سلام در اینجا می توانید پیشنهادات خود را در مورد اسپرت کردن ماشین بگید
مثال:نوع سیستم.رینگ....
شما پیشنهاد های خود را اینجا بگید تا دیگران استفاده کنند
Printable View
سلام در اینجا می توانید پیشنهادات خود را در مورد اسپرت کردن ماشین بگید
مثال:نوع سیستم.رینگ....
شما پیشنهاد های خود را اینجا بگید تا دیگران استفاده کنند
سيستم خوب از جمله واجباتهنقل قول:
رينگ اسپرت هم خيلي ظاهر ماشينو عوض ميكنه
و روكش صندليها هم از نوع چرم باشه اونم خوبه تاثير داره
اين از ظاهر
ميبخشيد پست تكراري ميدم اما ديدم.نوضوعش به اين تاپيك هم ميخوره: چيزي كه براي من جالبه اينه كه تو اين فروم در مورد آيرو ديناميك زياد بحث نميشه, همش بحث فنر , لاستيك , موتور , اگزوز و بادي كيت هاي غير استاندارد و ... هست. پيشنهاد ميكنم از كار هاي ساده شروع كنيد . ممكنه بگيد پليس گير ميده كه اولا بادي كيت هم(اصولي يا غير اصولي) در معرض ديدن و دومن راه هاي دور از ديد هم موجودن.مثلا ميتونيد يك صفحه مثلا فولادي(ترجيحا ضد زنگ) با اسكلت محافظ زير ماشين بذاريد كه اولا اون اسكلت اگه درست نصب بشه مقاومت پيچشي بدنه رو بالا ميبره كه مثل استرس بار عمل ميكنه و باعث بهبود عملكرد سر پيچ ها ميشه. دوما اون صفحه مثلا فولادي مخصوصا توي اتومبيل هاي ارتفاع پايين باعث جريان بهتر هوا زيراتومبيل و ايجاد اثر زمين(Ground effect) ميشه كه هم مقاومت هوارو كم ميكنه و هم دانفورس رو زياد ميكنه, در ضمن چون در پايين ترين بخش اتومبيل نصب ميشه باعث ميشه مركز ثقل پايين بياد كه بازم خوبه و در كل سر پيچ ها مخصوصا پيچ هاي سرعت بالا عالي عمل ميكنه. اين عمل هزينه بالايي نخواهد داشت و در ضمن يك جريان هواي قوي و يكدست رو براي عبور از ديفيوزر(Diffuser) آماده ميكنه كه كارايي اون رو بالا ميبره. استفاده از ديفيوزر جلو و عقب هم به نظر من كار مناسبيه چون هم ظاهر ماشين رو به اصطلاح خفن ميكنن و هم تو افزايش دانفورس و شتاب و حتي كاهش مصرف سوخت تاثير گذارن , بال عقب كه بماند(هر چند تو بازار ايران من بال عقب كه طراحي علمي شده باشه نديدم).يك راه حل علمي, عجيب و حتي مضحك هم اينه كه تو بدنه ماشينتون مثل توپ گلف فرو رفتگي ايجاد كنيد(حتما توپ هاي گلف رو ببينيد) كه به شدت مقاومت هوارو كم ميكنن و مخصوصا تو اتوبان مصرف سوخت رو كم ميكنن, در اين صورت افزايش تاپ اسپيد و شتاب(هر چند كم) بديهي خواهد بود.يك راه ديگه هم تعويض سقف ماشين و در كاپوت و صندوق عقب با نمونه فايبر هست كه مركز ثقل رو پايين مياره. كار ديگه اي كه ميشه كرد بهينه سازي نحوه جريان تو محفظه.موتوره كه يكم پيچيدست اما اگه صحيح انجام بشه ميتونه گاهي علاوه بر كاهش مقاومت هوا يك نيروي پيشران هم براي اتومبيل شما ايجاد كنه(مخصوصا رادياتور وگرماي موتور) كه يك امتياز مثبت براي ماشين شما ميشه...
