سلام
دوستان مشکلات 141 چیه که میگن کم مشتریه؟
Printable View
سلام
دوستان مشکلات 141 چیه که میگن کم مشتریه؟
هیچی فقط بدشانسه من 141 دارم بخدا هیچ بدی تا حالا ازش بدی ندیدم میگن پشتش صدا میده من با یک نوار چسپ 1000ریالی بر طرفش کردم اره تو بنگاه بد معامله میشه مثل بقیه ماشینها بغیر از 405 و پراید صبا وگرنه بقیه ماشینها هم مثل سمند و روا.... تو بنگاه کم معامله میشه یعنی میشه گفت این دو خودرو یعنی 405 و پراید صبا بیش از حد معمول خرید فروش میشه
اگه به 141 علاقه داری بگیری ضرر نمیکنی البته dlx رو بگیر
خوب من هم 141 دارم
البته مشکل خاصی نداره و فقط همون صدای دلق درب عقب هست که با کمک نوار چسب یا کمی پلاستیک انعطاف پذیر به راحتی حل میشه
برای مصرف شخصی اتومبیل خوبی هست ولی اگر قصد خرید و فروش داری یکم از پراید دیرتر فروش میره
مهمترین مزیتش مثل ماشینهای 5 در همین در پنجم هست که با جمع کردن صندلی عقب به راحتی فضای بار زیاد میشه و البیه همین مزیت می تونه نقطه ضعفش هم باشه
دوستام میشه توضیح بدید چجوری با چسب صدارو گرقتید . اگه یه عکس بذارید ممنونتون میشم .
ممنون از پاسخگویتون ، پس شما که دارین راضی هستید؟
آخه علاوه بر کم مشتری بودنش یه نفر گفت از نظر قطعات و تعمیر هم مشکل داره ، درسته؟
واسه مصرف می خوام البته قصدم اینه پول که اومد دستم عوض کنم ، شاید سال دیگه
نه از نظر قطعه هیچ فرقی با پراید عادی نداره. فقط مشکلش همون صداشه که دوستان میگن حل شدنیه که البته من هنوز نتونسم صداشو بگیرم . به نظر من از پراید معمولی خیلی بهتره .
مشکل نداره تازه به نظرم از بقیه بهتره ولی خواب چون مردم بیشتر طرفدار صبا بودند مشتریاشم از همه بیشتره خوب چون یکمساده تره
چرا بهتره ؟!؟!؟نقل قول:
یه جوری وقتی سوار 141 میشم احساس میکنم خیلی سنگین تر محکم تز پراید های معمولی که الان زده میشه .
اره خوش رکاب تره از لحاظ قطعات هیچ فرقی نمی کنه داخلش خیلی زیبا تر از پراید معمولی هست
خوب از نظر موتور و شاسی چی اون ها هم مشکلی نداره؟ لطفا یکم تخصصی تر ممنون:46:
موتور كه همون موتور 1300 معروف هست
قديما با سيستم ساژم بود ولي از سال 84-85 به سيستم زيمنس نقل مكان كرد
گيربكس هم دقيقا همون هست كه روي صبا نصب ميشه
شاسي كمي در قسمت عقب تغيير كرده(نميشه گفت تغيير كلي ولي براي 5 در كردن خودرو يك اصلاحاتي هم صورت گرفته)
البته هندلينگش از پرايد معمولي كمي بهتر هست(به لطف لاستيك هاي 175 به همراه رينگ اسپورت) ولي به خاطر وضعيت قرارگيري راننده اين هندلينگ به چشم نمياد و راننده هيچ وقت از حداكثر توانايي هاي خودرو استفاده نمي كنه(به همين دليل كمتر تصادف مي كنه و به نظرم به اين خاطر كمي امنيت كاذب داره)
يه مشکل ديگه هم داره !
صداي باندا توي اتاقکش خوب نميپيچه.دوستم داره . اهنگ که ميزاريم اصلا فاز نميده .:41:
ولي تا حالا نشنيدم از موتورش يا چيز ديگه ايراد بگيره يا بگه پرايد معمولي بهتره ! از ماشينش راضي !
