دوستان اگر همچین تاپیکی تو کلوپ هست شرمنده که تکراری زدم ..آخه هر چی گشتم پیدا نکردم...
من خودم به شخصه با دنده دستی خیلی بیشتر حال میکنم...مخصوصا موقع معکوس کشیا...
خواستم نظر شما رو بدونم...
دوستان اگر همچین تاپیکی تو کلوپ هست شرمنده که تکراری زدم ..آخه هر چی گشتم پیدا نکردم...
من خودم به شخصه با دنده دستی خیلی بیشتر حال میکنم...مخصوصا موقع معکوس کشیا...
خواستم نظر شما رو بدونم...
دنده دستی بیشتر حال می ده!
برای صدای موتور و معکوس کشی!
در کل دنده دستی همیشه رانندگی لذت بخشی رو به ارمغان می آورده ولی راحتی و آسایش دنده اتوماتیک هم وجود داره بیشتر به سبک رانندگی بستگی داره
ولی امروزه با گیربکسهای نیمه اتوماتیک الکترونیکی قابلیت تعویض دستی بدون کلاچ در کنار تعویض اتوماتیک هم وجود داره
ولی من بیشتر از تعویض دستی خوشم میاد چون اختیار سرعت ماشین دست خودمه .
بدون شک اتوماتیک خیلی بهتره اگر تیپترونیک باشه که بهتره، خسته شدی دسته عوض میکنی.
بنظر منم دستی
با اتوماتیک که لطفی نداره
آدم پشت ماشین خوابش می بره
تیپترونیک
شما وقتی با ماشین دنده اتوماتیک گاز رو تا آخر یک لحظه بگیری معکوس میده خودش!
مخصوصا با مورانو 2009 که صدای موتور و اگزوز خیلی جذابه....
ترافیک شهری اتوماتیک لذت بخشه . تو جاده هم دستی:46:
بدون شک دستی
ولی در حال حاضر اسپرت ترونیک از همه بهتره
فقط در مورد 206 میگمنقل قول:
تا جایی که من شنیدم وقتی مثلا دنده یک رو تا آخر باهاش پر میکنی وقتی میخوای بره 2 به صورت اتوماتیک میره 3 :41:
بدون شک و هیچگونه تفکری دنده دستی خوبه (لذتش رو میگم)
لذت رانندگی کردن به گاز و کلاچ و دنده هست
مخصوصا ماشین های اسپرت خیابونی
بعضی از حرکات نمایشی هم اصلا نمیشه با ماشین های اتوماتیک به خوبی انجام داد:13:
اتوماتیک برای یه پیر مرد خوبه که کار زانوهاش دیگه تمومه و تحمل ترافیک رو نداره
نه برای من و شما که شور و جوونی داریم و هنوز این چیزا حالیمون نیست
درسته بعضی و قتها صدای بد جا رفتن گیربکس و ... میاد ولی همه اینا جز زیبایی های رانندگی هست
مثلا لذت power shift!!!!!
دنده دستی یک چیز دیگست :31::11:
به هيچ وجه نميشه جواب قاطعي در اين رابطه داد...
هر كدوم از اين دو تايپ لذت خاص خودشون رو دارن.
برای غول ها که ناچارن خود به خود دستی درمیاد.
پس مقایسه ما بین اونایی هست که هم میشه دستی باشه هم اتومات. ( مثل تیپ 5 و تیپ 6 و یا مثل مقایه مگان 2000 دستی و اتومات) که من در این حالت اتومات اون هم ترونیک رو انتخاب میکنم. به دلیل اینکه هم دستیه و هم اتومات.
ولی به نظر من دستی خالی از ترونیکم بیشتر حال میده( آخه با کلاج دنده عوض کردن یه حال دیگه ای داره - مخصوصا ماشین 405 باشه - اصل معکوس کشیه) البته این نظر بنده است یه وقت حمل بر نظر دیگران نشه...
به نظر من لذت کلاج گرفتن یک چیز دیگس
مخصوصا موقع سبقتها که آدم واسه اینکه ماشین از شتاب نیفته مجبوره سریع کلاجو بگیره و دنده رو عوض کنه و کلاج رو رها کنه
به شخصه هروقت این کارو هنجام میدم لذت خاصی بهم دست میده
دستي حالش بيشتر ...
