Printable View
کلا ایران خودرو هر ماشینی که تولید میکنه،تا یه بار وانتش نکنه دست برنمیداره.
خیلی زشته!!!
واقعا خیلی جالبه, و خنده دار! حالا کی به تولید انبوه میرسه:38:
این که پشتش نوشته روآ
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ولی پشتش شبیه glx هستش
والا بعید نیست از اینا فردا میرن وانت کمری رو هم مونتاژ میکنن D:
یه همچین چیزی رو من قبلا هم دیدم بودم.
وانت سمندش قشنگ تر بود.
از وانت پیکان که بهتره..!
ولی باید دید چقدر بار میتونه حمل کنه..
اين خبر كه قديميه!!!
تازه پرايد رو هم وانتشو زدن !:31:
تو مجله ماشين چند ماه پيش عكساشون بود...!:31:
چیز جالبیه
من که خوشم اومد.
البته اکثر این ها کارهای تحقیقاتی هستن و به تولید انبوه نمیرسن
تغییر توی ساختار فیزیکی دیگه تحقیق نمیخواد که ...نقل قول:
البته اکثر این ها کارهای تحقیقاتی هستن و به تولید انبوه نمیرسن
با چند تا نرم افزار گرافیکی هم میشه این کارا رو کرد
ولی من که خیلی بهم بر خورد فردا میرم روا رو میفروشمش.... دی :
همینم پیکانه دیگه.روآ کلا پلتفورم مشترک با پیکان هست و از اون به عاریت گرفته شده.فقط بدنه و بخش ظاهری تجهیزات داخل از پژویه.موتور-شاسی-تعلیق و فنربندی-سیستم انتقال نیرو-جعبه دنده-دیفرانسیل و اکسل و چرخها- همه و همه از همون پیکان 40 سال قبله:19:نقل قول:
این خودرو لایق همون حمالی و وانتیه
روآ هم شد ماشین
به خدا خیلی حالم بد میشه از این ماشینا میبینم
تو دنده 2 هم خرخرخر میکنه
سربالایی ها رو نمیکشه
وقتی استارت میخوره روشن میشه مثل یه تراکتور کار میکنه و اصلا قدرت نداره
چی چی رو پیکانهنقل قول:
من یکی از این مهندسای این شرکت پرسیدم موتورشو گفت پژو رو با پیکان مخلوط کردن آخرش گندش در اومد
یه چنتا اگزوز درپیتی اینا سر هم کردن الان هم معلوم نیس موتورش چیه
وای وای آ..آه:2::2:
دیگه دارن شورشو در میارن...توهین به شعور ملت تا کی؟اکارهای احمقانه هم حدی داره.
ولی جدای از شوخی بنظر می آد فضای عقبش کم باشه و اگه گیریبکش همون روا باشه کم میاره
اینجا که عکسش رو انداخته یکی از شعبه های مرکز تحقیقات ایران خودرو هستش! طرحهایی که اینجا میبینید فقط و فقط نمونه های پروتوتایپه و هیچ مدلی از این مرکز تحقیقات به تولید انبوه نمیرسه! نمونه اش هم فیس لیفته پیکان یا همین وانت پژو هستش!هر چند که به نطر من اگه میومد خیلی هم خوب میشد! حداقل ملت وانت Deer چینی با اون قیمت تو پاچه شون نمیرفت!
شما واقعا فکر میکنید این پلتفرم پیکانه؟؟؟؟نقل قول:
همینم پیکانه دیگه.روآ کلا پلتفورم مشترک با پیکان هست
اینا دقیقا رو چه چیزی تحقیقات میکنن؟روی سوپراسپرتهای نسل آینده؟ماشینهای هیبریدی؟نقل قول:
یا شاید رو اینکه موتور پیکان رو روی بوگاتی ویرون سوار کنن؟
من واقعا نگران این متخصصان دلسوز هستم...
