسی
در ضمن شما بگو چه جور بازی نمیشه باهاش ساخت . نه اصلا چه جور بازی نمی تونی باهاش بسازی؟
به چیزی که دارای کیفیت بالایی باشه میگن AAA. البته معانی دیگری هم داره ولی یکیش اینه.نقل قول:
یه چیزی من از کجا باید بفهمم که AAA چیه؟
نقل قول:
این اصطلاح ها رو فکر کنم توی کل دنیا فقط ایرانی ها میارن
نقل قول:
AAA, or Triple-A, may be a three-letter acronym or may just mean something that is high-quality, premier, or excellent.
کد:http://en.wikipedia.org/wiki/AAA
نمی دونم اونجا موضوع چی بوده که اینجوری شده ولی اینطور نیست.نقل قول:
یادمه توی اپیک یه یارو ایرانی گفته بود Fps خارجی ها ابرو واسش نذاشتن.
نقل قول:
First-person shooter (FPS) is a video game genre which centers the gameplay around ...
کد:http://en.wikipedia.org/wiki/First-person_shooter
اون چیز هایی که واسه من فعلا روشنه سورس و ساپورت خوب هست. شاید چیز های دیگری هم باشه که من فعلا اطلاعی ندارم.نقل قول:
شما بلاخره نگفتی UDK چه چیزی کم داره؟
گفتم شاید در همون حد که گفتم این چیزا بیشتر واسه بازی های AAA هست براتون کفایت کنه.نقل قول:
شما که می خوای توضیح بدی بده چرا نظر من رو می پرسی
اگر کسی بخواد انجینی درست کنه که همه جور بازی بشه باهاش میتونه این کار رو بکنه. اما تو بازی سازی یه چیزی به اسم Optimization هست که خیلی مهمه که جلو ی اینکار رو تقریبا میگیره. البته چیز های دیگری هم هست.نقل قول:
در ضمن شما بگو چه جور بازی نمیشه باهاش ساخت . نه اصلا چه جور بازی نمی تونی باهاش بسازی؟
بین انجین ها Unreal Engine 3 بهترین وضعیت رو در این مورد داره. یعنی انقدر ساختارش خوبه که تقریبا اکثر نوع های بازی رو میشه باهاش ساخت. ولی مثلا کسی نمیاد با Unreal Engine بازیه استراتژیک درست کنه.
و در مورد UDK، شما تقریبا نمی تونی هیچ بازیه AAA ای رو با این UDK رایگانی که واسه دانلود گزاشته شده درست کنی. یه جورایی بیشتر واسه آشنایی افراد هست با موتور های بزرگ تا ساختن بازی! هر چند واسه بازیه های مستقل خیلی چیز خوبی هست و میشه گفت تقریبا چیزی کم نداره، البته در سبک خودش.
به نظر من در ایران سرمایه گذاری در حد بازی های AAA نیست و به زودی هم نخواهد بود و همین udk کفایت می کند بلکه زیاد هم است.(هر موقع رسید به این بحث ها بپردازید)
کلا منظورم اینه که بحث بی فایده ای است و وقت خود را تلف نکنید...
در مورد این که مد ساز است یا نه مهم اینه که می شه یه بازی کامل باهاش ساخت (کلا مد که یه چیز دیگه ای...) و این کافیه و پس
کلا منظورم اینه که بحث بی فایده ای است و وقت خود را تلف نکنید...
در کل نظر شخصی من این بود.
خب شما که کار رو بدتر کردی . اگر AAA به همبن معنایی که شما گفتی باشه . باز دلیل بر این موضوع نمی شه که نمی شه با udk هر چیزی رو ساخت . شما بگو چه ابزار ها چه محدودیت ها چه کار هایی می خوای واسه ساخت یه بازی AAA بکنی که نمی تونی ؟نقل قول:
شما گفتی که نمی شه باهاش هر نوع بازی رو ساخت دیگه. چون شما انریل انجین رو گفتی:
استراتژیک Tom Cloncy End War
سوم شخص epic Gears Of Wareکد:http://www.gamespot.com/pc/action/tomclancysendwar/index.html
اول شخص Bioshockکد:http://www.gamespot.com/pc/action/gearsofwar/index.html
اینم دوبعدی یا همون SidScroll بازی Alien Breed 3کد:http://www.gamespot.com/pc/action/bioshock/index.html
تا دلت بخواد می تونم بازی برات مثال بزنم . پس نگو نمیشه.کد:http://www.gamespot.com/pc/action/alienbreed3descent/images.html
در اخر هم بازم سوالم رو تکرار می کنم . شما چه ابزاری واسه ساخت چه نوع بازی نیاز داری که اینجا نداری؟
خوب با اجازه ی همه منم یه نظری بدم:
udk یه انجین بازی سازیه چون کلا وبژگی هاش با یه ادیتور برای ساخت ماد متفاوته.
