مشکل استفاده از موتور گاز سوز چیه ؟
گاز برای موتور های پایه بنزین مشکلی ایجاد نمی کنه ؟
گاز سوز بودن تو شتاب خودرو تاثیری داره ؟
Printable View
مشکل استفاده از موتور گاز سوز چیه ؟
گاز برای موتور های پایه بنزین مشکلی ایجاد نمی کنه ؟
گاز سوز بودن تو شتاب خودرو تاثیری داره ؟
چون اين موتور ها براي بنزين طراحي شدن نسبت تراكمشون با گاز فرق ميكنهنقل قول:
2 براي ما كه ايجاد كرده ولي با يك قلق خاصي ميشه باهاش كنار اومد
3 خيلي تاثير داره البته اينايي كه خودشون گاز سوز ميكنن خيلي
ولي تو مجله ماشين اون بنز گاز سوزه فقط 1 صدم ثانيه اختلاف داشت
اگه ماشين رو گاز باشه عملا تو سربالاي (شيب زياد يا متوسط ) ماشين ديگه حركت نميكنه يا خيلي يواش كه ميره بالا
من با 405 تو كفي با گاز بيشتر از 100 تا تاحالا نتونستم برم
ضمن اینکه صحبت های جلیل ( 2299 ) تایید میشه.
موتور پایه گاز سوز که درست و کاملا علمی ساخته شده باشه مشکلی نداره.نقل قول:
بله ایجاد میکنه به چند دلیل از جمله خشک تر بودن گاز.نقل قول:
بله . تاثیر داره.نقل قول:
به طور مثال پراید وقتی گاز سوز میشه حداقل 6 اسب کاهش قدرت داره. قطعا این کاهش قدرت خودشو کم و بیش نشون میده.
:12:
دوستان با توجه به اينكه تو اخبار گفت تا يكي دو ماه ديگه كارت سوختا رو جمع ميكنن و قيمت بنزين ميره بالاي 500 تومن ميارزه كه از گاز استفاده كنيم.
ضمناً من از يكي از مسئولاي ايرانخودرو پرسيدم كه گاز روي موتور ماشين تاثير بد ميزاره يا نه . گفت:
اگه بدم بيرون كپسول گاز نصب كنن ، اون قطعه اي كه به كار ميبرن غير استاندارد به موتور ماشين آسيب ميزنه اما اگه همون خود ايرانخودرو كپسول رو نصب كنه موتور ماشين رو اذيت نميكنه.
البته من حرفاشو زياد باور نكردم و با خودم گفتم حتماً براي تبليغ محصولاتشونه.
شما چي ميگيد؟
فرشاد جان براي اينكه خشك نباشه يك مكملهايي هست به اسم سوپر cng اونو هر دو سه باك:31: ( هر دو سه كپسول كه پر كردي) اونو ميريزي البته ما يك مشكلي داريم كه هنوزم برطرف نشده اونم اينه كه وقتي رو گاز هست موقع كلاچ كرفتن تو حركت اگه اولش يك نيش گاز ندي ماشين خاموش ميكنه دو سه بار به همين علت و از كار افتادن ترمز و سفت شدن فرمان نزديك بوده كار دست خودم بدمنقل قول:
بله ایجاد میکنه به چند دلیل از جمله خشک تر بودن گاز.
اونايي كه خود ايرانخودرو از همون اول نصب ميكنه يم ecu جدا داره كه تكتك اعمال مموقع گاز بودن زير نظر اون هست ولي مال ما (همون كه خودمون گاز سوز ميكنيم ) نداره پس احتمالا اگه مشكلي پيش بياد ول
با سلام:11:
منم یه سوال داشتم! یکی رفیقام یه هاچ بک 74 یا 75 کره ای داره به خاطر مصرف بالایی که داره میخواست بده یه صندقدار گازسوز بگیره ولی به پیشنهاد من رفتیم پیش یکی از این مراکزی که گازسوز میکنن و بهمون lpg پیشنهاد کرد میگفت کپسول cng تو هاچ بک جا نمیشه. خلاصه حدود یک ساعت از مزایای lpg گفت که قدرتش از cng خیلی بیشتره ،با هر بار سوخت گیری 600 کیلومتر راه میره ، ارزونتر از هر سوخت دیگست و . . . .
