-
آموزش کامل گیم میکر
سلام ، خب من بعد از چند وقت برگشتم و این تاپیک رو زدم.:46:
من تو این تاپیک به شما آموزش کامل گیم میکر رو می دم.:8:
البته اگه دوستان من رو قابل بدونن و کمک کنن که خیلی خوبه.:46:
فقط همتون باید گیم میکر 8 پرو رو داشته باشید.:31:
آموزش ها رو هم از چند روز دیگه شروع می کنم.:31:
من امیدوارم که این تاپیک به کمک مدیران بره اون بالا و جزء تاپیک های مهم بشه.:31:
-
با توضیح اکشن های گیم میکر آموزش رو شروع می کنیم.
برای اینکه بتونید اسم اکشن ها رو بفهمید موس رو رو اکشن برای چند ثانیه نگه دارید.
Move Fixed : برای حرکت یک یا چند جهت رو انتخاب کنید و سرعت رو وارد کنید.
Move Free : برای حرکت ولی جهت حرکت رو باید بزنید مثلاً 90 درجه و سرعت رو وارد کنید.
Move Towards : برای اینکه یه آبجکت از جایی به جایی بره یا دنبال آبجکت دیگه یا دنبال موس یا ... بره.
Speed Horizontal : برای حرکت در جهت افقی اگه می خواید آبجکت در جهت چپ بره باید پشت عدد سرعت منفی (-) بذارید.
Speed Vertical : برای حرکت در جهت عمودی اگه می خواید آبجکت در جهت بالا بره باید پشت عدد سرعت منفی (-) بذارید.
Reverse Horizontal : برای برگشتن آبجکت در جهت افقی (مثلا با برخورد به چیزی).
Reverse Vertical : برای برگشتن آبجکت در جهت عمودی (مثلا با برخورد به چیزی).
Set Friction : برای کم کردن سرعت.
اینم از بعضی آبجکت ها بقیش رو هم بعداً می گم.:31:
-
دوستان یه ذره استقبال کنید تا من بتونم ادامه بدم.:41:
-
عالیه................:46:
اگر تو پی دی اف هم آخرش بذاری عالی تر میشه.......
موفق باشی.........
-
-
اینم از ادامه ی آموزش ::46:
Jump to Position : برای انتقال پیدا کردن آبجکت به یه جای مشخص.
Jump to Start : برای انتقال پیدا کردن آبجکت به جای اولی که بوده.
Jump to Random : برای انتقال پیدا کردن آبجکت به یه جای شانسی.
Align to Grid : برای پرش در نزدیک ترین نقطه در محور افقی و عمودی.
Wrap Screen : برای پرش در سمت دیگه ی صفحه.
Move to Contact : برای ایستادن بر روی سطحی.
Bounce : برای بازتاب شدن آبجکت با برخورد به چیزی.
-
خيلي خوبه
من خيلي وقته منتظر چينين چيزي هستم
ولي كاش كه به فرمت PDF مي گذاشتي
:10:
-
اگه بخوام پی دی اف بذارم طول می کشه
-
من آموزش ها رو تو این تاپیک زود به زود می ذارم.ولی اگه چند نفر بگن پی دی اف خب پی دی اف رو می ذارم (فقط طول می کشه اشکالی نداره؟).
-
نه اشکالی نداره فعلآ هم خیلی خوبه
-
اینم از ادامه ::31:
Set Path : برای استفاده از Path.
End Path : برای پایان دادن به Path.
Path Position : برای ایستادن در نقطه ای از Path ( صفر نقطه ی شروع و یک نقطه ی پایان Path).
Path Speed : برای تعیین سرعت Path.
---------- Post added at 01:32 PM ---------- Previous post was at 01:32 PM ----------
البته بعد از توضیح اکشن ها Path و Time Line و ... رو هم توضیح می دم.:46:
-
اینم از بقیش :
Step Towards : برای رفتن به جایی و وایسادن با برخورد به جایی.
Step Avoiding : برای رفتن به جایی به طوری که با برخورد به چیزی مثل یه هوش مصنوعی ساده عمل کنه و نزدیک ترین راه رو برای رسیدن به اون آبجکت بره بدون اینکه از توی بعضی از آبجکت ها رد شه و با برخورد به آبجکتی که دنبالش می ره وایسه.
واسه فهمیدن بهتر این اکشن مثال زیر رو دانلود کنین.
لینک :
کد:
http://www.4shared.com/file/8t9oFkBJ/Step_Avoiding_Action.html
تو این مثال اون مهره سعی می کنه به موس برسه و با رسیدن به موس وای میسه.