در مورد این که نمیشه باهاش یه بازی AAA ساخت هم تا حدی درسته و البته تا حد بیشتری اشتباه.چون میشه با این انجین همچین بازی ساخت (از لحاظ کیفیت) منتها لیسانس استفاده از این انجین مناسب بازی های AAA نیست. چون 20 یا 25 درصد فروش برای شرکتی که همچین بازی میسازه خیلی زیاده.
بگذریم کلا سوال درستی نیست و اونایی که هنوز با این موضوع مشکل دارن کسایین که نمیتونن پیشرفت خودشون و دیگرانو ببینن.خوب حالا یه چیزی شده و بهترین انجین دنیا رو رایگان بهتون دادن چرا غر میزنین(خطاب به همون جور آدما).
قبل از سرمایه گذاری باید بیشتر شبهات برطرف بشه!نقل قول:
به نظر من در ایران سرمایه گذاری در حد بازی های AAA نیست و به زودی هم نخواهد بود و همین udk کفایت می کند بلکه زیاد هم است.(هر موقع رسید به این بحث ها بپردازید)
این UDK ای که رایگان هست و ما استفاده می کنیم احتمالا همون UDK ای هست که خود Epic استفاده میکنه. Unreal Engine هم توی UDK وجود داره. ولی UDK ی رایگان تا اونجا که من میدونم فقط سورس توش نیست.نقل قول:
خب شما که کار رو بدتر کردی . اگر AAA به همبن معنایی که شما گفتی باشه . باز دلیل بر این موضوع نمی شه که نمی شه با udk هر چیزی رو ساخت . شما بگو چه ابزار ها چه محدودیت ها چه کار هایی می خوای واسه ساخت یه بازی AAA بکنی که نمی تونی ؟
بله نمیشه هر نوع بازی ای رو ساخت.نقل قول:
شما گفتی که نمی شه باهاش هر نوع بازی رو ساخت دیگه. چون شما انریل انجین رو گفتی
کد:http://compuetr360.persiangig.com/Capture.JPG
هنوز هم میگم با UE3 نمیشه هر نوع بازی رو ساخت و بدون سورس و ساپورت خوب نمیشه تقریبا هیچ بازیه AAA ای رو ساخت.نقل قول:
دلت بخواد می تونم بازی برات مثال بزنم . پس نگو نمیشه.
Tom Cloncy EndWar یه شکل جدید از بازی های استراتژیک هست. از طرف دیگه شما مثلا بازیه استراتژیکی مثل Starcraft II رو با این یکی می کنید؟ همونطور که گفتم میشه انجینی داشت که همه جور بازی بشه باهاش ساخت ولی اینطوری یکسری Optimization ها و چیز های دیگه از دست میره که جلوی ساخت بازی ای مثل Starcraft II رو با Unreal Engine میگیره. از طرف دیگه Tom Cloncy EndWar هم سورس و ساپورت اپیک رو در اختیار داشته و معلوم نیست که چقدر تغییرات ایجاد کردند یا کد اضافه کردند.
بله تو سوم شخص توانایی خوبی داره. Mass Effect 2 هم، تقریبا مثل Gears of war هست. با این حال epic واسه ساخت gears of war تقریبا هم وزن خود Unreal Engine کد اضافی نوشته.نقل قول:
سوم شخص epic Gears Of Ware
این هم مثل gears of warنقل قول:
اول شخص Bioshock
مثلا بازی های RPG نیاز به یک کنترل کننده ی داستان دارند که اینجا نیست و باید یکی نوشت. البته این مورد راحت تر از موارد دیگه حل میشه. چون زیاد لازم نیست خود انجین دستکاری بشه.نقل قول:
در اخر هم بازم سوالم رو تکرار می کنم . شما چه ابزاری واسه ساخت چه نوع بازی نیاز داری که اینجا نداری؟
ولی در مورد بازیه Red dead redemption چطور؟ هزاران خط از انجین باید تغییر کنه. صد ها چیزمیز باید اضافه بشه.
