سلام
من از همهي دوستان ميخوام كه تكنينكهاي مهم در گرفتن عكس هاي جالب رو در اين تايپيك ارايه بدن.
Printable View
سلام
من از همهي دوستان ميخوام كه تكنينكهاي مهم در گرفتن عكس هاي جالب رو در اين تايپيك ارايه بدن.
خيلي كلي حرف مي زنيد. من هم كلي جواب مي دم: Wild life PhotoGraphy عكاسي از طبيعت - Macrography عكاسي ماكرو - پرتره - Panning پانينگ - Landscape منظره و ...
به خلاقیت شما بر میگرده که از چه تکنیک هایی میتونید استفاده کنید !
دوربین خوب + خلاقیت = یک عکس خوب
بعد ها باید روی عکس کار کنید ...
یعنی باید ببینید مشکل عکستون چیه و در شات های بعدی اشکال رو رفع کنید ...
18-105 ؟؟؟ :دینقل قول:
Nikon D90
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نقل قول:
منظورتونو باید به طور دقیق بگین.نقل قول:
lنظورش من بودم. ميگه مثالش منم.نقل قول:
سلام
به دوعکس زیر نگاه کنید.
این دو عکس به عنوان والپیپر گذاشته شده و معلومه که با دوربینای پیشرفته گرفته شده.
حالا سوالم اینه که این دوربینا انقدر قدرتشون زیاده که نه نور آسمون اونقدر زیاد شده و نه زمین تاریک ؛ چرا؟
آیا اینا هم با این دوربینای پیشرفته بازم مجبورن از روش های HDR استفاده کنند؟
البته شکی در ادیت نیست. فقط میخام بدونم از روش HDR استفاده شده؟
بله معمولا از HDR استفاده میشه اما ایندو مشمول این داستان نیستند.نقل قول:
-در اولی در واقع قسمت تاریکتر بشکل مجزا ادیت شده و ادیت در سطح قابل قبولی باقی مونده
-دومی از یک ادیت ضعیف استفاده کرده و افزایش زیاد کنتراست در طیف آبی خیلی مشهوده(در واقع تکنیک انتخاب - Selection-هم مشخصه )
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینم مثالش البته چون خیلی سر سری سلکت کردم تمیز در نیومد ولی خب منظورو میرسونه
امروز حین وبگردی به یک کار عالی از یک هم وطن بقدری مرا سر شوق آورد که حیفم آمد شما حضی نبرید:
یا:کد:http://aks.akkasee.com/photos/130658/?extraParams=%253BsortBy%253A&
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]کد:http://1x.com/photos/popular/day/35528/
عکاس به نگاه خوب نیاز دارد؛ نه دوربین!
حتما بخونید/ برای من که لازم بود!
کد:http://journalart.wordpress.com/2010/06/26/journal_art04
با سلام خدمت همه دوستان.
دوستان اگر ممکنه مطالب و تجربیات و سوالها شون رو در مورد تکنیکهای مختلف عکاسی اینجا بذارن تا بقیه هم بتونن استفاده کنن.
اول خودم شروع میکنم.
از دوستان کسی میدونه چطوری میشه از صحنه های متحرک HDR عکس گرفت ؟ اصلا امکان داره؟
مثلا این عکس HDR هست ولی قایقها و امواج آب متحرکن.
سلام
اچ. دی. آر “به زبان ساده”
چند وقتی است که تلاش برای گرفتن عکس اچ. دی. آر به سرعت رشد کرده، ولی با پیشرفت تکنیکی چندانی همراه نبوده و حتی گاه مشکلات نوری و رنگی شدیدی هم در عکس ها به وجود آورده است، در حالی که تکنیک اچ. دی. آر برای طبیعی تر کردن سوژه عکاسی شده است و نزدیک تر کردن عکس به آن چیزی که چشم انسان می بیند.
