اگه جاش اشتباهه ببخشید.
راستش در مورد استفاده از کولر هر کی یه چیزی میگه.
اساتید راه درستش را بگند.
به خصوص برا روآ که کولر برا موتورش سمه.
Printable View
اگه جاش اشتباهه ببخشید.
راستش در مورد استفاده از کولر هر کی یه چیزی میگه.
اساتید راه درستش را بگند.
به خصوص برا روآ که کولر برا موتورش سمه.
سلام
شما هیچ وقت موقع حرکت دکمه AC رو نزن چون یک دفعه کمپرسور میاد تو سرویس و فشار زیادی از طریق تسمه به قطعات درگیر وارد میکنه راه بهترش اینه که قبل از حرکت کولر رو روشن کنی یا اینکه اگر در حال حرکتی حتی المقدور کلاچ رو بگیری و بعد از درگیر شدن کمپرسور کلاچ رو رها کنی.
یه جا خوندم تو سرعت های بالا کولر مصرف را کم می کنه درسته؟
من ماشینم روآست چه توصیه هایی دارید که مناسب تر بشه از کولر استفاده کرد؟
اسه ماشینهای مدرن و آیرودینامیک کولر مصرف رو کمتر از باز کردن پنجره ها میکنه نه که کالا مصرف رو بیاره پایین. اونم به خاطر مقاومت هوا و اصطکاکه. خیلی محسوس نیست کم شدنشم.نقل قول:
حالا اول فن روشن بشه بعد دکمه AC، یا اول AC رو بزنیم بعد فن رو
حالت دوم که حالش بیشتره
اگر ac اول باشه بهتره چون گاز میاد و لوله ها رو خنک می کنه بعد شما که فن رو روشن کنی بادش سرد هست اما پراید های جدید و سمندها که من دیدم تا فن روشن نشه دیگه نمیشه ac رو روشن کرد(دلیلشم اینه که میبینی طرف یادش میره ac رو ببنده و فن هم نزده(نمی خواسته کولر رو روشن کنه) همین باعث مصرف سوخت بیشتر میشه)نقل قول:
البته طبق درصد ها تو سرعت بالای 90 به جای این که پنجره پایین باشه کولر روشن کنیم بهتر هستنقل قول:
هر موقع خواستي كولر رو روشن كن اما
1)دوستمون گفت در حال حركت حتما كلاچ رو بگير و بزار دور موتور كمتر از 1500 بشه
2)دكمه ي فن برقي كار ميكنه رو بيشتر ماشينها و هرجا روشن بشه مشكلي نداره
3)هميشه ماشينتو تميز نگه دار و نزار زياد جرم بگيره بدنه به خاطر جلوگيري از ديواره هاي تماسي ميكروني
4)موقع روشن بودن كولر دور موتور رو به 4 هزار نرسون توي دنده هاي سنگين(1و2)
5)فيلترشون بعد از هر فصل عوض كن.چون جاي مرطوب خوراك رشد باكتري هست:31:
دوست عزیز فیلتر کولر پراید می دونی کجاشه؟نقل قول:
بله وسط پنل بخارینقل قول:
تو سر بالایی ها با کولر نروید.
دادا چه طوری می شه عوضش کرد؟نقل قول:
یه سوال:
وقتی کولر را میزنید دریچه تهویه را روی هوای بیرون میزارید یا داخل؟
من که وقتی کولر میگیرم تهویه رو میزارم رو هوای داخل.
حالا نمیدونم کار درستی میکنم یا نه
درستش همینهنقل قول:
زودتر فضا خنک میشه
همیشه بعد از یک مدتی که سوار ماشین میشی وقتی AC را میزنی مدت کوتاهی پنجره را پایین بده تا هوای داخل ماشین عوض بشه بخاطر اینکه اون هوای اولی که از کولر میاد سمیه . وقتی هوای ماشین عوض شد پنجره را بده بالا و حالش و ببر!