هزینشم 300،000 تومن بود.
حالا با این تفاصیر به نظرتون ارزش داره این رفیقه ما 300 تومن بده lpg کنه یا نه؟
محمد جان lpg همون گاز مايع هست (والا اينطوري شنيدم ) كه ديگه فكر نكنم جايگاهي گاز مايع بده تو شيراز يكي ميدون احسان بود كه بستنشنقل قول:
البته فكر كنم همون گازايي باشه كه داخل كپسول گاز خونگي هست باشه
بله از همون گاز هاییه که تو کپسولای گاز هست.
از نظر سوخت گیری مشکلی نیست چون شهر دانشگاه ما کاملا گاز کشی نشده و محلی واسه پر کردن تغریبا مجانی (700 تومن) هست. یه جایگاه هم تو تهران میشناسم.
من بیشتر جنبه فنی بود مشکلی تو موتور ایجاد نمیشه با این کار با توجه به اینکه موتورش کابراتیه؟ چون نمیشه به حرف این نصاب ها اعتماد کرد!
با سلام به همه
حرفهای فرشاد کاملا علمیه
من خودم رشتم مهندسی صنایع گاز هستش
میشه در ادامه حرفهای اقا فرشاد به این مطالب در رابطه با مضرات موتورهای تبدیلی به گاز اشاره کرد
1.دمای احتراق گاز با بنزین کاملا متفاوته
2. محصولات حاصل از احتراق گاز با بنزین متفاوت است(این امر باعث ایجاد دوده میشود در نتیجه راندمان هر سیلندر به نوبه خود کاهش می یابد و حاصل کار همونیه که برادر فرشاد هم اشاره کردن یعنی پراید وقتی گاز سوز میشه حداقل 6 اسب کاهش قدرت داره)
3.نیروی حاصل از سوختن 1mm مکعب بنزین به هیچ عنوان برابر با 1mm مکعب گاز نیست برای همین باز هم با عفت قدرت مواجه هستیم
یادمه تو مبحث موتورهای درون سوز یک استاد ترمو دینامیک داشتیم که وقتی این درسو میداد از همه خواهش میکرد این بلا رو سره ماشیناشون نیارن
LPG=Liquefied petroleum gasنقل قول:
CNG= center natural gas
LNG=liquid natural gas
همونطور که میبینید LNG با LPG خیلی فرق داره
CNG بیشتر از متان تشکیل شده و مقادیری هم اتان، پروپان، بوتان و پنتان دارد. خروجی اگزوز اتومبیلهایی که با گاز طبیعی کار میکنند، در حالت ایدهآل فقط بخار آب و دیاکسیدکربن است
LPG هم یکی از محصولات جانبی صنعت نفت است که شامل پروپان، پروپیلن، بوتان و بوتیلن در نسبتهای مختلف است. البته قسمت عمده LPG از پروپان و بوتان با نسبتی تقریبا مساوی تشکیل شدهاست.