-
تا اینجا بهتون اکشن های لیب move رو بهتون یاد دادم.:31:
جلسه ی بعدی بهتون یه سری از اکشن های لیب main1 رو هم بهتون یاد می دم.:46:
-
من برات پی دی اف می کنم. فقط فایل وردش رو بهم بده.
-
اون رو که خودم می تونم ولی هنوز آموزش هام کامل نیست.
تعطیلیا که شروع بشه سرعت کارمو 4 برابر می کنم و پی دی اف رو هم میدم.
ممنون که به فکر من هستی.:46:بازم ممنون.:31:
-
خب ، ادامه ی آموزش رو با اکشن های لیب main1 ادامه می دم ::31:
Create Instance : برای تولید آبجکت.
Create Moving : برای تولید و حرکت کردن همون آبجکت تولید شده در جهتی.
Create Random : برای تولید چند آبجکت به طور شانسی(رندم).
Change Instance : برای تغییر (چنج) آبجکت.
Destroy Instance : برای نابود کردن آبجکت.
Destroy at Position : برای نابودی هر آبجکتی که در منطقه ی مشخص شده توسط خودتون هست.
-
اینم از ادامه ::31:
Change Sprite : برای عوض کردن اسپرایت.
Transform Sprite : برای تغییر اندازه و جهت و ... اسپرایت.
Color Sprite : برای رنگ کردن اسپرایت.
راستی آموزش هایی که می دم خوبه اگه بده بگید.:46:
-
هنوز مونده ::31:
Play Sound : برای گذاشتن صدای ساخته شده در بازی.
Stop Sound : برای قطع کردن صدا
Check Sound : برای چک کردن صدا (مثلاً اگه تو بازی یه صدایی بود یه چیزی بشه یا اگه تو بازی هیچ صدایی نبود یه چیزی بشه).
-
استقبال خیلی کمه.............:19:
یه کاری کنید که من ادامه بدم...........:41:
-
-
ادامه ی سرد ::37:
بخاطر کمبود استقبال.:41:
Previous Room : برای رفتن به روم قبلی.
Next Room : برای رفتن به روم بعدی.
Restart Room : برای شروع دوباره ی روم (روم از اول).
Different Room : برای رفتن به یکی از روم ها که شما انتخاب می کنید.
Check Previous : چک کردن برای وجود روم قبلی (یعنی اینکه روم فبلی ای وجود دارد یا نه).
Check Next : چک کردن برای وجود روم بعدی (یعنی اینکه روم بعدی ای وجود دارد یا نه).
---------- Post added at 02:02 PM ---------- Previous post was at 02:01 PM ----------
اگه استقبال کنید بهتر وسریعتر آموزش میدم.:31::46:
-
اکشن های لیب main1 هم تموم شد.:31:تو آموزش بعدی بعضی از اکشن های لیب main2 رو آموزش می دم.:31:
اگه کسی هر سوالی داره یا توضیحات من رو نفهمیده بگه تا بهش توضیح بدم.:31:
-
-
اکشن Bounce یعنی اینکه اگه آبجکت به یه جایی بخوره و بازتاب بشه.
وسه اینکه بهتر بفهمی این رو دانلود کن.
لینک :
کد:
http://www.4shared.com/file/nTZC-6nR/Tutorial_action_Bounce.html
تو این مثال می بینی که توپ می خوره به دیوار و بازتاب میشه.
-
بیا اینم استقبال :20:
---------- Post added at 02:56 PM ---------- Previous post was at 02:53 PM ----------
دانلود کردم تا ببینیم چیه؟
-
وقتی تو رتینگ تاپیک پنج ستاره زدن ملت یعنی خوبه و استقبال میشه.
متاسفانه ملت شریف و غیور ایران پرتقال رو میخورن پوستش رو هم میندازن زمین.:13:
-
حالا که استقبال کردید منم سریع تر و بهتر آموزش می دم.:31:
-
اينم از ادامه ي آموزش ::31:
تو اين بخش از آموزش مي خوام بعضي از اکشن هاي main2 رو بهتون ياد بدم.:46:
Set Alarm : براي اينکه کاري يا کارهايي در يک زمان معين انجام بشود.
Sleep : براي اينکه بازي براي چند لحظه مکث کند (مثلاً در هنگام بردن يا باختن).
Set Time Line : براي استفاده از Time Line هايي که خودتون ساختيد.
Time Line Position : براي تغيير موقعيت در Time Line (مثلاً براي پرش قسمت خاصي در Time Line يا تکرار در قطعات خاص).
Time Line Speed : براي کم و زياد کردن سرعت Time Line استفاده مي شود.
Start Time Line : براي شروع کردن Time Line استفاده مي شود.
