سلام
میخوام تا قبل عید ماشینمو عوض کنم (پراید)ولی تو این دو ماشین گیر کردم یکی راهنمایی کنه لطفا
ممنونم
سمندlx یا ریو
Printable View
سلام
میخوام تا قبل عید ماشینمو عوض کنم (پراید)ولی تو این دو ماشین گیر کردم یکی راهنمایی کنه لطفا
ممنونم
سمندlx یا ریو
به نظرمن lx را بگیری بهتره.چون هم جادارتره وهم قدرت وسرعت بیشتری داره
البته اگه مصرف سوخت ماشین برات مهمه ریو بهترین گزینه است.:11:
به نظر من هم سمند lx بگیر چون
به نظر من ظاهر قشنگتری نسبت به ریو داره
و جاداره
موتورش از ریو قوی تر است
منم با سمند lx موافقم . امکاناتش بیشتر از ریو هست فکر کنم .
دوست عزيز من بهتون سمند ال ايكس سال رو پيشنهاد ميدم !!! ولي بهتره شما انتظاراتتونو از ماشين بگين !!!
درضمن خدمت دوستان هم عرض كنم كه قدرت موتور ريو و سمند ال ايكس دقيقا برابره و اينكه موتور ريو از موتور سمند به روز تره و داراي سيستم DOHC هست !!!!
این dohc چیه میشه راجع بهش بیشتر توضیج بدیدنقل قول:
بیشتر ظاهر برام مهمه میخوام اسپرتش کنم
و البته میخوام کم خرجم باشه قطعاتش فراوون باشه
به نظر من هم سمند بهتر از ریو است سمند ال اک 15ملیونه ولی ریو 13ملیون؟
يعني اينكه موتور ريو 16 سوپاپ هستش، در هر سيلندر 2 ورودي هوا و 2 ورودي بنزين و اين يعنينقل قول:
تنفس و تغذيه بهتر موتور و در نتيجه شتاب و كشش بيشتر. ولي در سمند همون سيستم قديمي
8 سوپاپ وجود داره. ولي مصرف سمند خيلي هم بالاست.
به نظر من ریو بگیری بهتره .
از لحاظ ایمنی و موتور بروز تر هستش نسبت به سمند
خوببببنقل قول:
:دی
اگه میخوای اسپرت کنی که دیگه ریو خورااااکه :دی
چیزای جالبی آدم میشنوه اینجا ،سمند پرشتاب تره،پرسرعت تره،پرقدرت تره :دی :27:
حالا این اطلاعات از کجا میاد نمیدونم :10:
سمند ال اکس تجهیزات بیشتری نسبت به ریو داره،اما مصرف سوختش بالاتره،طراحیش قدیمی تره،موتور که دیگه چه عرض کنم،قیافه هم که دیگه کاملا سلیقه ایه،اما اگه میخواین ریو رو ببینین با لاستیک پهن ببینین،نا با 175 /13 :2:
در مورد سیستم DOHC هم تو گوگل سرچ کنین،اولین سایتی که میاد مطالب خوبی داره،اما شیلتره،دیدم لینکش رو نزارم اینجا بهتره،خودتون برین بخونین
سيستم DOHC در واقع كار همون سيستم CVVT الان رو انجام ميده . منتها تكنولوژي DOCH از CVVT قديمي تره !!!
بزار من يه چيزي بگم !!!
مزاياي ريو :
موتور به روز تر و بهتر
مصرف كمتر
شتاب بهتر
كيفيت بهتر قطعات
( پوريا جان من ديگه يادم نمياد ، اگه چيزي يادت اومد بگو )
مزاياي سمند ال ايكس :
ترمز بهتر ( ABS+EBD )
هندلينگ بهتر
پايداري بيشتر توي سرعت هاي بالا
فراوون بودن و ارزون بودن قطعات
راحتي بيشتر سرنشينان ( البته به اين معني نيست كه ريو راحت نيست . من توي سمند راحت تر بودم . ممكنه دوستان نظر ديگه اي داشته باشن )
تزئينات داخلي بهتر ( البته جديد نيست ولي خوب ... )
از لحاظ قدرت هم كه ريو توي سايت نوشته شده 97 اسب بخار اما موتور سمند بعضي جاها 97 اسب نوشته شده و بعضي جاها هم 100 اسب .
سوال ديگه اي بود در خدمتم !!!
