سلام
میخواستم نظر اساتید رو در مورد ساخت یک موتور بازی سازی از اول و از پایه بدونم دوستان در این بحث شرکت کنید ممنون میشم . :11:
Printable View
سلام
میخواستم نظر اساتید رو در مورد ساخت یک موتور بازی سازی از اول و از پایه بدونم دوستان در این بحث شرکت کنید ممنون میشم . :11:
من که اساتید نیستم ولی اگه بقیه اجازه بدن اظهارنظر میکنم!:11::31:
این همه موتور شاخ ریخته حالا اگه خودمون بسازیم میتونیم بهتر از اونها درست کنیم؟
تنها فایده اش اینه که قابش میکنیم میگیم ما هم خودمون موتور ساختیم.
خیلی خوب میشه.
ساخت موتور آنچنان سخت نیست ... الان با این همه منابع اوپن سورس و Sample ها ساخت موتور کار خیلی سختی نیست
مثلا برای رندر گرافیکی از Ogre استفاده کنید برای فیزیک از Nvidia Physix و ... برای اینکه تمام این ها رو با هم توی انجینی که میخوای بسازی جمع کنی باید حتما بدونی چجوری ورودی لازم رو باید دریافت کنن و چجوری با برنامه نویسی خروجی رو روی صفحه نمایش بدی و خروجی دقیقا همونی باشه که میخوای. این همه انجین رنگارنگ که با قیمت های بالا دارن فروش میرن به خاطر ادیتور هاشون هست ... شما باید در ساخت ادیتور مهارت داشته باشید و همینطور به انجین یه انعطافی بدید که شخصی که داره باهاش کار میکنه هر نوع بازی که خواست رو بتونه طراحی کنه.
به نظر من اگه بشه یه موتوری ساخت که مخصوص یه ژانر بازیها فقط باشه خیلی بهتره...
اینطوری قیمتش خیلی خیلی میاد پایین ...نقل قول:
نه ، تازه قیمت انجین بالا هم میره وقتی تو یه ژانری تخصصی باشه دیگه هر کس بخواد اون ژانر بازی بسازه واسش صرف نمیکنه با موتوری که همه ژانری میسازه کار کنه و میره سراغ یه انجینی که به اون ژانر اختصاص داره.
اولین خیر رو خودم زدم برات
نمی خواستم پست بزنم، ولی الان که به اینجا رسیده اینو بگم فقط:
به عنوان کسی که تجربه ی انجام قسمتی از این کار رو داره، بهتون توصیه می کنم بیخیالش شید.
اگه قبول دارید بنده رو که گوش کنید، اگه نه هر طور می دونین. در هر صورت وقت ندارم براتون بتوضیحم.
به هر حال گفتم بگم، 4 ماه دیگه نگید کسی بهمون نگفت. با این همه اگه هم شروع کردید امیدوارم موفق باشید.
بای.:8:
اون کسی که میخواد توی یه ژانر خاص کار کنه بازیساز مستقل نیست ... یه شرکت بازیسازی هست که اونا انجین های خودشون رو دارننقل قول:
بازیساز مستقل یعنی کسی که معمولا Arcade Games میسازه که آرکید ها محدود به یه ژانر خاصی نیستن ... پس ترجیح میده با انجینی کار کنه که اگه بخواد سبک بازیش رو عوض کنه دردسر نداشته باشه
اما در مورد قیمت. شما یه سرچ بکن خودت میفهمی قیمت کدوم بالاتره
حرف جناب کب تایید میشه شدیدا .نقل قول:
این همه موتور شاخ ریخته حالا اگه خودمون بسازیم میتونیم بهتر از اونها درست کنیم؟
تنها فایده اش اینه که قابش میکنیم میگیم ما هم خودمون موتور ساختیم.