اينم يه ايده براي بادي كيت پرايد هاچ بك از خودم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اصلا كسي مياد اينجا؟
بله که میایم دوست گرامینقل قول:
من هر روز پست های شما رو میخونم و مفیدم هستن.
در مورد این طرحی که برای پراید هست خودتون کشیدین؟
اگر کسی بخواد این طرح رو اجرایی کنه تقریبا چقدر هزینه میبره و از چه موادی برای ساخت
این کیت باید استفاده بشه؟؟
سپر و گلگیر کجا از هم جدا میشن؟ الان چیزی که من دارم میبینم اینکه گلگیر انگار تا زیر چراغ جلو اومده/
خواهش ميكنم.نقل قول:
بله اينا طرح خودمه, راستش رو بخوايد بايد از فايبر كارها بپرسيد كه چقدر درمياد(بهترين ماده در دسترس ما در ايران) اگه از دوستانتون فايبر گلس ساز كه تو كار بدنه ماشين باشه كسي رو داشته باشيد خيلي هم گرون نميشه هزينش بايد مثل سپر هاي ديگه (فايبر) بشه . فقط ميمونه هزينه قالب كه اگه طرف آشنا باشه و يا چند تا از اين ها بزنه هزينش كم ميشه....
در مورد محل نصب هم تو طرح تا كيدي نداشتم فقط فرم اوليه بود به راحتي ميشه به صورت هماهنگ با سپر طراحيش كرد كه قطعا به زيبايي و هماهنگي يك طرح كاملا مجزا نميشه ولي هزينش كمتره...
اگه اينجا كسي تو كار فايبر هست يا كسي رو در اين زمينه ميشناسه قيمت رو دقيق تر تخمين بزنه بهتره... البته معمولا صاحبان پرايد جزو افرادي هستند كه بودجه ي محدودي دارند و اين ممكنه مشكل ايجاد كنه... البته استثنا هم زياد داريم.
طرح هاي ديگه هم تو راهند در ضمن سعي ميكنم اصول ايروديناميك رو تو طرح هام رعايت كنم اگه هم خواستيد طرح ديفيوزر پرايد هم واسه پشت اين مدل ميذارم كه تنها يك مشكل هست, زير ماشين هاي معمولي كلي چيزه كه هم زيبايي و هم كارايي طرح هاي سپر ها رو خراب ميكنه....
به شخصه دوست دارم واسه يه تيم مسابقه (حتي كلاس پرايد ايران) طرح بدنه بدم چون ميبينم بعضي او ساده ترين اصول هم رعايت نميشند ولي ....
با تشكر
Siav
من یه نظر در مورد این طرح دارم:نقل قول:
فکر میکنم اون بال عقب نسبت به سایز کلی اتاق ماشین بزرگه
اگر یه سانروف روی سقف تعبیه میشد خوب بود.
این طرح چون خیلی اسپرتی هست روی کاپوت هم میشه یه طرح داد.
اونطور که تو طرح تایر ها میبینم مثل اینکه سایزهای عقب و جلو فرق دارن شایدم من اینجور میبینم.
چی باعث شد درب های عقب رو حذف کنید؟ یعنی کلا نظرتون روی خودروی 2 نفره بوده تو این طرح؟
درسته اون بال رو اغراق شده كشيدم, اين طرح رو جوري دادم كه توي مسابقات تاثير زيادي بذاره... در مورد فاصله اش با بدنه ماشين بايد بگم كه خواستم علمي تر كار كنم, اين جوري يكم دانفورس كم ميشه ولي در عوض پسا يا درگ كم ميشه چون باعث ميشه حباب خلا نسبي پشت ماشين كوچكتر بشه.نقل قول:
در مورد دو در بودنش هم زياد نگران نشيد , خودم هم ميخواستم تاكيد كنم كه اين كانسپتي از حالت كوپه هست ولي روي پرايد نسيم فكر نكنم مشكلي داشته باشه(4 در) يا 111 .... در مورد اون خرت و پرتاي پشت سپرعقب از اساتيد ميخوام كه بگن ميشه يكم از سپر عقب فاصله دادشون؟
براي اين طرح ايده هايي براي داخل محفظه موتور و حتي سيستم خنك كنندگي(رادياتور) دارم كه به درد يه آدم خوره ماشين كه تا ته ماشينشو عوض ميكنه ميخوره....
