ميخواستم بدونم چه ماده اي داخل روغن انجنين بشه باعث گيرپاژ و جام كردن انجين ميشه؟
Printable View
ميخواستم بدونم چه ماده اي داخل روغن انجنين بشه باعث گيرپاژ و جام كردن انجين ميشه؟
هر چیزی ممکنه باعث جام کردن بشه
از یه تراشه فلز که ممکنه بابیت یاتاقان رو ببره تا آب!
گرانروی روغن باید در حد مجاز بمونه
فیلم روغن باید بدون مشکل روی قطعات ایجاد بشه
از دما بگیر تا اکسیده شدن روغن تو موارد بالا دخالت دارن
منظور من اين بود كه خودمون چه ماده اي داخل روغه بريزيم زودتر جام ميكنه؟نقل قول:
--------------------------------------------------------------------------------
هر چیزی ممکنه باعث جام کردن بشه
از یه تراشه فلز که ممکنه بابیت یاتاقان رو ببره تا آب!
گرانروی روغن باید در حد مجاز بمونه
فیلم روغن باید بدون مشکل روی قطعات ایجاد بشه
از دما بگیر تا اکسیده شدن روغن تو موارد بالا دخالت دارن
:18::18: یعنی شما میخوایی یک کاری کنی که ماشین جام کنه ؟؟؟؟؟نقل قول:
کار خاصی نمی خواد پیچ کارتر رو باز کن بزار روغن ها کامل تخلیه بشه روشن کن بعدش سریع جام میکنه همین
یکم از روغن رو بکش بجاش واسکازین بریز،بعدش هم هرچه سریعتر محل رو ترک کن :ی
یه تیکه چسب حرارتی هم فکر کنم خوب باشه
حالا واسه چی دنبال همچین کاری هستی ؟
چسب حرارتي بعيد ميدونم
به نظر شما نمك ميتونه باعث جام كردن موتور بشه؟
عزیز کاره سختی نیست یکمی شکر بریز تو روغنش کارش تمومه ماشین روشن میشه میره بیرون روغن داغ میشه شکر حل میشه ماشین خاموش میشه شکر خنک میشه بعد باید بری تعمیرگاه موتور پیاده بشه
شما به ماده ای نیاز داری که ویسکوزیتش بالا باشه و در عین حال با حرارت دیدن تغییر چندانی در ویسکوزیته دیده نشه
خوب میدونید که واسه روغن های اتومات 30-50 هستش اما واسه واسکازین 90 هستش مطمئنا بعد از 5min کار کردن موتور رینگ روغنی میسوزونه که خواسته شماست(که خوبم نیس)
خوب حالا اين ماده چي هست؟نقل قول:
--------------------------------------------------------------------------------
شما به ماده ای نیاز داری که ویسکوزیتش بالا باشه و در عین حال با حرارت دیدن تغییر چندانی در ویسکوزیته دیده نشه
خوب میدونید که واسه روغن های اتومات 30-50 هستش اما واسه واسکازین 90 هستش مطمئنا بعد از 5min کار کردن موتور رینگ روغنی میسوزونه که خواسته شماست(که خوبم نیس
از گروه روغنه منتها با ویسکوزیته بالا بین روغن معمولی که میریزن تو موتور ماشین و گریس(که دیگه مایع نیست)نقل قول:
خوب حالا اين ماده چي هست؟
اما واسه هدف شما بدرد بخور این مادس
چون تشخیصش از روغن معمولی وقتی توی موتور ریخته بشه سخته ولی نا خالصی توی روغن که دوستان بهش اشاره دارند فورا تشخیص داده میشه
آنچنان هم سخت نیست تشخیص اون بوی سیری که میده تقریبا بوی واسکازین تابلو هستنقل قول:
منم عرض کردم وقتی توی موتور ریخته بشه و اولم گفتم یک مقدار از روغن باید کشیده بشه و بجاش واسکازین بریزن واسه همین حرف شما بود که از بوش قابل تشخیصهنقل قول:
آنچنان هم سخت نیست تشخیص اون بوی سیری که میده تقریبا بوی واسکازین تابلو هست
ولی آخرش نگفتی چرا میخوای این ببلا رو سر موتور زبون بسته بیاری
اگه چیز جالبی هست بگو تا ما هم یاد بگیریم
راستش يه ازمايش ساده هست راستي من اگه بخوام اون واسكازين رو تهيه كنم چي بايد بگم موقع خريدنقل قول:
ولی آخرش نگفتی چرا میخوای این ببلا رو سر موتور زبون بسته بیاری
اگه چیز جالبی هست بگو تا ما هم یاد بگیریم
ماشینت چیه؟
عزیز جان واسکازین همون روغن گیربکس هستنقل قول:
هیچی شما میگی مثلا واسکازین برای پراید یا هر ماشینی که هست میخوام اون بهت میده
البته جلی برای پراید واسکازین نیست... همون روغن هست ( چون واسکازین در پراید شدیدا دنده ها رو سفت میکنه) .
بگید واسه یه ماشین دیگه هست. مثلا پیکان :12:
سلام
دوست من میخوای موتور رو بترکونی و بعد عوض کنی؟
روغن رو خالی کن و 4 تا کات آف بزن!
فرشاد جان واسه پراید هم از دسته واسکازین هاست
بماند که بعضی موتور ها اینجوری هم به فنا نمیرن
مثل 5 سیلندر های اودی
مسعود جان احتمالا دوستمون میخوان درس خوبی به کسی بدن .
سلام دوست من
راستش من دوره راهنمایی خیلی بچه فضولی بودم، یه معلمی داشتیم حالمو گرفت منم با سه چهار قاشق غذا خوری شکر حالشو گرفتم.
یه کاواساکی GTO125 داشت ریختم تو باکش رفت تو خیابون تو بازار ایستاد بعدش که خواست بره نتونست بره.
تعقیبش میکردیم با بچه ها.
البته الان فهمیدم کار خوبی نکردم. شما هم بپا بعدا پشیمون نشی!!!