سلام
من چند تا نرم افزار انیمیشن سازی می شناسم به نام zbrush.3dsmax.maya
می خواستم ببینم که اینها چه فرقی می کنند؟
Printable View
سلام
من چند تا نرم افزار انیمیشن سازی می شناسم به نام zbrush.3dsmax.maya
می خواستم ببینم که اینها چه فرقی می کنند؟
سلام
خدمتت عرض کنم که اولا زد-براش برنامه تری دی حساب نمیشه به اون صورتی که فکر کنی نه که حساب نشه ها ولی فقط برای تری دی استیل و تک فریم به کار میره و مزیتشم اینه که یه مدل که تو مکس، مایا ، سافت ایمیج ، سینما فوردی و ... ساخته شده واردش میکنی و روی جزئیاتش کار میکنی البته داخل خودشم میشه از اول یه مدل ساخت ولی کار عاقلانه ای نیست زیاد.
در مورد برنامه های سه بعدی دیگه مثل مکس ، مایا ، سافت ایمیج و ... اولا که همشون اقعا خوبند ولی فعلا مکس و مایا بیشتر طرفدار دارن.
از نظر امکانات مکس و مایا یکی از یکی بهتر ولی از نظر پرفورمنس سافت ایمیج قوی تره بعد مایا بعدشم مکس(نتایج یه تست هستن که تو یه سایت دیدم)
در کل میخوای شرو کنی یکی از نرم افزار های مکس و مایا رو پیشنهاد میکنم البته مکس آموزشش بیشتره.
موفق باشی.
Z Brush کجاش واسه انیمیشن هست؟؟؟
فقط تو این لیست شما مکس و مایا واسه انیمیت کردن و ریگینگ هست...
در عوض ZB مخصوص مدلینگ هست(مخصوصا ریزه کاری ها)
سلام ...نقل قول:
در عوض zb مخصوص مدلینگ هست(مخصوصا ریزه کاری ها)
خب زیبراش برای مادلینگ هم نیست بلکه فقط برای دیتیل دادن به مدل در انیمیشنها استفاده میشه ...
مثلا جلوه های ویژه فیلم ذزدان دریای کاراییب اون آدم هشت پاهه بود اونو با زیبراش و مایا ساخته بودن ...
بیس تویه مایا بود و جزئیات در زیبراش ... بعد دوباره رندر در مایا ...
•♥•
با zb از صفر هم مدلینگمیکنن...نقل قول:
درسته سخته ولی خیلی از آدما هستن که مدل های خفن رو از صفر با zb میسازن...
ولی بین مردم چون آسون تر بوده جا افتاده که اول مدل رو با یه برنامه دیگه بسازن بعد با zb دیتیل بش بدن...
نقل قول:
خوب البته امین راست میگه
اما آموزشهایی که من از زبراش دیدم نشون میده این نرم افزار خیلی هم چیه کمی نیست
من با یه آموزش یه سر زن رو از ابتدا با zsphere توی زبراش ساختم
همینطور میشه تمامه مدل های کاراکتر رو از ابتدا توی این نرم افزار ساخت
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا مکس یا مایا کدومشون تو رندر قوی ترن؟
فک نکنم فرق قابل ملاحضه ای داشته باشننقل قول:
حالا مکس یا مایا کدومشون تو رندر قوی ترن؟
رندر به نرم افزار کار نداره... به موتور رندرت کار داره که وی ری و منتال ری و فاینال رندر برای هر دو تا هستن...
البته رندر دیفالت خود مکس خیلی قدرتمنده ولی با وجود منتال ری دیگه نیازی بهش نیست...
تایید میشه.نقل قول:
رندر به نرم افزار کار نداره... به موتور رندرت کار داره که وی ری و منتال ری و فاینال رندر برای هر دو تا هستن...
البته رندر دیفالت خود مکس خیلی قدرتمنده ولی با وجود منتال ری دیگه نیازی بهش نیست...
البته با همه این موتور های رندر میشه رندر کاملا ریل گرفت و تنها موتور رندری کخ من میشناسم که واسه مایا هست ولی واسه مکس هنوز نیست رندرر اختصاصی پیکساره( render man ) که هنوز واسه مکس نیومده که با این سیر تحولی که داره پیش میاد الان همه ندرر ها دارن stand alon میشن و بدون نیاز به نرم افزار دیگه ای دارن کار میکنن پس فرقی نمیکند.
نقل قول:قبول دارم ولی مدلی که با زیبراش میسازن رو هیچوقت تویه نرم افزار سه بعدی ریگ نمیکنن ... واقعا کار سختی میشه ...نقل قول:
وقتی با زی اسفیر یه مدل رو میسازی ، بعد به مرحله پایانی میرسی ، چقدر میخوای مدل رو به حالت لو برگردونی که هم بشه ریگ زد و هم فرم اصلی خودشو از دست نده ...
پس عاقلانه تر اینه که بیس تویه نرم افزار سه بعدی باشه ...
البته روشها متفاوته ...
•♥•
فرقی ندارن هردوشون متور رندر منتال ری رو ساپورت میکنن که خیلی هم قویه ...نقل قول:
•♥•
کلا زیبراش برا مئل هستش نـــــــــــه واسه انیمیشن ......... بین مکس و مایا هر دو تا خوبن ......... بسنگی به خودت داره با کدوم راحت تری و با کدوم بهتر کار می کنی ..............
خوب ما هم که داریم میگیم این برنامه واسه مدلینگه کسی بخواد انیمیشن درست کنه که دیگه معلومه نمیاد از اول با این کار کنه...نقل قول:
قبول دارم ولی مدلی که با زیبراش میسازن رو هیچوقت تویه نرم افزار سه بعدی ریگ نمیکنن ... واقعا کار سختی میشه ...
وقتی با زی اسفیر یه مدل رو میسازی ، بعد به مرحله پایانی میرسی ، چقدر میخوای مدل رو به حالت لو برگردونی که هم بشه ریگ زد و هم فرم اصلی خودشو از دست نده ...
پس عاقلانه تر اینه که بیس تویه نرم افزار سه بعدی باشه ...
البته روشها متفاوته ...
•♥•
بحث ما سر مدلینگ تنها بود...
حرف شما هم درسته کاملا...
به رفیقمون هم توصیه می کنم ب این چیزا گیر نده مکس و مایا نداره که:)