من داخل یه مجله ی خودرو خوندم که سایپا 141 بی کیفیت ترین ماشین ایرانی و گیر بکس و جعبه فرمون وچند جا دیگش مشکل داره
پراید ماشین نیست 132 آشغال 141 ازون اشغالتر
اینو از خودم نگفتم دنبالش بودم ومجلات تخصصی زیادی درین باره خوندم
همونجور که همتون میدونید پراید رو کره زد وارد ایران شد ایران انبوه تولیدش کردو در کره از رده خارج شد
ایرانم که هنوز حدود 10 درصد قطعاتشو از خارج میاره وتمامش ایرانی نشده
141 فیس لیفت اول پراید بود که به گفته خودشون از لحاظ تولید بی کیفیت ترین خودروی ایرانه واز لحاظ ساخت و بدنه بسیار بد بوده
صداهای غیر عادیشم زیاده قطعاتشم که گرونتر از پراید معمولیه
و از لحاظ فنی هم که با یک شتاب وقدرت یکی هیچ فرقی ندارن غیر از زیر بندی ضعیف 141
نقل قول:
حرف شما درسته ماشینی وقتی ریو جز خودرو های بی کیفیت قرار می گیره وای به حال پراید
پیکان از پراید بهتره :31:
206 هم قیمتش نزدیک پرایده هم باکیفیت تر یا حتی تندر
در این شکی نیست پراید به صرفه ترین ماشین در ایرانه وقتی ورنایی که قراره بهمون 13 ملیون بفروشن 20 ملیون میشه وقتی ال نود ارزانترین خودرو فرانسه برای قشر فقیر شون در ایران قراره به جایه پیکان بیاد و یک دفعه از 9 ملیون به 14 ملیون میرسه و....نقل قول:
از بحث خارج نشیم از بین بدو بدتر بدو انتخاب کنیم که پراید معمولیه نه 141 که از لحاظ طراحی و زیر بندی عیب داره
بله قبول دارم اومدن ال نود رو بدون کولر و ... می دن 9/300 با کولر رو می دن 10 و E2 رو که قرار بود ارزون تر از 206 باشه
منم حرف شما رو قبول دارم باید بین بد بد تر بد رو انتخاب کرد چاره ای جز این نداریم!
تنها چیزی که می تونه ایران رو از این وضع نجات بده اینه که بیان درصد واردات رو به 10% یا حتی صفر برسونن اونوقت شاهد افزایش چشم گیر کیفیت خودرو های داخل و کاهش قیمت اونا می شیم!
وارداتو به 90 درصد رسوندن صدایه همه ی شرکتا در اومد لغوش کردن 10 درصد چیه به 50 درصد برسونن کارخونه های ایرانی تعطیله :31:نقل قول:
حالا این بحثا چه ربطی داره به 141
پراید را کره نزد بلکه فورد آمریکا زد بعد رفت کره و بعد ایراننقل قول:
نوشته شده توسط bushido
اینقدر هم یکی دو نمره ی منفی مدلهای مختلف پراید با هم را بزرگ نکنید.الان پراید هاچ بک نمره ی منفی بیشتری از 141 داره ولی با اینحال هاچ بک رو روی هوا میخرن و در وهله ی بعد صبا و 141
141 اگه یکی دو نمره ی منفیش بیشتر از صبا شده فقط بخاطر قاب عقبی هستش وگرنه از نطر زیبایی ظاهری در بین همه ی پرایدها وضعیتش بهتره
خوابیدن صندلیهای عقبشم خیلی خیلی عالی و نکته ی کلیدی برتریشه
فقط پراید هاچ بک و 141 اینجوریه و میتونی با خوابوندن صندلیهای عقب تبدیلشون کنی به یه وانت مسقف و کلی اسباب یا وسایل بزرگ باهاش جابجا کنی.البته هاچ بک بخاطر داشتن درب بزرگتر در عقب خیلی مفیدتره
درسته دادا هاچ برای ما جوونا خیلی بهتره اسپرت و شتابشم بالاتر از بقیهنقل قول:
اما 141 ماشین نیست پشت صفرشم نشستم به راحتی صبا نیست تزییناتشم که صلیقه ای یه قطعات و قیمت خود ماشین گرونتره زیر بندیش افتضاهه کیفیت تولیدش که همه میدونن آخره حالا من اینا رو قبلا گفته بودم ولی دادا چسبیدی به خوابیدن صندلیهای عقبشم به درد کسایی که میخوان بار جابه جا کنن میخوره اونم تا چه اندازه کار وانتو که نمیکنه من که حاضر نیستم 141 بخرم صبا رو بهش ترجیح میدم
من از سال 85 141 دارم و هنوز هم دارم
قصد تخريب يا سفيد نمايي و سياه نمايي هم ندارم!!
وقتي كه جلوبندي و شاسي و موتور و گيربكس 141 با پرايد صبا يكي هست چطور ممكن هست كه مثلا صبا زيربندي بهتري داشته باشه و 141 افتضاح باشه!!
البته قبول دارم كه هر دو در سطح خودشون افتضاح هستند ولي اينو قبول نمي كنم كه يكي افتضاح باشه و اون يكي بدون ايراد!!
