با سلام
به نظر دوستان بخاری و کولر پراید رو چجوری باید تقویت کرد ؟مخصوصا بخاری زیر شیشه جلوی راننده که خیلی ضعیفه؟
Printable View
با سلام
به نظر دوستان بخاری و کولر پراید رو چجوری باید تقویت کرد ؟مخصوصا بخاری زیر شیشه جلوی راننده که خیلی ضعیفه؟
همینی که هست پرایده دیگه 2 برابر قیمتشم خرجش کنی بازم همونه که همونه:31:
کد:؟مخصوصا بخاری زیر شیشه جلوی راننده که خیلی ضعیفه؟
اینم معظلی شده برای خودشا. همشون اینجورین:2:
باید بسوزیمو بسازیم:19:
اگه يه ماشين ديگه بخري بهتره...:27:
واسه اینا راه هستش ولی باید دید ارزش داره؟
خب اول تقویت کولر اولا باید بگم کولر پراید واسه فضای محدودش واقعا خوب عمل میکنه و تو یه مدت کم میتونه داخل ماشین رو خنک خنک کنه .ولی اگه شما راضی نیستین باید کمپروسور کولر رو عوض کنید و یه کمپروسور قویتر روش ببندید البته اینم بار زیادی روی موترو حین حرکت وارد میکنه و ممکنه ماشین داغ کنه
در مورد بخاری نگرانی کمتره چون با آب گرم رادیاتور متاشن کار میکنه برای اینکه بازدهی بیشتری داشته باشه رادیاتور بخاری رو باید با نوعی که بازدهی بالاتنری داره عوض کرد و یه فند درست حسابی هم برای بخاری بست .البته بخاری به خاطر کار کردنش با آب رادیاتور ماشین و وابسطه بودنش به دمای موتور محدودیت داره .
خلاصه وار بگم:
- برای تقویت کولر باید کمپروسور کولر با نوع قویتر متناسب عوض بشه و رادیاتور گاز کولور هم بزرگتر بشه
-برای تقویت بخاری هم تعویض رادیاتور بخاری با نمونه بزرگتر و حد الامکان با جنسی که گرما رو از خودش بهتر ساطع کنه مثل رادیاتورهای آلومینویمی و استفاده از فنهای بزرگتر و با کارایی بهتر.
برای راهنمایی بهتر شما به یه کولر و بخاری سازی ماشین مراجعه کنید
شاید هم کانالهای هوای ماشین نیاز به تمیزکاری دارن و یا فنها خوب کار نمیکنن در کل فضای پراید کوچیک هستش و بخاری و کلورش قبلا که من دیده بودم خوب جواب میداد.
بخاری پراید ما که انژکتوری هست خیلی خوب کار می کنه در مورد کولر هم چند نکته هست که باعث بد کار کردن کولر و گرم کردن موتور می شه با کنترل این موارد شاید بهتر کار کنه 1- عوض کردن در رادیاتور(مال بعضی ها اینجوری حل شده علتش رو نمی دونم) 2-سالم و به اندازه کافی سفت بودن تسمه دینام و کولر 3-نداشتن روغن ریزی مختصر روی موتور ناشی از خرابی واشر قالپاق(تو پراید زیاد اتفاق می افته) که باعث می شه روغن موتور بریزه رو تسمه ها و اونا رو خراب کنه که ممکنه تسمه ها صدا هم بدن و در نتیجه دینام خوب برق تولید نمی کنه و کولر هم خوب خنک نمی کنه 4- حتی بعضی ها پیشنهاد استفاده از دینام 55 آمپر به جای 45 آمپر رو می دن (اگر 45 آمپر باشه ) 5- کم بودن گاز کولر هم که دیگه جای خود داره .
2 پست بالا تایید میشه بعلاوه اینکه تقویت بخاری براحتی با تعویض ترموستات با نمونه هایی که در دماهای بالاتر آزاد میکنن به راحتی انجام میشه و تاثیرش هم چشم گیره
===========
کار اولی که باید کنید اینه که کلا بررسی کنید کولر و بخاری شما سالم هستن یا نه ( مثلا از طریق مقایسه با دیگر پراید های ماشبه)
به نظر من تنها عیبش بخاری هستش. خیلی افتضاحه توی زمستون میری توی ماشین باید ماشین رو برای 15 دقیقه روشن کنی تا بخاریش راه بیفوته که اگه تا اون موقع یخ نزده باشی
کولرش نمیگم خیلی خوبه ولی خوبه چون تو عرض 2 دقیقه فضای ماشین رو خنک میکنه!! ولی برای کسایی که میخوانن توی ماشینشون یخچال درست کنن بحث جداست:31:
من که پرایدم مدا 88 هست از کولرش خیلی راضیم البته می تونید لوله گازش رو که کنار منیفولد هست رو با فویل آلومینیوم نسوز عایق کنی(تو تعجبم سایپا چه طور تاحلا خودش عایقش نکرده آخه منیفولد حرارتش وحشتناکه) من خودم همین کارو کردم به نظرم یکم بهتر شد(البته بگم کولرش انصافآ خوبه و برا من اصلآ ماشینم آمپرش بالا نمیره همش روی نصفه).نقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ولی بخاریش باید قبول کرد(و از همه ضایع تر اینکه از دریچه های کولر باد نمیده:2:) واقعآ افتضاحه من صبحا که می خواستم برم دانشگاه هوا وحشتناک سر بود ولی وقتی می رسیدم دانشگاه تازه بخاریش یکم گرم شده بود:27:.
از موتور 63 اسب بخاری چه انتظاری دارید
کولر مثل ریو سری اول توی هیچ ماشینی ندیدم !
