سلام.
دوستان اگه میشه لطفن یه مقایسه ی تخصصی بین این دو خودرو(ماکسیما و مزدا3 تیپ3) انجام بدین.
دوستانی که میتونن چنین مقایسه ای انجام بدن لطفن کمک کنن.
ممنون.
Printable View
سلام.
دوستان اگه میشه لطفن یه مقایسه ی تخصصی بین این دو خودرو(ماکسیما و مزدا3 تیپ3) انجام بدین.
دوستانی که میتونن چنین مقایسه ای انجام بدن لطفن کمک کنن.
ممنون.
این چیز که میخواید اصلا امکان پذیر نیست
چون هر کدوم از این ماشینا تو یه کلاس متفاوت هستن.
ماکسیما یه سدان فول سایز با امکانات تقریبا کامل و سواری راحت و موتور پر قدرت بزرگ و نرم که سواری راحت ولی نچندان اسپرتی که در اصل برای افراد بالای 45 سال که رانندگی آرام و راحتی رو میخوان و انتظار دارن ماشین برای مسافتهای طولانی کشش لازم رو داشته باشه و بیشتر برای مسافرت بیرون شهر از ماشین استفاده میکنن و خسته کننده نباشه و فضای لازم رو داشته باشه طراحی شده.
و امکا مزدا 3
یک سدان متوسط کوچک جم و جور به روزتر از نیسان ماکسیمای موجود متور نسبتا پر قدرت که با جسه کوچکش خوب جفت شده ایمنی و تجهیزات کاملتر یک سدان کوچک اسپرت و چابک در واقع یک نینجای مدرن از ژاپنی ها که میتونست با کمی تقویت و نصب آپشنهای بیشتر و حتی با ساخت مدلی با موترو دورانی رقیب سر سختی برای لنسر اوو باشه .
این ماشین در اصل برای یکجوان 25-30 ساله طراحی شده که تازه شغل خوبی رو پیدا کرده و دوست داره در عین اینکه ماشین اقتصادی رو داره فضای نسبتا خوبی برای مسافرتهای کوتاه با جمع دوستان داشته باشه و قابلیتهای اسپورتی هم تا حدودی داشته باشه و شاید کمی ارتقاع و تیون .
اینم نظر و مقایسه ا از زبان این بنده حقیر .و در نظر گرفتن واقعیت وجودی این ماشینها نه اونی که توی ایران هستش.
رامین خیلی کامل گفت ولی یه چیزی هم گفت که واقعا بعید بود!
رامین جان ماکسیما درسته سواری نرمی داره اما موتور خیلی خفنی هم داره و تو مدل دنده ای آزرا و سوناتا 6 رو راحت رنده میکنه!نقل قول:
ماکسیما یه سدان فول سایز با امکانات تقریبا کامل و سواری راحت و موتور پر قدرت بزرگ و نرم که سواری راحت ولی نچندان اسپرتی
پوریا جان اسپرتی بودن یه ماشین به متور تنها نیست کلا فرمانگیری سوسپانسیون این نسل ماکسیما که توی ایران هستش چندان حالت اسپرتی نداره ولی واقعا راحته .نسلهای بعدی در حدودی اسپرتی تر از این نسل هستن توی سرعت بالا شدیدا انحراف قسمت عقب داره . کنترلش سخته ولی مزدا به خاطر اندازه های کوچیک و ارتفاع پایینتر و سوسپانسیون خشکتر اسپرتی تر هستش.
من فکر کردم منظورت موتوره تعجب کردم!نقل قول:
راجع به نسلهای بعدی حرفت رو قبول دارم 206%!! حتی تو نسل جدید شیفتر پشت فرمون هم داره!
راجع به این هم که میگن قسمت عقب ماکسیما انحراف داره به خاطر اینه که صدای موتور تو اتاق نمیاد باعث میشه سرعتت بیشتر بشه! پیچی رو که با سوناتا 80 تا میپیچی ناخودآگاه تو ماکسیما با 120 تا میپیچی!!