از نظر من تفاوت خاصي با هم ندارند ضمن اينكه منكر ايرادات 141 هم نميشم مثلا يكيش همون دلق عقب هست كه خوب طراحي نشده
نكته بعدي هم در مورد مونتاژ خودرو ها در ايران هست.در حال حاضر تندر 90 هم با افزايش داخلي ساز شدن تفاوت خاصي با ساير خودرو ها نخواهد داشت چون خودم دارم و تستش كردم
اين مطالب را از اين جهت مي گم كه من هر دو خودرو را در حال حاضر دارم
به نظرم شما اين پست را بخونيد :
کد:http://forum.p30world.ir/showpost.php?p=5174280&postcount=1474
نمیدونم صندلیهای 141 چرا اینقدر بالایه! حتی اونقدر که دایره ی فرمون کاملاً مانع میشه نشانگرهای سرعت و دور موتور و... رو درست ببینی و یجور حس ناپایداری از این لحاظ داری.من با هاچ بک اصلاً یه همچین مشکلی ندارم هم بطور ذاتی ارتفاع خودش و ارتفاع صندلیش پاییه
دوستان کسی راه حلی داره واسش؟؟
اینی که تحویل گرفتم دنده هاش همین اول کار بد جامیخوره و بعضی وقتا مثلاً موقع جا زدن دنده 1 بدجور خرخر میکنه مخصوصاً اگه کلاچ را تا ته گرفته باشی این مشکل بیشتر پیش میاد
به نظر من هاچ بک بهتره
قطعات 141 برای طراحی وبدنش خوب سازگار نشده و برای همین کیفیت رو میاره پایین
اين دقيقا همون حالتي بود كه گفتم باعث كاهش هندلينگ يا بعبارتي نوعي امنيت كاذب ميشهنقل قول:
نمیدونم صندلیهای 141 چرا اینقدر بالایه! حتی اونقدر که دایره ی فرمون کاملاً مانع میشه نشانگرهای سرعت و دور موتور و... رو درست ببینی و یجور حس ناپایداری از این لحاظ داری.من با هاچ بک اصلاً یه همچین مشکلی ندارم هم بطور ذاتی ارتفاع خودش و ارتفاع صندلیش پاییه
دوستان کسی راه حلی داره واسش؟؟
متاسفانه راهي هم براش نيست
اين جا زدن دنده ها براي همه خودرو هاي نو طبيعي هست و بعد از 1500 تا 3000 كيلومتر اين ايرادات رفع ميشه و اگر رفع نشد اونوقت بايد پيگيري كردنقل قول:
اینی که تحویل گرفتم دنده هاش همین اول کار بد جامیخوره و بعضی وقتا مثلاً موقع جا زدن دنده 1 بدجور خرخر میکنه مخصوصاً اگه کلاچ را تا ته گرفته باشی این مشکل بیشتر پیش میاد
نقل قول:
تا یه حدی طبیعیه ولی اگه زیاد برات مشکل پیش آورد باید بریش نماینگی
وقتی هم می گی خر خر می کنه 99% یه مشکلی داره حتما برو نمایندگی
(خودرو ایرانی دیگه :41:)
سلام
بعضی از دوستان که میگن پراید 141 اخرین ماشین ایران انتخاب شده بگم
اولش باید ببینیم که کی این درجه بندی رو انتخاب کرده
دوم که کسی جوابیه سایپا رو در مورد این خونده یا نه اگه نخوندید حتما برید بخونید تو گوگل سرچ کنید پیدا کنید
حالا من مزایا و معایب سایپا 141 رو براتون میگم
اولش از لحاظ قطعات هیچ فرقی با بقیه پرایدها نمی کنه و اون کسانی که میگن قطعاتش گرونتره با عرض معذرت اشتباه می کنند
از لحاظ شتاب و قدرت هیچ فرقی با هم نمی کنن چون از صنعت خودروسازی ما نباید همچنین انتظاری داشت چون فقط ایران در تعویض چراغ خودرو خود کفا شده
حالا معایب :
اولش صدای تق تق است که اونم با یه راه ساده حل میشه
دومین مشکل که خیلی برای اونایی که وسواس دارن بسیار اساسی هست اونم اینه رو صندوق عقب دوتا گوشه هست که وقتی بارون میاد اونجا اب جمع میشه اینش بده
