سلام
دوستان کسی می دونه nonmanifold subdivision چیه؟ اعصابم رو خورد کرده! می خوام یه Polygon رو به subdivision تبدیل کنم میگه nonmanifold هست و باید cleanup کنی و قتی cleanup می کنم خرابش میکنه! خواهش می کنم کمکم کنید
Printable View
سلام
دوستان کسی می دونه nonmanifold subdivision چیه؟ اعصابم رو خورد کرده! می خوام یه Polygon رو به subdivision تبدیل کنم میگه nonmanifold هست و باید cleanup کنی و قتی cleanup می کنم خرابش میکنه! خواهش می کنم کمکم کنید
مایا کاری؟
اسم نرم افزارو بنویس لطفا ...
ممنون.
ولا امین جان من توی مکس چنین چیزایی ندیدم !!!
این وصله ها به مکس نمیچسبه ! :دی :دی
.
.
دوست عزیز یکمی بیشتر توضیح بده و نرم افزار مربوط رو هم بنویسی عالی میشه
نرم افزاري كه باهاش كار ميكني چيه؟
ببخشید یادم رفت اسم نرم افزار رو بنویسم! من با مایا کار میکنم. من دارم با آموزش ساخت ماشین digital tutors پیش میرم. یه مرحله داره که باید Polygon رو به subdivision تبدیل کنیم اما من وقتی این کار رو می کنم با این پیغام مواجه می شم:
// Error: Command polyToSubdiv failed. Open Script Editor for details.
اینم عکساش:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی Script Editor رو باز میکنم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گفتم این وصله ها به مکس نمیچسبه ها :دی
امین جان بیا جواب بده
.
.
حالا حتما باید این پلیگان رو به چیزه دیگه تبدیل کنی!
آره بابا اگه نکنم که شکلم درست نمیشه چون چندضلعیه
مایا هم عجب محیط عجیبی داره. من که چیزی ازش سر در نیاوردم.
این subdivision تو 3ds max هم هست ولی من تاحالا باهاش کار نکردم.
دوست عزیز مشکل شما به خاطر این هست که یکسری از نرمالهای پلیگانهات مخالف پلیگانهای دیگه هست که من دو روش رو برای اصلاح این ارور میگم که انشااله مشکلتون حل میشه.
1: اول آبجکتتو انتخاب کن بعد به منوی (Polygons--->Normals--->(Conform روبزن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2: اول آبجکتتو انتخاب کن بعد به منوی ( Polygons---> Mesh--->(Cleanup رو بزن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امیدوارم که کمکت کرده باشم و مشکلت حل بشه.
هادی جان خیلی ممنون. من این دو تا راه رو قبلا هم امتحان کردم اما بازم درست نشد. در مورد اول normal ها رو یکطرفه کردم که باز هم ارور میده در مورد دوم هم وقتی cleanup می کنم یک ردیف از vertex ها هر کدوم به 4 قسمت تقسیم می کنه این جوری میشه که هنگام تبدیل شکلم به هم می خوره!
این عکس دقیقا بعد از cleanup کردنه:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
vertex ها رو جابه جا کردم تا معلوم بشه به 4 قسمت تبدیل شده!:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این هم قبل این کهvertex هارو جابه جا شون کنم تبدیلشون کردم به subdivision که شکل خراب در میاد!:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
(دقیقا نمیدونم مشکل چیه!)
از ابزار Merge Edge Tool استفاده کنید.
تو پنجره Clean Up همه تنظیمات رو Reset کنید و فقط Nonmanifold رو روشن کنید.
این همون کاری هست که قبلا کردید؟
سلام فکر کنم مشکلتو فهمیدم ...
شما باید نرمالها رو تغییر بدین ...
احتمالا چندتا از فیسهاتون نرمالهاش رو به داخله برای همین این مشل پیش اومده ...
نقل قول:
این ورتکسها رو که جدا هستنو با MargeVertex درست کن بعد همون کاری رو که قبلا گفتم انجام بده مشکلت حل میشه یا اگر دوست داری فایلتو یک جایی آپلود کن و برام تو پیغام خصوصی بفرست تا برات درستش کنم.
تو صفحه قبل گفتم که این کار رو هم کردم یعنی همه رو یکطرفه کردم اما نشد که نشد!!نقل قول:
آره همه این کارها رو کردم.نقل قول:
جالب اینجاست که وقتی این نقطه ها که جدا کرده رو دوباره merge میکنم عملیات تبدیل انجام نمیشه! هر چی هست زیر سر این vertex ها است که جدا کرده!
