دوستان عزیز راهنمایی کنید بین این دو خودرو کدوم بهتره چون میخوایم ثبت نام کنیم.ممنون.
Printable View
دوستان عزیز راهنمایی کنید بین این دو خودرو کدوم بهتره چون میخوایم ثبت نام کنیم.ممنون.
شايد از لحاظ قيافه( كه اونم سليقه ايه) پارس بهتر باشه ولي من حيث المجموع ال ايكس گزينه منطقي تري هستش و از لحاظ فني و موتور هم جفتشون يه پ ...ن.
پارس از لحاظ كيفيت خيلي نا اميد كننده و تو ذوق زننده هست ولي حداقل با ال ايكس اين مشكلاتو نخواهي داشت.
کیفیت داخلی پارس elx هم افتضاحه! یعنی دقیقا همون پارس معمولی اینو با اطمینان بهت میگم فرقی نداره جنس داشبورد رودری ها و ... فقط نوع صندلی های متفاوت که جدیدا هم کیفیت قبل و ندارن و بد شدن! همشون تو یکی دو سه سال به صروصدا میوفتن!
از نظر من سمند ال ایکس با موتور متفاوت! حالا یا EF7 یا TU5
پولتو الکی بابت این سفارش سازی های بیخود نکن خودت میتونی با هزینه کمتر و جنس بهتر رو کاشین ببندی!
من پیشنهاد میکنم بجای سمند سفارشی برید یک EF7 پایه گازسوز بخرید چون هم مصرف سوخت با گاز کم هزینه تر تموم میشه و هم موتور خوب و قوی ای داره و به نسبت خیلی بهتر از سمند های LX هستند
ef7که الان فروش فوری نداره من 206 sd v8 یا v1 را پیشنهاد می کنم یا تندر lp
سمند ef7را من هم پیشنهاد می کنم ولی پارس سال را نه چون موتورش قدمییه ولی سمند یه چیز دیگه است.
نقل قول:
SHIP STORM جون برا EF7 دست رو دلم نزار پیگیرش هستیم اما تو لیست اسفند ماه هم نبود.
لیست فروش اسفند 89:
کد:http://www.ikco.com/Fa/highlights/Poster2.jpg
بهتره پارس رو یخیال شی تازگی ها هم که کیفیتش افتضاح شده .سمند یکم کیفیتش از پارس بهتره اما اگه بتونی پیدا کنی تو بازار یا ثبت نام کنی فقط پیگیر EF7 باش چون موتورش نسبت به موتور XU7 خیلی بهتره و اگه EF7 نبود یه سمند با موتور TU5 بگیر همان موتور 206 هست که باز نسبت به موتورقبلی بهتره.
نقل قول:
دوست من سمند با موتور TU5 یک ساله که تو لیست فروش نیست.
EF7 هم که فعلا هیچ.
راستی یک سری خبر شنیدم که میگن پژو پارس تولید مشهد از پارس تولید تهران کیفیتش بهتره.
آیا درسته؟
به هيچ وجه درست نيست؟ پارس مشهد يك فاجعه تمام عيار تصويري هستش....
كيفيت واقعا افتضاح(مخصوصا رو دريها) و سرو صداي بينهايت آزاردهنده داخل كابين.
پارس رو بيخيال شو داداش
بقول دوستمون وي8 يا وي 9 و نهايتا ال 90 اي 2 گزينه هاي بهتري هستن(هر چند من خودم اصلا نتونستم با ال 90 كنار بيام) نهايتا سمند بخاطر اون واژه ملي كه روش هست مثلا يه خورده كيفيت و دقت تو مونتاژ توش بيشتره
اگه نتونستی EF7 ویا TU5 گیر بیاری ال90فول گزینه ی بهتری میتونه باشه هم کیفیتش خیلی خوبه هم مصرفش نسبت به این دو بهتره ایمنیشم بهتر از اینهاست شتاب و سرعتشم خوبه قیافه هم سلیقه ی هست .
نقل قول:
دوست من L90 تو پیچ تند زیاد ماشین مردی نیست نسبت به سمند.
در کل سمند LX سفارشی به نظر من بهتره اگه گیربکسش رو هم زانتیا بندازیم خیلی عالی میشه.