دوستان حالا ايا با عوض کردن کمک هاي ماکسيما و گذاشتن کمک هاي بسيار خوب و يه سري تغييرات ديگه که خودم سر در نميارم ولي کسي را پيدا کنم تا انجام بده ايا ميشه اين مشکل ماکسيما(عقب ميپره)را برطرف کرد؟يا به زبان ساده تر با تعويز کمک ها ميشه ايمني ماشين را بالاتر برد؟
يا اين به علت بزرگيه ماشين ميباشد و هيچ راهي نداره؟
تاثیر داره ولی گفتم کلا ماکسیما به خاطر همون مساله ای که گفتم میگن عقبش میپیچه! من ماشینم رو بهت میدم با ESP روشن همون سرعت 120 که ماکسیما با یه انحراف جزئی عقب میپیچه شما حتما با این ماشین میری ته دره!نقل قول:
پس ماکسيما به او صورت ايرادي نداره چون ما سرعت را حس نميکنيم اين را ميگيم.
منم حرفه شما را قبول دارم چون با پدرم داشتيم ميرفتيم سمت ماهشهر سرعت ماشين 160 تا بود ولي خداييش من حدوده 10 دقيقه فکر ميکردم که پدرم داره با سرعت حدوده 60 يا 70 تا ميره بعد که بش گفتم چرا اينقد اروم ميري گفت يه نگاه به سرعت بنداز..........
دوستان حالا نظرتون در مورد انتخاب بين مزدا3 تيپ3 و ماکسيما اتوماتيک چيه؟
ماکسيما يه سري بدي ها مثل نداشتن دنده اتوماتيک تيپ ترونيک که باعث ميشه تعويز دنده را فقط به عهده ي ماشين بزاري و ايراده ديگه که نسبت به مزدا3 داره ايمني ميباشد چون کنترل مزدا3 بهتر از ماکمسيما ميباشد.
برتري هاي ماکسيما هم نسبت به مزدا3 اينا هستن:موتور قويتر و فضاي بيشتر همچنين به علت موتور قويتر و 6سيلندر بودن در جاده هاي بين شهري حريف نداره.
اينا نظرات من بود اگه اشتباهي داخلشون هست لطفن بگين.
انتظارات اصليه من از ماشين اينا هستن:
1)رفت و امد در سطح شهر به خصوص کل کل با ماشين ها(که براي کل کل که برام مهتره فکر کنم ماکسيما بهتر باشه البته نظر به عهده ي شما)
2)مسافرت و به خصوص ماشين در جاده هاي بين شهري کم نياره(که بازم فکر کنم ماکسيما به علت موتور قويتر و 6سيلندر بودن بهتر باشه)
3)رانندگيه اسپرت و با لذت(که در اين مورد مزدا3 برتري داره ولي باز بي صداييه ماکسيما نبايد فراموش بشه که اونم لذت خودشو داره)
4)يه ماشيني باشه که اسپرت باشه(که مزدا3 اسپرت تره)همچنين قابليت اسپرت کردن بالايي هم داشته باشه(که فکر کنم هر ماشيني را با توجه به پولي که داري بشه اسپرتش کرد)
5)جا براي 4 نفر مناسب باشه و 4نفر به راحتي داخل ماشين جا بشن و اذيت نشن(که اين مورد هم براي هر دو ماشين خوبه)
6)ايمني خوب و قابل قبول(در اين مورد فکر کنم مزدا3 به علت پايداري و کنترل بهتره برتر باشه ولي تا اون جايي که ميدونم فکر کنم هر دو از لحاظ ايمني برابر باشن)
7)ماشين را ميخام تا مدتي طولاني نگه دارم پس براي مدت طولاني خوب باشه.(فکر کنم در اين مورد هم مزدا3 با توجه به جديدتر بودنش بهتر باشه)
دوستان اينا انتظارات اصليه من بودن که در پرانتز جواب هايي را که خودم يافتم را گفتم ولي شايد درست نباشن اگه اشتباهي کردم شما بگين همچنين نظرتونو با توجه به انتظارات من بگين.
خيلي ممنون.