خوب حالا شما بفرمایید به فرض محال اگه ما تو ایران بخواهیم یه بازی به قول شما AAA بسازیم، چه گلی باید به سرمون بگیریم.
فقط جان مادرت حرف موتورهای Open Source رو نزن که همشون مفت گرونن.:2:
راستش من تجربش رو ندارم! تا حالا هم بهش فکر نکردم که دقیقا چه چیز هایی نیاز داره.نقل قول:
خوب حالا شما بفرمایید به فرض محال اگه ما تو ایران بخواهیم یه بازی به قول شما AAA بسازیم، چه گلی باید به سرمون بگیریم.
ببینم شما عکس میاری نباید منبع هم بزاری ؟ این عکس چی رو ثابت می کنه ؟ چی رو می تونه ثابت کنه؟نقل قول:
دوم انریل انجین رو خود اپیک ساخته باز میاد واسه Gears Of war انجینش رو تغییر بده؟ شما بر چه سندی داری می گی که اینا انجین رو تغییر دادن ؟ خب شما بگو چه ابزاری نداره که شما می خوای بهش اضافه کنی ؟ اساس این انجین بازی های اول شخص حالا وقتی می تونه بازی های مختلف تولید کنه شما داری اشکال می گیری؟
در ضمن لطفا بهم توضیح بده که کنترل کننده داستان چیه؟
کلا می گم بازی Red Dead Redemption چه ربطی به انریل انجین داره ؟ اون رو که با موتور بازی gta ساختن ؟
در ضمن باز هم می گم تمرکز انریل انجین روی ساخت بازی های اول شخصه حالا ملت میان باهاش بازی های مختلف میسازن دلیل نشده که شما بیای به کل سیستم اشکال بگیری .
اضافه کردن ابزار دلیل بر کمبود اون نیست . این شرکت ها ابزر ها رو اضافه میکنند که کارشون راحتتر بشه .
در کل من به هیچ وجه نمی خوام از محصولی دفاع کنم .اما من تنها اشکالی که از این محصول می گیرم اینه که ما نمی تونیم به اون ابزاری اضافه کنیم . که این مسلمه هیچ وقت یه شرکت نمیاد این کار رو بکنه چون امکان که نه صد درصد محصول Unreal Engine 3 سقوط خواهد کرد چون حتی امکان داره برنامه نویسان دنیا محصولی بسیار قدرتمند تر تولید کنند در ضمن اپیک هیچ وقت نگفته که انجین Udk اپن سورسه .پس می شه مصداق حرف شما رو با ویندوز و لینوکس مشابه کرد. اگه قرار بر حرف شما باشه ویندوز چون اپن سورس نیست و ما نمی تونیم ابزار های خودمون رو بهش اضافه کنیم پس باید کنار گذاشته بشه و لینوکسی که اوپن سورسه باید جایگزین بشه.
باز هم تکرار می کنم اضافه کردن ابزار دلیل بر محدودیت اون محصول نیست .بازی Mirror Edge بهش یه سیستم نور پردازی جدید اضافه شده چون سازندگان می خواستند بزی به این صورت بشه .در ضمن انجین UDK که از هیچ اطلاعات Native cod خودش رو نمی گیره حتما توی خود کدها هست پس شاید ما بلد نیستیم به اون دسترسی پیدا کنیم.
برادر من چیزی که نمیشه که نمی تونیم روش بهش کنیم.نقل قول:
چرا خودمون رو گول میزنیم وقتی کشورمون نمی خواد ما چطور باید انجام بدیم.