دوستان داریم اقدام به خرید میکنیم.نظراتون رو بگین.
پ
دوستان پارس سال رو با پارس معمولی اشتباه نگیرید در راهنماییهاتون لطفا !
به نظر من که صرفه به خرید پارس سال هست.نقل قول:
حداقل یه کم تغییرات ایجاد شده.
سورن مالتی هم خوبه ها...نسبت به سایر سمند ها خیلی تغییر کرده فقط مشکل مصرف بالا داره....
راستی پارس نخر چون همسایه مون خریده بود روز دوم کل جلو بندیشو اورد پایین گفت خیلی صدا میداده کلا خیلی پشیمون شده ..شما فقط رو سمند فکر کن
این lx سفرشی همونی که چراغ های عقبشو تغییر دادن و فرمونش مثل 206 هست؟
سورن بورس خیلی بدی اینجا داره.خیلی بد زیر بار میرن.
چی؟ منظورت رو متوجه نشدمنقل قول:
سورن بورس خیلی بدی اینجا داره.خیلی بد زیر بار میرن.
با سلام خدمت دوست عزیز
اینجانب بعنوان کسی که تجربه رانندگی با هر دو ماشین را دارد چند مزیت و معایب هر دو ماسین را عرض میکنم
1-خودروی پژو پارس از نظر نرمی فرمان و کلاچ واقعا نسبت به سمند lx برتری داشته وحتی میتوان گفت قابل مقایسه نیست.
2-رانندگی طولانی مدت با پژو پارس و حتی 405 شما را کمتر خسته میکند مخصوصا اینکه شما دید بهتری نسبت به سمند خواهید داشت
3-ضمنا هر چند که هر دو خودرو دارای موتور L3 میباشد اما شتاب پارس کمی بهتر است
4-شکل وظاهر دو ماشین به هیچ وجه به سلیقه ربطی نداشته و حتی اگر از یک بچه 4 ساله هم بپرسید که کدام زیباتر است مسلما پارس را انتخاب خواهد کرد
5-پایین آمدن کیفیت در برخی از قطعات فقط مختص پارس نبوده و متاسفانه کلیت دارد.مثلا گیربکس ها مشکل دارند(هم در پارس و هم سمند) و یا سر و صدایی که دوستان اشاره کردند که در پارس وجود دارد مربوط به کیفیت بسیار بد لاستیک بین دربهاست.که آن هم قابل حل میباشد
6-موتور EF7 به تازگی وارد بازار شده و به عقیده اینجانب قضاوت درمورد آن کمی زود است اما موتور L3 سالهاست که در عمل مورد آزمایش قرار گرفته وو نقاط قوت و ضعف آن تقریبا مشخص شده است.
7-در مورد امکاناتی که مدام در مورد انواع خودروی سمند میشنویم به شما عرض میکنم که اگر این امکانات برروی پارس بود با وجود قیمت پایینتر کمتر کسی حاضر به خرید آن میشد
8-در مورد خودروی ELX هم این نکته را به شما دوست عزیز عرض کنم که واقعا از نظر قدرت و شتاب با پارس معمولی سمند و سورن و انواع 206 متفاوت بوده و هیچیک از این خودروها(خودروهای ایران خودرو) به گرد آن نیز نمیرسند.با وجود این درصورت بروز مشکل جزیی مثلا جنت رادیاتور تعمیرات خودروی ELX واقعا عذاب آور و وقت گیر میباشد (بدلیل حجم زیادی که سرسیلندر موتور L4 در این خودرو اشغال کرده است)
نقل قول:
سری اولی که سورن وارد بازار شد ما تحویل گرفتیم.
همه فکر میکردن تو خرید و فروشش بهتر از سمند LX عمل میکنه اما برعکس شد.
سورن رو تا اومدیم بفروشیم پدرمون رو در آورد و اصلا تو بورس خرید و فروش نیست.
