همونطور که میبینیم تو آلبوم های اولیه ( 3 آلبوم اول ) هیچ کلینی استفاده نشده !
و اوجش هم تو آلبوم
Symbolic 1995 بوده....
حالا چرا همین اول کار رفتم سراغ
clean ؟
بند به این خشنی ، صدای وکال با این عصبانیت ، این همه صداهای دیستروشن و .....
خب ، هر کدوم از این
clean ها تو نوع خودشون معرکه و حتی جادویی هستن !!!
پوزوشن ها و نت هایی که چاک استفاده کرده و همچنین احساسی که تو اون آهنگ نهفته و با این قطعات
clean کاملتر میشه ، بی نظیرن
و همه اینها نشون دهنده
احساسات ظریفChuck Schuldiner هستن
LACK OF COMPREHENSION
38 ثانیه ی ابتدا از
clean استفاده شده
بر حسب مضمون آهنگ ، تو این
clean از تقابل میان ساده لوحی و اندیشمندی استفاده کرده
این
clean line با
Electric Guitar نواخته شده
DESTINY
40 ثانیه ی ابتدای آهنگ clean هست که تا ثانیه ی 13 یک گیتار مینوازه و از 13 تا 40 گیتار2 میاد جلو که نقش ملودیک داره
مچ شدن ملودی گیتار 2 روی آرپج گیتار1 واقعا شاهکاره
از اواسطش هم صدای سینتی اومده روش و یه حالت موج داده بهش...
حتی
fret noise های گیتار 2 که تو 25و26 هست گوشنوازه....
واقعا با ظرافت نوشته و نواخته شده ، آدم رو به آرامش عجیبی فرو میبره
این
clean line با
Acoustic Guitar نواخته شده
خب این
clean با اونایی که تا حالا معرفی کردم کمی متفاوته...
بعد از سولوی اصلی آهنگ وارد این کلین آرامش بخش میشه که بوسیله Electric Guitar نواخته شده و افکتهای
Reverb & Chorus هم روی این کلین اعمال شده که زیباییشو چند برابر کرده....
این
clean رو میشه به نوعی
break این
track دونست که از اواسطش یه
distrotion solo هم میاد روش و بعد به
main riff ختم میشه....
در عین سادگی ، آرامش و ظرافت خاصی توش نهفتست....
CRYSTAL MOUNTAIN
اواخر این آهنگ شاهد سولوی آکوستیک گیتار هستیم
این قطعه حالتی شرقی و متفکرانه داره که با مضمون و lyric آهنگ همخونی داره
حین اجرای این قطعه هم
main riff و هم سولویی که بعد از تموم شدن سولوی اصلی شاهدش بودیم اجرا میشه و در حالت
loop قرار میگیره و سولو آکوستیک میاد روش
PERENNIAL QUEST
2 دقیقه پایانی این آهنگ شاهد این clean عجیب ، عمیق ، احساسی ، محزون هستیم !
یعد از گفتن آخرین جمله توسط چاک
(! time is a test ) یه
Electric Guitar solo ما رو به قسمت
Clean میرسونه
و کمی بعد سولویی با دیستروشن ملایم روی این آرپژ میاد
این 2 دقیقه که به عنوان
Fade Out این آهنگ محسوب میشه ، خودش دارای
fade in & out های زیبا و حرفه اییه که 3 پارت مختلف رو به زیبایی بهم متصل میکنه....
مجموع این
fade out که حالتی خاص و غم انگیز رو در آدم ایجاد میکنه کاملا با مضمون آهنگ هماهنگی داره.
واقعا ظریف و زیبا نوشته و نواخته شده ، نمیدونم چجوری وصفش کنم !!!
VOICE OF THE SOUL
دومین و آخرین آهنگ Instrumental از DEATH
صدای گیتار آکوستیک تو کل این آهنگ شنیده میشه و کل آهنگ بر اساس آرپژ ها و ریتم های گیتار آکوستیک ساخته شده
صدای دیستروشنی هم که میاد روش از چند پارت tapping , slide & bending تشکیل شده , البته جاهایی هست که ترکیب اینها باشه...
هر کدوم از این تکنیکها واقعا عالی اجرا شدن که در واقع نشونه ایی از نوازندگی چاک تو همشون هست....
اینها همشون درک و حس من از قسمتهای clean بود...
اگه عمری باقی بود در مورد تکنیکها و اجزای تشکیل دهنده آهنگهای DEATH بازم مینویسم
گوش دادن به این قسمتها در حین نوشتن مطالب انرژی و حس عجیبی بهم داد و همچنین باعث اندیشیدن درباره بعضی مسائل شد....
شما هم امتحان کنید !
درود بر چاک
روحش شاد و یادش گرامی