سلام
يه توضيحي در مورد زانتيا و مدلهاش و سرعت و قيمتش ميخواستم
همچنين در مورد faceLiftش
چه فرقي با هم داره؟
ممنون
Printable View
سلام
يه توضيحي در مورد زانتيا و مدلهاش و سرعت و قيمتش ميخواستم
همچنين در مورد faceLiftش
چه فرقي با هم داره؟
ممنون
كسي نبود؟
جواب لصفا
مگه مدل فیس لیفت شدش معرفی شده؟
منم همينا را ميخام بدونم!!!!!
آره 2 ماه پیش من مصاحبه مدیرعامل سایپا رو خوندم همچین چیزی گفته بود . حالا میگردم اطلاعات جامعی پیدا میکنم میزارم براتون
من منظورم اینه که طرحی ازش منتشر شده یا نه وگرنه میدونستم قراره یه همچین چیزی بشه
يه عكس توي سايت سايپا از جلوش هست كه خيلي گنگه و زياد تفاوتاش معلوم نيست:
کد:http://www.saipacorp.com/fa/default.asp?inpg=products.asp?pr=future
دیشب تو اخبار کانال 2 نشونش داد
چراغهای عقبش هیچ فرقی نکرده فقط یه سپر بیریخت بهش اضافه شده
چراغهای جلوش:چراغهای جلوی مگان رو از سمت جلو پنجره نصف کنید میشه زانتیا فیس لیفت شده! سپر جلوش با مه شکن ها هم بیریخت تر شده
این فقط ظاهرش بود که نشون داد وای به حال خارجش
در کل از سایپایی که 132 رو ساخته بود بیشتر از این توقعی نمیرفت
دست توانمند متخصصان طراحی سایپا درد نکنه گند زدن با این تولید ماشینشون
شانس اوردیم اینو ملی اعلام نمیکنند!
اینم عکس هایی از زانتیا فیس لیفت (قشنگ نیست) :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کد:http://www.tabnak.ir/pages/?cid=12756
چقدر ضایع شده ! رفته تو مایهای سمند ! سپرجلو با مه شکن رو ببینید . من نمیدونم چرا به اینا اجازه همچین کاری رو میدن
حالام از قیافه این ماشین به هم خورد آخه اینم شد بدنه
گند زدن به هیکل ماشین
من نمیدونم واقعا شرکت سیتروئن به اینا گیر نمیده؟
حالا درسته که زانتیا ماشینی بوده که تقریبا ده دوازده سال پیش تولید میشده ولی نباید میذاشت اینا وردارن یه همچین فاجعه ای رو با برند سیتروئن بدن بیرون
کاملا معلومه از طراحی رنو مگان جو گیر شده بودن!
این تغییرات انجام شده با اجازه سیتروئن فرانسه است و قطعاتش از چین مییاد ، زانتیاهایی که مدل 86 به بالا هستن مثل مدل های قدیمیترشون نیستن و توی بازار اگه بپرسین یه افت قیمت ناچیزی دارن . چون مدل های قبل از 86 بیشتر قطعات اصل فرانسه است .
واقعا که !
این ایران خودرو و سایپا فقط بلدن ماشین ها رو با هم ترکیب کنن و یه موجود عجیب الخلقه تحویل بدن !
-موتور پیکان با بدنه پژو
-موتور پژو با بدنه پیکان.
-موتوز زانتیا با بدنه پرشیا
-موتور پراید با بدنه وانت !!!!!
-سایپا 141
-سایپا 132
-سایپا 666
-آردی
-روآ
-پژو Gli
-206 صندوقدار
.....
اینا هیچ کدومشون محصول جدیدی نیستن و فقط دستکاری ژنتیکی شدن !!!
البته فقط این ظاهرش نیست بزرگترین تغییرات این ماشین اینه که بخش بزرگی از قطعاتش قرار در نمونه فیس لیفت ایرانی بشه .
پس اگه با اجازه فرانسه باشه اونا خیلی احمقن که گذاشتن با ابروی شرکتشون بازی بشه
اه اه.
اون وسط سپر جلوش حاله آدم رو بهم ميزنه.
قشنگي زانتيا به چراغ هاي جلوش بود.
من يكي كه حالم بهم خورد:2:
طرح خود زانتیا به اندازه کافی قدیمی بود اینا برداشتن با یه طرح مزخرف تر ترکیبش کردن ماشین رو به گند کشیدن
از شرکتی که میاد 132 رو طراحی میکنه بیشتر از این انتظاری نمیشه داشت
توی تمام زمینه ها داریم پسرفت میکنیم !