اگه امکانات سمند را روی پارس میگذاشتند دیگه کسی سمند نمیخرید پارس هم از نظر نرمی و هم کلاس و ظاهر و قیافه از سمند سورن ال ایکس و 206 وال90 خیلی بالاتره درضمن در مسافرتهای طولانی نسبت به خودروهایی که گفتم کمتر شما رو خسته میکنه و رانندگی با اون لذت بخش تر وراحت تره تازه من پارس معمولی رو گفتم پارس ای ال ایکس که از هر نظر برتری داره
1 .2 من اصلا این احساس راحتی که شما میگی رو ندیدم این دوتا ماشین اصلا با هم تفاوت محسوسی ندارن کلاچ و گیر بکس هر دوتا ماشینم به درد نمیخوره(نظر شخصی)نقل قول:
3. منم همچین احساسی داشتم
4. نمیشه کلی قضاوت کرد من خودم ظاهر پارسو بیشتر دوست دارم ولی از جلوی سورنم خوشم میاد
5. این که مختص تموم محصولاتیه که تو ایران تولید میشه [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
6.7 نظری ندارم
8. من مطمئن که شما پشت 206 تیپ 5 نشستین اگه نه اینقد مطمئن نظر نمیدادین من با ال90 پارس elx سوکس کردم [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
206 تیپ 5 که از ال90 شتابش بالاتره
به نظر اصلا تفاوت قیمت این دوتا ماشین با هم قابل توجیح نیست پارس (از نوع سالش) هیچ برتری به سمند نداره تازه امکاناتش کمترم هست فقط ظاهرش قشنگ ترهنقل قول:
این حرفتونم که من اساسا با هاش مشکل دارم:31:
من هر وقت از پارس پیاده شدم نشستم پشت ماشین خودم(ال 90) انگار از پیکان پیاده شدم نشستم پشت ماشینم توی راحتی و نرم بودن ماشین اصلا پارس با ال 90 قابل مقایسه نیست گیر بکس پژو ها و سمند در قیاس با گیربکس ال90 اصلا حرفی واسه گفتن نداره
حالا من که ظاهر سمند به نظرم قشنگ تر میاد چی ؟! یعنی از بچه 4 ساله کوچکترم ؟!نقل قول:
4-شکل وظاهر دو ماشین به هیچ وجه به سلیقه ربطی نداشته و حتی اگر از یک بچه 4 ساله هم بپرسید که کدام زیباتر است مسلما پارس را انتخاب خواهد کرد
کاملا مخالفم !!!! مگه گیربکس و بقیه قطعات پارس با سمند فرقی میکنه ؟!؟!؟! ( از اون حرفا بودا )نقل قول:
1-خودروی پژو پارس از نظر نرمی فرمان و کلاچ واقعا نسبت به سمند lx برتری داشته وحتی میتوان گفت قابل مقایسه نیست.
2-رانندگی طولانی مدت با پژو پارس و حتی 405 شما را کمتر خسته میکند
دوست عزیز گیربکس که یه چیز مشترک هستش ولی جنس داشبورد پارس سال یه فاجعه تمام عیار هستش !!!نقل قول:
5-پایین آمدن کیفیت در برخی از قطعات فقط مختص پارس نبوده و متاسفانه کلیت دارد.مثلا گیربکس ها مشکل دارند(هم در پارس و هم سمند) و یا سر و صدایی که دوستان اشاره کردند که در پارس وجود دارد مربوط به کیفیت بسیار بد لاستیک بین دربهاست.که آن هم قابل حل میباشد
درضمن سمند همیشه در جدول رتبه بندی کیفیت بالاتر از پارس بوده !!!
درضمن ما داریم در مورد ماشینی که تازه از کارخونه در میاد بحث میکنیم نه ماشینی که بگیرین و بعدش چیزای بی کیفیتشو عوض کنین !!! عوض کردن قطعات بی کیفیت با نوع با کیفیتش برای همه ماشین ها وجود داره از جمله سمند ...
میشه بپرسم برای تست یه موتور چقدر زمان لازمه ؟!!؟نقل قول:
6-موتور EF7 به تازگی وارد بازار شده و به عقیده اینجانب قضاوت درمورد آن کمی زود است اما موتور L3 سالهاست که در عمل مورد آزمایش قرار گرفته وو نقاط قوت و ضعف آن تقریبا مشخص شده است.
