نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازیهای رایانه ای
سلام به همه ی دوستان عزیز
با اجازه ی مدیران انجمن این تاپیک را ایجاد می کنم.
نمایشگاه
ویژگی های نمایشگاه
- پیش بینی استقبال حداقل 500 هزار نفر از نمایشگاه
با توجه به پتانسیل دیده شده در نمایشگاه های مختلف مرتبط با رایانه از جمله الکامپ و رسانه های دیجیتال و جمعیت میلیونی مخاطبان بازی های رایانه ای باعث می شود این نمایشگاه رکورد تعداد مخاطب نمایشگاه های بازی معتبر جهان (Tokyo Game Show و Gamescom) را پشت سر بگذارد.
- حضور شرکت های بین المللی و میهمانان خارجی
- جذابیت موضوع و نیز علاقه مندی بازی های رایانه ای در بین جوانان و نوجوانان تهرانی
- ایجاد فضاهای سرگرمی و نشاط با بهره گیری از بازی های غیر رایانه ای و ورزشی
پیشینه
بدون شک امروزه، هیچ پژوهشگری و یا فرد فعال در امور سرگرمی و رسانه های دیجیتال، از اهمیت و تأثیر بازی های رایانه ای بی خبر نیست. این هنر/صنعت/رسانه قدرتمند طی چند سال اخیر به قدری پیشرفت کرده که به اولین سرگرمی مردم دنیا تبدیل شده و از سرگرمی های پرطرفدار و ریشه داری چون سینما و موسیقی پیشی گرفته است. کشورهای پیشرفته و شرکت های عظیم بین المللی نیز با درک اهمیت این موضوع، تلاش و سرمایه گذاری های گسترده ای در این صنعت انجام می دهند. در این میان ایران از سال 1386 به شکل رسمی و با راه اندازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای وارد عرصه ی تولید داخلی شد و توانست طی مدت کوتاهی تولید داخلی را سامان بخشیده و بستر مناسبی برای عرضه ی بازی های بومی در داخل کشور و منطقه ایجاد کند. بنیاد ملی بازی های رایانه ای با سیاست پشتیبانی و گسترش بازی های تولید داخل و سامان دهی بازار بازی های وارداتی پا به میدان گذاشت و با تقویت شرکت های تولیدکننده سطح کمی و کیفی بازی ها را ارتقا بخشید، همچنین فرهنگ استفاده مطلوب از این پدیده را در سطح کشور گسترش داد. همت بلند نخبگان علمی و فرهنگی ایرانی خیلی زود به عرصه ی جهانی و اروپا رسید. تا جایی که در چند رویداد مهم بین المللی از جمله Games Com 2009 و GameExpo 2008 , 2009 و GameConnection 2009 عرض اندام کرده و توجه بسیاری از مخاطبان و دست اندرکاران را به تولیدات ایرانی جلب نمود.
نمایشگاه
توجه به فرصت ها و امکانات مناسب موجود در کشور، در نظر گرفتن جمعیت قابل توجه بازی بازهای ایرانی و نیز خلاء وجود یک گردهم آیی منطبق با استانداردهای فنی و هنری دنیا در منطقه، دلایل اصلی ضرورت برپایی یک نمایشگاه مناسب، تخصصی و ویژه ی بازی های رایانه ای است. به ویژه آن که می توان با یک برنامه ریزی حساب شده و دوراندیشی، به راحتی عنوان پربیننده ترین نمایشگاه منطقه و حتی آسیا را بدست آورد. بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان تنها متولی بازی در کشور با درک چنین نیازی در جامعه و کسب تجربه از حضور در رویدادهای مختلف داخلی و خارجی، بر آن شد تا "
نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران " را برگزار نماید تا نه تنها به نیاز مخاطبان بی شمار بازی های رایانه ای در سطح کشور پاسخ دهد؛ بلکه برای نخستین بار همه ی دست اندرکاران این عرصه را گرد هم آورده، تا بتوانند آخرین تولیدات، محصول ها، فن آوری ها و ... خود را در این رویداد تاریخی به نمایش بگذارند.