بقیه در لینک زیر:
کد:http://www.hdr.ir/1388/05/10/hdr-simplified
تولید شبه اچ. دی. آر با فوتوشاپ CS4 – ویدیوی آموزشی
کد:http://www.hdr.ir/1388/08/05/creating-faux-hdr-photoshop-cs4-video-tutorial
من یه دوربین nikon مدل iso3200 دارم..چه تنظیماتی باید انجام بدم روش که بشه از آکواریوم عکس بگیرم..چون خیلی بد عکس میگیره از آکواریوم
ممنون
راستش من Nikon نداشتم ولی با Canon خودم که عکس میگیرم سعی میکنم سوژه های نزدیک رو با Portrait بگیرم و شاترم رو 1 Auto کنم و سعی کنم محیطی که سوژه مورد نظرم هست بدون تحرک باشه و حتی الامکان خالی باشه دور برش .
فوکوس هم هرچقدر نزدیکتر باشه بهتره .
خود شیشه خیلی تاثیر میذاره تو کیفیت عکس واسه همین شرایط تانک و ماهی ها مثل خود دوربین تاثیرگذاره .
حالا باز دوستان حرفه ای تر هستند .
در اكثر دوربينها يك مود مخصوص عكاسي در زير آب و عكاسي از آكواريوم وجود داره يكم تو تنظيمات بگرديد پيدا ميكنيد.
باید تست کنی ببینی کدوم بهتره.
چون ماهی ها چیزی بیاد جلو شیشه فرار میکنند بهت توصیه میکنم از دور زوم کنی وعکس بگیری.
تا جایی هم که میشه ایزو کمتر باشه تا عکس بی کیفیت و بد رنگ نشه!
آره مشکل اینه که بد رنگ میشه و بی کیفیت..با اینکه 12.1 مگا پیکسله ها...ایزو رو از کجا باید تغییر داد؟
---------- Post added at 05:10 PM ---------- Previous post was at 05:06 PM ----------
من هر چی گشتم نبود..کدوم قسمتش باید برم..اسم گزینه اش چیه دقیقا؟نقل قول:
10 -12 \پیکسل بودن به کیفیت هیچ ربطی نداره.نقل قول:
ایزو رو در تنظیمت دوربین باید پیدا کنی.
بگردی پیدا میشه. ISO رو روی 80 یا حداکثر 400 بیشتر نزار.
یکم ور بری باهاش تو دستت میاد
مدل دقیق دوربینتون چیه؟نقل قول:
سرعت شاتر با حرکت نسبت پیچیدهای دارد. عکاس میتواند از آن برای نشان دادن حرکت، یا ساکن کردن حرکت در عکس استفاده نماید. بنابر این سرعت شاتر یک ابزار مبتکرانه است که با کنترل مناسب آن میتوان عکسهایی به یاد ماندنی گرفت.
سرعتهای شاتر کم
در شرایط سکون، بیشتر مردم میتوانند در سرعت شاتر پایینی در حد 60/1 ثانیه دوربین را به اندازه لازم برای نلرزیدن ثابت نگه دارند. بااستفاده از یک تکیه گاه یا حالت مناسب بدن که بازوها به پهلو فشرده شده باشد، میتوان حتا با سرعت شاتر پایینی در حد 15/1 ثانیه نیز عکسهای دقیقی گرفت. بطور کلی در سرعتهای شاتر زیر 30/1 ثانیه برای اطمینان از اینکه تکانهای دروبین بر روی عکس تاثیر نمیگذارد استفاده از سهپایه ضروری است.
سرعتهای شاتر بالا
سرعت شاتر بالا به سرعت 250/1ثانیه و بالاتر از آن گفته میشود. در این سرعت و بالاتر از آن، احتمال تکان خوردن دوربین کم شده و حرکتهای سریعتری را میتوان به صورت ساکن نشان داد. سرعتهای شاتر سریع معمولا به یک لنز با شفافیت بالا و دیافراگم واید (عدد f های کم مثل f1.4~f2.8) نیاز دارد. هنگامی که نور محیط در بیشترین حد روشنایی نباشد با دیافراگمهای بالاتر میتوان به سرعتهای شاتر بزرگتر دست یافت.
در حالی که سرعتهای شاتر پایین به انتقال لرزش دست عکاس به دوربین حساس هستند، سرعتهای شاتر بالا دارای مشکل از دست دادن سوژه متحرک هنگام عبور از میدان دید لنز میباشند که بخاطر عکسالعمل کند عکاس بوجود میآید. برای پرهیز از این تکنیک نگاه کردن با یک چشم در منظره یاب و باز نگه داشتن چشم دیگر میتواند موثر باشد. چشمی که در منظره یاب نگاه میکند میدان دید لنز را میبیند در حالی که چشم دیگر میتواند سوژه را دیده و به عکاس اجازه دهد که شاتر را در زمان درست بفشارد..