__________________
اگه قراره سرمایه ای خرج بشه بهتره برای خرید یه موتور معروف و امتحان پس داده باشه مثله CRY ENGINE
البته یسری میگن تحریم . مطمئن باشن این دوستان که ایجاد یه شرکت در دبی و خرید یه انجین به اسم دبی کار سختی نیست و شدنیه
به نظر من کار هر کسی نیست . علم زیادی میخواد . در کل اگه میخوای تنهایی درست کنی از همین حالا بیخیالش شو .
همون طور که گفتم تنها فایده اش اینه که آدم قاب کنه انجینو و فقط بگه ما هم انجین ساختیم.
این انجین از گیم میکر هم بهتر نمیشه.
شما اول یه مقدار اطلاعات در مورد منابع اوپن سورس برای ساخت انجین به دست بیار بعدش بگو اون انجین از گیم میکر هم بهتر نمیشهنقل قول:
در کل نظر منم اینه که تک نفری انجین نسازید ...
خیلی از شرکت های بزرگ بازی سازی قبل از ساخت بازی یک انجین مخصوص بازشون میسازن مثلا همین cryengine و خیلی از موتورهای دیگه....
تو ایران هم فرقی نمیکنه شما اگر یه گروه خوب باشید میتونید یه انجین مخصوص بازی خودتون بسازید بعد اگر انجین خیلی خوب بود و معروف شد به تمام جهان می فروشیدش.......به همین سادگی...
چرا نتونیم ؟نقل قول:
ببین منابع اوپن سورس خوبه ولی نه این طور که از اوگری برای رندر استفاده کنی !؟ اگه از برنامه نویس های حرفه ای و با تجربه بپرسی تغییر یه کود کار بهتر یا نوشتنش حتما میگه نوشتنش بهتر چون برای تغییر تو یه کد و استفاده از اون باید کد رو انالیز کنی و بفهمی توش چه خبره گه این کار برای یه ادم خبره خیلی سختتر تا نوشتن کد . من یکی از همین ادما دم دستم که میگم همیشه کداش رو خودش مینویسه .نقل قول:
خیلی جالب نیست باید همجوره ژانریو بشه ساخت .نقل قول:
گی به قیمتش کار داره ؟!نقل قول:
نقل قول:
اول اینکه ما شما رو قبول داریم در بست .!
دوم اینکه اگه توضیح بدی تا ما هم بیشتر استفاده کنیم ممنون میشم . ( مو شکافانه ) از اون پستای خفنی که تو تاپیک آنریل میزنی !
علم زیاد میخواد درست کاملا موافقم .نقل قول:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ممنون :11:
میتونید موتوری مثله UE3 بسازین ؟!! دوست من موتور سازی خیلی کار داره !!! از 2 سال پیش دارن روی UE4 کار می کنن که نسل بعد عرضه بشه بعد شما می خواین از هیچی یدفعه یه موتور در سطح موتور های سطح اول بسازی ؟نقل قول:
چرا نتونیم ؟
عزیز شما لازم نیست کد های اوگر رو ادیت کنی !! فقط باید یه برنامه بنویسی که یه چیزی به عنوان ورودی بده به اوگر و یه چیزی به عنوان خروجی از اوگر بگیره ! همین ! مثلا برای Nvidia Physx مختصات Vertex های مدل رو به عنوان ورودی میدی بهش و بعد از اون یه فیزیک ساده مثل Rigidbody تحویل میگیرینقل قول:
+
مگه شما انجین رو نمیفروشی ؟! اگه واسه خودت میخوای انجین بسازی بیخیال شو ! به جاش اگه به ساخت همون انجین علاقه داری به نظرم تمرکز کن روی XNA
فقط یه تیم درست میخواد
انقد نا امید نباشید:13:
سلامنقل قول:
چرا نمیتونیم ؟ من نمیگم کار نداره و چند ماهه میشه ساخت ، انریل هم یه شبه نشده انریل 10 سال روش کار شده .
منم میگم میشه با زمان و فعالیت یه موتور خوب ساخت که ایرانی باشه .!
آنریل 4 هم سال 214 میاد بیرون .
