سلام.
امروز صبح يهو اين چراغ check ماشينم روشن شد. كسي مي دونه مشكلش از كجاست؟عيبش چيه؟
همينطوري باهاش اينور و اونور برم مشكلي نداره؟
ممنون:11:
Printable View
سلام.
امروز صبح يهو اين چراغ check ماشينم روشن شد. كسي مي دونه مشكلش از كجاست؟عيبش چيه؟
همينطوري باهاش اينور و اونور برم مشكلي نداره؟
ممنون:11:
شرمنده اینطوری نمیشه نظر دادنقل قول:
حتما باید به دستگاه دیاگ وصل بشه
امکان داره یه اشکال کوچیک باشه و امکان داره یه مشکل اساسی باشه
حتما به یکی از نمایندگی ها مجاز یا تون آپ هایی که دستگاه دیاگ دارن مراجعه کنین تا خطاش رو متوجه بشین و نسبت به رفعش اقدام کنین :46:
دوست عزیز ماشین مدل چنده ؟ چقد کار کرده ؟نقل قول:
امیر عزیز هم گفت همینجوری نمیشه نظر داد ،اما من چندتا مورد که واستم پیش اومده و چراغ چک روشن شده رو میگم،پراید 84 داشتیم صفر که خریدیم چکش روشن میشد،بعد از چند بار پاک کردن ارور متوجه شدن که ecu خرابه
کلا عوضش کردن
یه پراید هم دامادمون داره اونم چکش روشن میشه،رادیاتورش رو هواگیری کردن درست شد،کلا دقت کن ببین چیزی نامیزون هست یا نه
مثلا ببین موتور تک کار میکنه،شتاب ماشین کم شده،صدای موتور غیر طبیعی هست یا نه .....
مدل 83. حدود 100000 تا هم كار كرده. يه مدتيه ناميزون كار ميكنه. بعضي وقتا مثلا پشت چراغ قرمز كه واميستم دور موتور مياد پايين و هرچي گاز ميدم عقربه دور موتور از جاش تكون نميخوره، انگار گير كردهنقل قول:
یادمه همچین مشکلی داشتیم بعد گفتن مشکل از استپر هست ! :)
والا اگه حال داری بشین اونیی رو که گفتم چک کننقل قول:
اگرم نه ببر سایپا یه چک کنن میگن چشه
شمع ابشو عوض کن فکر کنم مشکل از اون باشه.
حالا مشکلاز چی بود؟
از رله فن هستش یا سنسور اکسیزن
اینور و انور کردن هم مشکلی پیش نمی اید مال من هم همینطوره تا حالا 10000 باهاش رفتم چیزی نشده فقط اگه سنسور اکسیزن باشه مصرف سوخت یکم بالا میره
هنوز نبردم تعميرگاه. ولي به نظرم مصرف بنزين زياد شده.
اخه يه مشكل ديگه هم هست. وسط راه رفتن يهو عقربه هاي كيلومترشمار و دور موتور روي يه عدد خاص گير ميكنن. مشكلي توي حركت ماشين پيش نميادا ولي نميدونم چرا يهو عقربه ها گير ميكنن :41:
عزیز با این قطعیت نمیشه گفت مشکل از چی هستشنقل قول:
ممکنه از یه بخش حساس باشه که اهمیت ندادن بهش لطمات جبران ناپذیری به انجین وارد کنه
حرف این اقا هم درستهنقل قول:
عزیز با این قطعیت نمیشه گفت مشکل از چی هستش
ببرش یه دستگاه بزنن خیال راحت
خرجی نداره بهتر از اونه که یه دفعه بری توخرج زیاد
اگه سنسور اکسیزن باشه 20 تومن واگه رله فن باشه یه 10 تومن
مدل 83 انژکتور احتمالا موتور کیا هست و پیش ما فنی کارها ملقب به سرطان :31:
اگه عقربه دور موتور تکون نمی خوره پس یا مجموعه کیلومتر شمار مشکل داره که قابل تعمیره یا سیگنال ارسالی از طرف سنسور دور موتور تا پشت مجموعه کیلومتر شمار مشکل داره. این می تونه ناشی از خرابی سنسور، خرابی مدار سیم کشی یا حتی مشکل در سیستم کنترل الکترونیکی موتور خودرو شما باشه.