مزدا فقط یه قیافه اسپرت تری داره و یه دنده هوشمند! شما با ماکسیما دنده ای رانندگی کن اونوقت متوجه میشی اسپرت یعنی چی!(البته اتومات هم با توجه به تکنولوژی زمان خودش گیربکس فوق العاده ایه مثلا دنده 1 راحت به پشتی صندلی میخ میشی!)نقل قول:
)رانندگيه اسپرت و با لذت(که در اين مورد مزدا3 برتري داره ولي باز بي صداييه ماکسيما نبايد فراموش بشه که اونم لذت خودشو داره)
منظور از اسپرت کردن چیه؟میشه توضیح بدید؟ کلا ماشین بالای 30 تومن رو نباید دستکاری کرد مثلا فلاپ انداخت یا باند خربوزه ای:31: گذاشت!نقل قول:
يه ماشيني باشه که اسپرت باشه(که مزدا3 اسپرت تره)همچنين قابليت اسپرت کردن بالايي هم داشته باشه(که فکر کنم هر ماشيني را با توجه به پولي که داري بشه اسپرتش کرد
با اون قسمت قرمز مخالفم! وقتی من پشت مزدا میشستم(با قد 186) کسی پشت من جا نمیشد!ولی تو ماکسیما که میشینم تازه یه نفر هم میتونه خودش رو جمع کنه تو جلوی پای سرنشین عقب بشینه!:31:نقل قول:
جا براي 4 نفر مناسب باشه و 4نفر به راحتي داخل ماشين جا بشن و اذيت نشن(که اين مورد هم براي هر دو ماشين خوبه)
تو این مورد جفتشون خوین با توجه به اینکه ماشین ژاپنی استهلاک کمتری نسبت به بقیه داره! اما بازم برنده ماکسیما مخصوصا اتوماته!نقل قول:
ماشين را ميخام تا مدتي طولاني نگه دارم پس براي مدت طولاني خوب باشه.(فکر کنم در اين مورد هم مزدا3 با توجه به جديدتر بودنش بهتر باشه)
پس یعنی به نظره شما برای من ماکسیما گزینه ی بهتریه؟
دوست عزیز ولی دنده ی مزدا3 یه چیزه دیگست(ماله مزدا3 تیپ ترونیک میباشد)هم دستی داره هم اتوماتیک همچنین خیلی هوشمند تر از ماکسیما میباشدنقل قول:
منظورم از اسپرت اینه که یه سیستم حسابی به همراه یه تغییراتی در ماشین که متفاوت بشه..........
با این مورد هم تا حدودی موافقم ولی به نظره شما یعنی مزدا3 برای 4 نفر خوب نیست؟
چرا ماکسیما برندس؟
من که خودم گفتم مزدا گیربکس هوشمند داره! این هم که میگن دستی چیز مسخره ایه! یکم که دورموتور میره بالا خودش اتوماتیک دنده رو عوض میکنه(یادم نیست فکر کنم رو 5500 بود!) ولی امتحانش مجانیه هم مزدا رو بشین و هم ماکسیما ببین کدوم اسپرت تره! حتی ماکسیما اتومات!اونوفت جواب معلوم میشه!نقل قول:
دوست عزیز ولی دنده ی مزدا3 یه چیزه دیگست(ماله مزدا3 تیپ ترونیک میباشد)هم دستی داره هم اتوماتیک همچنین خیلی هوشمند تر از ماکسیما میباشد
گفتم رو ماشین بالای 30 تومن هرکاری کنی خود به خود خز میشه! مگر تیونر رسمی برند این کار رو بکنه! شما نهایتا رو مزدا یه سیستم بخوای بندازی که کدوم آدم عاقی سیستم Bose رو ول میکنه پایونیر میندازه؟(یا تو ماکسیما کلاریون رو ول کنی یه برند دیگه بندازی!)نقل قول:
منظورم از اسپرت اینه که یه سیستم حسابی به همراه یه تغییراتی در ماشین که متفاوت بشه..........