حضور برخی از بازی سازهای نخبه ی ایرانی شاغل در شرکت های بزرگ بازی سازی خارجی در این رویداد، فرصتی را فراهم می آورد تا آن ها از نزدیک با پیشرفت های بازی سازهای خوش فکر و پرتلاش ایرانی آشنا شوند.
اهداف
- ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای ESRA
- نمایش توانمندی های متخصصان و هنرمندان ایرانی
- توسعه ی همکاری های بین المللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه ی صنعت بازی های رایانه ای
- ارتقای سطح دانش فنی و تأمین امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری تولید در کشور
- معرفی ایران به عنوان قلب بازی سازی منطقه
برنامه ها
- ترویج فرهنگ استفاده مطلوب از بازی های رایانه ای با راه اندازی مراکز بازی های سالم و اطلاع رسانی در خصوص ESRA
- برگزاری کارگاه های تخصصی و نیمه تخصصی با حضور بازی سازان پیشتاز جهان به منظور ارتقای سطح بازی سازی در کشور
- طرح آخرین مباحث تخصصی مربوط به سرگرمی های دیجیتال با برگزاری نشست های تخصصی مشترک بین بازی سازان ایرانی و خارجی
زمان و مکان برگزاری
زمان و محل دقیق نمایشگاه متعاقباً اعلام می گردد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
معرفی بخش های مختلف نمایشگاه
بخش تولیدات
- تولیدات ایرانی
- تولیدات خارجی
- انیمیشن
در این بخش علاوه بر شرکت های ایرانی، برخی از شرکت های بازی سازی خارجی و بازی سازهای مستقل اروپایی و آمریکایی حضور خواهند داشت. هم چنین، شرکت ها و افرادی که در ساخت بازی سهیم هستند، مانند طراحان انیمیشن، تولیدکنندگان نرم افزار، افراد شاغل در بخش دوبله، نویسندگان سناریو و کلیه ی رشته های مرتبط با بازی نیز در این بخش حضور خواهند داشت. به هر یک از شرکت کنندگان غرفه ای تعلق خواهد گرفت و آن ها می توانند به عرضه ی آخرین تولیدات و دستاوردهای خود بپردازند. در این بخش فرصت مناسبی برای تعامل شرکت های داخلی و خارجی و فراهم آوردن زمینه ی پیشرفت بازی سازهای ایرانی است.
بخش فناوری ها
- موبایل
- تجهیزات تولید
- سخت افزار
ارایه آخرین فن آوری های مرتبط با بازی های رایانه ای مانند گوشی های موبایل (با حضور چند شرکت مطرح خارجی) و بازی های عرضه شده برای این پلتفرم، فن آوری های صوتی و تصویری، استودیوهای صدا و همچنین ارایه ی آخرین دستاوردهای سخت افزاری با حضور شرکت های تولیدکننده ی سخت افزار، از برنامه های این بخش می باشد.
بخش خانواده
در این بخش موضوعاتی مانند معرفی نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای ESRA ، ترویج فرهنگ استفاده ی صحیح از بازی های رایانه ای، آشنایی خانواده ها با بازی های رایانه ای رده بندی شده، نقش بازی های رایانه ای در آموزش و ... پرداخته خواهد شد. هم چنین مسابقات مفرح و جذابی بین خانواده های بازدیدکنندگان برگزار و در پایان جوایزی اهدا خواهد شد.
بخش بازی و سرگرمی
در این بخش برخی از بازی های پرطرفدار عرضه شده یا بازی هایی که هنوز عرضه نشده؛ اما دموی قابل بازی آن ها موجود است، به نمایش درآمده و بازدیدکنندگان می توانند به مدت محدودی این بازی ها را تجربه کنند. این بخش یکی از پرمخاطب ترین بخش های نمایشگاه محسوب می شود. علاقه مندان به این عرصه می توانند با انواع بازی ها، سرگرمی ها و فن آوری های روز دنیای بازی و سرگرمی آشنا شوند. فن آوری های جذابی برای این بخش تدارک دیده شده که برای مخاطبان نمایشگاه جذابیت ویژه ای خواهد داشت.