سرعتهای شاتر بالا برای ساکن کردن حرکتهایی نظیر یک چرخ در حال چرخش، یا جسم در حال سقوط، پرندگان در پرواز و ... لازم هستند. سرعتی از شاتر که برای ساکن کردن سوژه مورد نیاز است بستگی به جهت حرکت سوژه نسبت به دوربین دارد.
سوژهای که موازی عرض کادر حرکت میکند نیاز به سرعت شاتر بالاتری نسبت به سوژهای که در قطر کادر حرکت میکند دارد. مثلا اگر سرعت 1000/1 ثانیه سوژهای را که در عرض کادر حرکت میکند ساکن مینماید، سرعت 350/1 ثانیه برای ساکن نمودن سوژهای که قطری حرکت میکند کافی است.
سلام
توی شب صاف چه جوری میشه خوب عکس گرفت!؟
پست اول اتون رو متوجه نشدم
اما در مورد پست دوم اتون وکلا مفاهیم عکاسی با دوربین رو باید بهع صورت اصولی متوجه باشید در دوربین دیجیتال سه بیس اصلی یعنی سرعت شاتر / دیاف / و آی اس او عامل های اصلی هستند
اما در مورد شب :
1-پایین اوردن سرعت شاتر باعث میشه میزان نور دهی افزایش پیدا کنه
2-بستن دیاف باعث میشه در شب جزئیات بیشتری در تصویر ثبت بشه
3-و آی اس او : در عکاسی شب اگر آی اس او رو در کمترین حالت ممکن قرار بدید نویز تصویر اتون به مینیمم حالت میرسه اما اگر در دو مورد بالا دست اتون بسته باشد مجبورید آی اس او افزایش بدید که خوب باعث افت کیفیت تصویر میشه
4-گذاشتن وایت بالانس در حالت کاستم هم به نظرم تو رنگ بندی تصاویر چه در شب و چه در روز خیلی تاثیر گذاره
و مورد اخر اگر با سرعت شاتر پایین کار میکنید قرار دادن دوربین روی سه پاپه فراموش نشود
موفق باشید
اگه کسی به عکسای سیاه سفید علاقه داشت، بهتر که اول عکس رنگی بگیره و بعد اگه خواست سیاه سفید کنه یا از همون اول سیاه سفید بگیره!؟ اگه با خود دوربین سیاه سفید بگیریم بهتر از ادیت می شه!؟
در کل توی چه حالتی عکس سیاه سفید قشنگی از آب درمیاد!؟
به کنتراست محیط نگاه کن، توی این زمینه هیستوگرام عکس که توی دوربینای نیمه حرفه ای و پیشرفته وجود داره، میتونه خیلی کمکت کنه...
در ضمن بهتره که همیشه عکس رنگی بگیری و بعد توی کامپیوتر و با فتوشاپ سیاه و سفیدش بکنی...
:10:
1. از سه پایه استفاده کنیننقل قول:
2. ایزو (ISO) رو تا حدی که به کیفیت تصویر آسیب نرسه (بسته به نوع دوربین) زیاد کنین
3. مدت زمان باز بودن شاتر رو تا چند ثانیه افزایش بدین (به شرطی که سوژه متحرک نباشه)
4. برای عکاسی با فلاش، از پخش کننده نوری استفاده کنین تا سایه پشت سوژه درست نشه (مناسب برای عکاسی از سوژه های متحرک)
5. برای عکاسی از یک منظره در زیر نور ماه سعی کنین به جای زیاد کردن ایزو و استفاده از فلاش، مدت زمان باز بودن شاتر رو تا بیش از 15 ثانیه افزایش بدین
سلام
توی یه محیط بسته مثل سالنها و با این شرایط که شبه و نور لامپ ها با اندازه کافی هم نیست و تو نمی تونی فلاش هم بزنی، چه جوری عکس خوب بگیرم!؟
اگه سوژه ثابته بازم سه پایه و سرعت کم شاتر حرف اولو میزنن، ولی اگر سوژه متحرکه و امکان استفاده از فلاش نیست باید سراغ دیافراگم بازتر و ایزوی بالاتر رفت...