اروپایی ها در زمینه ماشین به کجا رسیدن و ما ....
وقتی هنوز داریم پرایدی رو سوار میشیم که بین همه ملتهای جهان دست به دست گشته اخریش رسیده به ما چه توقعی داری؟
سیر تکامل پراید
فورد فستیوا-----مزدا 121------کیا پراید------سایپا صبا
خودت حساب کن هر کدوم از اینا چند سال تولید شدن تا رسیدن به ما
واقعا ر .... به طراحی زانتیا!
این چیه دیگه؟
پشتش خیلی چرند تر از جلوش بوده که ازش عکس نذاشتین؟
صحبت های دوستان تایید میشه ! واقعا زشت شده ...
حالا که از این عکس روبرو میبینم سپراش رو خیلی بد طراحی کردن وگرنه فرم چراغاش و جلوپنجرش خیلی هم بد نیست یکمی فرم چراغاش شبیه C5 شده ولی همون سپر کلا قیافش رو بهم زده . واقعا نمیدونم چرا سپرش رو اینطوری کردن اصلا به هیچیه ماشین نمیخوره خیلی بده .
واقعا این ماشین خریداری هم داره؟
اتفاقا منم میخواستم همینو بنویسمنقل قول:
یه ر به علاوه سه نقطه
این عکس آخری واقعا عمق فاجعه رو نشون میده:13:
فاجعه اول ایرانی شدن قطعات هست پس منتظر آتیش گرفتن و خرج هنگفت اولیه زیر 2000 تا کارکرد باشید .
فاجعه دوم طراحی مسخره و پی پی کردن تو زیبایی زانتیا هست . عقب ماشین عین پیرمرد بی دندون شده وااااای ی ی خدای من کی همچین تزی داده برای ظاهر ؟!!!!!!1
زانتياي «فيس ليفت» از راه رسيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/URL]
تا ده روز ديگر
زانتياي فيس ليفت به بازار ميآيد
روز گذشته با حضور احمد قلعهباني رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و مهرداد بذرپاش، مدير عامل شركت سايپا، سومين محصول فيس ليفت اين شركت رونمايي شد.
پيش از اين سايپا دومين فيس ليفت جديد خود را بر روي پرايد با نامهاي پرايد 141 و 132 توليد و به بازار عرضه كرده بود، حال پس از گذشت هفت سال از زمان توليد و عرضه زانتياي متعلق به پژو سيتروئن در اين شركت توليد زانتياي فيس ليفت با سرمايهاي بالغ بر 90 ميليارد ريال و صرف دو سال زمان روز گذشته به بهرهبرداري رسيد.
توليد زانتياي فيس ليفت يازدهمين پروژه شركت سايپا از 30 پروژهاي است كه طي سالجاري با هدف ايجاد تنوع و گسترش سبد محصولات توليدي در شركت سايپا به بهرهبرداري ميرسد.
فيس ليفت چيست؟
ايجاد تغييرات بر روي بدنه خودرو و تزئينات داخلي خودرو را فيس ليفت ميگويند، اين تغييرات در دنيا رواج چشمگيري داشته به صورتي كه شركتهاي بزرگ خودروسازي دو تا سه سال پس از آغاز توليد و عرضه يك محصول جديد اقدام به ايجاد تغييرات بر روي ظاهر خودرو ميكنند و به اين طريق خودرو با پلتفرم قبلي اما با ظاهري جديد روانه بازار ميشود.
توليد فيس ليفتها طي مدت 10 سال به طول ميانجامد و در اين مدت شركتهاي خودروساز دو تا سه محصول با فيسليفت جديد را به بازار عرضه ميكنند، اما پس از گذشت 10 سال پلتفرم خودرو به طور كلي تغيير ميكند و يك محصول جديد با نام جديد به بازار عرضه ميشود.
اما طرح توليد فيس ليفت در كشور ما طرحي جديد است كه شركتهاي خودروساز طي چند سال گذشته طراحي و توليد اين گونه خودروها را در دستور كار خود قرار دادهاند.
در حال حاضر شركت ايرانخودرو چندين فيس ليفت بر روي سمند، توليد و به بازار عرضه كرده و سايپا نيز با طراحي سايپا 141 و 132 و هماكنون با توليد زانتياي فيس ليفت پا به اين عرصه گذاشته است.
