سلام دوستان ميخوام206 تيپ 5 كه تازه خريدم با يه طرح جالب و جديد اسپورت كنم كه تك باشه وبهترين هم از لحاظ قدرت هم از لحاظ تيپ اگه راهنماييم كنين خيلي ممنون ميشم اسپورت داخل ماشين رهم ميخوام
Printable View
سلام دوستان ميخوام206 تيپ 5 كه تازه خريدم با يه طرح جالب و جديد اسپورت كنم كه تك باشه وبهترين هم از لحاظ قدرت هم از لحاظ تيپ اگه راهنماييم كنين خيلي ممنون ميشم اسپورت داخل ماشين رهم ميخوام
سلام خوبی شما؟
چقدر پول داری؟
رینگ میخوای بخری یا نه؟
لاستیک؟
سیستم صوتی؟
سپر یا زیر سپر چی میخوای؟
کاسه چراغ ها؟
زنون؟
تعلیق ؟
قدرت چی؟
هدرز؟
منبع؟
شمع ؟
----- هوا؟
راستی مدل ecu چیه؟
چون از نظر شتاب مثل اینکه یه خورده با هم فرق دارن و چند مدل ecu وجود داره تو تیپ 5!
مهم از همه اینه که چقدر پول داری؟پول!!!!
من 1200 - 1300 دارم موندم برای کجای یه پراید خرج کنم!!!
سلام ممنون از راهنماییت همه ی اینارو میخوام و میخوام یه ماشین تک باشه حدود 10000000 هم میخوام خرج کنم که یک بشه
با 10 تومن میتونی خوب بهش برسی و یکم انگشت نما بشه...
ولی خیلی تک نمیشه.
چون به طور خیلی کلی که بگیم
نمای خراجی:
حدود 1 تومن فقط رینگ و لاستیک.
0.5 سانروف
بادی کیت هم فکر کنم از اونور بخوای بگیری حدودای 1000 دلاری میشه. که خیلی بگیریم تا اینجا بشه 1.5 میلیون تومن. البته ارزونتر هم هست. ولی اینا تقریبا توپه و حتی گلگیر جلو هم همراهشون هست. (چند مدل از چند مارک داره)
کاسه چراغ ها و کیت زنون رو هم ایران داره که بخوای خوب و کامل ببندی میشه حدودای 700 تومن.
نمای خارجیت شد حدودای 4 تومن
نمای داخلی راستش من زیاد سر درنمیارم. حتی کمتر از نمای خارجی... ولی فکر کنم 1 تومن باهات بره. (صندلی ها خودش حدودای 700 تومن و حتی بیشتر)
سیستم صوتی تصویری هم:
1.5 سیستم صوتی تصویری.
تعلیق هم حداقل 1 تومن میتونی کار کنی.
موتور هم که بخوای کار کنی چه تعویض چه توپ تقویت 6 تومنی باهات میره حدودا.
اینا شد حدود 13.5-14 تومن. یعنی حدود 4 تومن بیشتر از پول شما. اما در عوض خوب کار کردید.
اگه نمیتونید بودجه رو ببرید بالا میتونید از کیفیت و کمیت برخی یزا که گفتم کم کنید.
مثلا سانروف نذارید
به جای وارد کردن بادی کیت و توی ایران از همین سپر و رکاپ و بالچه هاو ... Ifm بگیرید که حدود 800 تومن کمتر هم میشه. زنون و کاسه ها رو با همون 400 هم میشه جم کرد.
به جای تعوض صندلی فقط کاور بندازید که خوبش هم 200 تومن.
سیستم صوتی و تصویری رو با 1 تومن جم کنید.
موتور هم با 4 تومن میشه تقویت کرد. اتفاقا خوب هم میشه. ولی نه به اندازه ...
پیروز باشید.
فرشاد واثقی :12:
به نظر من خرج اضافی یعنی بادی کیت و وحشتناک شدن 206 (تغییر در بدنه 206 اشتباه محض)میتونی از کیت بدنه ساده ولی کاملا ساده استفاده کنی البته من طرح vision رو خیالی پسند میکنم نمای مدرنی به 206 میده(شبیه 407)
در مورد موتور اصلا فکر تعویض رو نکن چون موتور واقعا خوبی داره و با تعبیه یه توربو شارژر و هدرز و تعویض میلنگ و دستکاری
حرفه ای سرسیلندر و میل سوپاپ (همه این موارد توی بازار بین المللی به راحتی پیدا میشه)میتونی موتور رو اصولی تقویت کنی.