نقل قول:
چرا میفروشیم ولی اگه از اول بخوای رو فروشش و قیمتش فکر کنی به جایی نمیرسی . !؟
حالا کو تا انجین من که نگفتم انجین ساختم یا میخوام بسازم . فقط نظر دوستان رو جویا شدم .
ایول منم همینو میگم . !نقل قول:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ممنون :11:
در ضمن ادم انجینه دستساز رو واسه رقابت با شرکت های کلون نمیسازه که ادم واسه این میسازه که تجربه ای شه برای حرفه ای شدن
کار خیلی سختی هست ! هزینه بر درضمن مشکل های زیادی وجوده مثل
مدیریت صحنه- تشخیص برخورد - ...
در ضمن وقت زیادی هم می گیره
از جو گیر شدن جدا دوری فرمایید !!!!!!!!!!!
موتور Unreal پیشکش، Gears Of War هم پیشکش. شما یه بازی در حد ماریو بسازید و به بازار جهانی معرفی کنید تا بعد!
سلام.
من یه مصاحبه دیدم تو
که مصاحبه با یه برنامه نویس بازی گرشاسپ بود.کد:www.gameemag.ir
اون هم این حرف آقا سعید رو زد
و گفت ما از موتور آماده استفاده نکردیم و از منابع اپن سورس رایگان استفاده کردیم و موتور و خودمون نوشتیم.نقل قول:
مثلا برای رندر گرافیکی از Ogre استفاده کنید برای فیزیک از Nvidia Physix و ... برای اینکه تمام این ها رو با هم توی انجینی که میخوای بسازی جمع کنی باید حتما بدونی چجوری ورودی لازم رو باید دریافت کنن و چجوری با برنامه نویسی خروجی رو روی صفحه نمایش بدی و خروجی دقیقا همونی باشه که میخوای. این همه انجین رنگارنگ که با قیمت های بالا دارن فروش میرن به خاطر ادیتور هاشون هست ... شما باید در ساخت ادیتور مهارت داشته باشید و همینطور به انجین یه انعطافی بدید که شخصی که داره باهاش کار میکنه هر نوع بازی که خواست رو بتونه طراحی کنه.
کلا با سعید جان کاملا موافقم به جز این حرف که کار سختی نیست!
اونا موتور ننوشتن، ادیتور نوشتن. خیلی با هم فرق میکنه. اگه قرار بود یه موتور گیم رو با یه تیم مثلا 10 نفره (که عمرا تو ایران تیمها مون بیشتر از این بشه) جمع کرد که دیگه این موتورهای 500+ هزار دلاری اصلا ساخته نمیشدن که. هر شرکتی میرفت خودش موتور میساخت دیگه.نقل قول:
اگر هم منظور، ساخت موتورهای متوسط برای ساخت بازیهای Arcade و یا بازیهای با حجم تولید متوسط مثل همین گرشاسب هست، استفاده از موتورهای Base مثل OGRE,XNA و ... و ساخت ادیتور خیلی معقولتره. خیلی هم مقرون به صرفه تره.
در ضمن OGRE فقط واسه رندر استفاده نمیشه. کلی امکانات داره بدبخت.
کد:http://www.ogre3d.org/about/features
سلام
من میگم که یه موتور ایرانی داشته باشیم نه از یه موتور اسرائیلی برای رندر استفاده کنیم . مثل اوگری !