دقیقا یادمه چند سال پیش یه گزارش از پویا دادگر سر بازی اخریش خونده بودم که می گفت داشتن فشار میاوردن که باید قطع شدن دست و اعضا از بازیتون حذف بشه که پویا دادگر با گردن کلفتی تمام گفت که یا این رو میزارم یا بازی رو بیرون نمی دم. اخه چه انتظاری داری .کلا بازی سازی ما درگیر سیاست کشور ماست . اگه فردا پس فردا بخوای یه بازی مثل GTA بسازی که مثلا بیاد پلیس ها رو بزنه مطمئن باش بازیتو خودتو ........اینجا با نگرشی که به بازی های رایانه ای دارن نمی شه بازی AAA ساخت . تو فکر کن مثلا مثلا بخوای نشستی کلی سرمایه گذاری کردی پول خرج کردی بازی ساختی که مثلا توی فلان قسمتش توی فلان کشور خارجی یه زنه بی حجاب بود. مطمئن باش واسه همین یه نفر بازیت توقیف میشه ((نمی خوام اسم ببرم همین کافیه))
همین سانسور ها باعث میشه که ما توی این صنعت به هیچ جا نرسیم . خوبه فردا پس فردا به قولی راهمون به بازار جهانی باز شد میایم بازی میسازیم که زن فلان تروریست مثلا مواد مخدر فلان کشور مثلا امریکا چادری بود یا حجاب اسلامی رو کاملا رعایت کرده بود.:31:
بد بختی ما هم همینه دیگه. همه میدونن چی نمیخوان ولی همینا نمیدونن چی میخوان یا چی نیاز دارن. راحت میایم ماله میکشیم رو زحمت یه تیمی که 10 - 12 سال رو یه نرم افزار زحمت کشیدن بعد هم در اختیار عموم قرار دادنش، اونوقت با چند تا جمله نا قابل طرفو نابود میکنیم بره. آخرش هم "راستش من تجربش رو ندارم!".نقل قول:
آخه قربونت برم همین UDK مجانی از سرمون هم زیاده. ما فقط اگه بتونیم 50% از قابلیتهای این موتورو تو بازیهای ایرانی استفاده کنیم ، یه گرشاسب بیرون میاده که این همه باگهای عجیب و غریب توش نباشه و گرافیکش هم چندین برابر بهتر باشه.:19:
اون عکس از کتاب Game Engine Architecture هست. نویسندش از برنامه نویسان Uncharted یا God of war هست، یادم نیست کدومش بود.نقل قول:
ببینم شما عکس میاری نباید منبع هم بزاری ؟ این عکس چی رو ثابت می کنه ؟ چی رو می تونه ثابت کنه؟
Gears of war بعلاوه ی خود انجین 250000 خط کد غیر از خود انجین داره.نقل قول:
دوم انریل انجین رو خود اپیک ساخته باز میاد واسه Gears Of war انجینش رو تغییر بده؟ شما بر چه سندی داری می گی که اینا انجین رو تغییر دادن ؟ خب شما بگو چه ابزاری نداره که شما می خوای بهش اضافه کنی ؟ اساس این انجین بازی های اول شخص حالا وقتی می تونه بازی های مختلف تولید کنه شما داری اشکال می گیری؟
میتونید تو Google جست و جو کنید.
همونطور که می دونید تو بازی های RPG داستان خیلی مهمه. بازیکن میتونه انتخاب های مختلفی داشته باشه، روال دستان رو تغییر بده، میتونه شخصیتی خوب، بد، حرفه ای و ... باشه. این قسمت این چیزمیز ها رو کنترل می کنه. مثلا بر حسب انتخاب های بازیکن تعیین میکنه که شخصیت چه نوع شخصیتی هست، جوابی که طرف مقابل در برابر حرف بازیکن باید بده چیه و ....نقل قول:
در ضمن لطفا بهم توضیح بده که کنترل کننده داستان چیه؟
اسم موتورش Rage هست. همونطور که گفتم من منکر قدرت Unreal Engine نیستم ولی می خواستم بگم که هر نوع بازی ای رو نمیشه باهاش ساخت. حداقل فعلا نمیشه.نقل قول:
کلا می گم بازی Red Dead Redemption چه ربطی به انریل انجین داره ؟ اون رو که با موتور بازی gta ساختن ؟
رو چه حسابی این حرف رو می زنید؟نقل قول:
در ضمن باز هم می گم تمرکز انریل انجین روی ساخت بازی های اول شخصه حالا ملت میان باهاش بازی های مختلف میسازن دلیل نشده که شما بیای به کل سیستم اشکال بگیری.
من هم نگفتم که کمبود حساب میشه. ولی برای اضافه کردن اون ابزار ها نیاز به سورس انجین دارند. البته بدون سورس هم باید بشه انجام داد ولی نتیجه برای بازی های AAA ضعیفه.نقل قول:
اضافه کردن ابزار دلیل بر کمبود اون نیست . این شرکت ها ابزر ها رو اضافه میکنند که کارشون راحتتر بشه .
مگه من گفتم هست؟نقل قول:
در ضمن اپیک هیچ وقت نگفته که انجین Udk اپن سورسه
اینجا رو نتونستم خوب بخونم. منظورتون رو متوجه نشدم!نقل قول:
در ضمن انجین UDK که از هیچ اطلاعات Native cod خودش رو نمی گیره حتما توی خود کدها هست پس شاید ما بلد نیستیم به اون دسترسی پیدا کنیم.