خیر برای 3 نفر که نفر سوم یه بچه باشه خوبه! البته منظورم از این حرف راحتی خیلی زیاده وگرنه من خودم با 4 تا از رفقا با یه 206 تا شمال رفتیم کسی صداش در نیومد(البته میدونستن اگه اعتراض کنن از ماشین بیرونشون میکنم شاید واسه همین اعتراض نکردن!:31:نقل قول:
با این مورد هم تا حدودی موافقم ولی به نظره شما یعنی مزدا3 برای 4 نفر خوب نیست؟
از همه لحاظ سره! یادت نره داری یه ماشین 2007 رو با یه ماشین چند نسل قبل مقایسه میکنی!نقل قول:
چرا ماکسیما برندس؟
اول اینکه این تاپیک باید توی مشاوره زده میشد.
خیر.نقل قول:
مصرف سوخت، تکنولوژی فرمان، طراحی و برخی دیگه از پارامتر های مزدا 3 بهتره.
===========
اما دوست عزیز، من یه نکته در مورد خرید به شما تذکر بدم.
دقت در انتخاب و بعد دقت در خرید لازم و ضروریه اما گفتن "ممکنه... ممکنه..." و "شاید... و شاید ..." های بیش از حد باعث از دست رفتن فرصت ها میشه.
سلام.
دوستان من مزدا3 را انتخاب کردم.
دیروز اخره شب دوباره پشت مزدا3 نشستم و بعد پشت ماکسیما و فرقا خیلی واضح بود........
مزدا3 لذت فروان و فرمان پذیریه عالی...
ماکسیما بی صرو صدا و چون میدونی که موتورش قویه احساس میکنی میخای پرواز کنی(البته شاید چون ادمبه خودش میگه موتورش قویه چنین احساسی سراغ ادم میا)....
در کل انتخابم روی مزدا3 هست.نظره دوستان چیه؟
امیدوارم ایندفعه تصمیمتون قطعی باشه.نقل قول:
بعدی میدونم بعد از این همه مجادله و تبادل نظر، نظر دوستان رو نشه فهمید.
:12:
فرشاد جان به عنوان سوال اخر:
به نظره شما اگه من الان یه ماشین ارزون قیمت بگیرم و تا امدن مزدا3 2010 صبر کنم خوبه؟
ارزش داره؟
همچنین به نظره شما مزدا3 فعلی قشنگتره یا مزدا3 2010؟
من جواب این سوالتون رو قبلا هم دادم.
در چند پست قبل هم گفتم که:
مثل دوستانی که برای آمدن رانا صبر کردن و تندر نخریدن ، رانا نیومد که هیچ، تندر هم رفت.نقل قول:
اما دوست عزیز، من یه نکته در مورد خرید به شما تذکر بدم.
دقت در انتخاب و بعد دقت در خرید لازم و ضروریه اما گفتن "ممکنه... ممکنه..." و "شاید... و شاید ..." های بیش از حد باعث از دست رفتن فرصت ها میشه.
=========
اقتصاد و بازار ایران پیش بینی پذیر نیست.
فرشاد جان تشکر(نمیتونم از دکمه ی تشکر استفاده کنم..........)
حالا فرشاد جان میشه بگین به نظره شما کدام یک قشنگتره(مزدا3 فعلی یا مزدا3 2010؟)
البته میدونم این مورد امریست سلیقه ای ولی میخاستم نظر و سلیقه ی شما را بدونم.
در ضمن همان طور که گفتم من در برنامه هام تقویت موتور ماشین هم دارم البته اگه بتونم عملیش کنم.......
حالا ایا با تقویت موتور میتونم مزدا3 فعلی را از نظره کارایی به مزدا3 2010 برسونم؟در واقع اصولن خودرویی مثل مزدا3 فعلی برای تقویت موتور بهتره یا مزدا3 2010؟
خیلی ممنون از همکاریتون.
منتظره جوابتون هستم.
منظورت از تکنولوژی فرمان همینه که پمپ هیدرولیکش خراب میشه فرمون میبره میری تو جوبه دیگه؟ درسته؟:31:نقل قول:
تکنولوژی فرمان
والا پوریا نمیدونم از وقتی مزدای تو تصادف کرده چه دشمنی با این مزدا پیدا کرید خوبه از پشت ماشینت رو زدن .
