سلام
به پیشنهاد آقا پرویز قرار شد من یه تاپیک مخصوص اخبار بازی سازی در ایران بزنم و تازه ترین اخباری که در مورد بازی سازی در ایران به دستم میرسه رو اینجا بذارم.
از بقیه دوستان هم میخوام اگر خبری داشتن اینجا بگذارند.
با تشکر:46:
Printable View
سلام
به پیشنهاد آقا پرویز قرار شد من یه تاپیک مخصوص اخبار بازی سازی در ایران بزنم و تازه ترین اخباری که در مورد بازی سازی در ایران به دستم میرسه رو اینجا بذارم.
از بقیه دوستان هم میخوام اگر خبری داشتن اینجا بگذارند.
با تشکر:46:
با حضور سعید رجبی فروتن برگزار شد:
جلسه مشترک با نمايندگان موسسات تهيه و تكثير بازیهای رايانهای
در اين جلسه كه به درخواست تعدادی از مديران موسسات تهيه و تكثير بازیهای رایانهای تشكيل گرديد، نمايندگان موسسات مطالب خود را حول دو محور تعديل قيمت هولوگرام و نحوهی هزينه كردن آن با فروتن، مدیر کل دفتر همکاریهای سمعی و بصری و نمایش خانگی در ميان گذاشتند.
همچنین در این جلسه نمایندگان ضمن اعلام آمادگی در خصوص مشاركت فعال و مستقيم برای ساخت بازهای ايرانی، بر اين نكته تاكيد كردند كه انجمن موسسات تهيه و تكثير بازیهای ويدئويی و رایانهای قادر است در راستای سياستهای حمايتی معاونت سينمايی و در مبارزه با بازار قاچاق محصولات فرهنگی نقش فعالتری ايفا نمايند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
- سعید رجبی فروتن
مدير كل دفتر همك
اریهای سمعی و بصری و نمايش خانگی
کد:http://www.dbazinews.com
خبر مهم بازی Combat vs. Apparitions (نبرد با شیاطین) تا اواسط تیر منتشر میشود.
ایرنی ها هم جی تی ای میسازن.
بازی پادشاه خیابانها کاری از پرویزخان درحال ساخت است.
این همه خبر چی میخوای دیگه.:31::31::31:
بازی سرقت بزرگ اتومبیبل در تهران برای اولین بار..
کاملا متفاوت و هیجان انگیز ...
بزودی از برو بچه های جی تی ای گیمرز:20:
بازی اساطیری زال در مردادماه منتشر میشود
سازنده:خودم:31:
منبع خبر:خودم:31:
طراح کاراکتر اصلی:GLADIATOR
طراحی بقیه ی بازی:خودم:31:
این بازی تا به حال 60 درصد پیشرفت داشته.:27:
خوب این خبر یه کم قدیمیه ولی فوق العاده مهمه:
عرضه بازی میترا و روئین تنی توسط شرکت پردیس
با توافقات انجام شده میان شرکت "رسانا افزار شریف" تولید کننده بازی های رایانه ای "میترا" و "روئین تنی" و شرکت "پردیس رایانه مهر" عرضه این دو بازی به صورت انحصاری در اختیار این شرکت قرار گرفت.
لازم به ذکر است که بازی زیبای "میترا" تا 5 روز دیگر به مبلغ 4000 تومان روانه بازار خواهد گردید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بازی میتوانید به سایت میترا :
مراجعه فرمائید.کد:http://www.resanagames.ir/mithra/
منبع خبر و سایت پردیس گیم:
کد:http://www.pardisgame.net
من فکر نکنم بچه 2 ساله هم بشینه همچین بازی بکنه :31:
خوب این بازی اکشن نیست ولی گرافیک قشنگی داره و سبک ماجراجویی هست ! اما یکم قیمتش بالاست:31:(چکار کنیم فقیریم!!!!)
اینا از توضیحات بازیشونه تو همون صفحه:
اینا مشخصه چه بازی توپی ساختن. حتی بلد نیستن به Player میگن بازیکن.:13:نقل قول:
بازیگر می تواند هم در نقش "تگ" و هم در نقش "وی" بازی کند. بازی سرشار از معماهای داستانی، مکان ها و شخصیتهای زیبا و جالب و خط داستانی جذاب است. در این بازی اثری از دیالوگ های خسته کننده و طولانی و معماهای وقت گیر نیست. شما می توانید یک بازی سریالی ماجرایی جذاب را که هم برای بازیگرهای حرفه ای و هم آماتور ساخته شده تجربه کنید.