اینکه چه گلی باید به سرمون بگیریم یه حرف کلی هست و در دانش من نیست. نیازمند افراد مختلفی با دانش های مختلفی هست. باید با یک مدیر و حسابدار قهار صحبت کرد و خیلی کسان دیگر. جواب سوالتون رو تقریبا می تونید تو کتاب Agile Game Development with Scrum پیدا کنید. ولی برای گرفتن جواب کامل باید خیلی مطالعه کنید و خیلی تجربه کنید که در حد عمر معمولی یک انسان نیست.نقل قول:
بد بختی ما هم همینه دیگه. همه میدونن چی نمیخوان ولی همینا نمیدونن چی میخوان یا چی نیاز دارن. راحت میایم ماله میکشیم رو زحمت یه تیمی که 10 - 12 سال رو یه نرم افزار زحمت کشیدن بعد هم در اختیار عموم قرار دادنش، اونوقت با چند تا جمله نا قابل طرفو نابود میکنیم بره. آخرش هم "راستش من تجربش رو ندارم!".
از طرف دیگه من کجا حرفی زدم که باعث نابود شدن طرف شده؟ تا الان کسی از تیمی درخواست نکرده که چنین انجینی که در رویا های شما هست رو بسازه. اینکار با فناوری های کنونی کمی شبیه به تقسیم بر صفر هست.
تقریبا تایید می کنم.نقل قول:
ما فقط اگه بتونیم 50% از قابلیتهای این موتورو تو بازیهای ایرانی استفاده کنیم ، یه گرشاسب بیرون میاده که این همه باگهای عجیب و غریب توش نباشه و گرافیکش هم چندین برابر بهتر باشه.
آخ گفتی این همون بالایی بود که سر بازی پادشاه خیابان ها من افتاد :سر اینکه طرف می تونست آدم یا پلیس بکشه ازش ایراد گرفتند!.نقل قول:
خب این معلومه اینا بیان همچین حرفی بزنن . مگه توی نمایشگاهای مختلف این مسولان روی سر و کول هم دیگه هی نمی پرنن مال شما فلان داره مال ما داره ؟ حالا لینک کتاب بده ببینیم چی داره.نقل قول:
خب برادر من اینرو که به راحتی می شه با همین Kismet خشک و خالی UDK ساختش که .این کیسمت رو ساختن واسه همین دیگه.نقل قول:
بازم میگه نمیشه .پس اینایی که هست چین بازی نیستن . هزار و یک نوع بازی پلتفرمی هم با این انجین اومده .نقل قول:
نمی دونم چرا الان الزایمر گرفتم یه سایت بود مخصوص ثبت بازی ها بالای هزار تا بازی ساخته شده با Unreal Engine و UDK توش ثبت شده بود.
به استناد اولین بازی های که با این انجین اومد . به استناد حرف خود شرکت اپیک . وقت کردم منبع هم میزارم.نقل قول:
بدون سورس هم میشه انجام داد . من خودم یه سیستم جدید با انریل اسکریپت واسش ساختم چون روش خیلی زحمت کشیدم صبر کنید اول به اپیک بفروشم :31: بعد به شما هم می دم . شوخی کردم . یه سیستم ساخت ماشینه که سرعت ساختش رو خیلی کم می کنه با انریل اسکریپت نوشتم.نقل قول:
پس چرا می گی باید سورس هم داشته باشه؟نقل قول:
توی اینجا گفتم که UDK از ناکجا که نمی تونه کد بیاره حتما از یه جایی داره استفاده می کنه . این سوال رو توی اپیک هم مطرح کردم ملت قاطی کردن . نتونستن جواب بدن.نقل قول:
اینرو میسپارم به طرف جواب:31:نقل قول:
حالا خوبه تو اون نمودار 3 Unreal Engine رو بهترین Engine دونسته!نقل قول:
خب این معلومه اینا بیان همچین حرفی بزنن . مگه توی نمایشگاهای مختلف این مسولان روی سر و کول هم دیگه هی نمی پرنن مال شما فلان داره مال ما داره ؟ حالا لینک کتاب بده ببینیم چی داره.