در کل مزدا 3 برای گروه سنی 20 تا 30 سال بیشتر توصیه میشه اگه مثل پوریا جونمون در آمدت خوب بود میگفتم برو لکسوس IS300 بخر .
راستی پوریا سوناتا رو کی فروختی؟
رامین جون من اصلا با مزدا هیچ دشمنی ندارم! میگم وقتی با 36 تومن پول مزدا میشه ماکسیما با اون ابهت گرفت چرا عاقل کند کاری که باز آید به کنعان غم مخور؟؟؟:31:نقل قول:
والا پوریا نمیدونم از وقتی مزدای تو تصادف کرده چه دشمنی با این مزدا پیدا کرید خوبه از پشت ماشینت رو زدن .
در کل مزدا 3 برای گروه سنی 20 تا 30 سال بیشتر توصیه میشه اگه مثل پوریا جونمون در آمدت خوب بود میگفتم برو لکسوس IS300 بخر .
راستی پوریا سوناتا رو کی فروختی؟
من نوکرتم درآمد ما کجاش خوبه برادر!
سوناتا رو یه 5-6 روزی هست فروختم!
نه که من بی ام و E46 کابریو 330 خریدم.
راستی به نظرم اصلا مسله ابهت نیست این دوست عزیزمون میخواد سوسک کنه پس باید ماشین ریزی داشته باشه که لایی بکشه .
اگه مثلا یارس با موترو پر حجمتر میاومد و یا کرولا هاچبک یا همون آئوریس هم می اومد میگفتم یکی از اونا رو بخره.
البته الان میتونه کم کم این مزدا رو که حریده تیونش کنه
در کل دوست گلم merikh merikh جان(اسمت رو نمیدونم) یه چیزی میگم اگه دوس داری ماشین تکی داشته باشی و کل کل کنی بهتره به جای یه ماشین استاندارد به فکر یه ماشین تیون شده باش .
چون فردای روز وقتی دید یه گالانت مشکی مدل 93 اومد عین آب خوردن ازت رد شد حرص نخوری و بدونی اون گالانت VR-4 وحید هستش که نزدیک 550 اسب فعلا قدرت موتروش هستش .یا مثلا فردا روز من یه پولی دستم اومد و تونستم یه میتسوبیشی لنسر 93 خریدم عین باد از کنارت نگذرم(شوخی میکنم عزیز)مثلا ساختن یه ماشین هیولا از یه مزدا 323 همین مزدا 3 هم میتونه به راحتی تیون بشه ولی خب تو همه پولت رو میدی واسه این (البته هیچوقت بین خانوما ماشین مدل پایین تیون شده به چشم نمیاد ولی این جور ماشینا خوب به چشم میان.
دوستان من الان نظرم روی مزدا3 میباشد فقط اگه میشه به پست بالا هم یه توجهی کنید(نقل قول کردم)نقل قول:
دوست عزیز از همکاریتون تشکر.نقل قول:
فربد هستم.
دوست عزیز ایا مزدا3 هم چنین امکانی داره؟مثلن موتور را قوی کرد و حدود 300 اسب بخار ازش گرفت؟
هر ماشینی این امکان رو داره! اما این کار رو نکنی بهتره! واسه تیون کردن یه ماشین استاندارد زیر 20 تومن میگیرن بقیه پول رو خرج تیونش میکنن! نه اینکه یه ب ام و 740 بگیری بعد 300 تومن بدی واسش فلاپ مسخره ifm بندازی:31:نقل قول:
رامین جون جمله ات رو یک کم تغییر میدم!
درسته مزدا کوچیکه و لایی راحت میکشه! اما تو ایران اکثر کل کل ها تو اتوبانهای خلوت انجام میشه! خود شما فربد عزیز اگه 30 تومن پول داشته باشی حاضری ساعت 6.30 بعد از ظهر تو اتوبان صدر با کسی کل کل کنی؟؟ خوب معلومه که این کار رو نمیکنی!نقل قول:
راستی به نظرم اصلا مسله ابهت نیست این دوست عزیزمون میخواد سوسک کنه پس باید ماکسیما دنده ای داشته باشه!