رشد 10 درصد در سه ماه ابتداي سال
مهرداد بذرپاش، مدير عامل شركت سايپا روز گذشته در مراسم افتتاح خودروي زانتياي فيس ليفت با اشاره به اينكه در سالجاري 30 پروژه در شركت سايپا به بهرهبرداري خواهد رسيد اظهار داشت: شركت سايپا در سالجاري برنامه اجراي 30 پروژه را در دستور كاري خود قرار داده كه تاكنون 10 پروژه به بهرهبرداري رسيده و امروز شاهد افتتاح يازدهمين پروژه در اين شركت خواهيم بود.
به گفته بذرپاش پروژه زانتياي فيس ليفت با سرمايهاي بالغ بر 9 ميليارد ريال و با صرف دو سال زمان و در راستاي تنوع بخشي و تكميل سبد محصولات سايپا در دستور كار قرار گرفت.
بذرپاش در خصوص رشد توليد محصولات گروه سايپا نيز اظهار داشت: در سه ماه ابتداي سال گروه خودروسازي سايپا شاهد رشد 10درصدي بوده كه تا پايان سالجاري و افزوده شدن چند محصول جديد اين رشد افزايش خواهد يافت.
زانتياي جديد با قيمت قبلي
مديرعامل شركت سايپا همچنين در حاشيه اين مراسم و در جمع خبرنگاران درخصوص تفاوتهاي زانتياي فعلي با مدل فيسليفت آن اظهار داشت: خودروي فيسليفت زانتيا با ايجاد تغييراتي بر روي مجموعه چراغ، سپر عقب و جلو، تغييرنماي مجموعه درب خودرو، حذف زههاي زير چراغ و ايجاد تغييراتي بر روي مه شكن طراحي و توليد شده و در مجموع ميتوان اين خودرو را يك فيسليفت سبك ناميد.
بذرپاش معتقد است، زانتيا فيسليفت با قيمت زانتياي معمولي و طي 10 روز آينده و با عرضه از طريق نمايندگيها به بازار خواهد آمد.
حال گفته مديرعامل شركت سايپا اين سوال را به وجود ميآورد كه هزينه 90 ميليارد ريالي و همچنين صرف دو سال زمان براي طراحي و ساخت زانتياي فيس ليفت، آيا صرفه اقتصادي براي اين شركت خواهد داشت كه اين خودرو را با قيمت زانتياي معمولي عرضه كند يا خير؟ و از سوي ديگر آيا با عرضه اين مدل بهطور همزمان در كنار زانتياي معمولي تقاضا براي اين خودرو را كاهش نخواهد داد؟
بذرپاش دراين خصوص ميگويد: اين خودرو در كنار خودروي زانتياي معمولي و باتوجه به نياز بازار، توليد و به بازار عرضه ميشود و هدف از توليد آن كاهش ارزبري براي اين محصول، افزايش ساخت داخل، افزايش عمر محصول و ايجاد تنوع در سبد محصولات اين شركت بوده و سعي ما بر آن است كه اين محصول بدون افزايش قيمت به بازار عرضه شود.
به گفته بذرپاش ساخت داخل اين خودرو درحالحاضر 50درصد است كه با توليد خودروي زانتياي فيسليفت اين مهم به 60درصد خواهد رسيد.
مديرعامل شركت سايپا درخصوص تيراژ توليد اين خودرو در سالجاري نيز عنوان كرد: در سالجاري توليد دوهزار دستگاه زانتيا فيسليفت در دستور كار قرار گرفته كه در سال آينده تيراژ آن افزايش خواهد يافت.
قيمت زانتيا كنترل ميشود
خودروي زانتيا را ميتوان از جمله خودروهايي دانست كه طي چندماه گذشته با افزايش چشمگير قيمت رو به رو بود به طوري كه در برخي مواقع اين خودرو افزايش 6 ميليون توماني را نيز تجربه كرد.
مديرعامل شركت سايپا در اين مراسم درخصوص تفاوت قيمت اين خودرو در بازار و نمايندگي، اظهار داشت: قيمت خودروي زانتيا نسبت به شب عيد دو تا سه ميليون تومان كاهش يافته اما باز هم قيمت آن نسبتا با نمايندگي دو تا سه ميليون تومان تفاوت دارد كه اين امر به خاطر تقاضاي بالا براي اين محصول بوده است.
