اینم انتقال: :31:
نقل قول:
البته همونطور که گفتین من منظورم اتحادیه اروپا بود.چونکه درصد زیادی از ماشین هایی که تولید میکنیم اروپایی هستن و یا به نوعی تکنولوژی اروپایی سرچشمه میگیرن منم استاندارد رو گذاشتم رویه اروپا!
بله خوب. منم به همین دلیل اکتان بنزین از اروپا رو هم گذاشتم که جای شبهه باقی نمونه. اگه خواستی میتونیم در زمینه ی مقایسه ی نوع بنزین کشورهای مختلف بیشتر بحث کنیم....
نقل قول:
اما در کل همیشه باید با خوب ها خودمون رو مقایسه کنیم و خواستار پیشرفت باشیم !
همونطور که میدونین ایالات متحده بزرگترین مصرف کننده ی بنزین در دنیاست و خودش هم اکثراً پالایش میکنه و وارد کننده نیست و اکتانش رو هم گذاشتم و برابر ایران هستش.
ضمناً ما از شرکتهای ریلاینس هندی و شرکت فرانسوی توتال، شرکت های سوییسی ویتول و گلنکور و شرکت بریتانیایی بریتیش پترولیوم تا یه سال و نیم قبل بنزین رو از این شرکتها وارد میکردم. همون زمان هم خیلیها میگفتند این بنزین که داریم استفاده میکنیم کیفیتش پایینه!!
نقل قول:
از نزدیکان تیپ 2 مدل 84 دارن که پدال برقی نداره و سیمی هست اما مشکل تاخیر گاز به ویژه موقع گرفتن کولر داشتن! یک باک سوپر زدن مشکل رفع شد الان هم سوپر نمیزنه بنزین معمولی میزنه با یه مکمل که نمیدونم اسمش چیه و حقیقتش خودمم زیاد بهشون اعنقاد ندارم اما میگه مشکلی نداره و تاخیر گاز حل شده!
خودم مدت زیادی پارس و 405 داشتم .......
ای دوست عزیز!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
من دو ساعت توضیح دادم که قبلاً.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
طراحی موتور XU7 JP و سه رده از XU9 و سه مدل از XU10 که همگی در فرانسه و بعضیهاش در ایران روی 405 نصب شده و نیز دو نوع از TU3 و نوع TU5 N6A که روی 206 استفاده میشن(البته مدتیه TU5 JP4 L4 روی 405 و.... هم نصب میشه) همگی برای استفاده از بنزین سوپر طراحی شدن نه براساس استفاده از بنزین معمولی و در صورت استفاده از بنزین معمولی دچار همه ی اون مشکلاتی خواهید شد که شما هم خودتون گفتید. پس اشکال از من و شما هستش که بریم داخل باک این ماشینها بنزین معمولی میریزیم و در صورت اینکار باید تبعاتش رو هم قبول کنیم. و مثل شما نباید تقصیر رو گردن کیفیت بنزین انداخت و از از بنزین معمولی هم توقع کارایی بنزین سوپر رو داشت!!
+
هموطور که اگه یه نفر بیاد غلو کنه و بگه بنزین ایران توانایی گذراندن استاندارد فعلی اتحادیه اروپا یعنی Euro IV رو داره نظرش مستند و مستدل نیست (چون بنزین فعلی بازار ما توانایی Euro II رو داره) نقطه ی مقابلش هم نظرات شخصی مثل نظرات شماست و اینم مستدل نیست. افراط و تفریط بالذات نشانه ی اشتباه بودن نظره و خصوصاً اگر مدارکی دال بر اشتباه بودنش هم باشه که دیگه هیچ.
نقل قول:
ببین قبول دارم موتور 206 برایه بنزین سوپر ساخته شده!
مرحبا. این یه حرف فنی بود.
نقل قول:
الان اکثر کشور ها اکتانشون بالاتر از 90 هست!
ولی این اشتباه بود. ببین عزیز در اتحادیه ی اروپا بخاطر استانداردهای بسیار سختگیرانه ی محیط زیستی و البته ایالت کالیفرنیا
بنزین EuroPremium که EuroSuper هم بهش میگن اکتانی بین 90 تا 91 داره. ضمناً اندازه گیری اکتان به دو روش انجام میشه که میانگینش رو در نظر میگیرن که مورد بحث ما نیست ولی نیاز شد اونم توضیح میدم و این عددی که من گفتم همون میانگین MON و RON بود. ولی در مثلاً ایالات متحده و استرالیا و کانادا این عدد برای بنزین regular برابر 87 هست نه طبق ادعای شما بالاتر از 90. اون سوپر یا سوخت E85 هستش که بالاتر از 90 هست.
نقل قول:
اگر بنزین معمولی کیفیت مناسبی داشته باشه نباید ایراداتی مثل تاخیر گاز داشته باشه!
نه اینطور نیست. ذات پدال برقی که بطور استاندارد کمپانی داره میذاره این تأخیر جزئی رو داره و شما برای رفع اون از پدال 5 سیمه باید استفاده کنین و کارخونه برای صرفه جویی خودش اینکار رو نکرده.