اون Actor هست که می شه بازیگر. مال کسیه که فیلم بازیکنه.:31:
-------------------------------
اطمینان لازم نیس، شما میترا رو به ما بده، قول می دم هیشکی ازش خسته نشه،:27: اصلن می گم بچه ها بیان یه میترا دیگه هم بگیرن ازتون.:39:نقل قول:
به شما اطمینان می دهیم که هرگز از میترا خسته نخواهید شد ...
فعلا.:8:
حیف نمی تونم دوباره تشکر رو بزنم من پایه ام فقط یک night بیاد برام لالایی بخونده:27::27::27:
بیخیال بچه ها بازی میترا برای xbox ساخته شده . باز جای شکرش باقیه که از مایکروسافت اجازه گرفتن. به نظرم کار خوبی بود.(بازی برای xbox رو میگم)
سایت بازینما فیلتر شد
دقایقی پیش سایت و تالارهای گفتگو منتسب به ماهنامه بازینما با استناد به قانون جرایم رایانهای جمهوری اسلامی ایران، مسدود شد.
سایت و تالارهای گفتگو بازینما قریب به سه سال در زمینهی بازیهای رایانهای مشغول به فعالیت است.
پیش از این نیز سایتهای اینترنتی گیماسپات، آیجیان و گیمتریلز با استناد به مفاد همین قانون فیلتر شده بودند. البته سایت اینترنتی گیماسپات در کمتر از یک هفته رفع فیلتر شد، اما سایتهای اینترنتی آیجیان و گیمتریلز که از مراجع اصلی بازیهای رایانهای در سطح جهان بشمار میروند، همچنان در توقیف بسر میبرند.
اخبار تکمیلی در خصوص برنامهی فیلترینگ سایتهای بزرگ مرتبط با بازیهای رایانهای متعاقبا از طریق خبرگزاری دیبازینیوز منتشر خواهد شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
واقعا اند که قیلتر قیلتر . دیگه اینا چیکار به بازی نما داشته اند؟؟؟؟:13:
مگه کجا قیلتر نشده؟ همین که p30world و رقباش آزاد هستند یک معجزه هست من که فکر میکنم گوگل و یاهو هم قیلتر میشن
راستش من قبلا که پی سی وردی نبودم یه دفعه انگار پی سی ورد هم قیلتر شده سایت مثل CLOOB یا کمیاب آنلاین یا 4SHEARD برای مدتی فیلتر شدند اما رفع قیلیر
کلا الان سایتای داخلی (ترجیهافارسی زبان) رو که آمار بازدید بالایی دارند رو شیلتر میکنن تا مدیر اصلی سایت بره وسایت رو به نام خودش ثبت کنه .همین فروم سایت takinfo.comرو هم خیلی وقته شیلتریدن.
سلام به دوستان:10: مهم ترین خبر امروز
** اجرای عملی قانون کپی رایت در کشور **
به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد :
اجرای عملی قانون کپی رایت در کشور
نايب ريیس سازمان نظام صنفی رایانهای کشور گفت: قانون کپی رایت که به تصویب مجلس شورای اسلامي رسیده است، به زودی توسط این سازمان عملیاتی ميشود.
مهران خوانساری ابیانه در گفتوگو با مهر افزود: سازمان نظام صنفی رایانهای کشور با هدف رونق کسب و کار و ساماندهی بازار فناوری اطلاعات فعالیتهای خود را دنبال ميکند. وی خاطرنشان کرد: هماکنون طرح ساماندهی بازار فناوری اطلاعات در هشت استان کشور اجرایی شده و تا شش ماه آینده در دیگر استانهای کشور تسری پیدا خواهد کرد.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای کشور با اشاره به اینکه بازار سالم و پررونق لازمه اقتصاد سالم است، تصریح کرد: در حال حاضر باید با ایجاد واحدهای خدمات کسب و کار، تعرفهگذاری کالا و خدمات، نظارت بر نحوه ارائه کالا و پاسخگویی به مشتریان و شکایتهای احتمالی در ساماندهی بازار نقشآفرینی کنیم.