من با پوریا مخالفم
اتومبیلهای ژاپنی بیشتر این قابلیت رو دارن .و مزدا هم بین اینا یکی از شاخسترینها هستش .
فرید جان میتونی بگردی و تمام قطعات تیون کردن مزدا رو پیدا کنی .البته هزینه بالایی هم داره.یه تیونینگ اساسی و علمی میتونه هزینه بالایی داشته باشه ولی ماشین تکی میشه .
البته یه سوالی هم باید ازت بکنم معذرت ها .
فرید احتمالا قصد نداری باهاش چیزی تور کنی؟چون میبینم میخوای کلاس ماشینتم بالا باشه .معذرت ها یه کم رک حرف میزنم .ولی دوست گلم به نظر من سر همین مزدا 3 میتونی با بستن یه توربو کوچیک و استاندارد مزدا میتونی از موترو این مزدا نزدیک 210 اسب قدرت بگیری و با توجه به وزن کمش به راحتی جواب میده البته من توصیه میکنم با کسی که کارش تیون اساسی هستش مشاوره کنی.
ولی فعلا بهت توصیه تیون روی مزدا 3 رو نمیدم .
فرید جان ناراحت نشی ها قصد بدی ندارم از حرفام ولی دوست گلم من احساس میکنم بیشتر از کل کل توی سرعت کل کل توی کلاس و پرستیژ ماشین هم برات مهمه.
رامین جون حرفت رو قبول دارم ولی تیونینگ رو مزدا 3 تو ایران جواب نمیده!نقل قول:
به نظر من اگه رو 323 کار کنید خیلی بهتره!
میدونی چرا جواب نمیده پوریا جون
واسه اینکه قیمتش خیلی بالا هستش و صد البته لوازم افتر مارکتش هم بیاری ایارن گرون تموم میشه .
323 که خوره میشه میدونی من یه بار روی طرح یه مزدا 323 با متور و انتقال قدرت RX-7 فکر میکردم یعنی یه چیزی تو مایه های RD خودمون.ولی دیدم خیلی منطقی نیست ولی میشه با موتروهای حجم بالا روی این ماشین و با همین دیف جلو بودنش خیلی کارا کرد.
میدونی چرا جواب نمیده پوریا جون
واسه اینکه قیمتش خیلی بالا هستش و صد البته لوازم افتر مارکتش هم بیاری ایارن گرون تموم میشه .
323 که خوره میشه میدونی من یه بار روی طرح یه مزدا 323 با متور و انتقال قدرت RX-7 فکر میکردم یعنی یه چیزی تو مایه های RD خودمون.ولی دیدم خیلی منطقی نیست ولی میشه با موتروهای حجم بالا روی این ماشین و با همین دیف جلو بودنش خیلی کارا کرد.
دقیقا من هم به همین دلیل میگم مزدا3 واسه تیون خوب نیست!نقل قول:
طرحت رو هم یادمه! میخواستی موتور وانکل بذاری روش اما نمیشه! نه که نمیشه ها! کار نشد نداره ولی خیلی سخته! ولی کلا میشه از متور های استوک فورد که تو دوبی راحت گیر میاد استفاده کرد!(همون کاری که بعضی پراید ها با موتور فورد و مزدا با حجم پایین انجام میدن!)
از همه ي دوستان تشکر.نقل قول:
دوست عزيز من همان قدر که دوست دارم کل کل در سرعت کنم همان قدر هم دوست دارم که ماشينم طوري باشه که وقتي ميرم پيشه کسي نگه که ماشينشو ببين اين طوريه اون طوريه........منظورمو که ميفهمي.....البته مزدا3 هم اين گونه نيست و کلاس خودشو داره.
من بحث بيشترم روي قدرت موتور و زيبايي ميباشد.