براي پشتش هم اگه بشه چراغ هاي عقب حذف ميشن و چند تا چراغ با طراحي جالب جاي اونارو پر ميكنن. براي مدل مسابقه اي جايي براي تعبيه فن مكش هواي زير ماشين گذاشتم كه چسبندگي رو خيلي بالا ميبره(البته اونقدر تاثير گذار بود كه تو فرمول يك بعد از همون دفعه اول براي مسابقات بعدي بن شد....)
ولي من إرزوم اينه كه يك نفر حتي بدون بادي كيت خاص ماشينش رو مثل توپ گلف پر از فرو رفتگي كنه تا تاثيرش رو ماشيناي وطني ديده بشه... تو آمريكا مصرف سوخت يك مدل ماشين رو 20% كم كرده بود با سرعت 90 كيلومتر تا اتوبان.
نظراتتون هم به جا هست البته پيشنهادات خوبي هم كر ديد كه براي سانروف ايم به سليقه صاحب ربط داره ولي مشكل.خاصي ايجاد نميكنه. اون طرح رو كاپوت رو خواستم تا حد ممكن تميز و clean كار كنم تا در مقابل جريان هوا مقاوتي ايجاد نكنه و جرياني كه ما داريم يك دست باشه مگه اين كه در دو طرف براي اينتر كولر و يا چيز ديگه شكاف ايجاد كنيم كه هواي موتور بيرون بياد اما كار طراحي بهينه يكك سخت ميشه و بايد با CFD چك بشه كه اونتوري طرح كم كم حرفه اي ميشه. در هر صورت قطعات ماشين از هم جدا هستند و يا اگه جدا نباشند هم ميشه كمي تغييرات ايجاد كرد شايد منظورتون اين بوده كه رو عكس هم بذارمشون كه بايد ببينم چي ميشه.....
اون چرخ ها رو هم مثل ماشين هاي مسابقه و با فرورفتگي و برآمدگي گذاشتم(ولي متاسفانه پرايد ديفرانسيل عقب نيست) , البته توصيه ميكنم كه همون رينگ هاي يكدست بذاريد تا تعليق ماشينتون داغون نشه...
اگه كسي ماشيني رو ميشناسه كه ميشه بدنش رو كامل برداشت( شاسي مجزا از بدنه و بدون هزينه زياد) و تو ايرانم پيدا بشه بهم معرفيش كنه رو يك طرح كامل تر هم كار كنم شايد ايده بدرد بخوري دادم.
باتشكر
اینم یه رندر اولیه از طرح:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امیدوارم خوشتون بیاد:20::8::cool:
دوستان اگه طرحی تو ذهنتونه دریغ نکنید و اون رو این جا بگید یا اگه طراحی دستی دارید اشکال نداره ، همون رو بذارید تا ما هم بی نصیب نمونیم...
اون بریدگی هایی که روی سپر قرمز رنگم هستن برای چی بوده؟
کلا از طرح مه شکن ها صرف نظر کردین؟
اونا بریدگی نیستن یه چیز مثل فلاپ یا باله هستند که جریان هوارو مرتب میکنند....
ظاهرا طرحی که من دادم فقط به درد پیست میخوره.....:13:
کلی هم باگ داره...:45:
بستگی داره تا چقدر بخوای ارتفاع بزنی.نقل قول:
هم میشه از کمک فنر کوتاه تر استفاده کرد هم میشه از کمک های لوازمی استفاده کرد.
باید ببنیم ماشینت رینگ و لاستیک داره یا نه رو فابریک میخوای ارتفاع بزنی.