خوانساری ابیانه همچنین از تدوین آيیننامه استانداردهای ارائه کالا و خدمات در سازمان خبر داد و گفت: طرح پلیس آیتی با هدف برخورد با نقضکنندگان فعالیتهای نرمافزاری در این سازمان اجرایی ميشود.
وی با اعلام این مهم که پلیس آی تی در مراکز عرضه نرمافزارها و بستههای نرمافزاری حضور محسوس خواهد داشت، افزود: به دنبال ایجاد طرحهایی برای عملیاتی کردن قانون کپی رایت در کشور هستیم تا تولیدکنندگان نرمافزار در کشور متضرر نشوند.
:41:بازی های هزار تومانی دیگه تموم شد!!!!!
یه مسابقه از طرف بسیج:2: دانشجویی برگزار شده. مسابقه ی بازی سازی. برای اطلاعاتبیشتر برید این جا:
بعدش هم برید قسمت جشنواره ی بازی های کامپیوتریکد:www.beest.ir
فک کنم تبلیغش رو دیده باشید تو تلویزیون.
این سایته که لود نمیشه برام؟ مشکل از اینترنت منه؟:9:نقل قول:
نقل قول:
این سایته که لود نمیشه برام؟ مشکل از اینترنت منه؟
کد:http://beest.ir/
نه ببخشید اشتباه نوشتم آدرس رو. الان ویرایش کردم پست ور برید حالش رو ببرید.:31:
تغییر نشانی و شماره تلفن بنیاد ملی بازی های رایانه ای
[۰۸ خرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۲۷]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به دلیل جا به جایی ساختمان بنیاد ملی بازی های رایانه ای مراجعه کنندگان طی دو روز آینده می توانند با شماره تلفن 88310222 به طور موقت تماس حاصل نمایند.
بدیهی است طی دو روز آینده نشانی جدید و شماره تلفن های بنیاد ملی بازی های رایانه ای روی همین سایت قابل ملاحظه خواهد بود.
---------- Post added at 12:46 PM ---------- Previous post was at 12:44 PM ----------
بنیاد ملی بازیهای رایانهای و بحث همیشگی اعتبارات مالی
[۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ ۱۹:۵۰]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خبرگزاری فارس: آیا بنیاد ملی بازیهای رایانهای این امکان را داشته است که برای انتقال دانش فنی به کشورمان جز اعزام بازیسازان به نمایشگاههای چند روزه یا دعوت از متخصصان بازیساز به کشورمان در موسم نمایشگاهها، اقدامی اساسیتر صورت دهد؟
به موجب برنامهریزیهای صورت گرفته جمعی از بازیسازان ایرانی با معاون امور سینمایی دیدار خواهند داشت و از دیدگاههای ایشان درباره پدیده گیم و طرح و برنامههایی که پس از این در این عرصه رخ خواهد داد، آگاه میشوند.
این ملاقات که جنبه عمومی هم دارد و خبر آن پیش از این جهت حضور علاقهمندان انتشار عمومی یافته است حائز نکات مهمی است.
1- علیرغم آنکه از گذشته تاکنون بیشتر وقت معاونین سینمایی ارشاد به مسائل پر چالش هنر- صنعت سینما اختصاص داشته است و پیگیری مطالبات سینماگران و محقق ساختن انتظارات نظام و مردم از سینما در صدر توجهات مدیران ارشد سینمایی بوده است، اعتنا به سایر جنبههایی که اصطلاحا در شرح وظایف ساختارهای دولتی سینما از دید قانونگذار مورد غفلت قرار نگرفته و عنوان کلی امور سمعی و بصری بدانها اطلاق شده است، میبایست در دایره تاملات و چارهاندیشیها گنجانده شوند. این امر التزام حاکمیت به مدیریت و نظارت بر پدیدههای نوین در صنایع فرهنگی و چندرسانهها را یادآور میشود و انفعال در برابر آن، بیشک کار هدایت اصولی و هوشمندانه را با مشکلات بیشتری در آینده مواجه خواهد ساخت.