حداقل سه تا پدال زيره پاته هيجانشم بيشتر...
سخت تر هم هست.
كاراي خال ال آلاده هم ميتوني انجام بدي.
دستی بهتر است
البته به پول تو چیب ربط دارد
به نظرم منطقی ترین جواب همینه...نقل قول:
خود من اتوماتیک رو انتخاب می کنم.
خب هر کس با توجه به تجربه هاش و سبک رانندگی و سلیقه خودش نظر میده .
مثلا من تا حالا با تیپترونیک رانندگی نکردم و یا اتوماتیک واسه همین چیزی نمیتونم بگم و به خاطر اینکه بیشتر توی جاده های بیرون شهر رانندگی میکردم تعویض دستی به خاطر کنترل بیشتری که روی اتقال قدرت داشتم برام جالبتر بوده .
ولی این خودش هم تحقیق جالبی هستش
هیچکس در مورد cvt چیزی نگفته و بیشتر با تیپترونیک موافقن من خودم هم زیاد از این نوع خوشم میاد به خاطر دو حالته بودن ولی خب کمی با جیب ما نمیخونه .
ها این من خودم خیلی دستی دوس میدارم!اتوماتیک خیلی ضایع هست:31:اصلا حال نمیده!!فک میکنم اتوماتیک واسه این ناشیاست:31:البته این نظر منه به کسی بر نخوره!وقتی داری میری یکی واست شاخ شد یه نیم کلاچ!وای چه فازی میده:31:
منظورت از نیم کلاچ چیه نکنه منظورت معکوس کشیدن هستش؟نقل قول:
وقتی داری میری یکی واست شاخ شد یه نیم کلاچ!وای چه فازی میده
ها نه!نقل قول:
مثلا فرض کن داری با دنده 2 میری بعد ییهو یکی میاد ازت سبقت بگیره با سرعت بالا!بعد شما یه گاز میدی بهد کلاچو نصفه میگیری ول میکنی!گوله میکنه همچین باحال!مادر جان:31:
من تازه میشنوم این راه رو
من زیاد معکوس کشیدم ولی اینطوری نکردم.
خیلی حال میده!مخصوصا دنده 2!
معکوس همه جا جوا نمبده!
من با همین کار با 405 زانتیا رو گرفتم: دی
شبیه ساز نیترو هست:31:
------------
بحث منحرف نشه!!
نيم كلاچ :
اين عمل باعث ميشود به موتور اتومبيل شما ضربه اي وارد كند تا توانايي هاي موتور ظاهر شوند
شايد برايتان پيش آمده كه در سرعتي خاص هنگامي كه نياز شتابگيري داريد اتومبيل به خوبي شتاب نميگيرد و اصطلاحا خسته يا تنبل شده حال اگر سرعت در حالتي قرار داشته باشد كه امكان معكوس كردن دنده هم وجود نداشته باشد بهترين كار استفاده از اين تكنيك است
كاري كه شما انجام ميدهيد اين حالت شك دادن به موتور و بيدار كردن آن است پس براي لحظه اي كلاچ را تا نيمه فشار دهيد تا به موتور كمي شك وارد شود
اين كار شما را در لحظاتي كه نياز به سبقت گيري داريد و يا رقيب در حال نزديك شدن به شماست كمك زيادي به شما ميكند
البته تكرار زياد اين عمل باعث گرم شدن زياد كلاچ ميشود و نگه داشتن به مدت طولاني احتمال سوزاندن كلاچ را بالا ميبرد
منبع : tuningtalk.com
در مورد این حرکت من هم یه نکته بگم.
ضرر زیادی به ماشین میزنه.
ولی حتی برای تیک آف کشی در دنده های بالاتر راه حل خوبیه.
در ماشینای قدرتمند و دیف عقب برای دریفت هم استفاده میشه ( البته به همراه چند کار دیگه)
خوب البته هر گلی 1 بویی میده
گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک!
