بدون فشار به فنربندی که نیست.کپسول 60 کیلویی رو روی پراید 141 صفر گذاشتم.همونطور که میدونی ارتفاع 141 یه قدری بیشتر از هاچبکه که قبلاً داشتم ولی با این کپسولی که نصب شده اگه از بغل خوب نگاه کنی حس میکنی که عقبش یخورده جزیی پایین اومده.کسی که زیاد مسافر سوار میکنه مثل تاکسیها لازمه کمکهای عقبو تقویت کنه و با انواع مخصوصتر عوض کنه.از یکی همکارام که اونم گازسوز کرده شنیدم کمکهای فرانسوی مخصوصی برای اینکار وجود داره.ولی منکه نیازی به اینکار ندارم.ولی شما ممکنه نیازت بشه.اول گازسوز کن و کپسول را هم پر کن اونوقت همه ی نفرات که نشستند روی صندلیها و یه چرخی باهاش بزن مخصوصاً از روی سرعتگیرهای تپه ای شکل! رد شو اونوقت معلوم میشه واقعاً ضروریه کمکها رو عوض کنی یا نه.خلاصه خرج اضافه هستش...
درباره ی اینکه چند کیلو گاز میگیره مطمئن نیستم ولی بیشتر برمیگرده به فشار کمپرسور جایگاه.مثل بنزین نیستش که هر وقت دلت خواست نازل را خارج کنی.اینجوریه که تلمبه ی گاز رو که وصل کردی و شیرش رو باز کردی شروع میکنه به پر کردن و خودش قطع میکنه
یکی توو آژانس که روآی گازسوز داشت میگفت توو جایگاههای معمولی حدودً 500 تا 550 تومن گاز میخوره ولی توو یه جایگاه دیگه که گاز زده بود 950 تومن گاز جا شده بود و میگفت از ترس اینکه مخزنش نترکه رفته بوده دور ایستاده!! و البته حجم بیش از حد گاز برای حفظ ایمنی و اینکه خطرساز نشه بعداً خودش از داخل سوپاپ اطمینان رگولاتور یواش یواش بیرون میاد داخل هوا میشه ولی باعث شده بود رگولاتورش بخاطر فشار زیاد گاز مخزن خراب شه البته گارانتی داشته بود
بخاطر همین نمیتونم دقیق بگم چقدر گاز واقعاً میگیره البته یه عددهای 8کیلو 10 کیلو و اینا بین افراد سر زبونه که بنظرم خیلی دقیق نیست
این تاپیک که لینک میذارم بحثهای مفصل و خوبی داره حتماً تا هر جایی تونستی ببین مخصوصاً همیشه 10 صفحه ی آخر هر تاپیک مطالبش بروزتره
[HTML]http://www.tuningtalk.com/forum/post896925.html[/HTML]