چند 63 اسب بخار؟؟:18:نقل قول:
اه اه اه اه
واسه 405 و سمند چنده؟
:دینقل قول:
100 اسب بخار
نقل قول:
منم با شما موافقم ریو سری اول کولرشون عالی بود(من فکر می کردم خودم این طوری احساس کردم ولی الان که شما گفتید برام یقین شد)اما این جدیداش مثل اون سری اول نیست.
من بابام یک سمند معمولی مدل 83 داشت(خدا وکیلی کیفیتش از این جدیدا خیلی بهتر بود همه چیزش) کولرش حرف نداشت و تا 88 که فروختش و سورن خرید یک بار هم گازش رو عوض نکردیم ولی این سورنه کولرش نه که بد باشه اما مثل اون نیست دقیقا مثل جریانه ریو.
البته تو ایران یک همچین چیزی طبیعی محسوب میشه(افت کیفیت به مرور زمان بجای بهبود کیفیت).
بله دقیقا دومادمون یه سمند 84 داشت وقتی کولر رو روشن میکرد از سرما میچایدیم :دی
کاملا تایید میشه
چه جالب!نقل قول:
یعنی سایپا با این همه امکانات هنوز نمیدونه باید اون لوله رو عایق کنه:31:
جدی تاثیر داره من فردا فویل بخرم و...:8:
براي تقويت بخاري مي تونيد جلوي رادياتور مقوايي يا كارتني قرار بديد تا هواي سرد به رادياتور نرسه در مورد كولر هم پيچ ترموستاتي كه زير داشبورد قرار داره رو موافق عقربه هاي ساعت بپيچيد تا حدي كه سرماي مطلوب شما بدست بياد . نگران فشار به موتور هم نباشيد من الان چند ساله اونقدر از كولر ماشينم سرما مي گيرم كه توي اواپراتور برفك مي بنده و تاحالا هم مشكلي نه تو موتور و نه تو كولر ايجاد نشده
منظورت دقیقاً کجای داشبورده?!؟ یه عکسی میتونی بذاری از جاشنقل قول:
سلام
برای تقویت بخاری چند تا را وجود داره بخاری پراید نسبت به ماشین های دیگه بسیار ضعیف هست برای بهبودی بخاری پراید مراحل زیر را دنبال کنید
1 استفاده از ترموستات82
2 گذاشتن مقوا جلو رادیاتور
3 عایق کردن شلنگ های ورودی وخروجی اب بخاری
4 عایق کردن هر دو شلنگ رادیاتور
5 عایق کردن زیر کاپوت
6 تمیز بودن داخل بخاری
در مورد کولر چیزی نمیتونم بگم چون به اندازه خودش عالی هست
والا من نمیدونم دوستان چرا کولرو از بخاری جدا میکنن!!شما هم نگفتی که منظورت از تقویت چیه؟؟؟بیشترکردن سرما و گرما یا بیشتر کردن میزاد باد دهی!!اگه برای سرما و گرما میخوای بیشتر بشه به نظرم سیخ نزنی بهتره چون رو موتور فشار میاد ولی اگه میخوای باد بیشتر بده باید فن رو تقویت کنی.از اونجایی که یک فن بیشتر نداره که هم برای بخاری و هم برای کولر استفاده میشه بهتره فن رو عوض کنی و یک فن قویتر بذاریببین اگه فن سمندی میخوره بهش حتما بذار روش چون خیلی قوی هستراهنماییه دیگه هم نمیتونم بکنم؛بهترین راه عوض کردن فن هست تــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــمام
سلام دوستان
راه حل قطعی مشکل بخاری پراید رو یک جوان ایرانی حل کرده که شرکت سایپا ازش حمایت نکرد تا مشکل پراید حل بشه: یک قطعه بنام آنی گرما ساخته که بخاری پراید رو فوق العاده تقویت می کنه و تو تابستون از بالارفتن آمپر به خاطر کولر گرفتن جلوگیری می کنه، من خودم دو ساله نصبش کردم حرف نداره فوق العادس....
آنی گرما Anigarma.ir :n18:
سلام دوستان راه حل قطعی مشکل بخاری پراید رو یک جوان ایرانی حل کرده که شرکت سایپا ازش حمایت نکرد تا مشکل پراید حل بشه: یک قطعه بنام آنی گرما ساخته که بخاری پراید رو فوق العاده تقویت می کنه و تو تابستون از بالارفتن آمپر به خاطر کولر گرفتن جلوگیری می کنه، من خودم دو ساله نصبش کردم حرف نداره فوق العادس....آنی گرما Anigarma.irنقل قول:
سلام دوستان راه حل قطعی مشکل بخاری پراید رو یک جوان ایرانی حل کرده که شرکت سایپا ازش حمایت نکرد تا مشکل پراید حل بشه: یک قطعه بنام آنی گرما ساخته که بخاری پراید رو فوق العاده تقویت می کنه و تو تابستون از بالارفتن آمپر به خاطر کولر گرفتن جلوگیری می کنه، من خودم دو ساله نصبش کردم حرف نداره فوق العادس....آنی گرما Anigarma.irنقل قول:
سلام..یک توضیح کاملی بدهید توی سایت خیلی توضیح خاصی نداره..نقل قول:
در مورد این قطعه واقعا گرمایش ان 6 تا 8 برابر پرایدهی الان است..
2- توی تابستان چطور امپ پایین تر می اید
3- چطور توی سوخت ماشین تاثیر دارد
4- توی فیلم خیلی واضع توضیح خاصی در مورد شلنگها نمی دهد .