اگه به واقع سوخت زیاد شده مربوط به احتمال دوم یعنی نرسیدن سیگنال دور موتوره.
احتمال ضعیفتری هم هست که ناشی از خرابی سیستم سوخت رسانی یا هوا رسانیه.
به هر حال باید با دستگاه عیب یاب کد خطای مربوطه رو برسی و پارامترهای موجود رو هم چک کرد.
زمانیکه پراید داشتم یه بار چراغ چک روشن شد . تو جاده بودم با کلی دلهره بردمش نمایندگی تو سمنان عیب از یکی از شمعها بود که با عوض کردن اون برطرف شد:27:
دقیقانقل قول:
90% احتمالا عیب از شمع ها باشه!
سر منم اومده و عیب از شمع بود.
خوب به میمنت و مبارکی پس از یک هفته ماشینو بردم تعمیرگاه. مشکل از سنسور میل بادامک بود. :20:
چه بدبختی ای کشیدم تا این قطعه رو پیدا کردم. همه جا چینی و تایوانی بود. بعد از 2 ساعت گشتن بالاخره اصلیشو (سایپا) با قیمت 21 هزار تومان پیدا کردمو و بردم عوض کرد.
اي بابا. خر ما از كرگي دم نداشت.
امروز صبح دوباره چراغ چك روشن شد :41:
دو سه روز قبل ماشین من هم چراغش روشن شد.
ایراد از Step بود جالب اینکه تازه عوضش کرده بودم.
حالا چی شد؟
هيچي همينطور روشنه. منم نميدونم چه مرگشه :41:نقل قول:
نميخوام دوباره برم تعميرگاه كه سرم كلاه بذاره. اگه وقت كنم خودم بايد يه روز شمع هاشو دربيارم تميز كنم ببينم درست ميشه يا نه
تو 405 و آر دی و روآ هر وقت STOP روشن میشه . یعنی هر وقت نه.بیشتر اوقات مال فشنگی آب هستش.نقل قول:
یک فشنگی از ماشین یکی دیگه باز کن بنداز رو ماشینت ببین از فشنگی نیست.
نقل قول:
جدا؟ فشنگي كجا هست؟
والانقل قول:
راستش من پراید کار نکردم اما اون ماشین ها تو رادیاتور میخوره و یک فیش میره توش.
چند روزه پیش منم همین مشکل روشن شدن چراغ چک و داشتم
آقا سرت و درد نیارم وووو بگم مشکل از چیه
مقاومت فن یه سوکتش سوخته بود (روی سینه ی فنه)
وقتی مقاومت میسوزه به محضه این که فن بخواد روشن بشه چراخ چک روشن میشه
امیدوارم مشکل از این باشه خرجش هم فقط 3 تومنه
یا حق
نقل قول:
اخه من همون موقع که روشن میکنم چراغه روشن میشه. به فن نمیرسه
چراغ چک به دلایل زیادی روشن میشه. یکی از اون دلایل مقاومت فنه. احتمالا یکی از سوکتها کنده شده یا یه سنسور مهم درست عمل نمیکنه. اگه بگی ماشین دقیقا چه مشکلی داره شاید بشه به رفع عیب کمک کرد.
اطلاعات کامل بدید لطفا.