نقل قول:
اما منم با حرف های آقای total_overdose موافقم در مورد کیفیت
اونجوری همونطوری که توی دو تا پست بالاتر گفتم البته اگه (جسارت نشه بشما) اکثریت عوام جامعه میبنی همین رو میگن. قبلاً هم گفتن این حرف رو هیچ متخصصی دولتی یا خصوصی تابحال تأیید نکرده و متأسفانه مثل گوله برفی که بگردونی بزرگ میشه اینم از طریق یه کلاغ چهل کلاغ شدن بر سر زبون یه عده که اصلاً سواد این رو ندارن که چه ایزومرهایی در بنزین موجوده و زیاد و کم شدن هر نوع چه اثراتی داره مطرح شده و حالا ما که به هر جهت تحصیل کرده تلقی میشیم داریم اینجا تکرارش میکنیم!
+
بیشتر مشکل بدلیل افت چشمگیر فشار هوا در بیشتر شهرهای ایرانه. مثلاً تهران بین 900 تا 1300 متر از سطح دریا ارتفاع داره که این بشدت روی بالا رفتن مصرف و کاهش توان و شتاب و افزایش الاینگی اثر میذاره. در کشورهایی مثل ایران که روی فلات های مرتفع قرار گرفتن فقط باید پرخوران یا سامانه ی VVTi همراه موتور استفاده کرد تا مشکل حل شه و گرنه هیچ راه دیگه ای نداره و شما بنزین از اروپا و امریکا هم وارد کنی همینه که هست. البته تازگی آقایون خودروسازان دوزاریشون افتاده و دارن موتور سوپرشارژر دار طراحی میکنن.....
نقل قول:
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران:
کیفیت بنزین داخلی فراتر از بنزین وارداتی است
به گزارش شانا، علیرضا ضیغمی افزایش آلودگی هوای تهران به دلیل تولید و توزیع بنزین غیراستاندارد در مجتمعهای پتروشیمی ایران را فرافکنی و دروغ بزرگ رسانههای بیگانه اعلام کرد.
وی افزود: با افزایش تولید روزانه 10میلیون لیتر بنزین در پالایشگاههای نفت کشور تا پایان سال جاری، تولید این فرآورده نفتی در مجتمعهای پتروشیمیبه حداقل یا صفر خواهد رسید.
ضیغمی با اشاره به تشکیل ستادهای مشترک میان پیمانکاران، مشاوران و بهرهبرداران طرحهای افزایش تولید بنزین و سایر فرآوردههای نفتی در پالایشگاههای نفتی کشور، گفت: با تلاش متخصصان صنعت نفت، این طرحها در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
ضیغمیتصریح کرد: در 22 بهمن امسال بخشی از طرحهای افزایش تولید فرآوردههای نفتی در پالایشگاههای آبادان، شازند اراک و تهران به بهرهبرداری میرسد، همچنین طرحهای توسعه پالایشگاههای تبریز، لاوان، بندرعباس و اصفهان، به ترتیب از سه ماه نخست سال 90 تا پایان سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
معاون وزیر نفت با بیان این که با بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت فرآوردههای پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه به روزانه 16 میلیون لیتر میرسد، افزود: ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه اراک با بهره برداری از فاز نخست طرح افزایش ظرفیت تا بهمن ماه امسال، با روزانه دو میلیون لیتر افزایش به روزانه 6 میلیون لیتر میرسد.
ضیغمیافزود: همچنین با بهرهبرداری از فاز دوم این طرح در سه ماه نخست سال آینده، ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه اراک با افزایش روزانه 9 میلیون و 200 هزار لیتری به روزانه 16 میلیون لیتر خواهد رسید.
وی با بیان این که هیچ گونه مشکلی در تامین بنزین مورد نیاز کشور وجود ندارد، افزود: روزانه 45 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاههای کشور تولید و روزانه حدود 62 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف میشود که برای جبران این کسری، هم اکنون بخشی از بنزین مورد نیاز کشور در مجتمعهای پتروشیمیتولید میشود.
معاون وزیر نفت تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف بنزین کشور در ماههای شهریور و مهر امسال روزانه به صورت میانگین 15 میلیون لیتر بنزین از مجتمعهای پتروشیمی تحویل گرفته شد کهاین میزان در ماه جاری همزمان با کاهش مصرف بنزین در کشور کاهش یافت.
ضیغمیتاکید کرد: هماهنگی لازم میان شرکت ملی پالایش و پخش و پتروشیمیبرای تامین بنزین مورد نیاز کشور وجود دارد و ذخایر بنزین کشور بهاندازه کافی است.
وی با بیان این که هم اکنون بنزین تولیدی از چهار مجتمع پتروشیمیبرای ترکیب با بنزین تولید داخل به پالایشگاههای کشور منتقل میشود، افزود: به دستور وزیر نفت مقرر شد هر زمان که پالایشگاههای کشور به بنزین تولیدی در مجتمعهای پتروشیمینیاز نداشته باشند، صادرات این فرآورده از این مجتمعها از سرگرفته شود.
وجود جرم و آب و هر جسم خارجی به مخازن انتقال و ذخیره مربوطه نه به خود بنزین. حتی زمان بنزین زدن رو هم اگر رعایت نکنی و مثلاً بعد از تخلیه ی تانکر بنزین بزنی بیشتر دچار رسوب داخل باک میشی.