سلام, می خواستم بدونم چطوری می شه با 3d max چمن ساخت که طبیعی در بیاد؟
Printable View
سلام, می خواستم بدونم چطوری می شه با 3d max چمن ساخت که طبیعی در بیاد؟
با استفاده از تكستچر به لينك زير برو و نوع تكستچر چمني رو كه ميخواي انتخاب كن و بعد ببينشون :
کد:http://www.cgtextures.com/textures.php?t=browse&q=238
خوب ارباب جان شما میتونی از hair and fur استفاده کنی و تنظیمتشو دست کاری کنی
تا یک سال پیش این سوال منم بود ولی به نتیجه ای نرسیدم ...نقل قول:
شما میتونی از Paint Effect مایا استفاده کنی !
خوب چرا بچه رو میبری به سمت مایا !!!! :31:نقل قول:
خوب مکس هم یه ابزار داره که منم گفتم خیلی از کارای چمن مایا رو میتونه انجام بده
مستر جان شما با این چمنه که گفتم یه آزمایشی بکن اگه مشکلی بود همین جا مطرح کن :46:
استغفرالله ... من که قصد جسارت به حاج اقا مکس رو نداشتم که ...نقل قول:
بلاخره هیچیز بی عیب نیست ...
و اگه منظور شما hair and fur هست باید بگم که هرکی میخواد از hair and fur استفاده کنه باید اول عمر نوح داشته باشه دوم صبر اییوب!:31:
من که با سیستم هسته ای که کار نمی کنم ! سیستم من یه در بالاش داره که از اونجا ذغال میریزم توش... به من حق بده!
بهترینش همون hair and fur هستش.
حالا چرا عمر نوح؟؟ مگه میخواد چیکار کنه؟؟
خب ساخت چمن بیشتر تو انیمیشن کاربرد داره!
از همگی شما ممنونم من روش hair and fur بلدم اما می خواستم بدونم روش دیگری هم هست یا نه.که فهمیدم نیست ای خدا این مایا رو خفه کنه هر کاری می خوایم انجام بدیم آخرش به این مایا ختم می شه.
خوب البته یه پلاگین هم هست که کاره همینو انجام میده ، گمونم اون بهتره
یه سر برو تو پلاگینا دنبالش بگرد
من الآن اسمشو یادم نیست
یه راه دیگه هم هست که قبلا استفاده میشد.اون هم روش displace هست.
من یه shader داشتم که از اینترنت گرفته بودم و خیلی قشنگ چمن رو میساخت. میگردم اگه پیدا کردم برات میزارم.
دست شما مرسی . خیلی لازم دارم.
میتونید از یک texture در displacment یا hair and fur و یا scatter یا particle flow استفاده کنید من با همشون نتیجه گرفتم
:20:کد:http://forum.p30world.com/showthread.php?t=216187
سلام دوست عزیز فکر کنم جوابتو از دوستان گرفته باشی.
ولی به نظر من که خیلی هم حرفه ای تر از بقیه هست به روش گوسفندی همه چمنا رو با آبجکت بساز:31:.
شوخی کردم به دل نگیر.
موفق باشی و سر بلند.
از همهی اساتید معذرت می خوام که فوضولی کردم و اومدم تا جواب دوستمون رو بدم
خوب*MASTER* جان یه سکریپ به نام Advance Painter واسه این کار هست که من خودم خیلی باهاش کار می کنم
اینو اینجا میزارم تا همه ی دوستان که لازم دارن استفاده کنن
Advance Painter اسکریپتی است که به شما قابلیت ایجاد چمن .سنگ .مو .اسپاگتی !!! و ... را بصورت Brush میدهد :
1.ابتدا این Script را از اینجادانلود کنید .کد:http://www.scriptspot.com/scripts/we...nter_1.5.1.zip
2.سپس فایل Advpainter_1.5.mzp را در پوشه ی تری دی مکس Scripts/Sturtup/ کپی کنید .
3.ا3ds max را اجرا کنید . پس از اجرا پیغامی میبینید که نوشته Advance Painter با موفقیت نصب شده .
4.ok بزنید و از قسمت Customize به Customize User Interface بروید .
5.سپس از قسمت Keyboard روی Open Advanced Painter کلیک کنید و در کادر Hotkey (برای اجرا کردن اسکریپت) به عنوان مثال Alt+K را بزنید وروی Assign کلیک کنید .
6.Save... را بزنید و از این قسمت خارج بشین .
7.Alt+K را بزنید . پنجره ی Adv Painter باز می شود .
8.روی Paint کلیک کنید و ..
دستتون درد نکنه امتحان میکنم.
چندتا روش هست که 3d_parto عزیز بهشون اشاره کردن:
Hair and Fur
http://www.enjoycg.com/forums/enjoycg-tutorials/3133-grass-hair-fur.html
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
PF Source (Video:
http://www.greeneysportfolio.com/ECGT.zip
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Scatter:
http://www.pawas.com/graphics/grass.htm
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
pflow:
http://www.3dmantra.com/pflowgrass.html
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و روشهای دیگر...
ممنون carl خیلی خوب درآوردن این چمنا رو
من برم آموزش هاشو ببینم
آقای sunrise2008 چرا آموزش من رو کپی کردین بدونه اجازه ؟:41:
نقل قول:
شرمنده ولی فایله پاک شده!