بذرپاش در ادامه ميگويد: باتوجه به حذف سهميه سوخت خودروهاي وارداتي تقاضا براي اين محصول افزايش چشمگيري يافته و بعيد نيست كه چند روز آينده قيمت اين خودرو به دليل سرريزشدن تقاضا باز هم افزايش يابد.
بذرپاش در پاسخ به اين پرسش كه آيا با توليد زانتياي فيسليفت قيمت اين خودرو در بازار كنترل ميشود يا خير، افزود: سعي ما بر آن است كه با اجراي طرح فروش فوري و به روز، افزايش توليد و كاهش فروش تعهدي، بتوانيم قيمت اين خودرو را در بازار كنترل كنيم كه با اجراي اين برنامهها احتمالا تا يك ماه آينده قيمت اين خودرو در بازار يك ميليون تومان كاهش خواهد يافت.
آغاز پيشفروش خودروي مجهز به ABS
به دليل غيراستاندارد بودن كمربند ايمني خودروهاي پرايد كه با انتقاد رييس پليس راهور ناجا مواجه بود، شركت سايپا نصب كمربند استاندارد و ترمز ABS بر روي پرايد 132 را آغاز كرد و مقرر شد كه اين شركت در فاز اول 40هزار خودروي توليدي خود را به سيستم ترمز ضدقفل تجهيز كند و در فاز بعدي كليه محصولات اين شركت به جز ريو به اين سيستم مجهز شوند.
بذرپاش در ادامه اين مراسم در پاسخ به اين پرسش كه طرح نصب ترمز ABS و كمربند ايمني در چه مرحلهاي قرار دارد، اظهار داشت: درحالحاضر كليه پرايدهاي 132 با كمربند ايمني جديد به بازار عرضه ميشوند و 10 تا 15درصد از محصولات شركت نيز با ترمز ABS توليد ميشوند كه اين درصد در سال آينده افزايش خواهد يافت. به گفته بذرپاش پيشفروش محصولات مجهز به سيستم ترمز ABS نيز چندي پيش آغاز شد و درحالحاضر محصولات مجهز به اين سيستم وارد بازار شدهاند.
علاوه بر محصولات جديد كه به كمربند ايمني جديد مجهز شدهاند قرار بود كه با اعلام فراخواني كمربند محصولات قديمي نيز تعويض شود. بذرپاش در اين خصوص عنوان كرد، طرح تعويض كمربند خودروهاي قديمي هنوز آغاز نشده، اما به زودي فراخوان آن از سوي شركت سايپا اعلام خواهد شد.
لغو مجوز نمايندگيهاي متخلف
طي ماههاي گذشته و به دليل كمبود خودرو در بازار و عرضه محدود آن در نمايندگيهاي فروش متقاضيان خريد خودرو از چگونگي توزيع خودرو در نمايندگيها گلايهمند بودند. به طوري كه خبر عرضه خودرو در نمايندگيها با قيمتهاي متفاوت بارها از سوي جرايد اعلام شد.
بذرپاش در اين زمينه اظهار داشت: مجوز نمايندگيهاي متخلف در صورت رسيدن گزارش و تاييد آن لغو خواهد شد كه اين امر در گذشته
صورت پذيرفته و در صورت تكرار باز هم اقدام به لغو مجوز نمايندگي خواهيم كرد.
به گفته بذرپاش قيمت خودرو از سوي كارخانه به 800 نمايندگي مجاز ابلاغ ميشود و اين نمايندگيها هستند كه خودرو را با قيمت مصوبه به فروش ميرسانند و اگر در اين خصوص تخلفي صورت پذيرفت ما از مردم ميخواهيم كه با مجموعه سايپا تماس گرفته تا بازرسان نسبت به گزارش ارسال شده اقدامات لازم را صورت دهند.
بذرپاش در پاسخ به اين پرسش كه متقاضيان، كاهش عرضه را از سوي نمايندگي دليل اين تغيير قيمت ميدانند نيز عنوان كرد: شركت سايپا تيراژي ثابت دارد كه قابل عرضه به بازار است.
در سال گذشته 540هزار دستگاه خودرو در گروه سايپا توليد شد كه در سالجاري نيز رشد 15 تا 20درصدي را خواهيم داشت و به اين طريق تيراژ توليد در شركت به 700 هزار دستگاه خواهد رسيد، اما باز هم تقاضا در بازار بيشتر از عرضه است بهطوريكه براساس برآورد صورت گرفته توسط كارشناسان اين شركت، درحال حاضر تقاضا در بازار 20 تا 25درصد بيش از توليد است.