Double overhead camshaft
A double overhead camshaft valve train layout is characterized by two camshafts located within the cylinder head, one operating the inlet valves and one operating the exhaust valves. Some engines have more than one bank of cylinder heads (V8 and flat-four being two well-known examples) and these have more than two camshafts in total, but they remain DOHC. The term "twin cam" is imprecise, but will normally refer to a DOHC engine. Some manufacturers still managed to use a SOHC in 4-valve layouts. Honda for instance with the later half of the D16 family, this is usually done to reduce overall costs. Also not all DOHC engines are multivalve engines—DOHC was common in two valve per cylinder heads for decades before multivalve heads appeared. Today, however, DOHC is synonymous with multi-valve heads since almost all DOHC engines have between three and five valves per cylinder.[1]
نقل قول:
مخلص آقا محمد
:10:
ترمز رو باهات پایم :دی
فراوونی و ارزونی قطعات سمند رو هم همینطور
اما پایداری و و هندلینگشون:من تو سرعت بالا سمند رو تست نکردم ولی ریو (با لاستیک مناسب خودش رینگ 15 ) تا 180 که ما باهاش رفتیم واقعا رام بود،اصلا گیج نمیزد
سر پیچ ها هم خداییش خیلی خوب جمع میشه
جاداری اتاق رو هم قبول دارم سمند جادارتره،اما داشبوردش هر سری که من میشینم گیر میکنه به پام :دی
اما ریو اینطور نیست (به نظر شخصی من) توی ریو از فضا بهتر استفاده شده،با توجه به طول و عرض کمترش
به قول خودت ،این دوستمون اول باید بگه چی میخواد از ماشین تا همگی با هم بتونیم بهتر رهنماییش کنیم
:46::10:
مرسینقل قول:
ولی من که گفتم از ماشینم چی میخوام!
چون میخوام اسپرتش کنم میخوام یه ماشینی باشه که اسپرت خورش خوب باشه
و البته از این ماشینا نباشه که زود بیفته به خرج.(کم خرج باشه یا حداقل دیر خرج باشه)
در ضمن رانندگی توش راحت باشه(البته منظورم نسبی هستش)
خیلی هم جا دار بودن برام مهم نیست چون مجردم
در ضمن اگه فکر میکنید هیچکدوم اینا خوب نیست و یه چیز دیگه بهتره خوشحال میشم راهنماییم کنید ممنون
چون حتما باید تا قبل عید بگیرم
پیشتر ممنونم
در ضمن من از یکی از دوستان که تو نمایندگی ایرانخودرو هست پرسیدم میگه یکی از بزرگترین ایرادهای lx ترمز abs اش هست که؟
دوست من اشتباه به عرضتون رسوندن !!نقل قول:
در ضمن من از یکی از دوستان که تو نمایندگی ایرانخودرو هست پرسیدم میگه یکی از بزرگترین ایرادهای lx ترمز abs اش هست که؟
شايد منظورش LX هاي سري اول هست !!!
الان هيچكدوم مشكل ندارن !!!
در مورد اسپورت خوري هم من با سمند موافقم . پوريا هم با ريو موافقه !!!! :31:
در كل اين چيزي كه شما ميگي به سليقتون بستگي داره .
samand lx .... از ریو زیاد خوشم نمیاد مخصوصا امروز که یه خاطره بد ( شوخیه البته !!! چندتا از بچه ها در جریانش هستند ) ازش به دلم موند !
نقل قول:
عزیز ریو سپرت خوذش خیلی خوبه
90 و اندی درصد از قطعاتش هم کماکان کره ایه،پس مطمئنن دیرتر از سمند که درصد داخلی سازیش بالاتره به خرج میفته،صندلی هاشم نرم و راحته :دی پس رانندگیشم خوبه،فرمونشم که نرمه :دی
اگه واست دسته دو بودن مهم نیست قید هردوتاشون رو بزن 206 تیپ 5 بگیر،اما اگه میخوای صفر بگیری من نظرم روی ریو هستش
:10:
خوب راستش من بخاطر کیفیت بهتر ریو را پیشنهاد میدم
من از قضا پشت هر دوش نشستم
سمند :
راحتی کمی بیشتر
مصرف بیشتر
استهلاک بالاتر
کیفیت پایین تر در مونتاژ
ریو :
ترمز متوسط
هندلینگ نسبتا رضایت بخش
کمی در رانندگی سفت هست (سیستم تعلیق)
سرعت و شتاب معقول و مناسب(البته در حدو اندازه های خودش مثل سمند و ریو و...)