من با دنده دستی بیشتر حال میکنم بهتر میشه ماشینو کنترل کرد مگر اینکه از گیربکس های مخصوص آئودی استفاده کنی
هر کدوم واسه خودش یه حالی میده
من قبل اینکه اتوماتیک داشته باشم همیشه فک میکردم که با خرید یه اتوماتیک لذت رانندگی خیلی کم میشه اما به قول دوستان اون
زمانی که پا رو تا آخر میزاری رو گاز و ماشین یه معکوس میکشه انگار توربو زدی خیلی حال میده [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در کل هر کدوم یه جور حال میده اما اگه قرار بود بین این 2 تا یکی رو انتخاب کنم اتوماتیک رو انتخاب میکردم
به نظر من تو تهران باید همه ماشین اتوماتیک سوار بشن با این ترافیک واقعا دنده دستی خسته کننده میشه و اذیت میکنه ولی رانندگی با ماشین اتوماتیک خیلی خوبه راحته و آزادی عمل خیلی بیشتری داره چون یه پای شما و یک دستت در اکثر مواقع آزاده، جالبه که بدونید در خیلی کشور ها مخصوصا کشورهای امریکایی مثل امریکا یا کانادا بیش از 70% ماشین ها به صورت اتوماتیک عرضه میشن و تو خیلی از ماشین ها مدل های اتوماتیک ارزون تر از مدل های دستی هستن و برای مدل با گیربکس دستی، باید سفارش مجزا بدید.
خوب معلومه دستی
BE NAZARE MAN AUTOMAT CHON TASALOTE VA TAMARKOZE RANANDE BESHTAR MAATOFE RANANDEGE MESHE .GRIBOXHA BE NIYAZ MOTOR TAAVIZE DANDE KARDE VA BE AJZAYE MOTOR KAMTAR LATME MEKHORE.VALI DAR HAR 100KM MASRAFE SOKHTE SHOMA 1 LITR BESHTAR KHAD SHOD
کل دنیا گرایش دارن به دنده اتو
ولی تو ایران همه میگن دستی !
چرا ؟ چون یه ماشین دنده اتو ماتیک بدون مشکل (البته با قیمت متعادل ) در دسترس ما نبوده
من نظرم رو دستی بود ولی از وقتی پشت کمری اتو نشستم (تو مسیر کرمانشاه به تهران)
واقعا فهمیدم که چرا اینقدر تو دنیا خواهان داره
جالبتر از اون مقایسه ای بود بین گیربکس اتو 206 پسر خالم با گیر بکس کمری
انجام دادم و فهمیدم چرا ایرانی ها تمایل ندارن به گیر باکس اتو !
دستی رو عشق است.:8::8:
این نیم کلاجی که دوستان فرمودن پدر و پدر جد ماشین رو با هم میاره پایین :27:
صحبت از لذت رانندگیه ! . . .. . :18:
ایا تو این ترافیک سنگین شهری + ماشین های وطنی درجه n + راننده هایی که توصیفشون تو تاپیک فرهنگ رانندگی شد ، میشه چیزی بنام لذت رانندگی رو معنی کرد ؟ :21:
تجربه ای که با اتوماتیک داشتم باعث شده ازش خوشم بیاد :40::10:
دوستان میگن که اتوماتیک مال پدر بزرگهاست ولی غافل از اینکه رانندگی با اتوماتیک مهارتهای خاص خودش رو می خواد :27::5:
نميدونم چرا... .ولي من خودم به شخصه با اين ماشيناي داخلي (حتي اون باكلاساش) اصلا حال نميكنم....اما با اون ماشيناي عجيب غريب خارجي با دنده اتوماتيك بيشتر حال ميكنم
فقط دستی
خیلی حال میده
اتو که فقط باید گاز بدی دیگه راننده ی خوب معنی پیدا نمی کنه
سلام دوستان ، ...
من 3 سال دبی زندگی کردم ، در دوبی 99% ماشین ها اتومات هستند و ماشین دستی به ندرت پیدا میشه !
در اونجا داغون ترین ماشین ها هم اتو هستن ، یعنی مثلآ پیکان 57 ما اونجا اتو هست ، واقعآ اتوماتیک لذت بیشتری داره ...
اونجا من Honda Accord داشتم مدل 05 واقعآ وقتی گازو میدادی ، صدای موتوری که قدرتش با گیربکس اتومات به چرخها وارد میشد واقعآ جذاب بود و نحوی ی تعویض دنده هم با ماشین های داخلی اتومات کاملا متفاوت بود ...
بنظرم فقط اتومات ...
خوب معلومه دیگه دنده اتوماتیک اونم دویست و شیش !