2- سالها گذشت و در برابر اپیدمی بازیهای ویدیویی و رایانهای، مراجع فرهنگی ما فقط به حرفدرمانی بسنده کردند و در همایشهای متعدد به شرح و بیان منافع و آسیبهای این رسانه جدید که فقط جنبه سرگرمکننده نداشت و ابزاری برای القای بسیاری از منویات فکری و تربیتی و سیاسی بود و هست، پرداختند. تا آنکه در بر پاشنه مراد چرخید و اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند نشست و برخاست به تاسیس بنیادی به همین منظور رای مثبت دادند. اما با گذشت سه سال از آغاز به کار بنیاد که هنوز در تدارک مکان ثابت و مستقل و خلاصی از خانه بدوشی است، باید پرسید نگاه و مراحم پدرانه شورا و یا نهادهای زیر مجموعه آن تا چه حد بر سر این طفل نوپا بوده است.
آیا به موجب موادی ار اساسنامه مصوب بنیاد، تاکنون شورا پیگیر دریافت گزارش اقدامات مورد انتظار از این نهاد بوده است؟
3- ناگفته پیداست بخشی از بودجه و اعتبارات هرساله بنیاد که سیری صعودی هم نداشته است، صرف هزینههای اجاره ساختمان و آمادهسازی فضا برای انجام کارها و خدمات مشخص میشود. این واقعیت در کنار قلت اعتبارات سالیانه به خوبی در تعداد تولیداتی که مورد حمایت بنیاد قرارگرفتهاند و میزان کمکهایی که به آنها شده، متجلی است. البته جوانی و کمتجربهگی بازیسازان کشورمان در زمینه خلق آثار حرفهای و خوشساخت و فاصله و شکاف تکنیکی ساختههای ایرانی با محصولات همتایان غربی، باعث میشود توقعات ما نیز به همان نسبت در قبال کیفیت آثار، معقول و منطقی باشد. بیتعارف باید واقعگرایانهتر به چیستی و چگونگی طراحی و تولید بازی در کشورمان از جنبههای فنی و هنری بیاندیشیم و سقف انتظاراتمان را چندان رفعت نبخشیم.
4- از سوی دیگر این نکته را نباید از یاد برد که برای آموزش و تربیت نیرو در این عرصه هرقدر سرمایهگذاری کنیم، اسراف و تبذیرنشده و ثمرات آن را دیر یا زود خواهیم دید. آیا بنیاد این امکان را داشته است که برای انتقال دانش فنی به کشورمان جز اعزام بازیسازان به نمایشگاههای چند روزه یا دعوت از متخصصان بازیساز به کشورمان در موسم نمایشگاهها، اقدامی اساسیتر صورت دهد؟
بیتردید پاسخ این سوال منفی است چون بضاعت مالی بنیاد، اقتضای توسل به روشهایی چون استفاده از فرصتهای مطالعاتی یا بورسیههای تحصیلی و علمی و یا شرکت در کارگاهها و شرکت در پروژههای تولیدی فراملی را نمیکرده است. به هر حال افزایش کیفیت فرآوردههای ایرانی در پرتو آموزش و تجربهاندوزی نیروهای مستعد و قرارگیری آنان در کوران پروژههایی کاملا حرفهای امری شدنی است. در همین ارتباط فراهم ساختن بستر حضور و بازگشت هر چند موقت ایرانی تبارهایی که در کشورهای توسعه یافته هماینک در صنعت گیم اشتغال دارند، از جمله راهکارهای مغتنمی است که میتوان به آن فکر کرد.
5- ورود بیامان بازیهای خارجی به کشور و ضرورت بازبینی و ردهبندی طیف وسیعی از این بازیها از یکسو و ساماندهی فعالان بازی که بیشتر در کار ویرایش، تکثیر و انتشار بازی در بازار کشور هستند از سوی دیگر، طی این سالها فرصتها و انرژی زیادی را از بنیاد ملی بازیهای رایانهای گرفته است. کمبود نیروی انسانی کارشناس در دوایر حاکمیتی (وزارت ارشاد) و روابط بروکراتیک حاکم بر چنین محیطهایی سبب شده است که بنیاد یک تنه جور کاستیها و فقدان ظرفیتهای اجرایی لازم در بخشهای دولتی را بکشد و به همان میزان در اجرای ماموریتهای اصلی خود با تاخیر و درنگ عمل کند. در تدوین کاری کارستان و راهبردی نظیر طرح اسرا توسط بنیاد، جای شک و شبهه نیست و این اقدام علیرغم مهجوریتش در داخل، در منطقه و آن سوی مرزها کاری قابل ستایش لقب گرفته است!