کیفیت تقریبا مناسب قطعات
استحکام بسیار بهتر اطاق و شاسی نسبت به سمند
استهلاک کمتر
دوست عزیز ببخشیدنقل قول:
استحکام بسیار بهتر اطاق و شاسی نسبت به سمند
ولی میشه بپرسم این مورد رو هم تست کردین؟
نقل قول:
الزاما نه ولی فهمیدن ان موضوع کار چندان سختی نیست
شما کافی هست که هر دو ماشین را روی چاله ببرید و از قسمت جلو و جانبی زیر ماشین و کل شاسی را به دقت نگاه کنی
اینطوری متوجه میشی که ریو تمام دور ماشین بوسیله فولاد مستحکم شده که اگر یک تصادف متوسط از جلو داشته باشه میشه گفت فقط قسمت جلو آسیب می بینه و درها از رگلاژ و حالت طبیعی خارج نمیشن
البته سمند هم بصورت پیش فرض این لوله های فولادی استحکام دهنده را داشته ولی ایران خودرو برای سود بیشتر این لوله ها را باز کرده (البته خیلی وقته که این کار را می کنه) و مشتری هم متوجه نمیشه
متاسفانه سمند با یک تصادف متوسط از جلو نه تنها کل قسمت موتور زیر و رو میشه بلکه ضربه به راحتی به اتاق هم منتقل میشه و دربها از رگلاژ خارج میشن
راه دیگه فهمیدن این موضوع این هست که از صافکار جماعت سوال کنی که به شما توضیح میده که کدوم یکی از اینها از نظر شاسی و اتاق مستحکم تر هستند
دوست عزيزم اين ديگه از اون حرفا بود !!! به نظر من بهتره شما تست تصادف دو خودرو رو كه توي همين انجمن هست نگاهي بندازي !!!نقل قول:
الزاما نه ولی فهمیدن ان موضوع کار چندان سختی نیست
شما کافی هست که هر دو ماشین را روی چاله ببرید و از قسمت جلو و جانبی زیر ماشین و کل شاسی را به دقت نگاه کنی
اینطوری متوجه میشی که ریو تمام دور ماشین بوسیله فولاد مستحکم شده که اگر یک تصادف متوسط از جلو داشته باشه میشه گفت فقط قسمت جلو آسیب می بینه و درها از رگلاژ و حالت طبیعی خارج نمیشن
البته سمند هم بصورت پیش فرض این لوله های فولادی استحکام دهنده را داشته ولی ایران خودرو برای سود بیشتر این لوله ها را باز کرده (البته خیلی وقته که این کار را می کنه) و مشتری هم متوجه نمیشه
متاسفانه سمند با یک تصادف متوسط از جلو نه تنها کل قسمت موتور زیر و رو میشه بلکه ضربه به راحتی به اتاق هم منتقل میشه و دربها از رگلاژ خارج میشن
راه دیگه فهمیدن این موضوع این هست که از صافکار جماعت سوال کنی که به شما توضیح میده که کدوم یکی از اینها از نظر شاسی و اتاق مستحکم تر هستند
ولی با تمام این حرف و حدیث ها ارزش خرید ریو از سمند بالاتره
دوستان لطفا با دليل مدرك صحبت كنيد !!!
متشكرم !!!
من حرف شما رو قبول ندارم ...اصطحکام سمند از ریو بهتره
همچنین کیفیت قطعاتشون سمند بهتر نباشه بدتر نیست ...
سلام.
100% RIO
my life is the coldest story I've ever told
دوستاااااااننقل قول:
:دی
دیگه خواهشا جک نفرمایید :27:
آخه اگه شما وزارت صنایع رو قبول دارین،اونجا میتونین نمره منفی رو ببینین،دیگه همه چیز مشخصه ....
:10:
کیفیت هر ماشینی رو خواستین تو ایران بفهمین،دقیقا ارتیاط مستقیم داره با میزان داخل سازی شدنش،سمند رو دقیق نمیدونم اما مطمئنم بالای 60% هستش،اما ریو 90 و اندی درصد هنوز کره ای یه،من حتی چند جا دیدم اسم ریو رو که میخوان ببرن،میگن ریوی مونتاژی سایپا
قطعات کره و حتی بعضی جاها آلمانی مطمئنن کیفیت بهتری از قطعات ایرانی دارن،فکر نمیکنم دیگه جای بحث باشه تو این مورد
ضمنا در مورد استحکام بدنه هم به نظر من هم باید رفت پیش صافکار،من رفتم اتفاقا پرسیدم گفتش با اینکه ریو هم مثل 206 تقریبا شاسی نداره(میگفت دیگه چیزی بنام شاسی مثل اون ماشینای قدیمی تو این ماشینای جدید وجود نداره)اما دور تا دور ماشین تقریبا بلوک کشی شده،و خیلی محکمه،حتی از زیر بهم چوش های سرپاشی رو نشون داد،خیلی واقعا محکم و جون دار بودن،بدنش هم کاملا مشخصه،بدنه ی جون داریه،از لحاظ وزن هم ریو 1153 کیلو هستش و سمند 1200
که اختلاف فاحشی با هم ندارن
موفق باشین :10:
دوستان خدايي ديگه كيفيت ريو معلومه از سمند بالاتره !!! :31:
10 درصد در مقابل 87 درصد !!! ( داخلي سازي )
البته من خيلي با اين موافق نيستم كه هرچي داخلي بشه بدتر ميشه . چون ما 2 سال سمند ال ايكس داريم بيچاره به جز روغن و بنزين ديگه چيزي خرجش نكرديم !!!