منم نمی تونم یه رابطه عددی پیدا کنم بین شاتر و دیافراگم! خیلی تنظیمشون سخته! کمک...
دیافراگم توی دوربینای کامپکت و نیمه حرفه ای خیلی کاره ای نیست... توی تاریکی در بازترین حالت و توی روشنایی در بسته ترین حالت بذارین، ؛ فعلا فقط با شاتر کار کنین، کم کم که با شاتر حسابی وفق پیدا کردین، برین سراغ تنشیمات دقیق و کار با دیافراگم...
توی محیط بسته و کم نور معمولا لازمه از سرعتهای پایین و کمتر از 1/60 استفاده بشه...
مود تقدم شاتر... توی بعضی دوربینا Tv توی بعضی T و توی بعضی با S مشخص میشه... به کاتالوگ مراجعه کنین تا مود تقدم شاتر رو پیدا کنین...
سلام،
من چند وقتی هست به دنبال گرفتن عکس شبیه عکس زیر هستم اما نمیدونم چجوری! به عکس زیر توجه کنید، تقریبن وسط عکس به صورت شفاف و قابل تشخیص میباشد و مابقی عکس به صورت مات میباشد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خیلی عکس دیدم مخصوصن از قطعات کامپیوتر که میگیرند اینجوری هستند، یک نقطه عکس شفاف هست و مابقی عکس مات! کسی میتونی راهنمائی کنه چجوری؟
دوربین مخصوص میخاد و یا با نرم افزار؟ ممنون میشم راهنمائی کنید.:11::11:
از انجایی که من هم بعضی اوقات همین طوری عکس می گیرم ان هم با موبایلم . باید فوکوس رو بگذارین رو همون جایی که قصد دارین واضح بشه چون لنز دوربین رو ان قسمت فوکوس کنه ان وقت خود به خود قسمت های دیگه به علت تفاوت در فاطله تار می شن ..
دوست عزیز برای این کار نیاز به دوربین عکاسی حرفه ای و استفاده از لنز با دیافراگم باز هست، با دوربین های خونگی هرگز همچین بلور پس زمینه ای به وجود نمیاد.
خیلی ممنون از راهنمائیتون، اما اشتباه پاسخ دادین.نقل قول:
خودم یک مقدار تو سایت های خارجی جستجو کرد و به نتیجه دلخواه رسیدم. به دو نمونه عکس زیر که با همین روش و با یک دوربین دیجیتال ۱۴۰-۱۵۰ دلاری به قول شما خونگی گرفتم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
رنگ و سرعت شاتر و این مخلفات رو بزاریم کنار فعلا، باید Metering mode رو روی Center Weighted Average تنظیم کنید، سپس عکس مورد نظر به دست می آید.
ممنون.
این حالت به اندازه دیافراگم، فکوس، فاصله دوربین از سوژه و فاصه سوژه با پس زمینه بستگی داره...
با دوربینهای خونگی باید از حالت ماکرو استفاده کنید و تا جایی که ممکنه به سوژه نزدیک بشین و به راحتی چنین عکسهایی رو ثبت کنید! (میزان نزدیک شدن شما به سوژه در حالت ماکرو بستگی به توانایی دوربین داره، مثلا با sx30 میتونین لنز دوربینو کاملا به سوژه بچسبونین و عکس بگیرین!)
اینم یه عکس انتزاعی از کارای قدیمی خودم که توش از حالت ماکرو که گفتم استفاده کرده بودم...
بزرگترین مزیت یک دوربین حرفه ای نسبت به دوربین های آماتور اندازه سنسور اونه و بزرگترین مزیت سنسور بزرگ (FF , APS-C و ...) بعد از داشتن Dynamic Range بیشتر همین موردیه که عکسشو اینجا گذاشتی یعنی Shallow Depth Of Field که به چند عامل بستگی داره که دوستمون در کامنت بالایی گفت. نکته ای که می خوام بگم اینه برای گرفتن عکسی حرفه ای با المان های تصویری که مد نظرت هست نمی تونی توقعی از یک دوربین عکاسی ارزون داشته باشی. خودت اون دوتا عکسی رو که Attach کردی با عکی ابتدایی و عکس دوستمون مقایسه کن متوجه می شی. این مساله ای هست که به شرایط استودیویی(نوردهی حرفه ای و ...) ربطی نداره.