نقل قول:دوستان انگار اطلاعی از شروع پروژه ی ROA ندارند.این پروژه از همان ابتدا درحدود 13 سال قبل که کلید خورد و با نامهای پیکاژو و ژوپیکا اطلاع رسانی محدود شد بر روی پتلفورم پیکان سوار بود و تا همین حالا هم بر روی پتلفورم پیکان است.گرچه به اصطلاح بهسازی موتور پیکان را هم انجام داده اند.کله گاوی دیفرانسیل و فنرهای شمش که از عقب ماشین به چشم میخورد هر شخص کم اطلاعی را هم متوجه این مطلب میکند تا چه رسد به افراد فنی که اطلاعات دقیقتری درباره ی این خودرو دارند...دوستان اگر اطلاعات متفاوتی دارند خوشحال میشویم در اینجا مطرح نمایندنقل قول:
همه کشورها دنبال ساخت ماشین جدید با موتور قوی تر و قیافه بهتر هستند...ایران خودرو و ماشین ساز های ایرانی(اسباب بازی ساز ها) دنباله اینن یه ماشین سلکشن (موتور فلان ماشین و بدنه فلان ماشین) تولید کنن وبعد که حسابی فروش کردن وانتشو میززن .
تازه صادر هم میکنن پز هم میدن...!!!!
ولی خیلی جالبه که هر ماشینی رو که عقبش رو بزنی، میشه وانت کرد، یه مرسدس CLS وانت هم بزنن خیلی باحال میشه.
من چیز دیگه ای رو شنیدم! ایران خودرو RD رو روی پلت فرم 405 تولید کرد(در واقع به نوعی هم با شکل و شمایل 405GL) بعد هم مدلهای دیگه ای نظیر RDi/RDx/Roa رو تولید کرد! در واقع اون پیکاژو یا همون پروژه New Peykan که فرمودید اول به پروژه پژو آریان(206SD) و جدیدا هم رانا اطلاق میشد! نه به RD که پلتفرم و شاسی و بدنه405 بود و موتور و بخش فنی بهینه شده پیکان!نقل قول:
دوستان انگار اطلاعی از شروع پروژه ی ROA ندارند.این پروژه از همان ابتدا درحدود 13 سال قبل که کلید خورد و با نامهای پیکاژو و ژوپیکا اطلاع رسانی محدود شد بر روی پتلفورم پیکان سوار بود و تا همین حالا هم بر روی پتلفورم پیکان است.گرچه به اصطلاح بهسازی موتور پیکان را هم انجام داده اند.کله گاوی دیفرانسیل و فنرهای شمش که از عقب ماشین به چشم میخورد هر شخص کم اطلاعی را هم متوجه این مطلب میکند تا چه رسد به افراد فنی که اطلاعات دقیقتری درباره ی این خودرو دارند...دوستان اگر اطلاعات متفاوتی دارند خوشحال میشویم در اینجا مطرح نمایند
نه ببینید بعد از پروژه ی ناموفق پیکان پژویی که خودش اولین تجربه ی ایرانخودرو در جابجا کردن بدنه بود برنامه ی پیکاژو اجرا شد که بعدا اسم عوض کرد به پژو 1600 و پژوRD و... و آن موقع پیکان در اوج تولید قرار داشت و پژو 206 که در 1998 معرفی شد هنوز حتی در فرانسه هم ساخته نشده بود پس صحبت نیوپیکان و... مربوط به آن دوران نیست.البته مدلسازی سمند نیز بعد از آن و تدریجا شروع شد و به آن میگفتند پیکان جدید.مجله ی ماشین بهمن 75 ش169 را ببینید و شماره های ماقبل آنرانقل قول:
این این غیر ممکنه تولید انبوه بشه
این که جون میکنه بدنه خودش رو میکشه چه برسه به بار
بجای این ملت میرن وانت پیکان میخرن
ایرانخودرو پدر این 405 رو در آورد 1000 نوع ماشین ازش در آورد
به نظر من جالب بود دیگه چقدر توی خیابون وانت پیکان ببینیم بهتره یه خورده هم تنوع باشه
البته 100 در صد گیربکسش با روا متفاوته
من از روی نمای کنار که فنر های تخت عقب توش معلومه اسم تاپیک رو گذاشتم.نقل قول:
تعویض نمای پشت از یه قاب پلاستیکی به این که کاری نداره.