در همین جا به همکاران در بنیاد دست مریزاد گفته و به احترامشان ایستاده و کلاه از سر برمیگیریم. همچنین این بنیاد به سفارش دستگاه حاکمیتی، در طول هفته دهها عنوان بازی ارائه شده از سوی شرکتهای نشر بازی را بازبینی کرده و با اعلام نظر صحیح یاریگر مرجع نظارتی است. ایضا مشارکت این نهاد در مبارزه با شبکههای غیر مجاز، توش و توان زیادی را از بنیاد مصروف چنین کارهایی (فارغ از اهمیت و ارزشمندی یک یک آنها) میکند. آیا وقت باز کردن این بندها از دست و پای بنیاد و وانهادن آن به امهات کارهایی که از تنها ارگان حامی تولید بازی انتظار میرود، فرا نرسیده است؟
6- دیدار تاریخی فردا میتواند مطلع و سرآغازی برای تجدید حیات و بازیابی بنیاد و دلالت آن برای پرداختن از سر تامل، به وظایف اصلی و سترگش باشد. به نظرم در این صورت، به درخواستهای جماعت شریف و کمتوقع بازیساز پاسخ داده میشود و گلایههای محترمانه بعضی از آنها که در این یادداشت به ریشهیابی آن پرداختم، برطرف خواهد شد.
نویسنده: سعید رجبیفروتن
(مدیر کل دفتر همکاریهای سمعی و بصری و شبکه نمایش خانگی وزارت ارشاد)
شاد)
راست می گه . هنوزم شیلتره . :19:نقل قول:
کلا الان سایتای داخلی (ترجیهافارسی زبان) رو که آمار بازدید بالایی دارند رو شیلتر میکنن تا مدیر اصلی سایت بره وسایت رو به نام خودش ثبت کنه .همین فروم سایت takinfo.comرو هم خیلی وقته شیلتریدن.
نه خیلی گرون نمی شه . فیلم های ایرانی رو که یادتونه قبلا غیر مجازش سی دی 500 بود که یک فیلم می شد هزار . حالا می ری اورجینال می خری 1500 . بازی هم فکر کنم همین قیمت می شه .کلا به نفع بازیسازها و بازیبازها هست . چونکه کالای با کیفیت تری دست بازیباز ها می رسه و با یک بار نصب کردن بازی سیدیش خراب نمی شه .نقل قول:
بازی های هزار تومانی دیگه تموم شد!!!!!
فروتن از هم خانه شدن بازی و ویدئو میگوید
چندی پیش در اخبار آمده بود در راستای سياستهای جديد معاونت سينمايی بهويژه در قلمرو نمايش خانگی، اصلاح ماده 2 آیيننامهی موسسات ويدئو رسانه با پيشنهاد شمقدری، معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصويب حسينی، وزير وزارت متبوع رسید.
در اين ماده با تاكيد بر تامين و تملک حقوق نمايش خانگی در اشكال مختلف، به بازیهای ويدئويی و رايانهای بعنوان اثر ديداری (بصری) در حوزه نمايش خانگی هويت مستقل داده شده است.
اخیرا سعید رجبی فروتن، مدیر کل دفتر همکاریهای سمعی و بصری و نمایش خانگی در بلاگ شخصی خود تحت عنوان روزانههای سینما به ارایهی توضیحات بیشتر در خصوص این اصلاح آیین نامهای پرداخته که میتوانید متن کامل آن را در ادامه مطالعه کنید:
"اگر با این خبر روبرو شدهاید، بد نیست بدانید که در هفتههای گذشته، با استفاده از ظرفیتهای موجود قانونی و جلب موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصلاحیهای را برای آییننامه تاسیس موسسات ویدیو رسانه (مصوب 1382) رقم زدیم و امکانی فراهم شد تا فعالان عرصه بازیهای رایانهای نیز مشمول مقررات این آییننامه شوند.
