سلام
بسيار ابراز خوشنودي ميكنم از راه افتادن اين انجمن
يك سوال دارم : به نظر شما پاترول 6 سيلندر مدل 66 ، بدون بيمه بدون معاينه فني و بدون پلاك جديد 000/500/4 مي ارزه؟
و در هنگام خريد همچين ماشين هايي بايد بيشتر به چه نكاتي توجه كرد؟
سلام
بسيار ابراز خوشنودي ميكنم از راه افتادن اين انجمن
يك سوال دارم : به نظر شما پاترول 6 سيلندر مدل 66 ، بدون بيمه بدون معاينه فني و بدون پلاك جديد 000/500/4 مي ارزه؟
و در هنگام خريد همچين ماشين هايي بايد بيشتر به چه نكاتي توجه كرد؟
بي خيال قيمت ميشويم.
كسي هست كه كمي اطلاعات در مورد خريد ماشين بده؟
به عبارت ديگر اگر قصد خريد ماشين داشته باشيم(علي الخصوص پاترول) به چه چيزهايي بايد توجه كرد كه بعدها پشيمان نشود؟
(بشتابيد كه چشمانمان بر مانيتور خشك شد)
تا جایی که یادم میاد تو این انجمن کسی نظر خوبی نسبت به پاترول نداره چه بره به 6 سیلندر که ...
بگذریم . برای خرید بودجت چقدره؟؟ چه جور ماشینی میخواهی؟؟ نو دست دوم؟؟ تا شما اینها رو بگی بقیه رسیدن و راهنماییتون کردن:11:
با تشكر فراوان از شما . باالاخره كسي مارا از چشم انتظاري در اورد .
من خيلي دوست دارم كه اگر امكان داره بدونم چرا نظر خوبي نداريد و ندارند؟
حقيقتا ما قصد خريد ماشين خاصي را نداشتيم منتها همواره چشمون دنبال اين ماشين هاي شاسي بلند بود تا اينكه هفته پيش يك پاترول را همان طور كه گفتم با اين قيمت (كه به نظر خوب مي امد)ديديم و بسيار وسوسه مان كرد ولي گفتيم قبل از خريد با چند نفر مشورت كنيم .
انچه كه خودمان ميدانيم اين است كه مصرف ان زياد است ولي با اين حساب كه از كارت سوخت ماشين ديگر كه مصرف ان حدودا صدي هفت است براي ان استفاده ميكنيم.
در ضمن ما اين ماشين را براي استفاده درون شهري نمي خواهيم و براي مسافرت هايمان از ان استفاده خواهيم كرد و اينطور به نظر ميرسد كه مسافرت با همچين ماشيني امنيت مسافران را در جاده تامين خواهد كرد.(ما در سال گذشته وقبل از سهميه بندي بنزين بسيار سفر كرديم اما بعد از سهميه بندي خيلي كم و در حدود 3 سفر داشتيم كه فكر ميكنيم با خريد ماشين جديد بتوانيم سفرهايمان را انجام بدهيم.احتمالا اگر ما اين ماشين را بخريم اولين سفر ما به جنوب كشور خواهد بود يعني يك چيزي حدود 2000 كيلومتر .)
يك نكته ديگر كه ما شنيده ايم اين است كه به احتمال زياد لوازم يدكي ان به سختي پيدا ميشود كه ان هم به علت شباهت هاي ان با لوازم يدكي يك خودروي ديگه كه الان به خاطر ندارم مي توان انها را تامين كرد .
با جمع بندي خواسته هايمان اينگونه به سوالتان پاسخ ميدهم كه تا 5/4 ميتوانيم براي اين ماشين بدهيم كه مسلما با ان فقط دست دوم مي توانيم بخريم .البته چون ما از ماشين هاي شاسي بلند فقط پولمان به اين پاترول با اين مدل ميرسد خواهشمندم كه انچه كه به نظرتان ميرسد بگوييد
اگه سهيل بود ميگفت : در ايران suv فقط پاژن.نقل قول:
به نظر من به جاي اينكه يه پاترول بي همه چيز بخري يه جيپ تميز بگير.
در ضمن با يه پاترول هرگز اينطور مسافرتايي توصيه نميشه. اونم با يه پاترول 66 ، 6 سيلندر.