بخش کارگاه های تخصصی
حضور اساتید داخلی و خارجی و برگزاری کارگاه های روزانه توسط آن ها در زمینه های مختلف، نمایش آخرین فن آوری های مرتبط با صنعت بازی در بخش نرم افزاری و سخت افزاری و دعوت از افراد سرشناس صنعت بازی، مانند مدیران شرکت های خارجی، بازی سازها، طراحان و دیگر افراد شاغل در این صنعت برای ایراد سخنرانی از برنامه های مهم این بخش می باشد.
بخش مسابقات
با برگزاری مسابقات بازی های مختلف ایرانی و خارجی و همچنین برگزاری یک مسابقه انتخابی از میان بازدیدکنندگان، بازی بازهای حرفه ای انتخاب می شوند و در تعدادی از بازی های پرطرفدار به رقابت می پردازند و در پایان از طرف شرکت های تولیدکننده سخت افزارهای کامپیوتری جوایز نفیسی به آن ها اهدا خواهد شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اهداف جشنواره
1- ترویج مبانی فرهنگی وهویت اسلامی ـ ایرانی ازطریق این صنعت بانگاه ویژه به کودکان ونوجوانان
2- شناخت و حمایت از ظرفیت و استعدادهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومیسازی و تقویت تولیدات داخلی
3- ایجاد فضای رقابت علمی، فنی، فرهنگی و هنری میان دستاندرکاران فعال در صنعت بازیهای رایانه ای به منظور ارتقا و رشد کمی و کیفی این صنعت
4- ایجاد زمینه برای رشد و شکوفایی خلاقیتهای جوانان در صنعت سرگرمی و بازی
منبع: IRGF.ir
حمایت مجلس از تولید و عرضه بازی های رایانه ای
جواد آرین منش نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از تولید و عرضه بازیهای رایانهای ارزشمند، جذاب و متنوع داخلی حمایت می کند، گفت: تعامل منطقی میان جامعه هنری و مجلس در ارتقای امورفرهنگی اساسی است.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران ، افزود: برپایی جشنواره بازی های رایانه ای با هدف گذاری مناسب ، می تواند مقدمه ای برای رشد و ارتقا سطح بازی های رایانه ای باشد.
منبع:
کد:
http://www.irgf.ir/news.aspx
فراخوان نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازیهای رایانه ای
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به اطلاع کلیه تولیدکنندگان، هنرمندان و علاقهمندان به صنعت بازیهای رایانهای میرساند فراخوان نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازیهای رایانهای به عنوان "تهران گیم فستیوال" از امروزبر روی سایت رسمی جشنواره به نشانی IRGF.ir قابل دسترسی میباشد. مخاطبین ضمن مراجعه به این سایت و اطلاع از شرایط شرکت در جشنواره و نمایشگاه میتوانند جهت شرکت درآن با مراجعه به بخش ارسال آثار محصولات خود را ثبت نام نمایند.
منبع:
کد:
http://www.irgf.ir/news.aspx
برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، دکتر بهروز مینایی مدیر عامل این بنیاد با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی و نیز جایگاه بین المللی ایران در عرصه بازیهای رایانهای و همچنین با هدف شناخت و حمایت از ظرفیت و استعدادهای موجود این صنعت در کشور، نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازیهای رایانهای تابستان امسال در شهر تهران برگزار خواهد شد.