این اقدام در پی آن صورت گرفت که معمولا تایید و تصویب آییننامهای مستقل، فرآیندی طولانی را باید طی کند. در این فاصله بعضی از موسساتی که پیش از این موفق به دریافت موافقت نامههای اصولی شده بودند، برای بهرهمندی از پارهای تسهیلات قانونی نیاز به دریافت مجوز رسمی و معتبر پیدا کردند. از آنجا که تاخیر در اعطای مجوز به آنها میتوانست، پیامدهای زیانباری را به همراه آورد، ضروری بود راه میانبری را پیدا کنیم. خوشبختانه قابلیت و کلیت متن آییننامه موسسات ویدیو رسانه چنین گشایشی را باعث شد.
از سوی دیگر به اعتبار آنکه بازی از جمله مصادیق گویا در قلمرو نمایشهای خانگی است و اصطلاح ویدیو گیم نیز نسبت و قرابت معنا داری با محصولات ویدیویی داشته و بخش قابل ملاحظهای از بازیها بر حاملی مشابه فیلم یعنی لوح فشرده دیجیتال تکثیر و عرضه میشوند، توجیهات ارایه شده مقبول افتاد و چون گذشته اداره کل ستادی واحدی، همزمان نظارت بر این دو رسانه را عهدهدار شد. البته تا پیش از این پسوند سمعی و بصری در عنوان معاونت سینمایی، محملی بود که در اغلب مقررات ناظر بر فعالیتهای مرتبط با این معاونت، از سایر قالبها و تکنیکها و تکنولوژیهایی که میتوانست در تولید و تکثیر محصولات دیداری و شنیداری به خدمت گرفته شود، ذکری به میان آید. به عبارت دیگر در آیین نامهها پس از اشاره به فرمت یا تکنیکهای رایج روز، با تمهید نگارشی سه نقطه (...) دست مجریان برای ساماندهی و نظارت بر اشکال نوین گونههای محتوایی که در آینده رواج مییافت (اعم از آنالوگ یا دیجیتال) باز گذاشته میشد.
اینک چند روزی است، تهیه پیش نویس دستورالعملهای خاص مقوله بازی به ماخذ مواد دو، چهار و هفت آییننامه مزبور، توسط تیمی مشترک از کارشناسان اداری و متخصصان بازی که دعوت بنده را پذیرفتهاند، در حال تهیه و نگارش است."
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
- سعید رجبی فروتن
مدير كل دفتر همكاریهای سمعی و بصری و نمايش خانگی
بهنقل از بلاگ روزانههای سینما
*******************************************
بازی ایرانی میرمهنا رسما رونمایی شد
عصر روز دوشنبه هفتهی جاری نشست خبری بازی رایانهای ایرانی میرمهنا برگزار شد. بهگفته مرتضی رضایی، مدیر پروژه، بازی رایانهای میرمهنا قرار است پس از حدود 18 ماه که از آغاز پروژهی ساخت و تولید آن میگذرد، در تابستان سال جاری در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.
میرمهنا یک بازی اولشخص ایرانی است که داستان آن در زمان میرمهنا (دوره کریمخان زند) که با استعمارگران کمپانی هند شرقی (هلند و انگلیس) در جزایر جنوبی ایران و خصوصا جزیره خارک به مبارزه میپرداخته، جریان دارد.
در این دوره کشورهایی همچون هلند و انگلیس با اتحاد یکدیگر کمپانی هند شرقی را تاسیس کرده و برای کسب منافع سودجویانه خود و همچنین سلطه و استعمار بیشتر به بهانه تجارت مجهز به سلاحهای گرم و نیروهای نظامی به سمت خلیج فارس و شمال آفریقا حرکت کردند.
کمپانی هند شرقی با تسخیر و اشغال بخشی از جزایر ایران و چپاول و تجارتی ناعادلانه زندگی را بر مردم این خطه تنگ نموده بودند. میرمهنا فرزند میرناصر، والی جزایر جنوبی ایران از این ظلم به تنگ آمد و در ابتدا با اندک یاران خود نهضت جنوب را شکل دادند که هدف اصلی آن کوتاه کردن دست استعمارگران و رهایی مردم ایران از فقر و ظلمی بود.