چراغ چک دائم روشن بود. بردم دیاک زد گفت سنسور میل بادامک خرابه.اونو عوض کرد، چراغ خاموش شد ولی فرداش دوباره روشن شد.پس فرداش کلا چراغ چک روشن نشد.هی چند روز اینطوری بود. یه بار روشنه یه بار خاموشه ولی اکثر مواقع روشنه.جدیدا هم یه صدای سوت از ماشین میاد. یه سوت کوچیکی میکشه.مصرف بنزین هم به نظر یه مقدار زیاد شدهنقل قول:
دلم نمیاد دوباره ببرم تعمیرگاه. همشون کلاه بردارن
این سنسور فن دقیقا کجاست؟ خودم میتونم چکش کنم یا عوضش کنم؟
سنسور نقطه مرگ بالا یا سنسور میل سوپاپ به خصوص تو مدلهای 88 و 89 پراید مشکل دارن. البته اکثرا مشکل از سنسور نیست بلکه مشکل از میل سوپاپ یا خود سر سیلندره.
یادت باشه اگه این سنسور مشکل داشته باشه ماشین گاه و بیگاه خفه گاز می خوره و دور موتور معمولا از 2500 بالاتر نمیره.
شما اسم، مدل ماشین و سال ساختشو نگفتی؟
پراید انژکتوری مدل 83
خفه هم گاز نمیخوره
فشنگی رو تست کن ضرر ندارهنقل قول:
اینم برای بار سوم:
عزیزم مشخصات ماشینتو درست بده.
پراید مدل 83 انژکتور؟
موتور کیا یا ساژم؟
سابقه تعمیرات قبلی داشته واسه همین عیب؟
علائمی داره؟ اذیت می کنه؟
...
شرمنده چون من زياد از اين چيزا سر در نميارم.:43:نقل قول:
موتورش فكر كنم ساژم هست چون تعميركاره گفت ميخواي سنسور ميل بادامك بخري ساژم بخر
سابقه تعميرات هم نداشته.
يه صداي سوت از موتور مياد. انگار داره سوت ميكشه.
بعضي وقتا وقتي تو ترافيك وايميستم دور موتور يهو مياد پايين.يعني از حالت خلاص كه نزديك 1 هست هم پايين تر مياد.
دوبار هم تاحالا وسط خيابون خاموش شده ولي با يه استارت دوباره روشن شده.
:11:
یه چیز دیگه.
وقتی صبح میرم دانشگاه چراغه روشنه. موقع برگشتن هم روشنه ولی وقتی میرسم خونه یه 20 دقیقه که ماشینو خاموش میکنم و دوباره روشن میکنم چراغه دیگه روشن نمیشه
خب.
مشکل پیچیده تر از اونیه که بشه از راه دور حلش کرد اما من احتمالات رو میگم.
سنسور میل بادامک یا همون سنسور میل سوپاپ (نام شرکتی: سنسور نقطه مرگ بالا) باعث خاموش شدن ماشین نمیشه اما باعث خفه کار کردن ماشین در دورهای بالا میشه.
اما احتمال قویتر معیوب شدن استپر موتور دریچه گاز شماست. این مورد رو چک کن حتما. برو به یه مکانیکی و بگو یه استپر موتور ساژم برات آزمایشی بندازه.
البته احتمال پارگی یا قطعی سیم هم وجود داره و بهترین کار بردن ماشین پیش یه متخصصه. چون شما قادر به تعویض، تست و تنضیم مقدار پیشروی یا عقب نشینی استپر نیستی.
چی شد نتیجه"؟
نتیجه اینکه دوباره رفتیم تعمیرگاه یارو گفت دینام زیادی شارژ میکنه. دینام رو درست کرد، گفت باطری هم خرابه. اونم عوض کرد.
75 تومن هم گرفت. فعلا که ماشین درسته. حالا چندروز بگذره ببینم واقعا درست شده یا نه.
ولی احساس میکنم سرم کلاه رفت :41:
من برق کار خودرو هستم لطفا به من اجازه ورود بدهید
خیلی باهالی بابا -نقل قول:
میگم الان درست شده نشده چی شده ؟
صدای بوق چی شد ؟
مصرف سوخت ؟
همیشه یه جا آشنا پیدا کن واسه دیاگ زدن ، که ببری پیشش تست بزنی ازت پول نگیره :دی
آقا چی شد اخر؟
بگو حداقل یاد بگیریم
سلام برايد من همين مشكل داه 141 مدل 87 100000 كار كرده