دوست گلم عذر میخوام ولی چشم بسته غیب گفتین . خوب معلومه وقتی امکانات سمند روی پارس باشه دیگه کسی سمند نمیخره !!! ولی اینجوری نیستنقل قول:
7-در مورد امکاناتی که مدام در مورد انواع خودروی سمند میشنویم به شما عرض میکنم که اگر این امکانات برروی پارس بود با وجود قیمت پایینتر کمتر کسی حاضر به خرید آن میشد
دوست عزیز فکر کنم شما پشت 206 تیپ 5 و تندر 90 و ... ننشستین . به جرئت میتونم بگم تندر پا به پای ELX میاد و تیپ 5 هم به راحتی ELX رو رنده میکنه !!!نقل قول:
8-در مورد خودروی ELX هم این نکته را به شما دوست عزیز عرض کنم که واقعا از نظر قدرت و شتاب با پارس معمولی سمند و سورن و انواع 206 متفاوت بوده و هیچیک از این خودروها(خودروهای ایران خودرو) به گرد آن نیز نمیرسند.با وجود این درصورت بروز مشکل جزیی مثلا جنت رادیاتور تعمیرات خودروی ELX واقعا عذاب آور و وقت گیر میباشد (بدلیل حجم زیادی که سرسیلندر موتور L4 در این خودرو اشغال کرده است)
دوست گلم جواب این پستتون رو دادم ...نقل قول:
اگه امکانات سمند را روی پارس میگذاشتند دیگه کسی سمند نمیخرید
دوست عزیز نمیدونم شما چه طوری به این نتیجه رسیدین . دیگه الان همه میدونن سیستم تعلیق های یکپارچه از سیستم تعلیق های نیمه مستقل نرم تر هستن ! 206 و تندر از این سیستم تعلیق استفاده میکنه ! در صورتی که سمند و 405 و پارس از سیستم تعلیق نیمه مستقل بهره میبره ! حالا نمیدونم بازم شما چه طوری به این نتیجه رسیدین که پارس از سمند نرمتره !نقل قول:
ارس هم از نظر نرمی و هم کلاس و ظاهر و قیافه از سمند سورن ال ایکس و 206 وال90 خیلی بالاتره
اگه سمند مورد مقایستون از این تاکسی ها بوده که هیچی ...
با این جملتون دیگه مطمئن شدم که شما سوار هیچکدوم از ماشین هایی که گفتین نشدین !!!! نمیدونم این ماشین چه طوری از سمندی که سیستم تعلیقش با پارس یکیه نرمتره !!!نقل قول:
درضمن در مسافرتهای طولانی نسبت به خودروهایی که گفتم کمتر شما رو خسته میکنه و رانندگی با اون لذت بخش تر وراحت تره
در مورد راحتی هم که چیزی نمیگم ! چون پارس در برابر خودرویی مثل 206 حرفی برای گفتن نداره !!!
نقل قول:
دوست من در این بخش کاری به L90 نداریم چون بحثش جداست.
در مورد پارس و سمند بگین.ممنون
بچه ها ببینید من هم پارس - elx - هم سورن و سمند معمولی و ال نود و خیلی ماشینای دیگه رو به جز 206 ( چون کوچیکه ازش بدم میاد) تجربه کردم - همون جور که دوستمون گفته این تاپیک راجعبه سمند و پارس هست بنابر این من راجعبه ال نود حرفی نمیزنم اما اینو از من بشنوید انواع سمند و پارس همشون یه جور هستن - هیچ فرقی باهم ندارن حالا یکیشون رو تجهیزاتش رو اضافه کردن یکی دیگشونرو یه موتور 16 سوپاپ که مال 15 سال پیش هست و از رده خارج گذاشتن روش - از نظر گیربکس و ترمز - سیستم تعلیق این چیزا هم همشون تقریبا یکی هستن
من یادم میاد سال 73 خودمون ( شمسی) من پدرم یه پژو GL گرفت - من و برادرم هی کاتالوگ این پژو رو نگاه میکردیم - میگفتیم پس چرا مال ما این رو نداره - پس چرا اون یکی رو نداره -....... تازه الان بعد از 17 سال میبینیم خب بالاخره پژو هم مه شکن جلو پیدا کرد - یا تازه ABS پیداکرد - شیشه هاش برقی شد -......... خودتون یکم فکر کنید تازه الان دارن با امکانات 17 سال پیش که باید میدادن - میدنش - موتورش - سیستم تعلیقش - ترمزاش - هرچیزیش که فکرش رو کنید مال 17 سال پیش هست - اخه اگه این پژو هارو فرقی نمیکنه چه پارس چه معمولی چه elx میدادن چهار یا پنج میلیون خب من میگفتم این بنده خداهایی که میخرن - پول ندارن - اینم به نسبت چهر میلیون خب ماشین خوبی هست - کارشون رو راه میندازه- ولی شما میرین بین 13 تا 20 میلیون برا اینا پول میدین - خنده دار نیست
من فکر کنم این رئیس و روئسای این کار خونه ها حسابی دارن به ماها میخندن - تا حالا بینشون بودید .