سومین مشکلش اینه که چون سپرهاش هم رنگ ماشین هست با یه ضربه کوچیک روی سپرها رنگش خراشیده میشه و یه جلوه بدی به ماشین میده
حالا مزایا ماشین
اولش که از لحاظ زیبایی از پراید صبا خیلی زیبا تره حداقل از جلو
2. لاستیکهای 175 و مثلا رینگهای اسپورت
3.جلو داشبورد بسیار زیبا تر از پراید صبا هست
4.کنار دری ها زیباتر از کنار دری های باستانی پراید شده
مزیت بسیار عالیش اینه که تاقچه عقب راحت جدا میشه و صندلی عقبها می خوابند و شما می تونید به اندازه ی یه وانت توش بار بریزید تازه اگه صندلی عقب رو نخابونید می تو نید سه نفر دیگر رو برعکس سوار کنید و که نشتن اینطوری خیلی حال میده
من خودم سه نفر جلو سوار کردم چهار نفر صندلی عقب و سه نفر دیگه هم بر عکس سوار کردم در واقع با خودم 10 نفر رو سوار ماشین کردم
5. شیشه های رنگی
6. چراغهای جلو که خیلی زیبا تر از صبا هست
7به نظر خودم خیلی خوش رکاب تر از پراید معمولیه البته این نظر شخصی منه
8. تو سرعتهای بالای 100 کمتر لرزش داره نسبت به پرایدهای معمولی
نظرتون راجع به پراید 111 (مروارید) چیه....؟؟؟
راستش منکه از عقبش هنوز صدایی نشنیدم.قاب عقب پشت سر سرنشینان مشابه پراید قاب عقبی هاچ بک البته بزرگتر از اونه و مشکلی نداره
مهمترین مشکلی 141 دید کور دور سنج و سرعت سنج و سایر نشانگرهای داشبورده.من حتی صندلی رو هر قدر جابجا کنم بازم دایره ی فرمون نمیذاره نشانگرها رو ببینم و این خیلی خیلی اذیت میکنه.متاسفانه صندلی رو بالا آوردن ولی فرمون سر جاش مونده و این مشکل ایجاد شده.کاملاً واضحه فرمون پایینتر از سایر مدلهاست
واقعاً که سایپا چقدر ابلهانه رفتار میکنه
[PHP]http://forum.p30world.com/showthread.php?t=377620[/PHP]نقل قول:
بی کیفیت ترین ماشین ایران 141است به نظر من 111بهتره.
شما در مورد شکل و قیافه اش دارین صحبت می کنن ولی 141 کلا از موتور ، گیربکس و همچنین پایداری و چند قسمت دیگه یه مشکلاتی داره.نقل قول:
این حرف کاملاً بی معنیهنقل قول:
وقتی موتور و جعبه دنده و تعلیق و سیستم انتقال نیروی همه ی پرایدها یکیه
یه بخواد این بخشها رو با هم مقایسه کنه و بر اساسش بگه فلان مدل بهتر از اونه خیلی مسخرس
من خودم تجربه ی مدلهای مختلف پراید رو دارم و این حرفای رو هوا رو رد میکنم
بحث یه دو نمره منفی بیشتر کمتر به مسائل دیگه ای ربط داره که قبلاً گفته شده و پشیزی اهمیت نداره
من اول از همه گفتم که از لحاظ فنی این دوتا هیچ فرقی با هم نمی کنننقل قول:
شما در مورد شکل و قیافه اش دارین صحبت می کنن ولی 141 کلا از موتور ، گیربکس و همچنین پایداری و چند قسمت دیگه یه مشکلاتی داره.
نکنه روی پراید صبا موتور زانتیا یا گریبگس هیوندای نصبه که روی 141 نصب نیست؟
شما دارید در مورد خودروهای ایرانی بحث می کنید هردو پراید هستند همین و فقط شکلش عوض شده
اونوقت کسی که 141 نداشته نمی تونه در موردش چیزی بگه مثل اینه که من الان بیام ازلامبرگینی ایراد بگیرم میشه؟
شما باید امتحانش کنی و پشتش بشینی تا بفهمی چه فرقی می کنه 141 با صبا مخصوصا بیرون شهر
این نظر شخصی شماست نه نظر فنینقل قول:
بی کیفیت ترین ماشین ایران 141است به نظر من 111بهتره.