شاید خیلی ها الان با این پست من مخالفت کنند و بگن باز گیر میدم ولی به نظر من تاپیک فعلا اون هدف اصلی خودش رو نداره ،بحثهای سازنده و فنی .
با دلایل فنی قوی و کشیدن یک طرح خیلی خوبه چون برای تجسم چیزی که داریم کمک زیادی میکنه ولی باید این طرح بر اساس یک سری اصول باشه . گذاشتن یک باله بزرگ یا گذاشتن فلاب بر رو ی یک ماشین دلایل قویتری از زیبایی میخواد
یک اسپویلر با این اندازه برای خودرویی کوچکی که موتور ومحرک جلو داره زیاد هم کارایی نداره چون این اندازه بیشتر برای حفظ قسمت عقب اتومبیل روی زمین به کار میره پس ماشین شما تبدیل به یک درگ ریسر میشه
کلا تیونینگ یک اتومبیل و کارهای موتوری و بدنه با چند تا پیشنهاد ساده حل نمیشه بلکه پیچیده تر از این مسایل هست . هر نوع تیونینگ یک راه داره یک سری الزامات داره
تیونیگ های خیابانی و شهری - تیونینگ استریت ریسر - تیونینگ برای رالی ریس و درگ و دریفت هر کدوم یک سری الزامات دارند
شاید انداختن رینگ بزرگتر زیبا باشه ولی اگه اصولی نباشه از کارایی ماشین کم میکنه
گذاشتن فلاپ شاید ماشین رو خشنتر نشون بده ولی آیرودینامیک بدنه رو به هم میریزه . و خیلی موارد دیگه .
سلام دوستان.. یه سوال داشتم در مورد تزئین کردن ماشین... از بین سورن و پژو پارس کدومش خوش تزئین تره.. تزئین منظورم یه تزئین ساده نه اینکه فشن کرده!! کلا اگه شما باشید و یخواید از بین سورن و پارس یه ماشین انتخاب کنید که هم سواری خوب و امکانات خوبی داشته باشه هم اینکه خوش تزئین تر باشه کدوم رو انتخاب میکنید؟ لطفا با دلیل برام توضیح بدید..
در ضمن در مورد رینگ اسپرت و فنرها.. چه رینگ اسپرت و فنری بندازم زیر ماشین که ضربه نداشته باشه و ماشین نرم باشه در ضمن نمیخوام زیاد هم بخوابونم به اندازه ای که شیک باشه..
در کل ممنون میشم یه تزیین ساده برا یکی از این دو ماشین بهم معرفی کنید میخوام به یه جمع بندی برسم.. شیشه دودی؟ چراغای عقب و جلو عوض؟ رینگ و فنر عوض؟ روی سقف چیزی بکشم؟
پیشاپیش ممنونم ازتون.
سلام.نقل قول:
دوست من بین پارس و سورن به مراتب پارس برای اسپرت کردن بهتر جواب داده
در مورد تمام کارهایی که میخواین برای ماشینتون انجام بدین اول باید ببینید چقدر میخوای هزینه کنی این مهمه.
در مورد رینگ و لاستیک:
اگر میخواین ماشین نرم و روان و راحت باشه و ضربه به اتاق ماشین وارد نشه بهتره از رینگ 15 اینچ با لاستیک 205/60/15 استفاده کنید
و بعد فنرهای جلو رو از نوع 206 بندازین ( فنرهای فابریک پژو 206 ). اینج.ری کمی ارتفاع هم کم میشه و هم نرم میشه هم زیبایی داره
اما اگر رینگ 16 اینچ بندازی و بخوای ماشین نرمی خودش رو از دست نده باید کمک فنر ها رو عوض کنی و از نوع لوازمی بندازی که هم قیمت رینگ ها لاستیک بیشتر میشه
هم هزینه های کمک فنر ها و تنظیم ارتفاع پس پیشنهاد من به شما رینگ 15 اینچ هست با لاستیک 205/60/15 که لاستیک هم مارک کومهو ساخت کره رو پیشنهاد میکنم
اگرچه قیمتش بالاست اما لاستیک خوبیه.