نقل قول:
!!!!!!!!!!!!!!:39:
!!! اهان تنها دلیلتون اسرائیلی بودن موتوره !!!!می خواین روی اونا رو کم کنین !!!؟؟نقل قول:
نه از یه موتور اسرائیلی برای رندر استفاده کنیم
خيلي كار اسونيه
توش كه بري خيلي سريع ميبيني كه نوشتن يه انجين مثل udk اصلا كار سخني نيست خيلي حرفه اي ترم ميتوني بنويسي
منابع رو از تو نت بگير براي همين هميشه اينترنتت براه باشه
از c++ برو جولو چون بيشتر سمپل ها رو c++ وجود داره
sdk هم كارتو راحت ميكنه كلي سمپل داره كه تو روز اول شروعت بنوني تو گرافيك udk رو سوسك كني :31:
اما مهم ترين بخش رابط گرافيكيه كه اون زمان ميبره چون يه كار سليقه ايه
چه عجب یکی آسون بودنش رو تأیید کرد ...نقل قول:
منظورت از انجین دستساز چیه ؟! :31: نکنه UDK رو روبات ساخته ؟! : دینقل قول:
انجین ساخت کجایش آسونه اگه خیلی آسونه بگی چطوری میشه یک دستور مثل تو گیم استدیو ایجاد کرد؟
vec_to_angle
یا
move_toward
رابط کاربری سخته بیا این نوشتم 1 ماه طول کشید :
(یک زبان اتوران نویسی :<<<)
منظورمون اینه ساخت انجین اون قدرا که شما ها فکر میکنید سخت نیست ! اگه من بلد بودم این دستور هارو ایجاد کنم خودم میرفتم انجین مینوشتم :31:نقل قول:
قابل توجه اون بابي كه ميگه انجين نوشتن سخته ( پرويز جون عزيزم بر ميگرده به رياضي اول دبيرستان مثلثات :
دوتا پوزيشن داري با دوتا x و دوتا y
اينجوري زاويه بينشون در مياد خيلي راحت بعد با توجه به زاويه ميتيوني بگي كه به چه جهتي حركت كنهکد:ATAN((x1,x2)/(y1,y2))
اگه يكم بي سواد بازي در نيارين خيلي پشمكي پشمكي ( ك رو حذف كنيد ها ها ها ) يه انجين دارين
پس به زودی شروع به نوشتم انجین می کنم .
ehem, ehe ehe ehe ehe :20:
good luck friends :46:
واسه گرافیک از ogre استفاده می کنید؟
مثل اینکه خیلی بیکار شدینها !!!
به جاش بشینید یک بازی توپ بسازید بدید xbox live تا کلی پول بره تو جیبتون. آخه این کار چه فایده ای داره؟
اگه فکر می کنید تو کد نویسی خیلی مهارت دارید دست جمعی روی یک هوش مصنوعی کار کنید که روی crysis رو کم کنه اونوقت می تونید تو همه بازیهای اول شخص و سوم شخصتون ازش استفاده کنید.
ها اينم حرفيه
جدي مياين؟ يه هوش مصنوعي خر بشينيم بسازيم
بخش pathing با خود پرنس :31: بقيش به ماها
path finding که خود یونیتی waypoint داره برای پروژه اول شخصش . فقط یکم باید توش تغییرات بدیم تا کامل بشه.نقل قول:
ها اينم حرفيه
جدي مياين؟ يه هوش مصنوعي خر بشينيم بسازيم
بخش pathing با خود پرنس بقيش به ماها
به نظر من باید روی سیستم هدف گیری و تیراندازی و کاور گیری دشمن حسابی کار کرد.
آموزش ساخت هوش مصنوعی برای یونیتی رو من توی یوتوب دیدم، میتوی بگردی پیدا کنی!نقل قول:
نوشته شده توسط Prince_ of _Persia [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حتی آموزش کامل یونیتی رو هم دیدم که بیش از 150 پارته!
بنظر من انجین نوشتن کار بی خودیه! موتور خیلی زیادی بودند که وسط کار ول کردند!
آخه چرا هرچی میشه پای پول رو میاری وسط؟ البته خودمم قبول دارم زندگی خرج داره ولی دلیل نمیشه که آدم برای به دست آوردن پول دست به کارهای ناپسند بزنه!:31:نقل قول:
نوشته شده توسط Prince_ of _Persia [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
من با قسمت دومش موافقم. البته هوش مصنوعی بیشتر به برنامه نویس مربوط میشه تا به انجین.