دوستان من امروز ماشینم رو گاز سوز کردم مشکلی پیش میاد اگه موقع استفاده از گاز کولر رو روشن کنم؟؟.. ماشینم پرایده...
نه بابا هيچ مشكلي پيش نمياد اتفاقا خيلي هم حال ميده چون ديگه آدم دلش واسه پول بنزين نميسوزه با خيال راحت و بدون عذاب وجدان حالشو ميبري از كولر گازي تو خونه هم ارزون تر در مياد:31:نقل قول:
البته سمی که نیستنقل قول:
همیشه بعد از یک مدتی که سوار ماشین میشی وقتی AC را میزنی مدت کوتاهی پنجره را پایین بده تا هوای داخل ماشین عوض بشه بخاطر اینکه اون هوای اولی که از کولر میاد سمیه . وقتی هوای ماشین عوض شد پنجره را بده بالا و حالش و ببر!
ولی بوی بد و زننده ای داره که در هر صورت شما رو مجبور به باز کردن پنجره میکنه
میگم کنار دکمه ی ac تو سمند یه دکمه هست که ظاهرا تهویه هست.به چه درد میخوره؟
اونو کی باید بزنیم؟
بعضی ماشین ها از کولرشون استفاده نشه کلا بهتره!
چه در حالت کولر چه در حالت بخارینقل قول:
باید بذاری روی ورودی بیرون
اینجوری هم سرما و گرماش بیشتره و هم شدت بادش
سلام
دوتا مشکل بزرگ
یکی اینکه در زمستان که می خواستم کولرو روشن کنم متوجه شدم که مثل بقیه پراید ها لوله گازش شکسته و گازی نداره بعد از کلی درد سر و درست کردن آن حالا خنک ککندگی آن بسیار کم شده و تند تند خاموش میکنه و می گن از دوتا قطعه خست که باید عوض شه
ولی نمی دونم چجوری تست کنم که گازش کم شده یا نه
اون حباب روی موتور هم مثل بقیه نیست مایع در حال جریان نشون میده بجای حباب
چکار کنم
ممنون
راستی فیلتر کولر پراید رو میشه راحت عوض کرد یا اصلا نداره من که نشنیدم
حتماً موقع روشن كردن كولر ماشين خلاص باشه كه به تسمه فشار نياد
هرگز در حالت کولر دریچه از بیرون باز نباشه
هرگز در حالت بخاری دریچه از بیرون بسته نباشه!!!!
دلیلت چیه دوست عزیز!! .من باهت مخالفم.چون با اینکار گرما-سرما و شدت باد شدیداً میاد پایین.این چیزیه که هر کسی میتونه از راه تجربه خودش بفهمه و یه چیز بدیهیه!نقل قول:
وقتی شما دریچه رو در حالت سیرکیولیشن (داخلی) میذارید هم فشار باد بیشتر می شه و هم بدلیل اینکه از داخل هوا رو می کشه هم خنک تره و هم زود تر به دمای مناسب می رسید و هم مقدار کمتری کمپرسور کولر روشن میمونه و هم مصرف و اصطحلاک پایین میاد و البته شخص رو زود تر راضی می کنه
ولی در زمستان و بخاری بدلیل گرمای بالای رادیاتور بخاری داخل خودرو و کمبود هوای کافی اگه هوای تازه وارد نکنیم تحمل درون ماشین خیلی کم میشه
در بیشتر خودرو های جدید که فیلتر ورودی هوا از بیرون دارند فشار باد در حالت بیرونی کمتر است
این موضوع کاملا روشنه دوست من که هوای گرم موتور بدلیل نزدیک بودن دریچه به موتور در روزهای گرم وارد میشه که با یه امتحان کاملا مشخصه
در ضمن مطالعه کاتالوگ ماشین هم اینو براتون روشن تر میکنه
این اطلاعات شخصی و تجربی و علمی من بود
راستی در باره کولر های گازی و اسپیلت هم کاملا این موضوع رو نشون می دن
و اگه میشه سوالای منو هم پاسخ بدین