روی سقف دیگه چیزی نمیکشن چون هم ماشین تابلو میشه هم دیگه مد روز نیست قدیمی شد اگر براتون امکانش هست سانروف نصب کنید.
شیشه دودی هم خوبه اما یادتون باشه زیاد از حد تیره باشه پلیش باهاتون برخورد میکنه نهایت 25% استفاده کنید.
در مورد تعویض چراغ هم بستگی به سلیقه خودتون داره و باید انواع مدل هارو از نزدیک ببینید چون تنوع در چراغ خصوصا پارس خیلی زیاد هست.
محمد جان بسیار ممنونم از پاسخگویی شما.. در مورد اینکه گفتید کمک 206 بنداز فقط جلو رو عوض کنم؟؟ در ضمن من نرمی ماشین خیلی برام مهمه یادم میاد 8-9 سال پیش که پژو پرشیا داشتیم یه رینگ اسپرت زیرش بود و با وجودی که ارتفاعش دست نخورده بود ولی تو دست اندازا خیلی ضربه میخورد... راستی برای عوض کردن چراغا میگن چراغ جلو پارس خودش خوشکل تر از بقیشونه نظر شما چیه؟. در مورد سورن هم باید بگم من چندتا سورن دیدم که خوب تزئین شده بودن و یه جورایی مثل bmw شده بود ولی کلا از داشبورد سمند بدم میاد. در ضمن وقتی فنر 206 انداختم زیرش با یه رینگ 15 و لاستیک 205 دیگه لازم نیست ارتفاع دست بخوره؟ خوش رخ میشه دیگه؟
بازم ممنون از پاسخگوییتون.
شما فنر های جلو رو 206 بندازی ارتفاع کم میشه فقط میمونه عقب ماشین که اونم اصلا کاری نداره خیلی راحت ارتفاعش رو کم میکنن.نقل قول:
دیگه تعویض چراغ ها مثل سابق انجام نمیشه و بیشتر افراد سعی میکنن همون چراغ های فابریک بمونه.
الان هرکسی بخواد ماشین رو نرمال اسپرت کنه لاستیک هارو پهن میکنه و کاهش ارتفاع با همون فنر 206 رو انجام میده و دست به جای دیگه ماشین نمیزاره.
بازم ممنونم از پاسخگوییتون.. ولی اگه اطلاع کاملی دارید در مورد فنرها خیالمو راحت کنید... درسته دوست دارم ماشینی که دارم یه اسپرت ساده و شیک داشته باشه ولی از اون مهمتر نرمی ماشینه. نمیخوام ضربه داشته باشه... بهتون گفتم چند سال پیش که پارس داشتیم رینگ اسپورت زیرش بود و با توجه به اینکه ارتفاعش دست نخورده بود ولی بازم ضربه و لرزش داشت... ایا شما مطمئنی که با این کاری که شما میگید دیگه ماشین تکون اضافه و ضربه نداشته باشه؟ در مورد چراغ ها هم ترجیح شما اینه که بهتره عقب و جلو دست نخوره و فابریک خودش باشه درسته؟ در مورد رینگ چه رینگی بیشتر به پارس میاد؟ البته میدونم سلیقه ایه ولی خوب حتما تجربه شما بیشتره.. چند پر باشه بهتره؟
بازم ممنونم از راهنماییتون.
در مورد فنر و ارتفاع که براتون توضیح دادم شما فنرهای جلو رو از نوع 206 میندازی و عقب ماشین رو هم مثل جلو ارتفاعش رو کم میکنی کاره راحتی هست که زیرو بندساز انجام میده من الان ماشین خودم سمند هست همین کارو کردم و خیلی عالیهنقل قول:
در مورد چراغ ها هم بله نظر شخصی من اینه چون الان خیلی کم میشه چراغ عوض کنن و فابریک رو ترجیح میدن.