قدرت موتور برام مهمه چون حالا حالا ها توان تيون کردن را از لحاظ مالي ندارم ميخام زيبا باشه چون ميخام يه عمر کناره اين ماشين باشم ........
حالا انتخاب هاي من روي مزدا3 و کمري 2007 و ماکسيمابود که کمري را به علت قيمت بالا بيخيال شدم و ماکسيما و مزدا3 چون توي رنج 30 تا 40 ميليون هستن مد نظرمه.
ماکسيما موتوري قوي داره و مزدا3 روحي اسپرت با فرمان پذيريه بهتر.
حالا اگه مزدا3 قابليت اسپرتيه خوبي داشته باشه(مثلن همين 210 اسبي که گفتين)پس از لحاظ موتوري هم ميشه در رده هايي مثل ماکسيما رسوندش پس من الان انتخابم روي مزدا3 ميباشد.چون زيبا که هست موتورشم که يکي از بهترين موتور ها در اين رده ميباشد و بدون تغيير موتور با اضافه کردن چيز هاي ديگه ميشه قدرتشو بالاتر برد(درسته ديگه؟)
حالا يه نکته ي ديگه که براي قدرت ماشين مهمه سبک بودنه ماشين ميباشد که در اين جا مزدا3 2010 سبکتر از مزدا3 فعلي ميباشد پس هر کاري از لحاظ موتوري روي مزدا3 2010 انجام بديم جواب بهتري ميگيريم.
به همين دليل من ميگم که ايا اين کاره درستيه که من در حال حاظر يه ماشين ارزان قيمت بگيرم و منتظره مزدا3 2010 باشم؟(من ميخام انتخابم طوري باشه که تا سالين طولاني از انتخابم پشيمون نشم اخه من با اين ماشين اگه خدا بخاد فکر کنم بهترين روزاي زندگيمو بگذرونم و دوست دارم هميشه نگرش دارم شايد مسخره باشه ولي براي من مهمه)
البته به نظره خودم چون من قصد تيون کردن دارم مزدا3 فعلي فرق ان چناني با مزدا3 2010 نداره.درسته؟
در ضمن به نظره من بدنه ي مزدا3 فعلي عقب و جولو هماهنگيه بيشتري دارن تا مزدا3 2010.نظره شما چيه؟منظورم اينه فکر کنم مزدا3 فعلي تا حدودي زيباتر و هماهنگ تر باشه از لحاظ بيروني(بدنه).......نظره شما دوستان چيه؟البته ميدونم اين مورد امريست سليقه اي ولي ميخاستم نظره شما هم بدونم.
دوست عزيز درسته که ماکسيما موتوري قويتر داره ولي مزدا3 هم پايداريه بهتري داره که اين امر هم براي رالي بسيار مهمه(منظورم از رالي همون مسابقات دوستانه بود)نقل قول:
حالا تا نظره شما و باقيه دوستان چي باشه؟؟؟؟؟
ببخشيد که طولاني شد.منتظره جواب هستم.
ممنون.
تصمیمت رو که گرفتی! ولی کلا از فکر 2010 بیا بیرون! یه خبری گفتن که میخوان 2010 رو تولید کنن! ولی خر به مخشون لگد نزده که این بازار خوب مزدا 3 فعلی رو با آوردن مدل جدید خراب کنن!نقل قول:
دوستان لطفن در مورد بالا هم نظر بدین.نقل قول:
ممنون.
ببین همونطور که پوریا گفت نمیشه به اینا اعتماد کرد و منتظر موند چون مزدا 3 2010 الان توی دنیا هم ریلیز نشده و هنوز تو نماندگی های مزدا نیستش اینا هم تا بیان کاراش رو ردیف کنن میشه 1390 پس معطل میشی .
در مورد تیون مزدا 3 هم الولین کار رو میتونی با تغییر سیتم مکش هوا و تخیله شروع کنی و هزینه هم حداکثر 1-1.5 میلیون در حالت خیلی خوب برات داره البته این موارد بدون تغغیر هدر و منیوفیلد هوا هستن .البته کارهای بیشتری میکنی و اگه بعدا تونستی مزدا امکانات زیادی واسه تیون کردن داره یه چرخ تو اینترنت بزن تا ببینی چقدر مزدا3 تیون شده هستش.