در مورد رینگ و لاستیک بهتره یه مارک معروف اروپایی رو انتخاب کنی توصیه من(bbs-oz-momo-enkei )
تقویت ترمزها شدیدا توصیه میشه حتی سوسپانسون هم بهتره با نمونه های خیلی عالی تعویض بشه (مثلا brombo بلشتاین)
و یه نظر ابتکاری (با توجه به اینکه قراره روش سیستم صوتی نصب کنی و تمام صندوق عقب تقریبا از بین میره پس بی خیال صندلی نیمکتی عقب شو به جاش دو تا صندلی مجزا نصب کن و قسمت وسط رو هم میتونس یه یخچال جادار نصب کنی .
این هم چند کلمه که یاد گرفته بو.دم حالا من که چیزی نمیدونم .
خيلي خوب مي شه من ميتونم بيشتر هم خرج كنم ولي ميخوام تك باه رنك هارو سفارش دادم تا دهم ميرسه ولي اون يكي هارو بايد راهنماييم كنيد تا بدونم كجا ميتونم اين كارارو روش بكنم.
دوست عزيز يادت نره اين كارا رو كردي يه عكس بزار كه ما حال كنيم . Ok ؟؟؟
محمد جان حتما بعد از تكميل كار از همه نماه واستون عكس ميزارم
اگه واقعا میخواید وارید کنید و واقعا میخوایید این کارو کنید تا من هم پیگیر بشم و ارزونترین راه وارد کردن اون چیزایی که میخوایید رو پیدا کنیم.نقل قول:
ماشینتون چه رنگیه؟
رینگ هایی که سفارش دادین چه مارکی هستن؟ چه جنسی هستن؟ چه سایزی هستن؟ ( چرا همینجوری رینگ سفارش دادید صبر میکردید تا یه تصمیم علمی و درست میگرفتیم)
راستی در مورد عکس گذاشتن هم سعی کنید مرحله به مرحله عکس بگیرید و گزارش تهیه کنید. همراه با قیمت و ...
:12:
عجله کردن توی این جور موترد یعنی وقت تلف کردن بهتره قشنگ چند مورد رو بررسی میکردین.
به نظر من یه رینگ و لاستیک بنداز! یک کم(خیلی کم) ارتفاع رو بیار پایین(اگه زیاد بیاری شک نکن تو معاینه فنی رد میشه!) یه شانروف و یه سیستم صوتی خوب! فقط همین به بقیه چیزهاش هم دست نزن! خیلی هم ساده و شیک میشه!
فرشادجون اگه نظرت اينه كه وارد كنم منم قبول دارم ولي چه چيزارو بايد وچه جوري وارد كنم وخرجش چقدر ميشه وچه چيزاييرو از داخل تهيه كنم؟ راستي نظرتون با به بالا باز شدن درها چيه؟اين درسته كه يه شركت هستش كه هر طرحي كه ميخواي با اون طرح واست رينك ميسازه؟ از راهنماييهاتون ممنونم.نقل قول:
پوريا خان من گفتم كه ميخام يه ماشين بشه تك. نخواستم كه يه تيپ معمولي باهاش بزنم.
بچه ها من منتظر راهنماييهاتون هستم كه كارمو كنم فرشاد خان شما هم نگفتي كه چيكار كنم فوري من ميخوام تا تابستون رديفش كنم
چشم به زودی جواب میدم. از یکی از دوستان حرفه ای دعوت کردم بیاد پاسختون رو بده چون کارش همینه و راحت تر میتونه راهنمایی کنه.نقل قول:
فقط اصلا عجله نکن. تیونینگ حوصله میخواد...