مرتضی رضایی که سابقهی فعالیت در ساخت بازی عصر پهلوانان1 را نیز در کارنامهی خود دارد در خصوص بازی میرمهنا افزود: "در این بازی سازندگان تمام تلاش خود را بکار بستند تا بتوانند روایتی داستانگونه از تلاشهای مبارزان جنوب در چند روز آخر زندگانی میرمهنا را به تصویر بکشند. در این بازی رایانهای بازیکننده در نقش یک جوان جنوبی که برای نجات خواهرش حنانه با متجاوزان به وطن مبارزه میکند، ایفای نقش خواهد کرد و با یاران میرمهنا همسو و همراه میگردد و پا به این مبارزات دلیرانه میگذارد."
ازجمله ویژگیهای بازی رایانهای میرمهنا، پیادهسازی تکنیکهای جدید گرافیکی نزدیک به استانداردهای بازیسازی روز دنیا است. همچنین برای سازگاری بهتر با شرایط رایانههای بازیکنندهها، تستها و روشهای معتبر جهت برطرف کردن معایب و بهبود سرعت، ضمن تثبیت کیفیت تکنیکها، بکار گرفته شده است.
هوش مصنوعی بازی تقریبا از استانداردهای روز پیروی کرده و در پیادهسازی آن سعی شده از بازیهای مشابه خارجی در همین سبک الگو برداری شود. از جمله ویژگیهای خاص میرمهنا میتوان به شناسایی خودکار نقاط پوششی، ردیابی هوشمندانه دشمنان، جستجوی سریعترین روش مبارزه برای شکست دشمن دشمن، سازگاری با صحنههای کارگردانی شده و شرایط محیطی خاص اشاره کرد.
به گفته مرتضی رضایی از دیگر مشخصههای این بازی ایرانی استفاده از موسیقی کاملا سنتی با گرایشهای محلی منطقه است که به جذابیت و حس ایرانی بودن بازی افزوده. فضا سازی متنوع و بومی منطقه، طراحی شخصیتها با گرافیک نزدیک به واقعیت بر اساس داستان و زمان بازی از دیگر مشخصههای این بازی ایرانی است. برای ساخت این بازی ایرانی از جدیدترین روشهای ضبط حرکات (موشن کپچر) استفاده شده که به طبیعیتر شدن حرکات و صحنههای بازی افزوده است.
استقبال از بازیهای ایرانی در چند سال گذشته نشان داده خانوادهها مایلند فرزندانشان از بازیهای بومی متناسب با فرهنگ ایرانی استفاده کنند. مدیران پروژهی میرمهنا یکی از دلایل سرمایهگذاری در این پروژه را توجه به همین نکته عنوان کردند.
دوستان قراره تو بوشهر سمینار بازی سازی برگذار بشه خنده اش اینکه که من مجریشم:27::27::27:
بله؟؟نقل قول:
من مجریشم
مجری؟؟ یعنی چی کار میکنی؟؟
من نمیدونم چرا همه سمیناهار ها (ببخشید سمینار ها) تو بوشهر اجرا میشه....!:19:
دوست عزیز والا اگه تو بیای تو بوشهر فحش م... میدی
بابا استادمون می خواست می خواست سیمنار بازی سازی برگزاره کنه ! من بایم سخنرانی کنم
خوش به حالتون ما که هیچ حامی نداریم:19::41::37: باید با مشکلات فراوون دست و پنجه نرم کنیم.
نه بابا چه حامی استاد فقط میخواد یک ساعت لپ تاپ شو به ما قرض بده :27:
بابا دو ک.. شعر می گیم تموم میشه
این حامی ما
خوش به حالت ! کاشکی ما هم یه روز بریم بالای منبر.......:31:نقل قول:
من باید سخنرانی کنم
مدرسه ی ما هرسال یه نمایشگاه از کارا و تحقیقا و مضخرفات بچه ها میذاره. ما خواستیم غرفه ی بازی سازی بزاریم به خاطر مشکلات مالی کامپیوترمون جور نشد. از مدرسه خواستیم بگیریم گفتن به پرژه ی شما سیستم تعلق نمی گیره. رفتیم دیدیم همه ی سیسیتم ها رو دادن به ک...شعر های پرژه های دینی!:18:
لول دیزاینر مدل ساز و برنامه نویس تیمشون رو می شناسم . کارشون خیلی خوبه .نمونه ش حسین دیبا است که مدل سازیش خیلی خوبه و تو سایت cgart.ir فعالیت می کنه . بازیشون گیم پلی خوبی داره ولی گرافیکش زیاد خوب نیست چون با انجین تورگ ساخته شده. تعدادیشون جذب شرکت ما شدند. فکر کنم یک کار خیلی خوب بتونیم تحویل بدیم . راستی برای طراحی مراحل استخدام داریم هر کس کار با آنریل بلده به من پیغام خصوصی بده .نقل قول:
میرمهنا یک بازی اولشخص ایرانی است که داستان آن در زمان میرمهنا (دوره کریمخان زند) که با استعمارگران کمپانی هند شرقی (هلند و انگلیس) در جزایر جنوبی ایران و خصوصا جزیره خارک به مبارزه میپرداخته، جریان دارد.