آقا ببخشید الان ویرایش میکنم
اخه الان دیدم یکی از دوستان گفته پارس کلاجش و فرمونش و راحتیش از سورن و و ال نود و...... بهتره . میخوام بگم یه چیزی بگو که واقعا خودت تجربه کرده باشی اخه من چی بگم که اینجا به کسی بی احترامی نشه - انواع سمند و پژو همه چیشون عین همه اخه من چند بار این رو بگم-
ال نود هم اگه سوار نشدی که من حدس میزنم سوار نشدی چون حرفات این رو نشون میده - برو لا اقل از یکی قرض بگیر دو تا دور باش بزن بعد بیا حرف بزن
در مورد امنیت خداییش سمند بهتر عمل کرده تا الان چون اتاقش سنگین تره.
اما عملکرد ترمز سمند خوب نیست.
قبول دارم که سمند امنیتش از پژو و پارس بالا تر هست به خصوص سورن - ولی نه تنها عملکرد ترمزش بلکه بقیه چیزاش از جمله موتور - کلاچ - فرمون - و.........خوب نیست چون مال همون پژو با استاندارد های 17 سال پیش هست - تنها مزیت سمند بدنش و طراحیش هست که تازه اونم یه طراحیه ناقص هست.نقل قول:
داخل سمند سفارشی رو خدایی خوب ساختن بسیار جالب توجه هست پون تمام کرمه
دوست من ببین سمند اون اصل مطلب یعنی به روز بودن رو چه از نظر موتور و چه از نظر فرمون - گیر بکس -...... نداره حالا هر کاریش میخان بکنننقل قول:
نکنه منظور شما این هست که ما ها باید با این کار های اینا گول بخوریم و سریع بریم بخریم - چون داخلش اینطوری هست بریم بخریم - یعنی معیار برای خرید یه ماشین همینه - مثلا اگه الان بیان یه ماشین با موتور و استاندارد های یه ژیان که مال چهل سال پیش هست بدن ولی داخلش رو خیلی قشنگ کنن و بعد بدنش 16000000 شما میری میخری؟
دوستان رو چه حسابی میگین ترمز سمند خوب نیست ؟! منظورم اینه که با ABS یا بدون ABS !!!
نباید انتظار داشته باشین ترمز سمند مثل پارس ELX یا SD V8 و یا حتی تندر 90 بگیره !!! ولی کاملا راضی کنندست !
در مورد امنیت هم نظر خاصی نمیدم . ولی فکر نمیکنم امنیت سمند از پژو 405 بیشتر باشه !!!
آقا شنیدی میگن سگ برادر شغاله ؟ حالا دقیقا حکایت سمند و پژو هستشنقل قول:
نقل قول:
شما دیگه خیلی سخت گیری.