نقل قول:
فرشادجون این دوست متخصص چی شد چه قدر باید منتظر باشم میترسم این پولا از دستم بره اونوقت دیگه نتونم کاری بکنم خواهشا راهنمایی کنید
نه مثل اینکه هیچکی به داد ما نخاهد رسید خدایا من از کی کمک بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟
بنظر من اگه میخوایی تک باشه ول ظاهر کن برو سراغ موتور اونو تک کن
من تو نظرم دارم که هم به موتورش برسم و هم به تیپ و قیافش ممنون میشم کمکم کنید؟
میتونی رو همین موتور توربو وصل کنی یا ست کامل هدرز برای سیستم تخلیه ست کامل مکش هوا سیستم جرقه تقویت بشه دستکاری ecu یا تعویض اون با اومگا تقویت ترمز برای نگه داشتن این غول آهنی تعویض سیستم تعلیق با مدل ریسی تعویز میل سوپاپ تا زمان بندی سوپاپا بهتر بشه و .....
اگه یه کار اساسی روی موتور میخوای بکنی خرج زیادی میبره .میتونی با تعویض قطعاتی مثل میل سوپاپها سوپاپ و پیستون وشاتون و میلنگ و فلایول با نمون های سبک و اسپرت الین قدم رو برداری بعد با نصب یه توربو شارژر و هدرهای جدید و سیستم اگزوز اسپرت موتور رو کاملا از نوع بسازی (البته برنامه ریزی ECU تعویض خیلی چیزها هم لازمه)مثلا پمپ انژکتورها ----- هوا و این چیزا
این از موتور
در مورد ترمزها هر چهار چرخ باید دیسکهای بزرگتر و پیستونهای ترمز بعلاوه بوستر و پمپ ترمز قویترو سوسپانسیون جدید متناسب با اون رینگ ولاستیک .
پمپ هیدرولیک فرمان باید تقویت بشه .تعویض کلی مجموعه انتقال نیرو (کلاچ و گیربکس)
تا حالا که میبینی فقط بدنه این ماشین یه پژو 206 معمولی مونده و کلا باطن ماشین تغییر کرده.
حالا برسیم به بدنه چون سوسپانسیون ماشین عوض شده پس کمی ماشین محوهاش پهنتر شده و کمی هم ارتفاع پایین میاد.پس یه کیت بدنه خوب و استاندارد براش پیدا کنی اگه طرح ساده ای رو میخوای به نظر من vision بهترین کیت بدنه 206 هستش ساده و مدرن .چراغهای زنون جلو با نئون داخلی و نئون کاری زیر ماشین .چراغهای LED واسه عقب .
در مورد داخل ماشین بهتره این کارار رو بکنی صندلی ها رو از نوع اسپرت momo یا sparco بخری چهار تا صندلی و حتی به جای صندلی نیمکتی عقب دو تا صندلی تکی بذاری .نور پردازی داخل اتاقم میتونی تغییر بدی.
اگه این کارای رو که گفتم بکنی واقعا تک میشه .البته نزدیک به 1 سال هم وقت میگیره .
ممنون رامی جون من اگه بخوام این کارایی که گفتی بکنم چه قدر خرجش میشه وکجا میتونم به بهترین نحو این کارارو بکنم؟
و این که روی بدنه هم میخوام تغییراتی بدم که ساده نباشه یه بدنه ی تک داشته باشه و ایرودینامیکش هم به سرعتش اضافه کنه!
این کارا که من گفتم یه کم هم سطحی فقط گفتم و گذشتم بخوای بکنی نزدیک 20 تومن خرج داره ولی تک تک میکنی ماشین رو .
در مورد آیرودینامیک ماشین هم اون وقت باید یه بادی کیت طراحی بشه با اسپویلر و فلاپهای ویژه ریس که اونم با طراحی و تست زیاد و ساختش (اگه بتونی از فیبر کربن هم استفاده کنی)نزدیک 5-10 ملیون آب میخوره
من همه این کارا که گفتم بهشتش آلمان هستش .ولی توی ایران یه چند سری از این کارا رو میتونی بکنی یا کل قطعاتی رو که گفتم عوض بکنی لیست کنی بگردی توی نت بهترین رو انتخاب کنی بگی برات بیارن از اونور بدی اینجا یه اوستای صاب کار واست نصب کنه
سر جمع میتونی 20-30 تومن آب میخوره ولی واقعا تک میشه و ماشین میشه یه چیز دیگه.
================================================== ===========
دوست من فکر نکنی مسخره کردم ولی چیزی که تو میخوای یعنی تک و یک این همه خرجم بر میداره یعنی واقع یه ماشین تک بخوای از یه ماشین سری ساخت بسازی اینطوری باید کلا ماشین رواز نوع بسازی مثل یه ماشین دست ساز.