در این دوره کشورهایی همچون هلند و انگلیس با اتحاد یکدیگر کمپانی هند شرقی را تاسیس کرده و برای کسب منافع سودجویانه خود و همچنین سلطه و استعمار بیشتر به بهانه تجارت مجهز به سلاحهای گرم و نیروهای نظامی به سمت خلیج فارس و شمال آفریقا حرکت کردند.
کمپانی هند شرقی با تسخیر و اشغال بخشی از جزایر ایران و چپاول و تجارتی ناعادلانه زندگی را بر مردم این خطه تنگ نموده بودند. میرمهنا فرزند میرناصر، والی جزایر جنوبی ایران از این ظلم به تنگ آمد و در ابتدا با اندک یاران خود نهضت جنوب را شکل دادند که هدف اصلی آن کوتاه کردن دست استعمارگران و رهایی مردم ایران از فقر و ظلمی بود.
اینم یک خبر بازیسازی از من بود.
شما هم تو گروهشون هستید؟؟؟نقل قول:
. فکر کنم یک کار خیلی خوب بتونیم تحویل بدیم .
تو گروه جدید آره. یک بازی شبکه ای می خواهیم بسازیمنقل قول:
شما هم تو گروهشون هستید؟؟؟
البته نباید به مسله های دینی گفت ک.. شعر ! بیشتر به (خ.م سی جی 125 )گفت ک.. خل (دوستان ببخشید از اسپم )
بعد سیمنار پولی به ما نمی ده
نقل قول:
آخه مسئله ی دینی شون حاله ی نوره:2:
منو ببخشید از این اسپم
(فکر کنم خیلی از بحث تاپیک دور شدیم)
دارین با آنریل میسازین؟شروع کردین؟نقل قول:
نوشته شده توسط Prince_ of _Persia [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شما جدا مدرست تو ایرانه؟نقل قول:
بابا بیخیال به ما همینکه تو مدرسه نیمکت میدادن بشینیم و تخته شکسته ای بود بهش میگفتن تخته سیاه روزی سه بار روزه میگرفتیم.
خلاصه ما اگه شانس داشتیم لخت به دنیا نمی اومدیم.
راستی اصلا پستو برای این دادم که بگم شما میدونستید دولت دستور تاسیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای رو نداده؟:18: آقای خامنه ای داده.
یعنی واقعا اینقدر میگن جنگ نرم پس چرا از رسانه ی بزرگی مثل بازی های رایانه ای حمایت نکرده بودن؟رسانه ای که آینده ساز ترین و تفکر ساز ترین و نسل ساز ترین رسانه به حساب میاد.
یعنی می ارزه هرسال چند میلیارد بدن دکور اخبارو عوض کنن بگن ما با جنگ نرم مبارزه کردیم. حد اقل اینقدر میگید جنگ نرم کاربردی خرج و عمل کنید.
تا حالا بعد از سی سال سینما و چهل ساز صنعت خودرو سازی رو حمایت کردن هنوز نتیجه نگرفتن(نتیجه ی قابل قبول این سرمایه گذاری رو میگم) بعد از سه چهار سال حمایت از بازی سازی اینقدر بازی ساز نوجوون و جوون و پیر بازی های مختلف دادن(پیشرفتو ببینین). یعنی ارزش نداره از این صنعت حمایت درست و حسابی بشه؟
به امید تفکر بهتر همه ی ما....
بله. داریم با آنریل می سازیم. تازه شروع کردیم هنوز تیم داره جمع می شه . هر سوالی دیگه ای هم داشتید تو پروفایل بپرسید. بهتره بیشتر از این بحث رو منحرف نکنیم.نقل قول:
دارین با آنریل میسازین؟شروع کردین؟