والا من منظورم از کیفیت چیز دیگه بود ، یعنی یک لحظه فکرم رفت سمته دیگه و این رو گفتمنقل قول:
مسخره نکنیدا از بس ذهنم شلوغه گفتم
منظورم کیفیت قطعات داخلیش تریم داخلی ماشین بود :20:
پوریا جان من قصد توهین به ماشینتونو نداشتم شرمنده اشتباه لپی بود :27:
:10:نقل قول:
جمال تو عشقه !!!
گور بابای ماشین :دی
من رو ریو تعصب ندارم،خیلی جاها گفتن ریو یا ال 90،گفتم ال 90 به شرطی که بتونین با قیافش کنار بیاین
حالا اگه منظورتم کیفیت مواد به کار رفته داخل کابینه،اونم باز میگم ریو بهتره ...چرا ؟؟؟ :دی
چون که عموی من هم ال ایکس داشت هم ریو،سمند بعد از حدود 30000 کیلومتر اتاقش کلی سروصدا پیدا کرد،داشبورد،کنسول،در ها و خیلی جاهای دیگه...
اما با ریوش میرفت ماهی گیری اونم 5 نفری :دی،بخدا حتی تو زمین شخم هم میرفت باهاش :34:
اما بعد از 130000 کیلومتر ،تو یه ماشین که میشستی فکر میکردی ماشین صفره،اصلا اتاقش سروصدا نداشت
موفق باشی :11::7:
پوريا جان ببين 2 روز اينجا نيومدم چه جوري داري LX رو ميكوبي :31::27:
خدايي ديگه با اين حرفت موافق نيستم . ما الان LX داريم خدايي اصلا سرو صدا نداره !!
اگه سمن بگیری بهتره به دلیل اینکه زمان فروش راحت تر میتونی بفروشیش
ولی ریو بد مشتریه
:46:نقل قول:
آقا من مخلص شمااا :10:
اما انصافا بیشتر سمندهایی که دیدم اتاقشون پر سرو صدا بوده
بخدا این چیزیم که گفتم (130000 کیلومتر بدون سروصدا)عین واقعیته
:11:
ما سمند داریم 50 هزارتا هم باهاش کار کردیم و هر بلای که بگی سرش اوردم از دستی کشی گرفته تا تصادف خفن و سرعت 160 تو وسط شهر ولی تا حالا برام مشکلی خاصی پیش نیورده و فقط یکبار دسته موتور عوض کردم که شد 5 هزار تومن..
خدای به جز شتاب که اون هم فقط به خاطر وزنش هست هیچ مشکلی نداره و هرکی حرفی میزنه قطعا اطلاع نداره یا (اون خط آخر رو بخونید)
یکی میاد میگه سرو صدا میده..!!!!؟
آخه چرا حرف الکی میزنی بزرگترین مزیت سمند نسبت به پراید ، L90 ، 405 و پارس همین بی سرو صدا بودنش هست.
یکی دیگه میاد میگه دید نداره..!!!؟
اگر سمند دید نداره پس تیوتا کمری و آزارا که 9 متر در 5 هستن چی بگن
یکی دیگه میاد میگه خیلی یوقوره و اصلا تو ترافیک راه نمیره..!!!؟
از کمری و آزارا و تیوتا لندکروز که بگزیم هر کی ادعای داره بیاد تا بهش بفهمونم تو ترافیک موندن ربطی به ماشین نداره و فقط بحث بی ارزگی راننده هست.
یکی دیگه میاد میگه قطعاتش زود خراب میشه..!!!؟
دیگه این از اون حرفها بود ما خودمون هم سمند داریم هم لوازم یدکی محصولات ایرانخودرو خدای سال یک مشتری سمندی سر نمیزنه ولی تا دلتون بخواد 206 و پارس فروش داره.