همینجوری که موتورش با145 اسب قدرت مناسبی داره با کمی تغییرات که گفتم هم میتونی تا 150 تاسب بالا ببری.بهتره اگه سرمایه داری واسه شروع کردن ککاری یه کاری هم واسه خودت دست و پا کن تا وقتی که مزدا 3 2010 اومد این رو بفروشی بری اون رو بخری.
===========================================
پوریا در مورد اون هم بله کار نشد نداره ولی سرمایه و وقت زیادی میخواد اون کار
اول از همه باید یه اسپیس فریم بر اساس اتاق مزدا 323 طراحی و ساخته بشه بعد موتور و تعلیق روی اون اسپیس فریم بعدش هم اتاق به اسپیس فریم خورونده بشه.
رامین من با این مورد بیشتر موافقم! حداقل اگه ماشین رو صفر بخره حالا حالا ها نمیره واسه معاینه فنی در نتیجه راحت میتونه استفاده کنه! معاینه حیلی خفن به هدرز و منیوفیلد هوا گیر میدن(چون کاتالیست برداشته میشه!)نقل قول:
هدر و منیوفیلد هوا
---------------------------------
این مورد به نظر من با توجه به قیمتی که داره کارآیی نداره(راندمان پایینی داره پول زیادی میدی اسب کمتری میگیری) به نظر من این پول رو خرج ظاهر ماشین کنه بهتره! مثلا رینگ و لاستیکی که هم قشنگ باشه هم علمی!نقل قول:
تغییر سیتم مکش هوا و تخیله
دوستان همان طوري که گفتم من ديگه سرمايه اي براي خريد ماشين ندارم براي همين ميگم که اگه مزدا3 2010 ارزش داره نسبت به مزدا3 فعلي که من منتظر بمونم تا مزدا3 2010 بياد برم الان يه لوگان يا يه پرايد بگيرم و تا امدن مزدا3 2010 صبر کنم؟؟؟
دوست من یا شما پست ها رو نمیخونی که در اینصورت مشاوره دادن ما بیهوده اس! یا میخونی و محل نمیزاری که در اینصورت برای چی از ما مشاوره میخوای؟ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]نقل قول:
ما که گفتیم احتمال تولید مزدا 3 2010 در حد صفره! عنوان تاپیک میگه مقایسه تخصصی بین ماکسیما و مزدا 3 تیپ 3!
حالا خوددانی!
ببینم تو همه پولت رو خرج ماشین میخوای بکنی؟
راستی درس چی میخونی؟شغلی چیزی نداری؟
فکر نگهداری این رو کردی؟
چقدر میتونه خرج داشته باشه میدونی؟
اصلا فکر میکنی کی مزدا 3 ایران ریلیز بشه؟
من فقط یه توصیه میکنم بهت اگه همه پولت اینهیعنی همه سرمایه ای پدرت بهت داده اینه اصلا از فکر ماشین خریدن بیا بیرون .
بازم خودت میدونی پول تو هستش و من فقط یه توصیه میکنم .
یه مقدار آینده نگر باش.
این پوریا خودش میدونه من دیوانه تیونیگ هستم اونم ماشینهای دهه نود .
تا حالا نزدیک 6 تا ماشین رو از آمریکایی گرفته تا زاپنی و آلمانی رد کردم نخریدم چون میدونستم وقتش نیست و باید به کارای دیگه برسم
بهترین نمون های گلف و لنسر گالانت کامارو ماشینهای شاخی که با کمی تغییر ازشون هیولا میشد ساخت .
تو هم منطقی فکر کن فردا اوضاع اینطوری نمیونه .
معذرت کمی تند حرف زدم دوست گلم ولی باید میگفتم
ولی اگه این مبلغ رو فقط برای ماشین کنار گذاشتی و مبلغ دیگه ای هم برای سرمکایه آینده داری اون یه چیز دیگه.
حجذف شود خواهشا