به نظر من اگه يه ماشين واسه اين كار ميخواي بهتره با اين فكر به فكر ماشين نباشي.
:11:
اصلا نمي ارزه!نقل قول:
4ميليون 500خيلي زياده براي مدل 66!
يعني يه مدله 20 ساله!
بدون بيمه بدون پلاك!
تنها نكته اي رو كه بايد موقع خريد پاترول دقت كرد موتور اونه!
ببين موتورش چجوريه؟ تعميريه.
در حد اسقاطه چطوره تا بهت بگم.
بنظر من 1میلیون میرزه اونم بخاطر 4لیتر بنزین سهمیه روزانه
با تشكر از همه ي شما
چند تا سوال دارم:نقل قول:
1- پاترول بي همه چيزه؟ منظورتان چه چيزهايي است؟
2-چرا مسافرت را با يه همچين ماشيني توصيه نميكنيد؟
3- از مزاياي پاژن نسبت به پاترول بگوييد.
:11:
راستش رو بخواهيد چون ما در مرحله مقدماتي خريد بوديم وهستيم مكانيكي را براي بازديد از ماشين نبرديم ولي انطور كه خودمان ديديم موتور 6 سيلندر در هنكام كار صداي بسيار كمي ميداد كه از درون اطاق به سختي شنيده ميشد و موتور تكان هم نمي خوردنقل قول:
:11:
:11:نقل قول:
1-اين پاترولي كه شما گفتيد بله. بدون بيمه بدون معاينه فني و بدون پلاك جديد .نقل قول:
2- مصرف زياد، خشك بودن اتومبيل، سر و صداي زياد) در خيلي جا ها سرعت كم، شتابگيري كند.
نقل قول:نقل قول:
اقا خيلي ممنون لطف ميكنيد كه به سوالات جواب ميدهيد.نقل قول:
در مورد پاژن همين امشب با همسرم صحبت خواهم كرد.
اما باز هم سوال دارم در مورد پاترول
سرعت ان در جاده ي صاف اتوبان (منظورم يك جايي به جز جاده هاي كوهستاني است) نهايتا چقدر است؟
در مورد اطلاعاتي كه در مورد پاژن گذاشتيد هم، از شما و اقا سهيل تشكر ميكنم
والا اينو نميدونم دقيقا نميدونم.نقل قول:
ولي با 4 در ( 4سلندر) ديدم 140 تا رفتن ( البته نهايت نبود) ولي پاترول رو واسه سرعت نميخرن. البته 2 در سبك تر هست و 100 درصد بيشتر ميره.( 2 در موتو z) ديدم كه 160 تا رفته، ولي خيلي بهش ميرسيد.
اگه هم بخواييد پاترول بخرين بهتره مدل 75-79 بخرين
خواهش، وظيفه بود.:11:
لطفا نظرات خود را بگویید
من به شخصه بین این 2 به ریو رای میدم
نقل قول:
لطفأ با دلیل :5:
اگه چيزي فهميدي براي منم پيغام خصوصي بذار ......... چون منم دقيقاً همينطور گير كردم.ممنون
تا اون جايي كه من ميدونم شاسي تندر خيلي از ريو بالاتره و به همين دليل در سرعت هاي بالا تعادل كمتري داره........به اين صفحه يه سر بزن... يكي اومده به سؤال من در باره ي تندر جواب داده:
کد:http://forum.p30world.com/showthread.php?t=195579&page=11
ریو ماشین خوبیه
مکس اسپید توپی هم داره ولی تو سرعت بالا مثلا 180 تا عین 405 تو دست نیست
تندر که بد تر
ولی کیفیت و تکنولژی ساخت تندر 90 از هم بهتره بعد ریو بعد 405
نظر من 405:5:
استاد یه چیزی یادت نرفته؟:11:نقل قول:
امنیت پایین ریو. البته اون دوتای دیگه هم چیزی نیستند. اگه یه سیناد 4 در بود هیچکدوم حریفش نمیشدن
نقل قول:
ريو از نظر ايمني 2 ستاره از 5 ستاره رو كسب كرده.در تصادف از پهلو متاسفانه سرنشينان جان سالم به در نميبرند.تازه با ايربگ و ABS
Kia Rio | 2003 -
Drivers airbags
Note: The Kia Rio imported to New Zealand differs from the model tested and includes dual airbags.