یکی دیگه میاد میگه شتاب نداره..؟
خوب راست میگه شتابش مثل 206 نیست ولی مثل 405 و پارس هست
در کل سمند ماشینی بود که وقتی تولید شد چون اسم خودرو ملی رو داشت همه دوست داشتن یکجوری از این بدبخت ایراد بگیرن و به فکر خودشون ایرانخودرو و کلا محصولات دولتی رو خراب کنن که به هدفشون رسیدن
نقل قول:
خیلی جالبه ! سمند با تویوتا کمری و لند کروزر برای اولین بار توسط شما مقایسه شد!
نقل قول:
خوب حالا چرا عصبانی میشی :دی
در مورد ماشین داریم حرف میزنیم ،نه آدم که اینجوری رگ غیرتت زده بیرون
سمند صدای موتورش کم میاد تو اتاق،اما قطعات داخلیش زود به سر وصدا میفتن،الان نیای من رو بزنی :دی
دید نداشتن هم توی lx حل شد ،اما توی سمند معمولی ....:13:
شما حتما این رو هم قبول نداری :دی
اصلا یکی از دلایلل اصلی که lx تولید شد به خاطر همین دید کم توی قسمت عقب بود،ضمنا ستون A ماشین هم جلو دید رو میگیره ::27::21:
حالا بازم زیاد مهم نیست،اما از مصرف سوختش میتونی بگذری ؟
من سمند دیدم که خیلی مریض بود 13 تا توی 100 تا میسوزوند،تمیزش هم فک نمیکنم تو شهر زیر 10 تا بسوزونه
یعنی شما میگی توی ترافیک از ریو راحت تره از نظر ابعاد ؟؟؟؟؟
:27:
به حق چیزای نشنیده !
یه چیز جالب دیگه ،میگی که سمند خرابیش کمه،اما پارس کلی خرابی داره،مگه غیر از اینه که پلت فرمشون با هم مشترکه؟؟؟
پس چجوری میشه که اون خرابیش زیاده و این کم ؟؟؟
آخر حرفتم که سیاسیه :27:
کی با دولت کار داشت ؟؟؟؟
پوريا جان دوستمون درست ميگه !!!
به نظر من اگه تهراني بهتره به نمايندگي ايساكو توي پيروزي مراجعه كني . من جمعه كه با پدرم رفتيم اونجا خواستيم يه سري چيزا رو مثب ----- و ... رو عوض كنيم كلي پارس و 405 اونجا بود . خدايي من حتي يه دونه سمند هم نديدم . ( حالا اين دليل نميشه كه سمند خراب نميشه ولي ... )
توي شتاب هم با دوستمون اصلا موفقم نيستم . شتاب 405 بهتر از سمنده و سمند و پارس هم شتابشون تقريبا يكيه . توي سرعتعاي بالاتر هم كه پارس و 405 از سمند جا ميمونن !!!
دوست عزيزم ايشون اصلا نميخواستن مقايسه كنن !!! ايشون گفتن ديد عقب مشكلي نيست كه بخواد بهش ايراد گرفته بشه !!! نمونش كمري يا ...نقل قول:
خیلی جالبه ! سمند با تویوتا کمری و لند کروزر برای اولین بار توسط شما مقایسه شد!
والا من نمیتونم این قضیه رو قبول کنم،اگه میتونین استدلال کنین :دی
ریو شتابش که از طرف کارخونه اعلام شده چنده ؟!
به نظر من مهمترین تفاوت در موتور هست !!
شما یه مسافت تقریبا 800 کیلومتری در تابستان با هر دو ماشین رانندگی کن . به طوری که مجبور باشی 80 درصد مسیر رو کولر بگیری . میدونی چه اتفاقی میافته ؟؟؟؟
ماشینی که جوش میاره ریوست نه سمند !!
دوم سیستم تعلیق و فنر بندی هست که خودم تو هر دو ماشین نشستم و تو سرعتهای بالا دقت کردم با سمند وقتی داری 150 تا میری هنوز نرم حرکت میکنه ولی ریو نشون میده که سرعتش داره زیادی بالا میره و باید هوای کیلومترشمار رو داشته باشی در ریو !!!
با اینکه از سمند اصلا خوشم نمیاد ولی اگه یه خانواده 4 نفره هستید یا بیشتر براتون سمند بهتره !!
البته نظر شخصی بنده ست و قابل نقد !!!!!
دوست عزیز فرار کن که پوریا میکشتت :31:نقل قول:
حرف دومت رو قبول دارم در سرعت بالا من هم توی سمند احساس امنیت و نرمی بیشتری دارم