مثلا فکر میکنید چرا ماشینی مثل سالین یه کبری بدون هیچ تجهیزات رفاهی یا ماشینهای سوپر اسپرت با تجهیزات کمتر از یه سدان چندین برابر قیمت دارن واسه خاطر اینه که کار دست هستن و کم تعداد و با تکتولوئژی بالای ساخت موتور از نظر مواد و کارگری.
یعنی مسله نفر ساعت مطرحه اینجا.
رامی جون منون از راهنماییت میتونی یه کم بیشتر در مورد فییر کربن توضیح بدی؟
واین که من هم این عهد رو با خودم بستم که یه چیزی بسازم که نظیر نداشته باشه هزینه رو هم خدا میرسونه اگه این کارو بکنم تمومش کنم این کمک های شما از یادم نمیره!!!!
اگه میخوای واقعا یه چیز تک مثل پروژه های بچه ها یا خود من باشه مثلا جمع کردن کامراوی محمد یا کاترهام من ما همه حاضریم باهم کمک نیم و اینا رو پیش ببریم .تا یه روز همه بگیم توی این انجمن این کارا اولین بار اعلام شدن.
خب فیبر کربن یه پلیمر از کربن هستش مثل فایبر گلاس .با یه رزین خاصی پوشش داده میشه و لایه لایه کار میشه .استحکام خوبی داره و در حد فلزات هستش ولی وزن پایینی داره تنها من یه بی ام و رو میدونم که کاپوت فیبر کربنی داره البته در مقابل وزن کم و استحکام ظاهر خوبی هم داره .
البته قیمت بالای هم داره ولی کار کردن باهاش و قالبسازیش خیلی از ففلزات آسونه مو کسی که بتونه قالب فایبر گلاس بسازه اینو هم میتونه بسازه.
رامی جون عیدت مبارک ممنون از اطلاعات خوبت شروع می کنم به انجام این کار از همون روز که تعطیلات تموم شد فقط تو بگو اولین کارکه باید بکنم چیه؟
خوشحال میشم که این کار هم مثل پروزه های شما دربیاد
وتک باشه
خب واقعیتش یه جو.ری قاطی کردم من که چیزی نیستم بابا اهل از دوستان هستن
ولی خب تا جایی که به ذهنم میرسه میگم .
خب عزیز ماشین تیپ 5 هستش و قدم قدم میریم جلو اول از همه بگو چقدر هزینه داری من یه چند تا چیز رو سراغ بگیرم بگم بهت
ولی به نظرم بهترین و اولین کار رو باید از موتور شروع کنی بهتره البته نه همینطوری با کله بری و موتور رو پیاده کنی قدم به قدم .
میتونی یه ست اگزوز اسپرت روش نصب کنی و با ----- هوای اسپرت والان راستش اون همه بلبل زبونی کردم چیزی به ذهنم نمیرسه بذار کم کم توی فرصتی که میتونم فکر کنم بهت میگم.بهتر میگم دوستان هم که بیشتر از قیمتا اطلاع دارن کمک میکنن
تعویض شمع ها رو هم توصیه میکنم .حالا باید کمی موتور رو دستکاری کنی تا ماشین کمکم به رخ بیاد.
سلام به همهنقل قول:
رامین فکر کنم ماشین تیپ 3 هست
به نظرم خرج این موتور کردن پول اضافی دور ریختنه
تیپ 5 حالت عادی 110 اسب میداد :27:
ولی این 1400 سی سی های 8 سوپاپ 75 اسبی پول باید برای کجاش خرج کنه آدم؟؟
فکر کنم قبلا هم گفتم یکی ست کامل وسایل پژو اسپورت رو روی تیپ 5 نصب کرده 30 تومن خرج کرده 110 اسب شده 176 اسب (به نقل از خودش)
حالا کلی پول خرج این موتور بشه که چی برسه به 100 - 110 اسب؟؟
0 - 100 با پراید این 75 اسبی ها راحت 1 ماشین جا میمونن :41:
یا بیخیال موتور شو یا کلا به فکر یه موتور دیگه باش و یا ........
نه پست اول رو چک کردم امیر تیپ 5 هستش
این موتور خیلی موترو خوبیه استانداردش واقعا محشره.همون tu5 خیلی موتور با حالی هستش .