Pause Time Line : براي مکث کردن Time Line استفاده مي شود.
Stop Time Line : براي متوقف کردن Time Line استفاده مي شود.
-
چه جوری میشه برای بازی quest تعیین کرد?
-
اگه منظورت از quest ساخت مرحله هست که اول باید هدف مرحله رو تعیین کنی بعد بگی که بره تو روم بعدی البته باید یه روم دیگه ساخته باشی.
مثلاً می خوای وقتی که آبجکت obj_enemy نابود بشه تو بری مرحله ی بعد واسه این کار میری تو آبجکت obj_enemy ایونت destroy رو انتخاب می کنی بعد تو اون ایونت اکشن های Check Next و Next Room رو به ترتیب میذاری.
حالا هر وقت آبجکت obj_enemy از بین بره تو میری به روم یا مرحله ی بعد.
-
آرتاس جان این مثال هم بهت کمک می کنه.
لینک :
کد:
http://www.4shared.com/file/DJ7LdJES/Tutorial_quest.html
-
هنوز ادامه داره ::31:
Display Message : برای نشان دادن نوشته ای تو بازی.
Show Info : برای نشان دادن Help بازی.
Splash Text : برای نشان دادن نوشته ای که در کامپیوتر سیو شده (مثلاً نوشته های طولانی).
Splash Image : برای نشن دادن تصویری که در کامپیوتر سیو شده.
Splash Webpage : برای باز کردن یه صفحه ی اینترنتی.
Splash Video : برای نشان دادن فیلم در بازی (فیلم کوتاه).
Splash Settings : برای تنظیم کردن تنظیمات بازی.
-
ادامه ی آموزش ::46:
Restart Game : برای شروع دوباره (Restart) بازی استفاده می شود.
End Game : برای پایان دادن به بازی استفاده می شود.
Save Game : برای سیو (Save) کردن بازی استفاده می شود.
Load Game : برای لود (Load) کردن بازی استفاده می شود.
-
ادامه ی آموزش ::31:
Replace Sprite : برای عوض کردن اسپرایت توی گیم میکر با فایل سیو شده در کامپیوتر.
Replace Sound : برای عوض کردن صدا توی گیم میکر با فایل سیو شده در کامپیوتر.
Replace Background : برای عوض کردن بک گراند توی گیم میکر با فایل سیو شده در کامپیوتر.
-
خب اکشن های لیب main2 هم تموم شد.:31:
تو آموزش بعدی بعضی از اکشن های لیب control رو بهتون یاد میدم.:46:
-
بعد از آموزش های ابتدایی (مقدماتی) شروع به آموزش ساخت بازی ای که رای بیشتری آورده می پردازم. (به ترتیب)(یعنی اگه مثلاً استراتژیک اول بشه ، اکشن دوم بشه و ورزشی شوم بشه اول شروع به آموزش ساخت بازی استراتژیک و بعد اکشن و بعد ورزشی می پردازم).:31:
-
ادامه ي آموزش ::31:
تو اين بخش از آموزش ميخوام بعضي از اکش هاي ليب control رو بهتون آموزش بدم.:46:
Check Empty : براي چک کردن خالي يا خالي نبودن اطراف آبجکت.
Check Collision : براي چک کردن جايي که تو اونجا برخوردي صورت گرفته يا نه.
Check Object : يراي چک کردن اين که تو اون نقطه آبجکتي هست يا نه.
Test Instance Count : براي چک کردن تعداد يه آبجکت.
Test Chance : براي شمردن رندم اعداد 1 تا x (مثلاً اگر هر بار اون عدد 1 شد يه تير توليد بشه).
Check Question : براي پرسيدن سوال.
Test Expression : براي چک کردن چيزي که ودتون مي نويسيد.
Check Mouse : براي چک کردن نگه داشتن يا نگه نداشتن يه دکمه ي موس.
Check Grid : براي چک کردن فاصله ي افقي و عمودي آبجکت در خطوط (شبکه ي توي روم).
-
آقای armin_555 سرعت آموزشا کم شده ولی تا همین الانشم ممنون
:11:
-
در مورد سرعت آموزش ببخشید ولی سعی می کنم سرعت رو دو باره بیشتر کنم.:46:
-
ادامه ی آموزش ::31:
Start Block : برای شروع یه سری از کار ها.
Else : برای انجام دادن خلاف یه چیزی.(به معنی <در غیر این صورت>)
Exit Event : برای خارج شدن از این ایونتی که این اکشن توش هست.
End Block : برای پایان یه سری از کار ها.
Repeat : برای تکرار کردن.
Call Parent Event : برای استاده کردن از اکشن های Parent آبجکت.