اما LNG همون گاز طبیعی مایع هستش که به عنوان گاز مایع داخل کپسولهای گاز شاهدش هستیم
LNG هم گزینه مناسبتری نسبت به CNG با توحه به دلایلی که تو پست قبلی خدمتتون عرض کردم هستش
اما به دلایلی که اینجا جاش نیست چند وقته ازش استفاده نمیشه
از لحاظ خوردگی چی ؟ من فکر میکنم گاز طبیعی با چدن مشکل داره
ولی آلیاژ های آلومینیوم نه
این موضوع را با استاد خوردگی مطرح می کنم ... اطلاع می دم
بحث خوردگی هم بنظرم تو مبحث احتراق مطرح میشه اخه دود حاصل از سوختن گاز کاملا با بنزین متفاوتهنقل قول:
چون بلد نیستم علمی بگم پس توضیحش با شما
احساسم اینه که اگه علمی با این قضییه برخورد بشه تاثیر بیشتری روی مخاطب داره
چون خودرو سازی ایران بدجور مردومو گول میزنه
سلام
من امروز تونستم یه نفر را پیدا کنم که این سوال را ازش بپرسم
نتیجه :
خود گاز میشه گفت اثر زیادی ندارد بلکه عناصر دیگری که همراه با گاز وارد موتور می شوند مثل گوگرد که توی گاز ایران و حتی من از رادیو شنیدم که در گازوئیل ایران هم وجود داره روی موتور های چدنی (آهن با کربن بیشتر از 4.3%) اثر زیادی داره ولی روی موتور های با جنس آلیاژ های Al اثرش کمتره ...
نوع خوردگی جاش اینجا نیست ولی مسئله اینجاس که هنوز بعضی از موتور ها چدنی هستن و یا بعضی از قسمت های موتور های چدید هم چدن هست
من اگه چیز جدیدی پیدا کردم میزارم
بچها به نظر شما خطر کدوم گاز کمتره cng یا lng چند وقت پیش یه ماشین تو خمینی شهر اصفهان زمانی که داشت گاز میزد منفجر شد از پارسه فقط سپر جلوش مونده بود ... من فکر کنم سی ان جی چون تحت فشاره خیلی خطر ناک تره درسته؟
کدوم کشورهای دیگم ماشیناشون گازسوزه ؟؟
خیلی جاها دارننقل قول:
حتی بنز هم گاز سوز داره ولی درست نه مثل اینا
تو مجله ماشین گفته بود قدرت موتور وقتی که گاز سوز هست برابر با بنزینی عمل میکنه
یه برنامه تلویزیون نشون داده بود که بنز رو گاز سوز کرده بودننقل قول:
لاستیک زاپاس رو در می آوردن و اونجا مخزن گاز میذاشتن تا صندوق عقب جا اشغال نکنه
حتی من توی روزنامه دیده بودم که تبلیغ بنز گاز سوز می کرد
تو پست های قبلی بچه ها در موردش بحث کرده بودند در مورد پراید فکر کنم 5 اسب کاهش داریم اگه اشتباه نکنم ... احتمالا اگه موتور پایه گاز سوز باشه قدرتش کاهش ندارهنقل قول:
تو مجله ماشین گفته بود قدرت موتور وقتی که گاز سوز هست برابر با بنزینی عمل میکنه
ماشین های پایه گاز سوز نسبت تراکم را برای گاز درست میکنننقل قول:
البته دو سه تا کار دیگه هم هست که روی موتور پایه گاز سوز انجام میشه مثل تغییر در ساختار آلیاژ سر سیلندرنقل قول:
راستش اینکه بگیم کوم خطرناکتره درست به نظر نمیاد چون هر دوتا به اندازه کافی تحت فشار و خطرناک هستن تازه اگه درست یادم باشه میعانات گازی (پروپان و بوتان lng)خطرناکترندنقل قول:
اما چیزه جالبی که باید بدونید اینه که اگه تهیزات گاز ماشین استاندارد باشه در تصادفات امکان انفجارش کمتر از یک باک پر بنزینه
مطمئن باشید تو این اتفاقی که شما میگید مشکل یا از کمپرسور گاز یا از نازل بوده یا قطع کن فشاری (شیر فشاری)دستگاه خراب بوده
فکر کنم منظورتون lpg باشه.نقل قول:
قدرت lpg بیشتره. اگه هم منفجر بشه خطر ناک تره. ولی در عوض با موتورای بنزینی خیلی سازگار تره.