Model history and safety features
The Kia Rio was introduced in 2000. These test results apply to vehicles built from 2003.
A driver's airbag is standard equipment in Australia. Dual airbags are standard in New Zealand but the vehicle tested by ANCAP did not have a passenger airbag.
Pre-tensioners are fitted to the front seat belts to reduce slack in the event of a crash. A two point seat belt is fitted to the centre rear seat. This provides inferior protection compared with a three point seat belt.
Overall evaluation: [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
The Kia Rio scored 6.31 out of 16 in the offset crash test. The passenger compartment started to lose structural integrity. Protection from serious leg injury was poor for the driver and chest protection was marginal.
The vehicle scored 9.74 out of 16 in the side impact crash test. Protection from serious chest injury for the driver was close to poor.
The Rio was just short of earning three stars (minimum of 16.5 points required
ریو ماشین بدی نیست ولی این L90 رو وقتی اسپورت میکنی خدائی خیلی خوشگل میشه 4 تا رینگ و لاستیک درست و حسابی بندازی ببین چی میشه.
من L90 رو انتخاب میکنم
چی رو با چی مقایسه میکنی ریو حتی استاندارد ورود به اروپا رو نگرفت بعد اومد ایران
در صورتی که تندر یورو4 داره موتور 1600
16 سوپاپ 110 اسب بخار قدرت 2 تا کیسه هوا ترمز ای بی اس و ای بی دی یکی از نرمترین کلاج های تو ایران رو داره دنده هاش خیلی راحت جا میره اصلا قابل مقایسه با 405 ریو سمند پارس نیست صندوق عقبش 560لیتر جامیگیره 10 لیتر بیشتر ازپارس مصرفش متوسط5/7 شیشه های عقب برقی اینه های بقل برقی من خودم
ال90 ای دو دارم قبل از اونم 405 سمند ار دی داشتم اصلا قابل مقایسه نیست با ایناسوال دیگه ای داشتی در خدمتم برو بخر ایشاله حالشو ببری
نقل قول:
با سلام
من هم تندر ای وان فول دارم .شامل 2 ایربگ و ای بی اس و...
اما فعلا موتورش ابندی نشده .می خواستم بپرسم شما که 405 وسمند داشتی در حداکثر سرعت بین تندر وسمند و405 و ریو کدام را بهتر وسریع تر می دانی . وبیشترین سرعتی که با تندر رفتی چه قدر بوده .
تا اون جايي كه من ميدونم شاسي تندر خيلي از ريو بالاتره و به همين دليل در سرعت هاي بالا تعادل كمتري داره........به اين صفحه يه سر بزن... يكي اومده به سؤال من در باره ي تندر جواب داده
با سلام .
به نظر من تندر بگیر. شاید تعادل ان کمی کمتر نسبت به ریو باشه اما نقاط قوت زیادی نسبت به ریو داره مثل : فنر بندی بهتر
موتور قویتر با 110 اسب و همچنین با شرایط جاده ای ایران سازگارتر است.در حالی که ریو دارای موتور ضعیفتر یعنی 97 اسب وهمچنین موتور سوسولی داره . پر خرج وپر هزینه است در حالی که تندر موتورش پرخرج نیست ونگهداری ان پر هزینه نمی باشد.
در ضمن شتاب تندر بسیار بالا می باشد .
تو مکس اسپید سمند و 405 بعد ریو
من خودم به شخصه با دنده 4 پژو 405 کولر روشن 17- تا رفتم
عکسم گرفتم میخواین براتون بزارم
تندر زودتر از همشون به مکس اسپید میرسه فقط 205 تیپ 4و5 بهش میرسه بعدسمند بعد405 بعد ریو البته ریو تا80 تارو خیلی زود پر میکنه ولی بعدش میمونه من با ال90 180 تا تواتوبان نطنز رفتم ولی بازم جاداشت بره البته موتور
این ماشین بعد از3000 تا واقعا فرق میکنه هم قدرتش هم شتابش
اون موقع تازه میفهمی موتورش چی هست
به مسائل فنيش زياد كاري ندارم
ولي ريو از لحاظ قيافه خيلي از تندر سرتره ...
خداييش ديدن پشت ال90 كفاره داره
درسته ال90 ظاهر درستی نداره ولی ریو هم مثل پرایدی میمونه که بادش کرده باشی
یه سوزن بزنی میترکه
چرا دوستان براي انتخاب بك ماشين سواري اينقدر به شتاب و top speed و ..... توجه ميكنن ؟؟!!
در صورتي كه اين مشخصات براي خريدن يك خودروي race بايد در وحله اول مورد توجه قرار بگيره .
براي خريدن يك خودروي سواري در وحله اول بايد امنيت در وحله دوم راحتي و در وحله سوم زيبايي و مشخصات
فني و قدرت موتور و ..... مورد توجه قرار بگيره .
از اون گذشه مگه بين اين دو تا ماشين چه قدر اختلاف توان موتور وجود داره كه اصلآ بحث شتاب و top speed رو
وسط ميكشيد !!
البته من خودم بين خودروهاي بين 11 تا 13 تومان سمند سال رو انتخاب ميكنم .
ولي بين اين دو تا ماشيني كه مد نظر دوستمون بود ريو رو از همه نظر بهتر از L90 مي دونم !
واقعآ براي كساني كه واسه خودرويه 8.5 ميليون توماني الان حاضرن 11.5 ميليون تومان خرج كنن اساسي متاسفم !
هیچکدام
:27:
سلام اول یک سوال از حسین خان داشتمنقل قول:
شما ماشینتونو از کدام کارخانه گرفتید؟
ما برای فولش ثبت نام کرده بودیم
راستش ایران خودرو در موقع ثبت نام 3 تا تیپ بیشتر نداشت موقع تحویل تبدیل شد به 6 - 7 تا تیپ که لوکسش 2 تا تیپ داشت به ما اون تیپ پایین تره را دادند وقتی اعتراض کردیم گفتند که نمی دونم کی که اعلام نکرده بودند باید یه مقدار بیشتر پول می دادیم و در خواست تیپ بالاتر را می دادیم
شما خبر دارید چه خبر شده؟
این چند وقته خیلی ها از این مشکلات مشابه داشتند
در ضمن ما هم موقع خرید بین ریو و ال 90 مونده بودیم می بینید که سر انجام ال 90 پیروز شد
ماشین خوبیه مخصوصا که تازه شروع کردند قطعاتشو تو ایران بزنند بنابر این اونایی که سری های اول ماشینو دریافت می کنند تغریبا ماشینی با قطعات اصلی دریافت می کنند
در ضمن این نظر شخصی منه که از ریخت ال 90 بیشتر خوشم می اومد همچنین از اینکه شاسی اش بلند بود و ماشین اوروپایی خوبیه و جدیدم هستش
من شنیدم ریو دیگه تولید نمیشه
ال 90 از نظر فنی خیلی سرتر از ریو هست
اگر کسی اطلاع داره قیمت ریو و تیپ های مختلف تندر90 رو بذاره، قیمت هم در انتخاب تاثیر بسزایی داره...
ریو : 12/600
405: 12/300 تا 13/200
ممنون آکتورز عزیز... :10:نقل قول:
قیمت تندر رو هم اگر کسی داره بذاره...
البته تا جایی که من می دونم تندر90 مدل های مختلف زیادی داره و قیمتش بین 10.5 تا 14 تومنه....!
اگر کسی قیمت دقیق تر داره بذاره... :40:
به نظر من هیچکدوم! هر دو آشغالهنقل قول:
Only GLX 405
قرار بود بین 4 تا 6 میلیون عرضه بشه اسمشو عوض کردن قیمتشو 3 برابر!!! به این میگن دزدی حرفه ای تو روز روشن!!نقل قول:
دوست عزيزم خواهش ميكنم ماشين ايراني نگير....هيچكدوم...
مثلا قرار بود جایگزین پیکان بشه..! :20:نقل قول:
یه نظر سنجی هم اضافه میکردید خوب میشد
نقل قول:
فعلا به دلیل تحریم ایران تندر E2 تولید نمی شود یا شاید هم خیلی کم تولید می شود. تندر من هم ساخت پارس خودرو می باشد
نقل قول:
تندر E2در کارخانه 11ملیون می باشد اما همان E2 در بیرون 14 یا 5/13 می باشد