کلا این تشبیهت قشنگ بود ! آخه مرد مومن موتور زانتیا و گیربکس هیوندای چیه دیگه مثال میزنی ؟؟ موتور زانتیا هم یه چیز تو همون مایه ها موتور پرایده ( افتضاحه) که قویتره ( البته تو ایران ملت این حرفارو قبول ندارن )!نقل قول:
-----------------------------------------------------------------------------------------
عیب 141 بدنشه در بقیه موارد مثل همون صبا میمونه ( با تغییراتی که وجود خارجی نداره ) و شما بری پشت دو تا پراید صبای مختلف هم بشینی زمین تا آسمون بین موتور و گیربکسش تفاوت حس میکنی که برمیگرده به دو مورد ، اول سال ساخت که هرچی جدیدتر باشه بدتره دوم نحوه استفاده ازش
ببین اصل پراید هاچبک فورد فستیوا بوده.اینو همه میدونیمنقل قول:
پس پراید صندوق دار یه دست بردن تو بدنه هستش بخاطر همینه وقتی از عقب تصادف کنه سریع جمع میشه چون فقط یه قوطی به عقب هاچبک چسبوندن شده صندوق دار
در عین حال, هم هاچبک و هم صبا و هم 141 همگی مشکلدار و نمره منفی بالا دارن.پس اینکه بگیم بدنه ی فلان مدل ایراد داره هم درست نیستش.البته شخصاً 141 رو بخاطر یسری امکانات و تزیینات بیشتر و ظاهر خیلی جذابتر بیشتر از بقیه می پسندم.این خبر رو هم ببینید هرچند از اینجور حرفا هر سال زده میشه و عمل نمیشه>>>
توقف توليد 8 مدل خودرو از شهريورماه
با مصوبه روز گذشته شوراي سياستگذاري خودرو در خصوص ممنوعيت توليد خودروهاي فاقد استانداردهاي55 گانه از ابتداي شهريورماه، ادامه توليد خودروهايي همچون سايپا 141، پرايد صبا، وانت مزداي تك كابين، موسو چهار سيلندر، سمند سورن، پژو روآ، پژو 405، پيكاپ تك و دو كابين در محاق قرار گرفتند.
* * سايپا دومين توليدكننده غيراستاندارد
رئيس موسسه استاندارد، سايپا 141 و پرايد صبا از گروه خودروسازي سايپا را نيز فاقد استنداردهاي55 گانه اعلام كرد.
[HTML]http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=100556[/HTML]
نقل قول:
کلا این تشبیهت قشنگ بود ! آخه مرد مومن موتور زانتیا و گیربکس هیوندای چیه دیگه مثال میزنی ؟؟ موتور زانتیا هم یه چیز تو همون مایه ها موتور پرایده ( افتضاحه) که قویتره ( البته تو ایران ملت این حرفارو قبول ندارن )!
همینطوری خواستم یه مثالی بزنم تا عمق فاجعه رو برسونه
و
خوب من نفهمیدم حالا آخر منظورتو !!! حالا نمیشه از یه بدنه ی معیوب وردارن یه معیوب تر بسازن !؟ من اینو گفتمنقل قول:
این خبرم که عمرا اگه اتفاق بیوفته !!!
میگم ایراداتی که میگیری را بنویس تا ببینیم از ایرادات صبا سرتره یا کمترهنقل قول:
نمیشه که هی بگیم و تکرار کنیم که بدنه ی فلان مدل ایراد داره خیلی مایه بذاریم بگیم چون فلان منبع گفته یا فلان سایت نوشته
باید با مدرک باشه
منکه ایراد خاصی در طراحی بدنه ی این ندیدم
در واقع تنها کاری که سایپا در 141 کرده اینه که ارتفاع صندوق عقب صبا را آورده بالا در نتیجه صندوق بار و پنجره شیب ملایمتری با هم پیدا کرده و یکپارچه شده و فرم ناچ بک ایجاد شده و کمک شایانی در آیرودینامیک شدن پراید هم کرده.بعبارتی به فرم قطره ی آب که نهایت آیرودینامیک را داره نزدیک شده
حالا این تغییر مختصر در طراحی عقب رو هی نباید به کل بدنه تعمیم بدیم و هی ازش ایراد بتراشیم که!!!
یه عده چون از شکل چراغهای چند رنگ عقب خوششون نمیاد یا چون قاب متحرک پشت سر سرنشینان عقب گاهی تو دست اندازها صدا میکنه ربطش دادن به ایراد طراحی بدنه!!!!!!!!
حلل الخالق!
خوب شما می گی هیچ فرقی با هم نمی کنن ولی وقتی یه اتوموبیل رو با قطعات بی کیفیت و فاقد استاندارد موناژ می کنن کیفیت میاد پایان.
شما نظر شخصیتی رو می دی الکی که نمیان بگین یه خودرو بی کیفیتی مشکلاتی داره که میان اشکال می گیرن وقتی کارشناس کنترل می کنن و نظر کلی میدن ، شما هم نظر شخصیتی رو می دی و کیفیتی که از ماشین دیدی