منبع:
کد:
http://www.irgf.ir/news.aspx
تشکیل نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای حرکت مثبتی است
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ، گفت:تدوین و تصویب لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاثیری مثبت بر کاهش روند عرضه غیرقانونی محصولات فرهنگی دارد. علی موسوی سرچشمه در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای ، افزود: لایحه یادشده در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدوین شده است و بر اساس اعلام مسوولان این ستاد ظرف ماه های های آینده برای تایید به هیات دولت ارایه خواهد شد.
منبع:
کد:
http://www.irgf.ir/news.aspx
تولید بازي رايانه اي " به رنگ ارغوان" نیازمند یک فیلمنامه قوی است
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تهیه کننده فیلم " به رنگ ارغوان" با يادآوري تمايل براي ساخت بازی رایانه ای بر اساس داستان این فیلم، در عين حال گفت كه هنوز تصمیم خاصی در این باره نگرفته است. سید جمال ساداتیان در گفت وگو با كميته اطلاع رساني نمايشگاه و جشنواره بازي هاي رايانه اي، با خاص توصيف كردن داستان به رنگ ارغوان ، توضيح داد: توليد بازي با بهره گيري از داستان فيلم در صورت نداشتن دقت و تجربه لازم، ممكن است از تاثير بر مخاطب بكاهد.
منبع:
کد:
http://www.irgf.ir/news.aspx
عرضه بازی های رایانه ای بومی در رویداهای بین المللی ضروری است
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حجت الاسلام و المسلمین "حسن ملک محمدی" عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت جدی از تولید و عرضه هدفمند بازی های رایانه ای بومی، گفت: مجلس به اندازه بضاعت خود آمادگی حمایت از تولیدات ارزشمند داخلی در حوزه فرهنگ و هنر دارد. این نماینده مجلس در گفت وگو با کمیته اطلاع رسانی جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران ، با یادآوری اینکه تولید بازی های رایانه ای باید هدفمند باشد ، افزود: بازی رایانه ای ، رسانه ای جذاب، تعاملی و آموزشی است که موجب ارتقای سطح فکری جوانان و نوجوانان می شود.
منبع:
کد:
http://irgf.ir/news.aspx
تولید بازی رایانه ای «اخراجی های 3» پس از نمایش در سینما ها
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کارگردان فیلم «اخراجی ها» با یادآوری طرح ساخت تولید بازی رایانه ای بر اساس فیلم خود، گفت:پس از تولید و نمایش این فیلم در سینما ها در صورت داشتن یک طرح قوی بازی رایانه ای این فیلم تولید خواهد شد. "ده نمکی در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران گفت:تمایل زیادی به ساخت بازی رایانه ای از روی فیلم اخراجی ها دارم اما تا کنون طرح های ارایه شده از سوی تولید کنندگان در حد انتظار و قابل قبول نبوده و پیشنهاد تولید بازی فیلم اخراجی ها به دلیل منسجم نبودن طرح های پیشنهادی، تاکنون فراهم نشده است. این کارگردان سینما توضیح داد: اگر طرح خوبی ارایه شود که به اصل فیلم خدشه نزند و روایتی تقریبا دقیق و جذاب از فیلم باشد، ساخت بازی رایانه ای بر اساس اخراجی ها را می پذیرم. کارگردان مجموعه تلویزیونی "دارا و ندار" ادامه داد: با توجه به اینکه فیلم اخراجی های یک و دو در بین مردم از استقبال و محبوبیت بالایی برخوردار است، فکر می کنم بازی رایانه ای این فیلم نیز با اقبال خوبی رو به رو شود. ده نمکی که ساخت قسمت سوم "اخراجی ها " را دستمایه کار دارد، افزود: پس از پایان تولید و اکران این فیلم، بیشتر و جدی تر می توان در زمینه تولید بازی داستان اخراجی ها برنامه ریزی کرد. چرا که تصور می شود با اکران نسخه جدید این فیلم ، تمایل تولیدکنندگان برای ساخت بازی رایانه ای از روی آن بیشتر خواهد شد. کارگردان – تهیه کننده فیلم اخراجی های 3 ، تصریح کرد: امروزه رقابت در عرصه بازی های رایانه ای بسیار دشوار است زیرا این عرصه هر روز مدرن تر می شود و به همین نسبت انتظار مخاطب برای عرضه محصولات با کیفیت افرایش می یابد. ده نمکی یادآورشد که بازی های رایانه ای در ایران هنر - صنعتی نوپاست و پیشرفت این عرصه نیازمند سرمایه گذاری کلان و توجه جدی و حرفه ای است. این کارگردان با اشاره به حمایت مادی و معنوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای از تولید "گیم" در کشور و ضرورت همراهی سایر نهادهای فرهنگی با این بنیاد، افزود: صنعت بازی های رایانه ای ارتباط مستقیمی با صنعت انیمیشن سازی دارد و عرصه انیمیشن از لحاظ مادی در برگیرنده مخارج کلان است.