بهتره نظرتون رو بدین وگرنه اونو که همه میدونن 20 ساله
بحث و مقایسه دو خودرو باید شراطی داشته باشه
1-بحث مشخصات فنی
2 -بحث امکانات رفاهی و کیفیت
3- طراحی و زیبایی و ارگونمیک بودن
4- ارزش
شما همتون نظرات شخصی جانبدارنه داشتید
همتون هر چقدر هم از دوستان قدیمی باشید از کاسنی که پایه و اسا این بخش رو تشکلی دادند ولی باز هم نظراتی خام و از روی احساس
===========
1-موارد فنی این دو مدل دقیقا یکسان در نظر گرفته میشه موترو xu7 l3 با گیربکس متداول همین موتور
پس برتری گارس توی شتاب اولیه در چی هستش ؟ وزن کمتر نسبت به سمند . وزن سمند معضلی برای این ماشین هستش چون تمام چلتفرم اولیه این ماشین مربوط به همون سری 405 پژو هستش
ترمزگیری دوام و شتاب همه در سایه وزن کمتر پارس بهتر از سمند هستند
2-سمند از همون ابتدا در مورد امکانات یک قدم از بقیه محصولات موجود جلوتر بود فضای بزرگتر سرمایش و گرمایش بهتر شیشه ها و آینه های تمام برقی در رده 10 تا 20 میلیونی ها اولین بار روی سمند بود کامپیوتر سفری و.... ولی پارس تنها در نمونه ELX بالاترین امکانات رو داره که اون هم باقیمتی به مراتب بالاتر البته امروز میشه گفت هر درو یک رده از امکانات هستند ولی کیفیت سمند کمی بالتر از پارس هستش که با مقایسه نمونه های سفارشی این اختلاف هم کمتر میشه
3-پارس بهترین و موفقترین فیس لیفت ایرانی - سمند ظراحی حجیم و شبه المانی با قوسهای که یاد آور محصولات گروه فولکس واگن هستش ولی با ابهت
پارس زیبا و خشن نمونهای برگرفته از 406 ولی با حجمهای بزرگتر
طراحی داخلی هر دو ماشین متناسب هستش سمند کمی ساده تر ولی ارگونمیک شما در سمند غرق میشید
در پارس همیشه این سوال مطرح هستش چرا باید چول بیشتری برای یک 405 داد؟ فضای داخلی آشناست در روای 10 میلونی هم هست در 405 13 میلیونی هم همان داشبورد
فقط کمی چوبکاری از جنس ملامینت مثل سمند و گمی چرم روگش شده صندلی ها و دو کلید برای شیه بالبرهای عقب و کمی ساعت و دماسنج
تمام زیبای پارس اون بیرون موند و شما یک 405 سوار شدید
4 - ارزش
نسبت مبلغ پرداختی به چیزی که میخرید
همه موارد از کیفیت و توان و راحتی رو نزدکی به هم میگیریم
سمند ایمنی بدنه بالاتری داره در عوض استحکام بدنه در بلند مدت پایین هستش پارس سبکتر و لوکستر به نظر میرسه پارس تاکسی نشد ماشین پلیس نشد
ولی آیا پارس با قیمت 18 میلیونی پایه و سمند با قیمتی تقریبا 16 میلیون و امکاناتی نسبتا یکسان کدام ارزش بیشتری دارد؟
بحث ارزش همیشه از یاد همه دوستان میره و نظرها احساسی میشه
خیلی ها من رو متهم به کوبیدن پارس و سمند و 405 میکنن و میگن اینقدر تندر رو تبلیغ نکن ولی من میگم ارزش یک ماشین مهمترین رکن در خرید هستش
ارزش تنها فاکتوری هستش که تمام فاکتورها رو در بر میگیره
دوستان عزیز تاپیک یک بار قفل شد به خاطر اینکه بحث منحرف شد
خواهشا نظراتون رو متناسب با بحث ارائه بدین
پست من رو دقیق بخونید و اشتابهات رو رفع کنید کل نظرات احساسی بودن
امضا من رو هم به خاطر داشته باشید هر پستی بعد این حذف بشه دلایلش رو توی امضا نوشتم
دوست گرامی شما دارید ماشینهایی رو مورد مقایسه قرار میدید که انتخابهای محدود و اجباری بازار ایران و در کلاسهای یکسان هستند بنابراین فقط به شما میتونم بگم در اینجا سلیقه شخصی شماست که با خرید کدوم موافقید وگرنه میرفتم سراغ گزینه های دیگه ..نقل قول:
مثلا فکر میکنید سمند بخرید خیلی از پارس عقب هستید یا بر عکس پارس رو بخرید خیلی چیزای سمند رو از دست دادید ؟ خیر پس فقط این سلیقه شماست که این وسط همه کارست ..