این سهیل بیاد در مورد این موتور زیاد میتونه بگه میرم تو تی تی میگردم پیداش میکنم میفرستم اینجا من یه چیزایی هم از اون یاد گرفتم .کل مکار من روی اون پراید قبیلم عوض کردن چراغ بود میخواستم رینگ و لاستیک کنم که مجبوری فروختمش.
رامین من این ماشینو با یه ماشین دیگه اشتباه گرفته بودم!!!!:41:نقل قول:
آره این tu5 ها خیلی ازشون تعریف میشه
میشه سوپر چیپس زد و توربو صد البته اینتر کولر و عوض کردن ادوات موتور با انواع مقاوم تر و با بازده بیشتر و ست کامل مکش هوا و ست کامل تخلیه دود و ....
توی تی تی خوندم این تیپ 5 حدودا 69 اسب به چرخها انتقال میده :13:
که قدرت اصلی موتور هم حدود 2/111 اسب بخار هست
یه دونه پروژه هست توی تی تی که 206 تیپ 6 هست و توربو بسته
نمیدونم چرا صاحبش اصلا میلی به افزایش قدرت بیشتر نداره و گفته بسه دیگه
ولی وقتی شتاب گرفتنش رو از کنار کمری دیدم واقعا لذت بردم ازش
این دوتا رو کامل بخونین
206 تیپ 6 توربو
:21:کد:http://www.tuningtalk.com/forum/peugeot-206-tu5-turbo-t24058.html
206 تیپ 5
:21:کد:http://www.tuningtalk.com/forum/206-5-masoud2535-t20821.html
:10:
امیر جون تیپ 5 هستش ماشین
اگه نظرتون اینه که تیپ6 بهتره توان اینو دارم که عوضش کنم و تیپ 6 بگیرم چون در نظر دارم یه چیزی بسازم که تک باشه اینو میگم قدرت موتور رو هم میخوام تا هرجا که راه داره افزایش بدم حالا قیافش موند واسه بعد هم مونده
خیلی ممنون از راهنماییتون
نه عزیز این چه کاری هستنقل قول:
تیپ 5 خیلی خوبه فقط این ecu 7.4.4 هست یا 7.4.5 (همینجوری ) بنظر من شما اگه دست رسی به خارج دارین و یک پارتی خفن تو راهنماییو رانندگی اول برین موتور 206 RC رو بخرین بزارین رو این بعد برین سراغ اون کارهایی و که گفتن انجام بدی واقعا ماشین تک و شاخی میشه راحت میتونی کل ماشینای خیلی گرون تر هم بخابونی
اون دوتا پروژه هم حتما بخون:11:
مرسی 2299 جون عزیز حتما مطالعه می کنم واینکه دسترسی به خارج دارم ولی پارتی تو گمرک ندارم عزیز
نه گمرک نه راهنماییو رانندگی که بتونی تغیر حجم ایجاد شده تو موتورو تو کارت ماشین بنویسینقل قول:
اینطور که من خوندم فرق این 2 ecu خیلی زیاد هست و کد 7.4.4 خیلی سر تر از 7.4.5 هست به طوری که به طور محسوسی قابل حس هست!نقل قول:
تیپ 5 خیلی خوبه فقط این ecu 7.4.4 هست یا 7.4.5
نه تیپ 5 خیلی عالی هست
دلت میاد لذت رانندگی با ماشینی که گیربکسش دستی هست با اون قدرتی که شما مد نظر دارین با اتوماتیک عوض کنین؟
تیپ 5 همین طوریشم خیلی ماشین خوفی هست چه برسه به اینکه دست کاری بشه و تبدیل به یه هیولای کوچیک خیابونی بشه
دوست من این ماشین روی شاخه خودته ها اگه بخوای دست کاریش کنی یعنی برای فروشش یکم دچار دردسر میشی
مگه اینکه به یکی مثله خودت که عشق این کار باشه بفروشیش
ecu 7.4.4 هم شتاب ماشینو بیشتر میکنه هم مصرفو کم میکنه اینا اومدن برای اینکه نمیدونم یورو چند رو بدست بیارن این ecu7.4.5 رو زدن
برای اینکه بیشتر از موضوع سر در بیارین به لینک زیر مراجعه کنید
کد:http://www.tuningtalk.com/forum/ecu-5-7-4-4-7-4-5-t25458.html