این هم خود مدل فقط اینو بگم که با مایا 8.5 درستش کردم:
http://rapidshare.com/files/105853830/Car.mb.html
این کار رو هم کردم نشد اما به یه نتیجه های جالبی دارم می رسم.نقل قول:
برای بار دوم که cleanup می کنم حالا دو تا face رو جدا میکنه. احتمال زیاد مشکل از merge کردنه باید edge ها رو merge کنم...
فکر کنم شما درست می گید باید edge ها رو merge کنم نه vertex ها رو!نقل قول:
امتحان می کنم نتیجه رو بهتون می گم.
دوستان فکر کنم باید چند بار cleanup می کردم بعد خرابی ها رو merge می کردم و دوباره cleanup... این کار رو تا اونجا ادامه دادم که تبدیل شد. اما باز هم نتیجه کار خوب نمیشه:41:
هنوز دلیلش رو درست نفهمیدم!!
نقل قول:
دوست عزیز مشکلتو حل کردم 2 تا فایل برات میزارم که یکیش همون Polygon هست یکیش هم subdivision شده هست.
امیدوارم که کمکت کرده باشم.:10:
Polygon file:
Subdivision File:کد:http://www.divshare.com/download/4206926-aec
کد:http://www.divshare.com/download/4206931-827
با همون پلیگان هم که میشه ماشین ساخت حتما لازم نیست که تبدیلش کنی.:31:
خیلی خیلی ممنون. فقط می گی چه جوری درستش کردی؟؟نقل قول:
نه بابا اون که دیگه ماشین نمیشه! اصلش تبدیلشه:27:نقل قول:
خیلی خوب تبدیلش کردی. اما چرا وقتی من اون فایل polygon رو خوردم convert می کنم خیلی بد میشه:41:!!
میشه بگی چی کار کردی؟
نقل قول:
کلید یا عدد 3 رو رو کیبردت میزنی?
بعضی جاهاش مشکل نرمالهاش بود بعضی جاهاش هم مشکل Marge بود بعضی جاهاش هم که مجبور شدم polyato پاک کنم و از اول بسازم همین.:31:نقل قول:
این Polyato چی هست؟ از کجا فهمیدی باید چی رو پاک کنی یا از کجا فهمیدی بعضی جاها نرمال اشکال داره؟ آخه من همه نرمال ها رو یکطرفه هم کرده بودم نشد!! یکم بیشتر توضیح می دی. دوست دارم قشنگ بفهمم.نقل قول:
آره همین بود. درست شد. اصلا حواسم نبود که تو حالت 1 هست!:20:نقل قول:
یکی از مشکلات دیگه هم تو مدل که شما اصلاح کردی حل شده و اون هنگام استفاده از ابزار Insert Edge Loop Tool بود الان با عکس می گم چی بود
وقتی می خواستم یه edge اضافه کنم وقتی به چپ یا راست می بردم خط کج می شد:
وقتی به چپ می بردم :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی به راست می بردم :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اما تو مدلی که شما درست کردی قشنگ یه خط راست میشه:
وقتی به راست می برم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی به چپ می برم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این مشکلی بود که خیلی دوست داشتم دلیلش رو بفهمم چه جوری درست شد. میشه این هم توضیح بدید.
خیلی ممنون که برای مشکلاتم وقت میذارید.
منظورم همون پلیهایی که برای ماشینت ساختی:31:نقل قول:
عجب:27:. نمی خوای بیشتر توضیح بدی؟ کلی عکس گذاشتما:13:نقل قول:
رو چشم.:31:نقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای اینکه بفهمی چه قسمت از سطح داخلی آبجکتت مشکل داره چه از لحاظ نرمالها و چه از لحاظ اینکه ورتکسها و ادجها به هم مرج شدن به عکس دوم توجه کن.وگزینه Border Edge رو تیک بزن. یا ابجکتتو انتخاب کن و به منوی Display--->polygons--->Border Edge رو بزن. که هر جا از سطح ابجکتت بجز سطح خارجیت پر رنگتر شد مثل عکس دومی بدون که ابجکتت یک مشکلی مثل هم سطح نبودن نرمالها یا merge نبودن ورتکسها یا ادجها داره .
:18:این همه زحمت فقط به خاطر مشکل من:18: خیلی باحالی واقعا ازت ممنونم خیلی زحمت کشیدی انشا الله بتونم جبران کنم. بازم ممنونم:20:نقل قول:
نقل قول:
نه بابا کاری نکردم .
می خواستم از تمام دوستان که کمکم کردند تشکر کنم مخصوصا آقا هادی که سنگ تموم گذاشتند