در مورد رینگ هم برای پارس رینگ های 5 پره فابریک که شرکت میزاره رو اگر دیده باشین الان مد شده اما رینگ دیگه اگر خواستی بخری به هر حال مواردی رو باید در نظر بگیری : 1 آلیاژ 2 :وزن 3 : قیمت و...
یه عکس از رینگ 5 پره براتون میفرستم البته زیر سمند هست اما به پارس هم اومده.
ممنون عکس رو دیدم..
این رینگ رو همسایمون که پارس داره گذاشته زیر ماشینش اره بد نیست خوشگله ولی من از اینم خیلی خوشکل تر دیدم ولی احتمالا چون من میخوام یه چیزی باشه که ضربه هم نداشته باشه این استانداردتر باشه..
پس من تصمیم میگیرم که فنرای جلو 206 رینگ های 5 پره فابریک چراغ ها هم که دست نمیزنم ..
خیلی ممنون اقا محمد.
برای 405 جلو رو میخوام پایین بیارم
فنر بریده بشه بهتره یا فنر 206 بندازم؟
کدومو پیشنهاد میکنین
با تشکر
نقل قول:
حتما سعی کنید از فنر 206 استفاده کنید.
اگر فنر رو ببرید ماشین واقعا زیر پای خشکی پیدا میکنه و زیروبند آسیب میبینه
اما فنر 206 علاوه بر کاهش ارتفاع مطلوب نرم و روان هم هست
سلام محمد جاننقل قول:
در مورد فنر یه سواال داشتم
برای یکی از دوستان لول فنر 206 (امید فنر ) انداختیم ,خوبه ولی به نرمی فابریک 405 نیست.
یک جفت لول فنر هم خودمون با کم کم بریدن و تنظیم کردن به همون ارتفاع فنر 206 رسوندیم ,کمک ها مال لول فنر وانت پژویی های 504قدیمی بود ,خیلی هم به نسبت فنر 206 نرم تر
حالا به نظرت چکار کنم ؟ این فنر به جلوبندیم آسیب میزنه ؟
یه سوال دیگه ,این دنده های پژو 405 که تازه تحویل گرفتم خیلی سفته ,پدرمو در اورده, واسکازینشو عوض کنم بهتر میشه؟ یا الان چون هنوز خشکه اینجوریه (270 کیاومتر کارکرد)
این کوئیک شیفتر که روی گیریبکس پژو آپکو وصل میکنه تاثیر داره یا نه ؟ به هزینش میارزه؟ انجام بدم؟
در مورد فنر :نقل قول:
مهمترین مورد در تنظیم ارتفاع همین حفظ نرمی ماشین هست
شما اگر میبینی ماشین نرم و روان و خوبه دیگه نیازی به تغییرات دیگه نیست.
در مورد خشکی دنده ها :
الان ماشین شما هنوز خشک هست و نیاز به زمان هست تا 1000 کیلومتر هم جا داره
یه مورد دیگه هم سردی هوا هست که تو خشک شدن تعویض دنده ها تاثیر زیادی میزاره جای نگرانی نیست.
در مورد کوئیک شیفتر با شرکت تماس بگیرید و از تمام هزینه ها اطلاع پیدا کنید.
آخه احساس میکنم اگه بیاد پایین قشنگتره و رخ میگیرهنقل قول:
نظرت راجع به اون فنره که گفتم چیه؟
منظورت فنر وانت 504 هست؟نقل قول:
شما تا چقدر میخواین ارتفاع ماشین رو کم کنی؟ میخوای لب به لب گلگیر باشه؟
ماشین سمند بود؟ اگر سمند هست به نظر من فنر 206 بندازی خیلی خوبه منم همین کارو کردم الانم راضیم رینگ 5 پره فابریک هم زیرشه البته با لاستیک
کوهمو 205/60/15
بله.نقل قول:
در حد همون فنر 206 که روی ماشین میندازند . پژو 405
اگه در حد همون فنر 206 هست خوبنقل قول:
شما همون فنر 206 رو استفاده کن تا نیازی به تغییر شکل فنر نباشه.