بخشهاي غيركليدي را واگذار كنيد
احمد قلعهباني رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نيز در اين مراسم گفت: گروه خودروسازي سايپا يكي از مهمترين شركتهاي سازمان گسترش به لحاظ شاخصهاي اقتصادي است.
قلعهباني در ادامه تصريح كرد: شركت سايپا در سالجاري اجراي 30 پروژه را در دستور كار خود قرارداد كه سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نيز در برخي از پروژههاي گروه سايپا از جمله پروژه توليد سيانجي مشاركت فعال دارد و سرمايهگذاري ميكند.
معاون وزير صنايع و معادن در ادامه اظهار داشت: شركت سايپا درحالحاضر 50درصد بازار خودروي كشور را در اختيار دارد و براساس برنامههاي راهبردي تدوين شده تا سال 1404 ميزان توليد خود را بايد به سه ميليون و 200 هزار دستگاه در سال برساند.
وي با اشاره به ضرورت سرمايهگذاري در صنعت خودرو نيز گفت: مهمترين مزيت نسبي كشور در صنعت خودرو و نيروي كار ماهر و مديران خلاق است.
وي برونسپاري و واگذاري امور غيرتوليدي در شركتهاي خودروساز را مورد تاكيد قرارداد و افزود: بخشهايي كه نقش كليدي در توليد ندارند بايد به بخش خصوصي واگذار شوند زيرا اين امر به افزايش توليد شركت كمك خواهد كرد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بنظر من طراحی اش مثل پراید 132 مسخره است
اینا با این طراحی کاری کردن که زانتیا معمولی هم از چشم بیفته امروز که داشتم بهش نیگا میکردم همش یاد این جدیده میفتادم حالم بهم میخورد
تازه این یازدهمین پروژه از سی پروژه جاری سایپاست خدا به داد برسه حتما بقیه پروژه هاش هم پراید وانت و C5 فیس لیفت شدس
البته یه چیزش خوبه اونم تولید C4 در ایران هستش
احتمالا مسئولان سیتروئن احمق بودن و به نظرشون نرسیده بوده که اینجوریش کنن.!
آخه اونا که مث ما طراح ندارن!
سلیقه هم ندارن!
ما خودمون زانتیا داریم و خیلی هم ممنون سیتروئن هستیم.
بابا حتما قشنگ نبوده که سیتروئن نزده! مگه عقل اونا کمتر از سایپا میرسه؟!
امیدوارم سایپا و ایران خودرو اعلام ورشکستگی کنن! باشد که یه روز هیوندا کوپه هم صندوق دار بشه!
اومدن ابروش بردارن زدن کورش کردن
کدوم ابرو؟ بابا زانتیا خیلی ماشین خوبیه.یعنی بود!
ما پدرش رو در آوردیم بدبخت جیک نمیزنه!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این عکس دیدم یاد لوگان افتادم
واقعا این شتهکار طراحی هستش
همینه دیگه بعد میان میگن ما چرا در زمینه تولید خودرو پیشرفت نمیکنیم؟!!!!
میان ماشین سال 92 رو برمیدارن بیریخت ترش میکنن میخوان مشتری جذب کنن
فکر کنم سپر عقب 132 روش گذاشتن :(
ديگه سايپا تركوند
انگار اين سايپا به عمرش ماشين نديده
بابا اين گراژ هايي كه ماشين اسپرت ميكنن خدايي طراحي شون 10 تاي طراحي سايپا ارزش داره
ای وای این دیگه کیه !!
اقایون اصلا نگرانی نداره ! من چند وقت پیش که یه 132 دیدم و به یکی از بچه ها نشون دادم گفت خیلی قشنگ شده منم به اون خندیدم گفتم که اره شبیهه سوناتا هست !!! بعد می گفت خوب ما جهان سوم هستیمو نباید خودمون رو با اونا مقایسه کنیم !! پس نتیجه این میشه که ما باید تا اخر عمر جهانه سومی باشیم !
وقتی یه شهروند این حرف رو می زنه دیگه چه توقعی داریم ! همینم از سرمون زیاده !
دقیقا برداشتن همون در زانتیا رو روش سوار کردن ! شرم اوره !
حقیقت تلخه عزیزم ما واقعا جهان سومی هستیم اینم بگم که واقعا برای این شرکتهای خودروسازی ایرانی متاسفم که فقط به فکر سودآورین همین و بس نه براشون کیفیت مهم نه این ملت نه هیچ چیز دیگه:41:نقل قول: