شما بعد از این که موتور کاملا داغ شد ( 3-2 فن زد), درپوش موتور, همونجایی که ازش روغن می ریزی تو موتور رو بردار و ببین بخار ازش خارج می شه یا نه. اگر به صورت کاملا محسوس بتونی بخار رو ببینی( یه کوچولو ایراد نداره) احتمالا سرسیلندر آب می کشه. برای تایید این قضیه باید لوله های منتهی به سرسیلندر رو باز کنی و توشون رو ببینی. اگه کف روغنی به رنگ شیری توشون باشه که باید سرسیلندر تعویض کنی. راستی ماشینت قبلا جوش آورده؟ اگه موتور جوش آورده باشه یا تو دمای بالا زیاد کار کرده باشه احتمال سوزوندن سر سیلندر زیاده. زیاد نگران نشو. اگه زیاد آب کم نمی کنه با تراشکاری و دو واشره کردن سرسیلندر مشکل حل می شه. من هم همین مشکل رو داشتم که دو واشاره کردم. ولی یادت باشه اگه سرسیلندر رو عوض کردی تا یه مدت دیگه ماشینت شروع می کنه به روغن سوزی. مگر این که به تازگی ریمگ و پیستون تعویض کرده باشی. ماشینت چند تا کار کرده؟