نمیشه چیزی ساخت که داستان بازی ای مثل Mass Effect 2 رو باهاش کنترل کرد.نقل قول:
خب برادر من اینرو که به راحتی می شه با همین Kismet خشک و خالی UDK ساختش که .این کیسمت رو ساختن واسه همین دیگه.
[QUOTE]بازم میگه نمیشه .پس اینایی که هست چین بازی نیستن . هزار و یک نوع بازی پلتفرمی هم با این انجین اومده .
نمی دونم چرا الان الزایمر گرفتم یه سایت بود مخصوص ثبت بازی ها بالای هزار تا بازی ساخته شده با Unreal Engine و UDK توش ثبت شده بود.[/QUOTE
بله، من بازی های زیادی با Unreal Engine دیدم. ولی همشون که AAA نیستند!
من هم گفتم میشه. ولی واسه بازی های AAA ضعیفه. مثلا همون کنترل کننده ی داستان رو اگر بخواید با Unreal Script درست کنید خیلی کند میشه.نقل قول:
بدون سورس هم میشه انجام داد . من خودم یه سیستم جدید با انریل اسکریپت واسش ساختم چون روش خیلی زحمت کشیدم صبر کنید اول به اپیک بفروشم بعد به شما هم می دم . شوخی کردم . یه سیستم ساخت ماشینه که سرعت ساختش رو خیلی کم می کنه با انریل اسکریپت نوشتم.
واسه بازی های AAA بله باید سورس باشه. ولی این دلیل نمیشه که UE کدباز باشه. UE در ازای سورس پولش رو میگیره. در ضمن شرکتی که اون رو خریده حق نداره از اون سورس ها استفاده کنه مگر با رضایت epic.نقل قول:
پس چرا می گی باید سورس هم داشته باشه؟
یعنی چی؟ منظورتون اینه که سورس تو UDK هست؟نقل قول:
توی اینجا گفتم که UDK از ناکجا که نمی تونه کد بیاره حتما از یه جایی داره استفاده می کنه
خسته شدم . باشه فردا ادامه بحث .
ولی در مورد اخرین سوالت. من تا گرفتن جواب دنبالشم . جوابی که تا اینجا گرفتم اینه که یو دی کی اجازه دسترسی رو نمی ده همین . اطلاعات بیشتر بدست اوردم حتما می گم .
راستی دوستان یه چیزی یه اهنگ می خوام . اونی که شبکه یک موقع اعلام برنامه های نوروزی میزنه ویولون هم داره . خیلی قشنگه کسی داره((در خواست رو حال کردین )) اگه کسی داره دریغ نکنه.
سلام دوستان
به قوله محمد جان هر کی میره سراغه UDK پر رو میشه ! مثلا اولش راحت میتونی فیزیک بدی متریال بدی طراحی مرحله کنی و با هزار تا ابزار و ادیتور کارت ساده پیش میره بعد یهو به کد نویسی که رسید میگیم موتور مشکل داره . انعطاف نداره . کد نویسی زیاد میخواد و ....
کلا من تویه هیچ موتوری ندیدم به این راحتی بشه امکاناتو پیاده کرد البته من هنوز اوله راهم ولی همینایی رو که میبینم به این راحتی میشه به بازی اضافه کرد بعضی وقتا واقعا تعجب اوره !
کلا هر چی هم کمبود داشته باشه بینه انجینایه در دسترس ( رایگان ) بهترینه . غیر از اینه ؟! ( تو تایپیک مقایسه قبلا ثابت شد )
دوستان همچنان در حال در گیری با اپیکی ها هستم و فکر کنم دارم به نتیجه جالبی میرسم .
راستی کسی اون اهنگه رو نداره؟ همونی رو می گم که موقع اعلام برنامه های نوروزی سینما 1 شبکه یک میزنه . ویولون هم داره؟
به دوستان توصیه می کنم حتما یه سر به اینجا بزنن. مطالب بسیار جالبی در مورد این بحث وجود داره.
منبع:کد:http://www.uncocoder.com/index.php?option=com_content&view=article&id=68:----udk&catid=44:2011-03-15-13-39-16&directory=1
وبسایت شخصی بهنام آقاجانی، مدیر فنی بازی میرمهنا
کد:www.uncocoder.com
نقل قول:
حسن جون بحث بسیار جالبی بود که تو این سایت انجام دادی.بسیار جالب بود.
به تمام بچه ها و مخصوصا شروع کننده تاپیک توصیه میکنم که حتما اون وبلاگ رو مطالعه کنن!