همونطور که یکی از دوستان هم ذکر کردن اینا معمولا به تولید انبوه نمیرسن.
چند روز دیگه 206 وانت اومد زیاد تعجب نکنید!
فرشاد جان احتمال تولید انبوه این ماشین هست
از اونجا میگم که خط تولید روا داره میاد به ایران خودرو تبریز و از اونجا که خط تولید پیکان وانت هم اینجا بوده میتونه جایگزین بشه و کلا پیکان تولیدش به هر صورتی متوقف بشه .
206 هم احتمالا یه نمونه mpv یا میکرو ونش رو طراحی کنن رو ی اتاق 3 در 206 با مصدود کردن شیشه های عقب .
یهب را تو نمایشگاه دیدم کلی خندیدم 206 خودروی کار .
زیاد که تعجب نمی کنیم چون هر ماشینی ایرانخودرو و سایپا تولید کردن وانتشم طراحی کردننقل قول:
مثلا:وانت پراید - وانت تندر - وانت سمند - وانت آردی و ...
محصولاتی که باید منتظر طراحی اون ها باشیم: وانت رانا - وانت ریو - وانت ...
وانت تندر که کلا تو طرح این پلتفرم بود و کار اینا نبوده
خب وانت پراید که اصلا توجیه نداره ولی میتونه وانت مسقف باشه مثلا واسه اداره پست
ولی خداییش وانت سمند حرف نداشت اخه کار خود ایرانخودرو نبود و یه شرکت دیگه که کارش طراحی و تیونینگ نماشینها بود این کار رو کرده بود و خیلی هم جالب از آب در اومد
به نظرم اگه این وانت روا تولید بشه و وانت پیکان جم بشه بهتره
شما ها اگه توی وانت پیکان نشسته باشید میدونید چه مصیبتی داره سوار شدنش .یه ذره توش اتاق هستش خفه میشی توش.
البته اگه این وانت 405 بود بهتر بود حداقل زیر کف جای بار یه فضای خالی گنده میشد پیدا کرد.
هروقت 206 شش اومد منو صدا کنین !!
206 شش چیه؟نقل قول:
هروقت 206 شش اومد منو صدا کنین !!
من خودم ندیدم اما یکی از دوستان میگفت که یه پیش فاکتور گرفته از ایران خودرو واسه وانت پیکان که توش نوشته بود
نوع:وانت پیکان با دسته راهنمای هوشمند !!!
دسته راهنما اتومات هم جزو آپشن هاشونه
حالا واقعا توليد نميشه كه.ميشه؟
احتمال تولسدش هست
به همون دلیلی که گفتم با انتقال خط تولید روا به ایارن خودرو تبریز احتمال جایگزینی این وانت هم به جای وانت پیکان هستش .
اگه کمپانی پژو بفهمه !
چه شود ...
هیچی نمیشه
چون کل امتیاز این اتاق رو در موقع تبدیل 405 به RD به ایران خودرو فروخت
فقط باید اسم پژو روی اتاق بمونه و مارک پژو و یه پولی هم به کمپانی پژو داده بشه.
خدا بخیر کنه:42:
کسی نمی دونه وقتی تولید بشه قیمتش چنده
مدل دو کابین هم دار:42:
دوستان شما کدومتون تا حالا توی وانت پیکان نشستید؟
من حتی توی اتاق خالی ماشین هم رفتم اتاقی که روی خط تولید بود واقعا از نظر اندازه فاجعه هستش
و این طرح امیدوارم حداقل اون فضای کم اتاق رو جبران کنه
البته این ماشین میتونه خیلی خوب جواب بده
به نظر من جایگزینی این به جای وانت پیکان واقعا خوبه .البته تا بیاد بازار نمیشه روی قیمتش چیزی گفت.