اگر میخوای بیشتر از فنر 206 ارتفاع رو کم کنی دیگه باید از کمک فنر های لوازمی استفاده کنید
تا نرمی ماشین حفظ بشه.
بنظرتون اگه پشت آمپر رو آبی یخی کنم قشنگ میشه ؟ بعدش فضای داخلی چراغ و لامپ رو سفید یخی کنم چطور ؟
بله ایده خوبیه .نقل قول:
من یکی از دوستام تمام اینکارهارو انجام داده
حتی سر دنده را هم باز کرده و زیرش led قرمز نصب کرده
انشالله میرم پیشش و تا شب عکساشو براتون آپ میکنم
که برای انجام کار بهتر تصمیم بگیرید و از روی مدل کارتون رو انجام بدید
سلام
شرمنده وقت نکردم برم پیش اون دوستمون که عکس بگیرم ولی
یه عکس گفتم از سر دنده برام mms کرد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خدمت شما
بعدا سر فرصت عکس میگییرم و براتون پخ میکنم
به نظر من ابی به مرور زمان چشمات رو اذیت میکنه اگه بتونی سفید یخی کنی خیلی بهتره چون با سفید فابریک کارخونه خیلی تفاوت دارهنقل قول:
یا مثل من چراغ ها رو هم عوض کنی که هم نورش بیشتر بشه هم دلخواه تو باشه (من چراغ استوپ و مه شکن رو صورتی کردم بقیه رو فقط عوض کردم)
میتونی مثل من توی دریچه کولر هم تغییر بدی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای لامپ سقفی هم میتونی از بیرون قاب اماده اش رو بخری که نور بسیار زیاد و خوبی داره
برای این میگم اماده چون این مجموعه رو (سه ردیف ال ای دی ) اصلا نمیشه اون تو جا کرد یعنی اول چراغا رو گذاشتن بعد طلق روش رو چسبوندن
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ببخشید اگه عکس ها بی کیفیت بود با گوشی گرفتم :n02:
ســلام...منتظر عکس ها هستیم...نقل قول:
اگه وقت کردی توضیح میدی چطوری led نصب کرده..خودش انجام داده یا بیرون..؟ بعد بفرمایید که خیلی تابلو میشه ledاش یا نه توی عکس که زیاد مشخص نیست..
اینا همه کار باتری سازه ؟ من وارد نیستم ؟
خیلی قشنگن
این سر دنده چجوری led نصب میکنن ؟
من خودم با اطلاعات درس مدار الکتریکی دانشگاه درست کردم . شما رو نمیدونمنقل قول:
ممنون
بیشترین چیزی که برای من اهمیت داره
چراغ ها هستن
چراغ امپر،جلو و عقب،و چراغ های دیگر
یه سوال به نظر شما اگه ماشینی مثل پیکان:n02: رو کاری کنیم که
در هاش به سمت بالا باز بشه چرته یا خوبه؟
سلام در مورد نصب ازش پرسیدم
گفت که: از پایین کنسول سیم برق رو از پشت کیلومتر براش اورده و با باز کردن قسمت بغل دنده و روکش چرمی دنده سیم را به داخل سر دنده رسونده و led را بدون تغییر در سر دنده قرار داده
اگه به سر دنده دقت کرده باشید همه به همین صورتند و قسمت کنارشون رنگ شده نیست و کاملا شفافند
تمام کارهارو هم خودش انجام داده و فقط برای خرید لامپ های مخصوصی که زیر دکمه های شیشه بالابر و کولر هست به باتری سازی مراجعه کرده
شرمنده ام این چند روزه یکم سرم شلوغه نمیتونم برم ولی بش میگم عکس برام بفرسته
اگه فرستاد روی چشم
سلام
کپ کردن 405 با لول فنر 206 چقدر پایین میاد؟
led کنسل جلو چه جور عوض میشه؟