پارس کلا ماشینیه که سال و غیر سالش هیچ فرقی از لحاظ کیفیت ندارند پس شما هیچ وقت به حرف افراد غیر حرفه ای که میگند پارس سال نخرید گوش نکنید ! اگر قصد خرید پارس رو دارید فقط رو پارس سال فکر کنید و پارس معمولی رو خارج کنید از حیطه فکریتون چون شایستگی رقابت با سمند ال ایکس رو نداره .. اما سمند ال ایکس هم دقیقا همون ویژگیهایی که مد نظرتون هست رو داره منتها یا قیمت به صرفه تر نسبت به پارس .. فکر میکنم الان پارس سال تو ایران خودرو 3 سال کارت طلایی داره .. واسه سمند 2 سال هستش .. دقیقا مطمئن نیستم
حالا اینجا خودتونید که تصمیم گیرنده هستید .. آیا قیمت پایین تر براتون مهمه یا سلیقه شخصی و زیبایی بیشتر پارس نسبت به سمند ؟
دوست من در مورد طراحی داخلی و نوع رنگ بندی سمند سفارشی بسیار فراتر از پارس هست.نقل قول:
وقتی تو سمند سفارشی میشینید رنگ کرم یکدست از کنسول گرفته تا صندلی ها و ........ جذابیت خاصی داره نسبت به وقتی که تو پارس نشستید.
پارس از نظر طراحی خارجی چند قدم بالاتر از سمند هست و موفق ترین فیس لیفت ایران خودرو بود.
دوست من بنده منظورم طراحی خارجی بود وگرنه معذرت میخوام طراحی داخلی پژو پارس که برای دهه چکش هست و هیچ زیبایی نداره برای این دوره و صد درصد سمند حتی معمولیشم از این لحاظ به نظرم برتری داره .. البته پارس سال پیشرفت داشته و کلا کرم شدن داشبورد و طرج تودوزیهاش زیباتر کرده ماشین رو .. مخصوصا در شب وقتی قضای ماشین تاریک میشه بیشتر زیباییش رو نشون میدهنقل قول:
متاسفانه ایرانخودرو توی پارس سال کیفیت رو فدای ظاهر کرده . البته ظاهرش همچین پیشرفتی هم نداشته . چیزی که خیلی مشهوده پایین اومدن کیفیت هستش !!!نقل قول:
البته پارس سال پیشرفت داشته و کلا کرم شدن داشبورد و طرج تودوزیهاش زیباتر کرده ماشین رو .. مخصوصا در شب وقتی قضای ماشین تاریک میشه بیشتر زیباییش رو نشون میده
این حرف شما الان معنی نداره و اینطور نیست که فکر کنید پارس سال و غیر سال تفاوت خاصی از لحاظ کیفیت دارن .. اکثر افرادی که از کیفیت بد پارس سال صحبت میکنند بر میگیرده به داشبورد ماشین که به خاطر کرم بودنش و استایلی که داره این خطا رو در ذهن ایجاد میکنه که کیفیتش خیلی با پارسهای دیگه فرق داره و از همه مهمتر نمونه های اولیه پارس سال گیربکس هاشون شدیدا مشکل داشتند و مکانیک جماعت از همون موقع شدیدا با این ماشین مشکل پیدا کرد و یادمه بارها رفتم پیش مکانیکها میگفتند آقا پارس سال نخریدا فلانه بساره .. به همین خاطر در ذهن مردم جا افتاده که پارس سال از لحاظ کیفیت مشکل داره و بارها دیدم اکثر دوستان در انجمنها میان میگن پارس سال نخریدنقل قول:
بر عکس اگر به من باشه میگم کلا پارس نخرید ولی اگر قراره بخرید فقط پارس سال بخرید چون ایران خودرو اتفاقا بهترین اجناسش رو (مثلا بهترین:27:) در همین پارس سال بکار میبره و بعد میره سراغ گزینه های دیگه .. به قولی سوگلی ایران خودرو تو پارس و پیشرفتی که من از صحبت کردم شق القمر نشده تو این ماشین فقط گقتم باز بهتر شده به نسبت .. همینهاست[COLOR="Silver"]
[