ممنون دوست عزیز، من انتظار نداشتم که با یک دوربین ۱۰۰ دلاری عکسی بگیرم که یک دوربین ۶ هزار دلاری میگیره، کلا فقط میخاستم ببینم چه روشی برای این مدل عکاسی استفاده میشه که خدا رو شکر دوستان فقط میان کلاس میزارند و قلمبه سلمبه صحبت میکنند و فقط میگند نمیشه!نقل قول:
والا از نظر من عکسی که من گرفتم، با اینکه نور دهی درست حسابی نداره، دوربین حرفه ای ندارم و دفعه اولم بود، بسیار زیباتر و بهتر از عکسی هست که دوستمون گذاشته! البته قصد توهین ندارم، ولی خب هرکی یک نظری داره :10:
خدا برکت بده فروم های خارجی رو!:19:
به نظرت در مورد اینکه عکس شما از اونا بهتره احترام می ذارم چون نظرته. من اینجام تا از آدمای دیگه این فروم یاد بگیرم. یک مقدار درباره عکاسی می دونم ولی خیلی چیزای دیگه هست که نمی دونم و اونو از آدمای اینجا یاد می گیرم. از جوابت حس کردم که ناراحت شدی. اگه اینطوره معذرت می خوام. در آخر می خوام نکته این بحث رو بگم. توی هر عکسی فقط نقاط معدودی هستند که وصوح %100 دارند. مثلا نقاطی که از دوربین 110 سانتی متر فاصله دارند. به تدریج که از 110 به سمت افزایش یا کاهش بری وضوح کمتر میشه. اما چشم انسان این تغییر جزیی رو متوجه نمیشه و توی مثال بالا چشم انسان 110 + و - 30 رو واضح می بینه. یعنی اجسامی که از دوربین فاصله ای بین 80 الی 140 سانتی متر رو دارند واضح به نظر می آد. توانایی دوربین حرفه ای این است که اون 30 سانتی متر رو تبدیل می کنه به 10 سانتی متر. یعنی اجسامی که از دوربین فاصله ای بین 100 الی 120 سانتی متر رو دارند واضح به نظر می آد.با برخی از لنزها می شه عکس هایی گرفت(توی عکس پرتره از نزدیک) که چشم آدم توی تصویر واضح باشه اما بینی اون تار بیوفته. موفق باشینقل قول:
چاکریم آقا کاوه، اصلا از صحبتهای شما ناراحت نشدم عزیز برادر :11:نقل قول:
دو تا سوال دیگه هم دارم، اگر بتونی جواب بدی خیلی لطف میکنی.
عکس زیر رو نگاه کن بی زحمت، چه لوازم خاصی نیاز داریم تا بتونیم نور پردازی رو شبیه به عکس زیر کنیم؟ دور تا دور تقریبا تاریک هست و مرکز عکس روشن. ممنون میشم یک کوچولو راهنمائی کنی اگر مقدوره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توی عکس زیر هم اگر به گوشه سمت چپ نگاه کنی، نور سفید محیط یک جوری به نظر میرسه. کلا مثل اینکه روی این عکس فیلتر خاصی استفاده شده. شما اطلاع دارید که چجوری میشه عکس اینجوری درست کرد؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شرمنده سوالم زیاد شد :11:
[/COLOR]پس از صحبت من ناراحت شدین :41:، (تو حالت ماکرو دوربین های کامپکت و با نزدیک شدن زیاد میشه اینکارو کرد، متاسفانه من فقط حواسم به یه عکس مثلا از چیزی به ابعاد یه شخص بود:31: و اینکه نمیشه از یه نفر یا شیئ بزگ اینجور عکسی گرفت، به هر حال ببخشید)
برای ایجاد تاریکی اطراف عکس در برنامه ACDC به حالت ادیت برید و با گزینه VIGNETTE به راحتی این حالت رو ایجاد کنید.