ممنون از دوستان عزیز و از راهنماییهاتون راستی امیر جون اگه میخواستم بفروشمش دیونه نبودم که این کارارو بکنم
میخوام یه غول کوچولوی خیابونی بسازم که همه دهنشون وا بمونه
دلم هم نمیاد گیربکس دستی این ماشین رو به اتوماتیک تبدیل کنم چون تا اونجایی که اطلاع دارم ماشین های با سرعت زیاد و شتاب زیاد همشون گیربکسشون دستی هستش نه اتوماتیک
در مورد پارتی تو ی راهنمایی رانندگی هم باید بگم که به وسیله باب شاید بتونم کارهایی بکنم
تعویض موتور :
کلا تعویش موتور شامل 2 قسمت هست ./
قسمت اول چه موتوری صلاحیت داره ؟
تعیوض موتور فابریک فعلی شما با انواعی که نوع سوخت مصرفی و تعداد سیلندر هاش با مال شما متفاوت باشه کاملا ممنوع هست . مثلا یه موتور 4 سیلندر رو نمیتونی با 6 عوض کنی و یا یه بنزینی رو دیزلی کنی . راه داره ... اما آخرش بهتون یاد میدم !
موتور ماشین شما که قصد تعویض دارید نباید آلایندگی های خروجیش قابل رویت باشه ! دود نکنه تو روز روشن .
بعد از کامل بودن و مطمئن بودن از سلامت موتور اقدام میکنید برای درخواست تعویض موتور از اداره راهنمایی و رانندگی .
اونجا از شما میپرسن که موتوری که میخواین تعویض کنید خارجیه یا ایرانی ...
اگه موتور خارجی بوده باشه یا باید برگ سبز گمرکی مبنی بر مالکیت شما بر اون موتور ارائه بدید یا قاکتور خرید از اوراق فروشی های معتبر و دارای کد . اگر هم موتور ایرانی باشه باید برگ خرید از کمپانی رو داشته باشید .
بعد از اون باید از افسر بخواین تا دلیل شما مبنی بر تعویض رو یه جوری منطقی قلمداد کنه ! نه اینکه بگین این موتور فابریک 405 90 اسبی هست این موتور mi16 هم 185 اسبی و حالش بیشتره ! نه . بعد افسر شما رو به سمت شورای حل اختلاف راهنمایی میکنه . شما میرین و یه مبلغ ناچیزی رو در صورت نیاز واریز میکنید و بهدش هم مجوز قانونی میگیرین برای تعویض خودرو و میرین راهنمایی بقسه کار هاش رو انجام میدن .
اما این حالتی هست که یه فرد منطقی قبل از هر کاری انجام میده . یکی مثل من میره اول موتور رو تعویض میکنه . بعد یه روز جلوم رو میگیرن ! و بعدش هم هدایت به سمت پارکینگ !!
بعد ماشین تو پارکینگ میخوابه تا مراحل بالا طی بشه + یه جریمه ناقابل . البته نه از اون جریمه های افسر . جریمه ای که حل اختلاف در نظر میگیره .و اگر برگ سبز گمرکی نداشته باشد دیگه اون موتور ضبط و تا زمانی که فابرکش رو نگیرین ترخیص بی ترخیص .
اما یه کلک ! این رو هم سرهنگ خودش سوتی داد شما برین حالشو ببرین !
اگه طلبه موتور 6 سیلندر هستین که روی 4 سیلندر سوار کنید مدارک مربوط به ترخیص گمرکی و مالکیت اون موتور خریده شده رو آماده کنید و خودتون بدون اطلاع قبلی مواتور رو عوض کنید !! بعد که شما رو بگیرن و. خودتون هم حتی برین ( البته اگه بگیرن میخوابونن) یه راست میرین شوارای حل اختلاف یه جریمه ای پرداخت میکنید و مدارک مربوط به برگ سیز و این چیزها رو رو میکنید و دیگه اونها متالسفانه نمیتونند بگند نه ! و کار تعویض موتور رو به ناچار قانونی میکنند ...!!!!
البته بعضی ها ممکنه گیر بدن و تا دادگاه هم بفرستنتون ....
منبع :tuningtalk
nomber1, 405baz