یه خورده زیادی درباره UDK بده گفته!
متن من ویرایش شد
فیزیک آب دیگه چه صغیه ؟!!!نقل قول:
---------- Post added at 09:43 PM ---------- Previous post was at 09:40 PM ----------
منم زیاد این آدم قبول ندارم باسواده ولی حرف هاش بیشتر بوی تعصب میده و سعی می کنه UDK بدرد نخور نشون بده udk سخته فقط همین
---------- Post added at 09:45 PM ---------- Previous post was at 09:43 PM ----------
خدا وکیلی عجب حرف مفتی زد اگه مدسازی هست برید با موتور مکس پین بازی سبک استراژیک بسازید!!!!کد:- UDK در جمع ابزار مد سازی است و انجین تلقی نمی شود و از نظر بازار بین الملل هم بازی ساخته شده با آن یک مد تلقی می گردد.
کارت درسته....نقل قول:
اره بخدا . خیلی بد گفته . واسه همینه که اونجا این همه دارم بحث میکنم . مطمئن باشید تا طرف رو قانع نکنم ول بکن نیستم
اخه من نمی دونم چی بگم طرف برگشته میگه من می خوام فیزیک رو تغییر بدم تازه کار رو تا جایی رسونده میگه من می خوام فیزیک اب رو هم تغییر بدم اخه یکی نیست بگه برادر من این فیزیکه مقادیرش رو ما نمی تونیم تغییر بدیم که .
ولی در کل ادم با سوادیه دوستان اگه کسی می خواد وارد بحث شه مواظب باشه چهار تا اصطلاح گفت توش نمونه و اگه هر نمی دونید با زیرکی تمام دورش بزنید .
کلا بعضی افراد که آمدن udk به ضررشونه ( مثل همین آقا) سعی میکنن با چنین حرفهایی udk رو بد جلوه بدن.
آره بابا طرف بلد نیست میگه الا بله چهار اصتلاح باهام قاطی کرده دیگه قدرت دیگه UDK اثبات شده سنقل قول:
متن من ویرایش شد
آخ حسن جان حرف دلم زدی این آدم مثل خودم کردهنقل قول:
من فکر مکنم که این آقا هم همینطور باشه!یعنی از اومدن UDK ضرر کرده.ولی در مثبت ترین حالت میتونیم بگیم که با اومدن UDK ضربه روحی خورده و به خودش قبولونده که نه بابا این فقط یه مد سازه!:31:نقل قول:
به خدا از دیروز که اون نوشته ها رو تو وبلاگش خوندم من هم به همین فکر میکردم.نقل قول:
--------
من یه پیشنهاد برای نوشتن مقاله توی ویکی پدیا نوشتم.اگه ادعای پیشرفت کسور رو داه میتونه بیاد تو ویکی مقاله بنویسید و بحث کنید.یعنی نتایج بحث رو مقاله کنید.اون هم با سند و مدرک.
بچه ها به نظرم کار خوبی باشه!
عجب تاپیکی شده(هم اینجا و هم اونجا)
من تازه رفتم تو این لینک وکل بحث رو خوندم فکر کنم کل مشکلی شماها تو بحث دارید اینه که نمیدونید دارید سر چی بحث میکنین!!
من با توضیحاتی که از اون خوندم فکر نکنم کلا دو روز با udk کار کرده باشه.ایرادی که به lightmass و cloth گرفته کلا به خاطر اینه که با udk خیلی خیلی کم کار کرده.اصلا بهش بگو بیاد اینجا یه بحث کنیم اونجا خیلی شلوغه اینجا نقل قول میدیم و بحث میکنیم راحت تر هم هست .
یه چیز دیگه هم هست اینه که داره udk رو یا با تورک مقایسه میکنه یا با کرای که واقعا جای خنده داره.
بعد میاد میگه من udk رو به اندازه گیم میکر و گیم استودیو میدونم در صورتی که تو رزومش اصلا سابقه ی کار با اینا رو هم نداره.
بعد اون هنوز تو این فکره که بازی که ساخته میشه باید در حد بازیای دو دهه قبل باشه تا ایشون یا امثال ایشون راضی باشن .
من از روی تعصب از udk دفاع نمیکنم ولی واقعا نمیدونم بعضی از ما کی میخوای این محدودیتا رو کنار بزنیم و به جای این که کورکورانه همه چیزو بکوبیم بیایم از موقعیتا استفاده کنیم.