منبع:
کد:
http://irgf.ir/news.aspx
توليد بازي رايانه اي «جمشيد و خورشيد» به اكران آن در سينماها بستگي دارد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
«بهروز يغمائيان» كارگردان فيلم انيميشني «جمشيد و خورشيد» گفت كه تبديل داستان جمشيد و خورشيد به بازي رايانه اي ، بستگي به فروش اين اثر در اكران سينماها دارد. انيميشن سينمايي جمشيد و خورشيد كه برگرفته از داستان هاي كهن ايراني است ، مهرماه امسال در جدول اكران سينماها قرار مي گيرد. به گزارش كميته اطلاع رساني نمايشگاه و جشنواره بازي هاي رايانه اي تهران ، يغمائيان درباره توليد بازي رايانه اي بر اساس داستان انيمشين سينمايي جشميد و خورشيد ، گفت: در حال حاضر منتظر اكران اين فيلم هستم و پس از نمايش عمومي آن براي توليد بازي برنامه ريزي مي كنم. اين انيماتور ادامه داد : توليد بازي رايانه اي بر اساس داستان انيميشن سينمايي جمشيد و خورشيد بستگي به فروش و استقبال مردم از نمايش انيميشن جمشيد و خورشيد دارد. يغمائيان در عين حال يادآورشد كه صنعت بازي هاي رايانه اي در كشور هنوز رونق نگرفته است و مردم خيلي با اين عرصه و به خصوص توليدات بومي آشنا نيستد و بيشتر به گيم هاي خارجي اقبال دارند. وي با بيان اينكه رونق اين عرصه نياز به حمايت هاي دولت دارد، ادامه داد: بخش خصوصي سرمايه كافي براي ورود به عرصه توليد ندارد. بنابراين حمايت منطقي نهادهاي فرهنگي به خصوص بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در اين ميان بسيار تاثير گذار خواهد بود. يغمائيان همچنين برگزاري جشنواره بازي هاي رايانه اي و معرفي توليدات بومي به مردم را زمينه براي شكوفايي صنعت گيم سازي در كشور عنوان كرد و خواستار حمايت همه نهادهاي فرهنگي از اين مقوله شد.
منبع:
کد:
http://irgf.ir/news.aspx
سینمای دفاع مقدس بسترمناسبی برای تولید بازی های رایانه ای است
"عبدالله باكيده" كارگردان فيلم "پوتين" گفت:سینمای دفاع مقدس می تواند بستر مناسبی برای تولید بازی های رایانه ای ایرانی باشد و بازی سازان داخلی می توانند برای تبدیل فیلم های دفاع مقدس به بازی رایانه ای از این سینما استفاده بسیاری کنند. به گزارش كميته اطلاع رساني نمايشگاه و جشنواره بازي هاي رايانه اي تهران، اين كارگردان با يادآوري علايق خود براي تبديل داستان «پوتين» به بازي رايانه اي، افزود: اميدوارم زمينه ساخت اين بازي به زودي فراهم شود. باكيده درعين حال گفت: كه پیشنهاد مشخصي از سوی تولیدکنندگان بازی های رایانه ای براي تبدیل آثارش به بازی رایانه ای نداشته است و در صورت به وجود آمدن شرايط آمادگي همكاري در اين مقوله را دارد. كارگردان فيلم پوتين به داستان اين فيلم كه داراي مضمون دفاع مقدس است ، اشاره كرد و افزود: تولید بازی رایانه ای براساس داستان پوتین که مقاومت خرمشهر را در ایام جنگ تحمیلی به تصویر می کشد، جذاب و پر مخاطب خواهد بود. وي توضيح داد : داستان فیلم پوتین روايتگر مقاومت رزمندگان اسلام در برابر تهاجم نیروهای بعثی به خرمشهر است ، تولید بازی براساس داستان آن، می تواند اثری پیچیده و پر پیچ و خم در عرصه بازی های رایانه ای باشد. باكيده با بیان اینکه فیلم پوتین قابلیت تبدیل به بازی رایانه ای را دارد، گفت: مهمترین نکته ای که این قابلیت را برای پوتین ایجاد می کند، تعداد افراد دوست و دشمن و وجود هدفی مشخص در این فیلم است. اين كارگردان با بیان اینکه تولید بازی رایانه ای نیازمند داشتن قصه تخصصی و جذاب است، افزود: اگر در بخش قصه پردازی بازی های رایانه ای خوب و مطلوب عمل شود، می توان گفت که آن بازی با اقبال از سوی افکار عمومی رو به رو خواهد شد. وي، ضعف در قصه پردازی را از مشكلات عرصه نوشتاري توليد بازي بومي در كشور برشمرد و گفت : ناتواني در زمينه ياشده موجب شده است كه نتوانيم به افسانه هاي اصیل ایرانی در قالب بازی های رایانه ای بپردازيم. باكيده با تقديرازفعاليت هاي صورت گرفته از سوي بنياد ملی بازي هاي رايانه اي درعرصه توليد و عرضه گيم بر تربيت نيروهاي متخصص در ابعاد مختلف اين هنر- صنعت تاكيد كرد. اين كارگردان سينما و تلويزيون تاكيد كرد: وقتی وارد یک حوزه جدید می شویم که تا کنون تجربه ای در آن عرصه کسب نکرده ایم، نیاز به افرادی هستيم که با این عرصه آشنا باشند . وي برگزاري نمايشگاه و جشنواره بازي هاي رايانه اي و معرفي بازي هاي بومي را زمينه اي براي قرار گرفتن در معرض رقابت و عرضه توليدات در فرآيندي استاندارد است. اين فيلمساز، جشنواره بازي هاي رايانه اي را عاملي ظرفيت ساز براي معرفي آثار به مخاطب و ايجاد جهش در ارتقاي توليد و توزيع گيم هاي ايراني عنوان كرد.
منبع:
کد:
http://www.irgf.ir/news.aspx
اهدای 300 میلیون ریال به بازی های برتر نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران
300 میلیون ریال جایزه نقدی به برترین آثار ارسال شده به نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران اهدا خواهد شد. به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، این جوایز به صورت نقدی و با هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای به آثار برتر اهدا خواهد شد. براساس این خبر نفرات برتر در بخش های : مسابقه بازی هاي بزرگ ، مسابقه بازی هاي برخط (Online) ، مسابقه بازی هاي موبایل ، مسابقه بازی هاي کوچک (Indie) ، مسابقه طراحی کاراکتر ، مسابقه بازینامه نویسی ، مسابقه بازی هاي تغییریافته (mod) ، مسابقه بازی های فلش ، با رای هیات داوران مشخص خواهند شد. همچنین انجمن منتقدان و نویسندگان سینما نیز نفرات برتر خود را در بخش بهترین بازی رایانه ای از نگاه منتقدان سینما در این جشنواره معرفی خواهد کرد.
منبع:
کد:
http://www.irgf.ir/news.aspx